26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

BREXIT: A co poté

Premiérka Theresa Mayová na výroční konferenci Konzervativní strany letos v Birminghamu jednoznačně oznámila, že brexit bude a britská vláda aktivuje článek 50 Lisabonské smlouvy o vystoupení z EU nejpozději v březnu příštího roku. Což znamená, že v březnu 2019 Británie už členem EU nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lancik 12.10.2016 20:29

Re: Joch už definitivně zešílel

Uz Vas nekdy prepadlo a okupovalo Polsko? Sice zabralo Tesinsko, ale jen kde zil lid reci polske. Rusko to udelalo, uneslo nejvyzsi cs. predstavitele do Moskvy a hlavne potom 23 let okupovalo, I kdyz je podle Vas konzervativni, vlastenecke a korestanske je hlavne imperialisticke a expanzivni. Porad jeste napada sousedy a okupuje casti jejich uzemi, viz Gruzie a Ukrajina! Je prolhane a podle, neverim Rusku!

A. Hrbek 12.10.2016 19:47

Re: Osa sever - jih

Takový pokus již tady byl po ISV. Po Mnichovu hanebně zkrachoval.

I. Mertl 12.10.2016 19:17

Re: Joch už definitivně zešílel

Nabízejte, prosím, ze svého.

L. Bouše 12.10.2016 18:26

Re: Joch už definitivně zešílel

Přiznávám, že nějak z Vašeho příspěvku neumím vypreparovat myšlenky týkající se článku a mého příspěvku.

Za sebe říkám, že je mi fuk, jak v Rusku žijí, protože takové starosti mi nepříslušejí. Stejně tak mne nezajímá, jak žije 60 milionů Američanů na žebračenkách.

Pro mne je nejdůležitější, jak nám který partner může být užitečný a co za to bude chtít. A my Češi toho máme hodně co nabídnout.

L. Bouše 12.10.2016 18:20

Re: No, a zkusil jste si to sepsat? Tak začněte

Díky za vyčerpávající doplnění. Nenapsal bych to lépe. Ukazuje se, že pravda vždycky vyplave na povrch, protože je jako olej.

M. Prokop 12.10.2016 17:30

Re: No, Tallin, Riga a Vilnius nám opravdu pomohou...

Mají to v krvi.

Na začátku 18. století tvořil západní hranici Ruska Dněpr. V příštích sto letech postoupilo Rusko 800 km na západ a posunulo své hranice na Vislu. Na počátku 18. století bojovalo se Švédskem o svoji existenci u Poltavy, hluboko na území dnešní Ukrajiny. Uprostřed století se již zúčastnilo sedmileté války a jeho vojáci se dostali až na předměstí Berlina. Koncem století se stalo hlavním aktérem dělení Polska. H. Kissinger

M. Prokop 12.10.2016 17:17

Re: Osa sever - jih

No před Rusáky. Oni na to impérium, do něhož jsme byli částečně i vlastní vinou zařazeni, stále s dojetí a chutí po obnovení vzpomínají.

A mně to jednou bohatě stačilo. I při všech chybách přemoudré EU.

S. Ševeček 12.10.2016 16:52

Re: Osa sever - jih

Před kým?

F. Houžňák 12.10.2016 15:54

No, a zkusil jste si to sepsat? Tak začněte

Války: 1. světová: Německo a rakouští Němci, 2. světová: Německo. To je ta země na západ od nás (i když kulturně se Němci až zas tak Zápaďany necítili, oni říkali, že Západ byla Francie a dál). Totalita: komunismus vymysleli a v Rusku implementovali Němci, nacionální socialismus vymysleli a skoro po celé Evropě implementovali Němci. To je ten národ na západ od nás. Samozřejmě Ukrajinci, Litevci, Lotyši, Estonci, Rusové a další národy SSSR zde měli po druhé válce svůj podíl, ale zároveň to byli ti, kteří německý komunismus nejvíc odskákali. Zrada: zde se dá mluvit pouze o zradě Francie před 2. světovou válkou, ta byla přímá a nepochybná. Němci nás nezradili, ale přepadli a okupovali, Sovětský svaz nás nezradil, ale držel ve své sféře vlivu a po roce 1968 přímo okupoval, pod vedením Ukrajince Brežněva. Ve srovnání s Němci to ovšem byla okupace VELMI benevolentní. Máte jiná fakta? Nemyslím pojmy ani dojmy, ale fakta.

J. Farda 12.10.2016 15:40

Re: Joch už definitivně zešílel

Božínku, tak nám má být fuk, jak žijí v Rusku? A jste si pane Bouše jistý, že někdy nedojde excelencí pan president, s jeho sloní pamětí, k poznání, že je třeba inkarnovaný Zdeněk Nejedlý, který jako tehdá onen opět prohlásí, že na ně (Sověty/Rusy) těch sto let, co jsou za opicemi, počkáme? A co takhle aktualizovat heslo z padesátých let, že s rudou Čínou je nás miliarda, když pan Zeman současnou Čínu tak chválí? A že Amerika pomohla Evropě ve dvou válkách porazit Němce, kteří by Čechům tak či onak zakroutili krkem, je pro Vás zřejmě přehlédnutelný máček. Prostě Amíci jsou jen zrádný/agresivní imrjiálistický Volstrýt! Historia magistra vitae? Jak pro koho, jak pro koho!

M. Prokop 12.10.2016 15:20

Re: Celkem souhlas,

Kdo by tu evropskou armádu úkoloval? Veleli by Němci Frantíkům, nebo Frantíci Němcům? V prvním případě by to bylo nefunkční zdola, v druhém shora.

M. Prokop 12.10.2016 15:18

Re: Joch už definitivně zešílel

To nebude věkem.

M. Prokop 12.10.2016 15:17

"Zkrátka, naše národní zájmy může podporovat pouze Rusko,"

Ne naše, natož národní, ale zájmy jistého blBouše.

Zbytek ani nestojí za komentář.

M. Prokop 12.10.2016 15:14

Re: Joch už definitivně zešílel

Jistě, pro blBouše je Rusko to pravé. Šup tam s ním!

M. Prokop 12.10.2016 15:14

Re: Osa sever - jih

Jo, to by bylo užitečné, chránilo by to i nás.

L. Bouše 12.10.2016 14:03

Re: Joch už definitivně zešílel

A k čemu nám to bude ? Joch i já hledáme spojence, který je a bude způsobilý naše zájmy sladit se svými a naopak. I z tohoto článku vyznívá, že o dosavadní sázce na USA není Joch stoprocentně přesvědčen, jinak by nenavrhoval jiné alternativy.

J. Kombercová 12.10.2016 13:45

Re: No, Tallin, Riga a Vilnius nám opravdu pomohou...

Ono ale vymírá i Rusko. Tak proč má zájem na dalším a dalším území?

R. Langer 12.10.2016 13:39

Re: pane Švejnochu

No prostě pan Šejna plácá jako obvykle podle svého oblíbeného hesla "přání otcem myšlenky".

R. Langer 12.10.2016 13:35

Re: Joch už definitivně zešílel

"Totalita, zrada a války vždycky přišly ze Západu."

To jako fakt? A kolik že je vám vlastně let?

R. Langer 12.10.2016 13:33

Re: Joch už definitivně zešílel

Víte - ono problémem trochu je, že komunistů co se jmenují komunisté je tam 9%, ale komunistů, co se dnes jmenují nějak jinak je tam ten zbytek. Ale někomu to prostě nedochází. Ne že by to u nás bylo nějak podstatně lepší, ale přece jenom... ;-)

P. Lenc 12.10.2016 13:31

Re: Joch už definitivně zešílel

Jistě pane Švejnochu.Ono vaše včerejší "vysvětlení" a příslušný komentář si nic jiného nezasloužilo.

L. Bouše 12.10.2016 13:28

Re: Joch už definitivně zešílel

Abychom si rozuměli. Joch ani já nehledáme nové místo k životu, protože naší vlastí je ČR, ale nového spojence za účelem ochrany našich národních zájmů. Z tohoto důvodu nám může být fuk, jak žijí v Rusku, protože se stejnou péčí se nezajímáme, jak žijí třeba indiáni v Americe. Stejně tak nám může být jedno, jakou demokracii si Rusové zvolili, protože je to jejich věcí.

Zkrátka, naše národní zájmy může podporovat pouze Rusko, protože Západ se opět projevil jako náš úhlavní nepřítel. Totalita, zrada a války vždycky přišly ze Západu.

I. Mertl 12.10.2016 12:47

Re: Joch už definitivně zešílel

Proč ne, pane Bouše. Ale doporučuji pravicově - konzervativní Rusko navštívit a zkontrolovat, zda ten návrat z bolševismu náhodou nešel až na konec 19. století. Já jsem přesvědčen, že ano, jen Putin je schopnější monarcha než poslední Romanovec. Ale to zase není bůhvíjaký zázrak, že? Ale s Evropskou demokratickou tradicí to nemá naprosto nic společného - a té dávám přednost a většina těch, co znám. Ale nikdo Vám nebrání se poté Vaší návštěvě dnešního Ruska už nevracet, ať už dopadne jakkoliv.

P. Švejnoch 12.10.2016 12:47

Re: pane Švejnochu

ad 1. odstavec - no, snad tedy abyste si po sobě své příspěvky lépe četl, cituji z Vašeho úvodního: "o tom, kam se sama Británie ekonomicky posílá Brexitem, svědčí aktuální kurz libry za 29,90 Kč", konec citace.

ad 2. - ano

ad 3. - nebudu tu teď hledat všechny Vaše příspěvky na téma "Britové z EU vystoupit nechtějí, důkazem čehož je, že ještě ani nestanovili datum zahájení exitových jednání". Je ale úplně jasné, že by to dopadlo stejně jako v případě "ad 1." zde, protože Vy si zřejmě nepamatujete, co vlastně píšete. ;-)

M. Šejna 12.10.2016 12:23

pane Švejnochu

a co kdybyste přes Vaše vlhké sny byl schopen pochopit, že nepíšu nic o výkonnosti britské ekonomiky, ale píšu o kurzu libry?

Britská ekonomika se těžko mohla výrazně změnit za pár měsíců od Brexitu. Kurz libry ale ano, protože ten mnohem věrněji reprezentuje nálady na mezinárodním trhu a náladu a důvěru investorů.

O tom, že Britové vystoupit nechtějí, jsem nepsal. Psal jsem o tom, že se jim do Brexitu nějak moc nechce, což Thereza May dokazuje tím, že ještě ani oficiálně neoznámila proces zahájení výstupních jednání. Zatím jen na mejdanu konzervativní strany ohlásila, že to udělá až v březnu. Je to sice pokrok, ale nijak velký.

S. Netzer 12.10.2016 12:18

Ale, ale!

Kývač Lenc vybočil z řady a najednou nepřikyvuje? :-))))

S. Ševeček 12.10.2016 11:55

Re: Joch už definitivně zešílel

... a čeští politici hausírují v Uošinktnu.

S. Ševeček 12.10.2016 11:53

Osa sever - jih

Takže vybudovat koordinovanou nárazníkovou oblast na ochranu západních eU států proti Rusákům?

P. Švejnoch 12.10.2016 11:41

Re: pane Jochu

Ty Vaše neustálé ekonomické úvahy... Nechcete se na to už vykašlat? Vždyť i absolventu SEŠ musíte připadat srandovní...

Dno je v nedohlednu? Kdo říkal? Máte křišťálovou kouli? Faktem je, že (samozřejmě nejen Vy) nemáte vůbec žádnou představu o dalším vývoji kurzu libry, takže tu nejprve prezentujete své vlhké sny o propadu libry po brexitu, pak, když libra jde skutečně dolů, plácáte se tu po ramenou, jaký jste to prognostik, no, a když jde libra nahoru, tak cudně mlčíte.

Výkyvy kurzu měny jsou odpovědí trhu na aktuální, v tomto případě politický, vývoj, a proto v tomto případě NIJAK nesouvisí se samotnou výkonností britské ekonomiky, takže Vaše neustálé omílání mantry "Libra padá, Británie je v hajzlu" je úplně mimo. Mimochodem - předtím jste tu zase donekonečna operoval s tím, že Britové vlastně vystoupit ani nechtějí, v čemž Vás ale teď prime minister May takříkajíc zařízla.

Já s Vámi u jiných témat občas souhlasím (poslední dobou dokonce nebývale často), ale na Vaše ekonomické vývody většinou jen němě zírám... :-)

M. Valenta 12.10.2016 11:34

Re: Joch už definitivně zešílel

Ještě mi prosím prozraďte co dobrého Rusko přineslo světu a proč vlastně dětičky ruských prominentů masově hauzírují na tom prohnilém Západě, včetně Putinovy dcerky.