10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Ruce pryč od Sýrie

Popravdě řečeno ani nevím, zda Západ může na Blízkém východě udělat vůbec něco dobře. Už přes rok jsme svědky agónie Assadova režimu v Sýrii a už přes rok Západ marně naléhá na Rusko a Čínu, aby proti tomuto režimu zaujaly rozhodný (nepřátelský) postoj. Spojené státy se dokonce domlouvají na společném postupu v Sýrii s islamistickým Tureckem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Petrovič 5.9.2012 0:49

Arabská jar = práca USA

Tzv. Arabská jar je práca USA. Uvediem jeden príklad Tunisko:

Prezident Tuniska Ben Alí pred rokom 2010 začal zavádzať tzv. islamské bankovníctvo (islamic banking). Podľa zásad islamského bankovníctva, sa nesmie obchodovať s bravčovým (vepřové), čo je však ešte zásadnejšie, bankár nesmie požadovať pri pôžičke úrok. Úročenie vkladov, či výberov z banky je považované v islame za prejav úžerníctva (lichva). V islame sa bankár musí deliť o riziko so svojím klientom.

Ben Ali teda v novej štátnej banke zrušil úrok. Samozrejme, že hrozilo, že klienti Tunisania prejdú do tejto banky. A tu narazila kosa na kameň.

Toto sa nepáčilo západným spoločnostiam a bankárom, ktoré ovládali tuniskú ekonomiku viac ako zo 70%. Nebol pre nich problém položiť tuniskú ekonomiku, tak ako okolo r. 2000 položili argentínsku ekonomiku. Proste stiahli svoje cenné papiere z Tuniska inam. Navyše pripravili v Tunisku "twiterovú" revolúciu, obviňujúcu Ben Alího za drastický nárast biedy Tunisanov.

Ben Alí aj pod nátlakom ulice, a tiež pod nátlakom Clintonovej rezignoval a utiekol do Saudskej Arábie. A tak opäť vychytralosť západných "investorov" zvíťazila nad hlúposťou (tuniského) ľudu...

P. Sulc 4.9.2012 17:20

Re: "Západ to neřešil"? A proč by měl?

V miru ? Myslite? Pochybuju, ze by Japonsko, Nemecky spojenec nenapadl Pearl Harbour, Nemylim-li se, potom vyhlasilo valku Americe Nemcko, ale urcite to nevim. V prvni valce dodavky do GB nebyly, ale Nemci potopili Louisitanii, i kdyz asi trochu pravem a pred potopenim varovali, jenze tu nejak nastrcil Churchil, tehda prvni lord Admirality, prave proto, aby dostal USA do valky. Amerika se tomu tezko mohla vyhnout, v te prvni i druhe, to vite, casy se od Jana Lucemburskeho ci i od bitvy na Bile Hore preci jen trochu zmenily, tady se chlapi mordovali, o par kilometru dale si pekli husu a debuzirovali a nevedeli o nicem.

B. Hamal 4.9.2012 12:42

Ruce pryč od Sýrie?

Zajímavý je názor amerického autora Stephena Lendmana. V březnu napsal, že Amerika destruuje jednu zemi za druhou, nebo více zemí současně. Jen po 11.září zahynuly miliony, došlo k ohromným škodám a způsobené lidské utrpení je nevyčíslitelné. Nyní je na řadě Sýrie a Írán. Neshoda je jen v časov ání, ne pokud jde o záměr.   http://www.informationclearinghouse.info/article30740.htm

V srpnu Lendman píše:  Nikdy si nesázejte na imperiální plány Washingtonu. Nová taktika následuje po těch zkrachovaných. Úsilí svrhnout Assada pokračuje. Zástupní zabijáci to sami nesvedou. Nemohou se měřit s mimořádnou silou Syrské armády. Ta je rozhodnuta je rozdrtit. Intervenci NATO lze očekávat kdykoliv...   http://www.presstv.ir/detail/2012/08/22/257563/syrian-false-flag-planned/

Včera Lendman napsal: Plány pro pozemní a letecký útok na Sýrii byly připraveny měsíce předem. Hrozí Libye 2. Mediální propaganda má vedoucí roli. Veřejné mínění je masírováno, tlumeno, a manipulovano tak, aby přijalo nové krveprolití.   http://www.opednews.com/articles/Let-s-Have-Another-War-by-Stephen-Lendman-120903-199.html

P. Pavlovský 4.9.2012 4:12

Re: "Západ to neřešil"? A proč by měl?

Mate asi pravdu, omlouvám se.

 Zkuste se na to ale podívat očima Německa: Kdyby USA opravdu jednostranně nezasahovaly (dodávkami do GB), ponorky by proti nim vyslány nebyly a USA by mohly spokojeně žít v míru.

Je přece nesporné, že causa belli dovoluje přetnout protivníkovy zásobovací linie a napadat ta plavidla (i třetích států), která blokádu porušují! (Ne, že bych fandil Hitlerovi:-).

P. Sulc 4.9.2012 4:03

Re: "Západ to neřešil"? A proč by měl?

Pane Pavlovsky, vy jste ale legracni popleta: M.D. byla prave opacna: zabranovala evropstym mocnostem zasahovat na americkem kontinentu. A Amerika nebude zasahovat do evropskych valek, pokud nebude ohrozena jeji bezpecnost. Coz byla, diky ponorkam.

P. Pavlovský 4.9.2012 2:34

Re: "Západ to neřešil"? A proč by měl?

"ohromne dodavky valecneho materialu  z USA do SSSR" za II. sv. války, to je objektivní fakt. Bylo to i filmově zpracováno, viz např. filmy  Konvoj do Murmanska, Kruté moře. Tisíce náklkadních aut, spousty zbraní, munice atd.  Samozřejmě, vyzbrojovat SSSR proti Hitlerovi bylo v zájmu Západu!

Když jsdem ale napsal  - " Nejlepší by asi bylo realizovat starou Monroeovu doktrinu, podle níž by měly dát USA ruce pryč od všeho mimo Ameriku. Evropa by si obě světové války vyřešila sama a fašismus, nacismus i komunismus taklé. Žilo by se nám veseleji a Američanům rovněž. Navíc by ušetřili dost peněz i amerických životů." - myslel jsem to, s dovolením, velice ironicky. Ovšemže by si "Evropa by si obě světové války vyřešila sama, i bez zásahu USA", ovšem s jakým výsledkem pro svobodu a demokracii?

I kdyby neutrální USA nadále zásobovaly masívně Velkou Británii, našla by tato možná sílu porazit Hitlera v severní Africe a na Blízkém  východě  (též za pomoci spojenců, ať už to byli vojáci "Svobodné Francie generála de Gaulla nebo naši), ale nikdy by se nemohla pokusit o invazi, a to ani do Itálie, natož do Francie.

Naopak na východě by Němci zřejmě dobyli Leningrad, staligrad i Moskvu a zatlačili SSSR za Ural. V té situaci - G.B. na svém ostrově a v sev. Africe a SSSR  v Asii - ba pak mohla válka trvat ještě po mnoho let. Nezi tím by byl zdárně dokončen holocaust (Židé, Cikáni) a začaly by být vyhlazovány další "méněcenné národy", nejdřív Poláci a posléze i většina Čechů. (Naopak ruští Němci dočkali by se ochrany v Hitlerově náruči.) Nevím jenom, jak by Hitler naložil se spojeneckými Slováky a s balkánskými Slovany, ale nedělám si iluze, "rasově kvalitní" určitě nebyli..

Vyhlazeni by samozřejmě byli všichni antifašisté a antinacisté Evropy, bez ohledu na národnost, tedy včetně těch německých. Možná, že by nakonec byly okupovány i Švýcarsko a Švédsko - nic by tomu nebránilo a bylo by to výhodné pro Německo. V takové Evropě, která "si reseni nasla sama" by byla radost žít!,

P. Sulc 4.9.2012 0:56

Re: "Západ to neřešil"? A proč by měl?

Ano, bez Ameriky by si Evropa valky vyresila sama. A vy by jste dnes mluvil jen nemecky, po pripade nemluvil vubec. Jen zcela nedavno jste mi psal, jake ohromne dodavky valecneho materialu sly z USA do SSSR.. Takze Evropa by si reseni nasla sama, i bez zasahu USA. Podivne, veru podivne.

O. Kadlec 3.9.2012 23:22

Re: Asi nejjednodušší řešení by bylo, "cordon sanitaire"

Vy jste taky eňo! Napsal jsem že tisícileté zkušenosti vedou Evropu k jiné politice, a vy o podřízenosti a ztrátě identity...Evropa posledních tisíc let byla proslulá svou podřízeností a ztrátou identity, že?

O. Kadlec 3.9.2012 23:20

Re: Asi nejjednodušší řešení by bylo, "cordon sanitaire"

Skoro jistě žádné. Vaše děti se tam chystají?

J. Anděl 3.9.2012 21:58

Re: Výjimečně přesné

Když už, tak nás opustil On?

Jste ateista, nebo máte něco Bohu za zlé?

J. Charvát 3.9.2012 21:24

Re: Pokrytectví tzv. křesťanského Západu je bezbřehé

No věcně máte zcela pravdu ... ale přece jen trochu morálního etosu se občas najde. Ale valem ubývá. A s tím ´68 máte zcela recht, bohužel. Halt jsme si počkali ještě 21 let. Než jsme hrdinně vyšli do ulic a převzali vládu, s níž už si komouši opravdu nevěděli rady.

J. Charvát 3.9.2012 21:16

Výjimečně přesné

Jak vidno, když pan Drápal píše o reálném světě, může s ním živě souhlasit i ateista. Ovšem, vyjma toho stesku na opuštění Boha. Když už, tak nás opustil On, řekl bych.

G. Zahradníček 3.9.2012 21:14

Zlaté "diktátorské" režimy před "demokratickými".

:)))

M. Netolický 3.9.2012 21:00

Re: Asi nejjednodušší řešení by bylo, "cordon sanitaire"

K podřízení a ztrátě identity? Kolik Vašich vlastních dětí se pane Kadlec bude případné operace v Sýrii účastnit?

O. Kadlec 3.9.2012 20:42

Re: Asi nejjednodušší řešení by bylo, "cordon sanitaire"

No - to je dost blízko dlouhodobému přístupu autora článku. Legrační nápad. Tisícileté zkušenosti se Středozemním mořem vedou Západ k jiné politice. Naštěstí.

V. Kusý 3.9.2012 20:23

Asi nejjednodušší řešení by bylo, "cordon sanitaire"

prostředkem Středozemního moře, všichni tam, a nikdo sem.A dělejte si tam co chcete.Montovat se mezi bubáky byla ta největší pitomost, kterou tzv "Západ" mohl udělat.

S. Netzer 3.9.2012 17:56

Re: Není mi jasné,

Nevím jestli jste znalý německého jazyka. Zde na http://www.welt.de/politik/deutschland/article108942192/Das-deutsche-Dilemma-mit-den-Syrien-Fluechtlingen.html jde o syrské uprchlíky.

Máme, či nemáme, jim udělit azyl? V kladném případě budou ječet ti, kteří pokládají "islamizaci Evropy" za nevyhnutelný důsledek "levicové politiky EU", v záporném, budou ječet obránci blízkovýchodních křesťanů totéž.

Čecháček, američánek, nebo němeček se bude nadále prát o kulturní čistotu národa.

Humanismus a láska k bližnímu jsou jim ukradené, to jsou západní, a ne západoasijské hodnoty.

Abych citovala klasika.

O. Kadlec 3.9.2012 17:30

Re: To nemám guláš v paměti.

Jojo, lhát se nemá, pane Novák!

V. Novák 3.9.2012 16:56

To nemám guláš v paměti.

Flek!

S. Netzer 3.9.2012 16:55

Re: Není mi jasné,

Ano, Váš článek na mně skutečně dělá dojem, jako by ho napsal nějaký poloDOST.

Upíráte Západu toleranci vůči náboženským menšinám, s tím argumentem, že Západ se stará více o práva sexuálních menšin, než o záchranu blízkovýchodních křesťanů. To není argument, to je předsudek. Tvrdíte, že "západní média jsou ovládána silami, které těmto menšinám nepřejí", což je konspirologické tvrzení, které je nejenom nepravdivé, ale i hrubě paušalizující. Rovněž tak Vaše paušalizace ve stylu "blízkovýchodní křesťané jsou oběti, muslimové ďáblové", silně přípomíná nářky Palestinců, kteří se vidí jako oběť sionistické entity. Pochybuji rovněž, že ti syrští uprchlíci (jak křesťanští, tak i muslimští) budou žádat o azyl v zemi, jejíž politika jim, podle Vás, prospívá. To břemeno teď nese Turecko, a následně i my v EU.

Pan Kadlec má naprostou pravdu, když píše, že křesťané byli oporou Saddamovy diktatury, motorem antiisraelské nenávisti a zrovna takoví antisemité jako muslimové. Stačí si vzpomenout na pašeráka zbraní, biskupa Hilariona Capucciho. Nebo si přečíst tento křesťanským cítěním prodchnutý projev: http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/9528-jak-krestane-v-izraeli-trpi-pod-utiskem-sionistu-zide-delaji-z-kostelu-nevestince.aspx.

Po pádu Asadova režimu, pokud k němu dojde, budou trpět jak příslušníci křesťanských církví, tak i alavité. Poděkovat za to budou moct syrskému diktátoru, a jeho ruským a čínským spojencům.

O. Kadlec 3.9.2012 16:51

Re: Jenom připomenu, ž v Kosovu začal hromadný exodus

To máte guláš v paměti.

S. Netzer 3.9.2012 16:48

Re: Buď v Sýrii bude vládnout Rusko nebo muslimové

:-))) Ach jo. Asad je asi Marťan.

R. Langer 3.9.2012 15:37

Re: Dělení na západ a východ je poněkud hloupé schematizování

Myslíte to JEDINÉ PRAVÉ NÁBOŽENSTVÍ? To bude zase mrtvejch... :-D

V. Novák 3.9.2012 15:22

Jenom připomenu, ž v Kosovu začal hromadný exodus

až jako REAKCE na bombardování NATO. Do té doby tam probíhaly útoky teroristů UCK na jugoslávské (srbské) policisty, Srby a nedostatečně národovecké Albánce.

Když byla politická situace rozhodnutím USA změněna, probíhala občanská válka osvobozeneckých jednotek UCK proti srbské policii.

Ovšem exodus vypukl až poté, co se letectvo NATO stalo letectvem UCK...

V. Novák 3.9.2012 14:53

V Iráku nezasahovalo NATO,

alr USA plus "koalice ochotných". Celá západní Evropa s výjimkou Británie (co je spíše zámořský stát USA) proti invazi do Iráku protestovala. Míníte-li tedy tu invazi Bushe Jr. Invaze Bushe Sr. se zase neúčastnilo zdaleka jen NATO, ale i podstatná část muslimského světa.

Proti masakrům tureckých Arménů nemohl západ zasáhnout, půlka Západu byli turečtí spojenci (Německo a Rakousko-Uhersko), druhá půlka měla co dělat právě na západě. Když se Západ pokusil přenést boj do Turecka, dopadl bídně (Galipoli). a Východ - tedy Rusko - nemohl účinněji zasáhnout, neb měl dost problémů s útočícím Západem.

V. Novák 3.9.2012 14:45

Dodejte méně naivní...

...

K. Vážný 3.9.2012 14:40

Obávám se, že autorem navržené řešení je neproveditelné

Proč? Protože nejde jen o Sýrii, konflikt v Sýrii má tendenci se přelít a destabilizovat okolní země - především Libanon, kde se asi o stabilitě moc nedá hovořit, ale také Jordánsko, kam prchají uprchlíci ze Sýrie. A Jordánsko je poslední pilíř Izraelské bezpečnosti na Blízkém Východě, poslední rozumná a rozumně legitimní vláda v okolí. Ti uprchlíci jsou navíc velmi snadno přesměrovatelní k "zemi zaslíbené".

Dokud někde probíhá občanská válka, nebo i vnitrostátní genocida, tak se tomu "dá přihlížet".

Ale, pokud (podobně jako v Kosovu) začne hromadný exodus do sousedních zemí, tak už prostě věc přehlížet nelze.

Samozřejmě zde platí úměra, že je to významnější, čím blíže je to Evropě, nebo čím v jiné neuralgické oblasti (Blízký východ - těžba a přeprava ropy, bez níž prostě neumíme fungovat).

J. Schwarz 3.9.2012 14:00

Co to ten západ

vlastně je a kdo za něj mluví? Mám neodbytný dojem, že neomarxisté "Frankfurtské školy" plus nejrůznější revolucionáři z osmašedesátého, frustrovaní tím že nepadl kapitalismus nýbrž ruský bolševismus. Taky čína už nevypadá moc socialisticky. Současným "elitám"  je blízký džihád - silně se totiž podobá jejich vlastnímu "boji". A podpora různých úchylů jakož i kohokoli kdo se prohlašuje za "bojovníka proti kapitalismu" je prostě pokračováním jejich "protiimperialistického boje". A k úspěšnosti vojenských zásahů? Tak ty budou úspěšné, až za spálení americké vlajky budou hrozit drastičtější následky než za spálení koránu a až "mírumilovní afghánští vesničané" budou mít větší strach z odvety vojáků NATO než z talibanu.  Jenže úsilí Západu je neomarxistickými velezrádci sabotováno za lhostejného přihlížení "občanů". Tož tedy "Allah Akbar !!".

O. Kadlec 3.9.2012 13:03

Re: Není mi jasné,

Já nečtu podstatnou část příspěvků nikoho. Copak mám čas u toho furt sedět? Je to náhodný výběr, obvykle jen tam kde jsem zanechal stopu a s někým se rozmluvil.

V. Čech 3.9.2012 13:00

My a muslimové povládneme světu

Přesně tak! Budoucnost patří nám - nám opravdovým Slovanům a muslimům.

Ano, jedině naše dvě kultury - slovanská a muslimská - jsou bytostně unikulturní; jsou UNIkulti. Díky tomu společně zvítězíme nad úpadkovou euroamerickou multikulti.

Nám Čechům může být celkem jedno, jestli po našem společném vítězství Sýrie připadne nám nebo muslimům. Sýrie je daleko, případný výnos z tamního přírodního bohatství není zcela jistý. Navíc bychom museli tamní muslimy repatriovat do muslimské části bipolárního světa.

Pro nás je důležité, že nám Slovanům připadne podstatná část Euroameriky, čili většina zemí našich dědičných nepřátel. Euroameričany osvobodíme a poslovanštíme, bohatství jejich vykořisťovatelských zemí spravedlivě rozdělíme. A pak se konečně bude tančit všude.

Vlasti zdar!