9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Hofman 20.3.2011 23:14

Bohužel

lidé ( jestli se tak mohou nazývat) typu pana Beránka nikdo nepřesvědčí. Jejich nenávist k Židům jim nedovolí uznat pravdivé argumenty. Byl jsem v Izraeli i v arabských zemích. Rozdíl mezi Jordánci a palestinci je propastný. Chánov kontra Bewerly Hill. Peníze, které tam posílá EU a další, rozkradou jejich vedoucí. Byl jsem v Gaze, Ramaláhu, Bethlému. Teď se vydali krást do Libye.

J. Tejkl 20.3.2011 8:23

K HISTORII KONFLIKTU

Všem, kteří dokola melou nesmysly o okupovaných palestinských územích a rezolucích OSN, bych doporučoval si nejprve nastudovat historii sporných území z hlediska mezinárodního práva: zde jen několik bodů:

1. po pádu Osmanské říše  vítězné státy v rámci poválečných mírových jednání na konferenci v San Remu rozhodly, že území mezi jordánem a středozemním mořem, včetně Jeruzaléma, se má stát součástí domova židovského národa, a to na základě jeho historických práv.

2. Správa celého území (budoucí  Izrael, Judea, Samaří, Transjordánsko, Golany)  byla Společenstvím národů svěřena rukou Velké Británie, která se zavázala, umožnit vstup židovským přistěhovalcům a jejich usídlení na svěřeneckém území. Rozhodnutí konference přijato Společností národů v r. 1922, kongresem USA v témže roce a potvrzeno britsko americkou dohodou v r. 1925.

3.VB v r. 1939 pokusila tzv. bílou knihou toto rozhodnutí zvrátit a zastavit tak sílící proud uprchlíků, především z Evropy,a to i přesto, že nacisté otevřeně proklamovali, že Židé, kteří se dostanou do jejich moci, budou vystaveni perzekuci a teroru.  Stálým mandátním výborem Společnosti národů, byla tato britská snaha odmítnuta jako nezákoná.

    

J. Tejkl 20.3.2011 8:52

Re: K HISTORII KONFLIKTU

4. už v r. 1922 vyčlenila VB cca 78% území mandátní správy (tzv. Transjordánsko) jako arabské území (pozdější Jordánsko) a zároveň odstoupila Golany francouské mandátní správě Sírie. Sionistických organizací, které reprezentovali židovské osídlení se nikdo neptal, zda s tím souhlasí.

5. OSN, nástupnická organizace Společnosti národů, potvrdila v r. 1945 v chartě OSN (čl. 80) předválečná práva národů. a tedy i územní práva národa Židovského. 

6.V r. 1947 přijalo valné shromáždění OSN rezoluci, která nově určuje hranici mezi mezi budoucím židovským státem a arabskou palestinou. tato rezoluce  výrazně umenšuje území slíbená Židům ve všech předchozích ujednáních. Dnes se obecně má za to, že právě tato rezoluce je právním podkladem pro určení   hranic mezi arabskou částí palestiny a Izraelem - je to právě tahle hranice (návrat k hranicím  před r. 1967), po které stále volají dnešní tzv. Palestinci. Z jejich strany jde ovšem o deinterpretaci, kterou bez skurpulí přijmá celý svět, protože politická rozhodnutí valného shromáždění OSN mají (podle čl. 11 charty) POVAHU NEZÁVAZNÝCH DOPORUČENÍ!! (rozhodnutí rady bezpečnosti jsou oproti tomu závazná)

J. Tejkl 20.3.2011 9:37

Re: K HISTORII KONFLIKTU

7. ačkoliv rezoluce Valného shromáždění umenšovala už tak malá území, a vyjímala z budoucího židovského státu Jeruzalém, přestože zde bylo židovské obyvatelstvo ve většině od 2. pol. 19. století, Židé toto rozhodnutí přijali a v r. 1948 vyhlásili stát Izrael. Arabské státy, jakož i místní arabští představitelé, rezoluci nepřijali a vytvoření arbského státu odmítli. Zároveň  okamžitě nový stát Izrael vojensky  napadli. Během arabské agrese neudělala   OSN vůbec nic proto, aby arabské agresy zabránila, ani proto aby zabránila vojenskému obsazení Jeruzaléma, který přece měl být podle zmíněné  rezoluce z r. 47 pod mezinárodní (tedy v podstatě její) správou. Izrael tedy neměl jediný důvod, považovat toto rozdělení za závazné, zvlášť když jej  arabové agresivní válkou 1947 - 1949 sami smetli ze stolu.

8. Válka za nezávislost skončila dohodou o příměří. V této dohodě se jasně říká, že demarkační čára tzv. "zelená linie" nepředstavuje žádnou politickou hranici mezi izraelem a sousedními státy. Je symptomatické pro celý blízkovýchodní konflikt, že  tuto kluzuli si vynutily sami arabské státy!!!   Skutečností, že mezi Izraelem a arabskými státy neexistuje žádná hranice, pouze demarkační čára, která nepředstavuje jakákoliv práva politická, vojenská ani jiná, se velkohubě na půdě OSN oháněli delegáti arabských zemí v předvečer šestidenní války...

9. Protože žádná závazná hranice  mezi Izraelem a Jordánskem nebyla příměřím definována (na příní arabských států), platí stav předchozí, daný výše zmíněnou dohodou mocností  v San Remu z  r. 1922. Západní břeh Jordánu, stejně jako Jeruzalém, nikdy nepřestal být součástí židovského národního státu, a nic na tom nezměnila ani jordánská okupace (1948 - 1967). Nic na tom nemůže změnit ani rezoluce (doporučení) VS č. 149, č. 303 atd. Ani rezoluce RB OSN 242. na tom nemůže nic změnit, protože nijak nedefinuje , co je pod okupovaným územím myšleno, protože západní břeh, podle výše uvedeného, za okupované území být povážován memůže.

J. Tejkl 20.3.2011 9:46

Re: K HISTORII KONFLIKTU

Izrael má tedy plné právo s územím, které si dnes nárokuje palestinská samospráva, zacházet jako se svým výsostným územím. A to nejen na základě výše uvedených mezinárodně právních skutečností ale také proto, že toto území získal ve válkách, které nevyvolal, a v kterých bojoval doslova o svoje přežití. Území lze tak rovněž  považovat za legitimní náhradu za válečné reparace, které od arabských agresorů, pochopitelně nikdy neobdržel. Debaty o "okupovaných územích" nebo dokonce o "okupaci území cizího státu" lze považovat za účelově dezinterpretační a propagandistické nebo za neznalost historických právních a politických souvislostí konfliktu.

J. Dlouhy 20.3.2011 14:44

Re: K HISTORII KONFLIKTU

Pane Tejkl, dik za namahu. Fakta hovori jasnou reci. Prekrucovat je muze dnes uz jen kriminalni hajzl a nebo normalni blbec.

H. Lukešová 20.3.2011 15:24

Re: K HISTORII KONFLIKTU

Pane Tejkle, děkuji za historický výklad.

J. Tejkl 20.3.2011 19:30

Re: K HISTORII KONFLIKTU

Paní Lukešová, to nebylo určeno Vám. Vaše znalosti jsou nepochybně mnohem vyšší než moje a takový výklad je ve Vašem případě zbytečný. Rozčílil mě pan Beránek, a jemu podobní, kteří  neustále mluví o něčem, co neexistuje a fabulují s fakty

Internetové diskuze na NP sleduju už nějaký čas a Vaše příspěvky, jakož i  Vaše vášnivá obhajoba Izraele, na mě od začátku udělaly velký dojem.  

H. Lukešová 20.3.2011 19:38

Re: K HISTORII KONFLIKTU

Pan Beránek bohužel není jediný sockmoušský dacan, který zastává takové pozici... Izrael potřebuje naši podporuru, nás spravedlivých lidí. A Vy jste jeden ze spravedlivých lidí... Omlouvat vraždu izraelské rodiny palestinským teroristou může zrůda. Krev izraelské rodiny padá jednoznačně na Palestinskou správu...

J. Tejkl 20.3.2011 19:57

Re: K HISTORII KONFLIKTU

"sockomoušů", jak jim trefně říkate je sice dost, ale těch, kteří vidí věci tak jak jsou, je také hodně. Myslím, že v Čechách  je podpora Izraele, ve strovnání se zbytkem Evropy nadprůměrná, což mě těší.

Jinak jsem se chtěl zeptat: už dlouho jsem od Vás nečetl žádný článek, Proč už do NP nepíšete? Nebo články uveřejňujete někde jinde?

H. Lukešová 20.3.2011 20:10

Re: K HISTORII KONFLIKTU

Ne, neuveřejňuji články jinde. Skutečně publikuji články na NP, ale mám závěrečné zkoušky, takže nemám času nazbyt. Ale jak si najdu chvilku, tak něco napíšu.

J. Tejkl 20.3.2011 20:19

Re: K HISTORII KONFLIKTU

aha, tak to ano, přeji hodně štěstí u zkoušek!

H. Lukešová 20.3.2011 21:53

Re: K HISTORII KONFLIKTU

Děkuji.

P. Beránek 19.3.2011 23:49

Je to uhozené

Je to uhozené.

Je mi líto těch dětí, ale jejich rodiče věděli, že zabírají půdu, která není jejich. Je to palestinské území, protiprávně obsazené židy.

H. Lukešová 20.3.2011 0:38

Re: Je to uhozené

Ok, je to sporné území, ALE palestinští Arabové nemají žádné právo NIKDE vraždit Židy, stejně tak izraelští Židé nemají právo vraždit izraelské Araby... To by se Vám nelíbilo, kdyby Židé v Izraeli šli na pogrom proti arabskému obyvatelstvu.

P. Beránek 20.3.2011 0:52

Re: Je to uhozené

Nelíbilio.

Ale jsou Arabové v Izraeli okupanti?

Holt okupantům se tohle stává.....

Opakuji - je mi líto dětí, ale jejich krev padá na hlavu okupantů.

V. Kopta 20.3.2011 1:57

Re: Je to uhozené

kdepak krev deti 3 mesice a 4 roky pada na hlavu tech, kteri je ubodali. Takova bestialita se neda omlouvat zadnoum ideologii, narodnostnim nebo politickym nepratelstvim. Tenhle relativismus byl pouzivan mnoha diktatory k omlovani zlocinu proti lidskosti.

Krom toho tenhle gordicky uzel okupace se nedari rozseknout nikomu. Takze puvodci agrese a okupace se daji tezko jednoznacne urcit, najdete padne argumenty na obou stranach. Faktem zustava ze Izrael je jedina demokraticka zeme v oblasti, jedina zeme ktera dokaze pres neustale utoky fungovat. Palestici tohle zatim nedokazou... a proto jsou tam kde jsou.

J. Štrobl 20.3.2011 18:15

Re: Je to uhozené

Žádný gordický uzel. Je to dávné izraelské území a Palestinci tam koneckonců nemají co pohledávat.

H. Lukešová 19.3.2011 23:42

Úděsné!!!

http://www.youtube.com/watch?v=3Eu6_P8rNpk

http://www.youtube.com/watch?v=iPQMhISuMcQ&feature=related

H. Lukešová 19.3.2011 23:43

Re: Úděsné!!!

Ježíš, omyl pane Teikle, Váš odkaz se mi nakopíroval na stejnou stránku, kam jste dal odkaz, nakopíruji to do úvodníku.

J. Tejkl 19.3.2011 20:50

propaganda

"Podle izraelské vlády vytváří palestinské vedení trvale o izraelcích obraz podobný karikaturám východoevropských židů v nacistickém propagandistickém plátku Der Sturmer"

..pár příkladů, které stojí za shlédnutí...jsou sice z dílny Hamasu

ale způsobu myšlení tzv. palestinců celkem hodně vypovídají...

http://www.youtube.com/watch?v=3Eu6_P8rNpk

http://www.youtube.com/watch?v=iPQMhISuMcQ&feature=related

H. Lukešová 19.3.2011 23:42

Re: propaganda

Úděsné!!!

P. Beránek 19.3.2011 23:52

Re: propaganda

Jo, je to úděsné.

Ti lidi tam nemají co pohledávat. Jsou na cizím území, ukradeným v rozporu s mezinárodním právem.

Přes x rezolucí OSN si "vyvolení" uzurpují právo na cizí území.

Smrt těch lidí padá na hlavu izraelské vlády.

H. Lukešová 20.3.2011 0:36

Re: propaganda

Typický lživý argument. Svatá země je židovské území... Tato země nepatří Arabům.Ale to nebudu rozebírat, o tom se s Vámi bavit nechci. Na tom bychom se jistě nezhodli.

Rezoluce OSN? Prosazované muslimskými a komunistickými zeměmi, nemají žádnou váhu.

Smrt těchto lidí padá jednoznačně na palestinskou vládu. Palestinští Arabové vraždili, nesou plnou zodpovědnost za své zločiny. Jak by se Vám líbilo, kdyby na území Izraele Židé vraždili Araby. Palestinští Arabové nemají nikde právo vraždit Židy. Stejně tak izraelští Židé nemají právo vraždit izraelské Araby...

P. Beránek 20.3.2011 0:50

Re: propaganda

Typicky lživý argument.

Území je Palestinců.  Samozřejmě, že se o tom nechcete bavit. Když nejsou argumenty....

Rezoluce OSN jsou rezoluce OSN. Bez ohledu nato, KDO je prosazuje.

Vaše argumenty jsou detinské. Já mohu o kterémkoliv zákonu říct, že nemá žádnou váhu neboť ho prosadili třeba ODS, TOP a WC veřejné, nebo naopak komunisté a socani, ale zákon je platný a musím ho respektovat.  To samé Israel a rezoluce OSN.

Židé jsou okupanti. Viz PLATNÉ rezoluce OSN.

J. Tejkl 19.3.2011 14:21

co na to media?

Je pozoruhodné, jak na vraždu židovské rodiny reagovala nečtenější česká internetová media. Možná jsem špatně hledal, ale na Idnes.cz  ani Ihned.cz jsem žádnou zprávu nenašel, jedině na novinky.cz  byl uveřejněn článek, který je natolik pobuřující, že jej pro zajímavost přikládám. Novinky.cz jsou natolik "objektivní", že popis vyvraždění židovské rodiny  (sobota), je spojen do  jednoho článku spolu s  zprávou o povolení další výstavby na Západním břehu (neděle). Ačkoliv spolu obě události časově vůbec  nesouvisí, redakce novinek.cz mezi oběma zprávami naznačuje příčinnou souvislost. Z takto sestaveného článku vyplívá, že nepřímým vyníkem vraždy je v podstatě Izrael, který zatvrzele pokračuje ve výstavbě osad na palestinských územích. Už dlouho jsem se nesetkal s tak účelovou manipulací. V diskuzích občas čtu, jak jsou všechna media manipulovaná ve prospěch Izraele, Tohle tedy jasně svědčí o tom, že je to právě naopak!

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/227623-izrael-povolil-dalsi-vystavbu-osad-na-zapadnim-brehu-zabita-zidovska-rodina.html

H. Lukešová 19.3.2011 14:55

Re: co na to media?

Na to se dá říci jediné, odplivnout si. To je ten skrytý antisemitismus, dacani... Palestinec hodný, krásný, milovaný, Izraelec zlý, agresivní, zrůdný. A bohužel antisemitismus "kvete" i na univerzitách, akademická levice nebezpečně prorůstá do společnosti. Jak někdo psal, na Kalifornské univerzitě jsou šikanováni židovští studenti...

P. Beránek 19.3.2011 23:56

Proč se divíte?

Chováte se jako gangstři, tak se nedivte, že vás nikdo nemá rád.

Palestinci jsou v právu.

Jsou doma, na svém území. "vyvolení" jsou okupanti.

H. Lukešová 20.3.2011 0:40

Re: Proč se divíte?

1) Nejsem Izraelka ani nejsem Židovka.

2) Palestinci nejsou v právu, v právu jsou Izraelci, nikdo nikde nemá právo zabíjet lidi, jak by se Vám líbilo, kdyby izraelští Židé šli na pogrom proti izraelským Arabům? To byste ječel. Zřejmě jste buď muslim a nebo sockomouš.

H. Lukešová 20.3.2011 0:43

Re: Proč se divíte?

Nevím, co máte na arabských teroristech... V čem Vás okouzlili. A mluvte za sebe, spousta Čechů k Židům buď neutrální a nebo pozitivní vztah.

Na straně Arabů stojí muslimové a někteří sockomouši (také ne všichni, najde se i slušní socan), to, že Vy jste antisemita neznamená, že jsou antisemité všichni. Styďte se.