26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Příběh nevánoční, příběh děsivý

Stalo se v dubnu 1987. Rodina Mosesových ze samařské osady Alfej Menaše se vracela automobilem z velkého nákupu. V rámci velkých příprav. Za šest dní začínal židovský svátek Pesach (13. 4.) Domů však nedojela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Minarčík 27.12.2020 20:07

Obdivuji a budu obdivovat Izrael,byť v něm nežijí jenom židé,udělali mnoho chyb-někdy i velice hnusných,ale nesrovnatelných s palestinskými šílenci,vážně pochybuji,že by palestinci majíce svůj stát, byli schopni někdy aspoň minimálně se Izraeli jen přiblížit,jenže tak to je vždy-ten co nic neumí,nechce,je lenivý, bude vztahovat jen ruce-a dej,příkladů je po světě daleko víc,přeji Izraeli ať se s palestinci vypořádá ke svému prospěchu.R^

J. Minarčík 27.12.2020 19:54

R^

I. Štípek 27.12.2020 14:18

Máte tohle zapotřebí?

J. Fridrich 27.12.2020 13:44

Souhlas pane Šejna, když jste napsal - " Pokud nějaký idiot oslavuje povraždění desítek židovských civilistů, pak právě takový idiot zastává propalestinské a antisemitské postoje, i kdyby se považoval za čistokrevného Žida."

Tem mimozemšťan Kubeš pod vašim příspěvkem se svým výlevem není hoden pozornosti rozumných lidí...

I. Štípek 27.12.2020 13:31

Nehádejte se, aspoň o vánocích. Pan Šejna píše rozumně, on diskutuje a přitom se stává terčem agresivních výpadú a sprosťáren. Pak pochopitelně neodolá a popíchne si. Myslím, pane Stejskale, že z diskuse s panem Šejnou byste obecně získal víc než z výkřiků některých sekerníků co tady exhibují. A co hlavně chci napsat: možná jste k ČR krapet nespravedlivý - on Izrael nemusel zbytečně čekat na hujerovský startovní výstřel EU!

L. Stejskal 27.12.2020 12:45

REAKCE AUTORA---Pane Šejno, ačkoli do diskusí vstupuji z dobrých důvodů jen zcela výjimečně, tentokrát musím. Pro Vaši informaci: 1. Kdybyste byl méně zavilý a více důvtipný, zjistil byste, že na mém blogu je původní nadpis „Blaze zemi, která má vůdce ochotné jít příkladem“ (totéž je i na konci článku na NP) – stačilo kliknout na odkaz pod textem. Bylo to psáno v době, kdy u nás prezident i premiér zaujali docela jiný postoj k blížícímu se očkování než nejvyšší představitelé v Izraeli (nikdo se tam na nic nevymlouval a nevykládal cosi o tom, že se bojí injekční jehly); vzhledem k tomu, co uváděly průzkumy ohledně (ne)zájmu veřejnosti, šli vskutku příkladem. 2. Když jsem článek připravoval, zcela samozřejmě jsem předpokládal, že ochota vůdců jít příkladem bude provázena dostatkem vakcín, což platí o Izraeli, nikoli o ČR. V neděli ráno (27. 12.) bylo dle Channel 2 News očkováno v Izraeli na 266 tisíc obyvatel (myšleno od 19. 12., kdy dostal první injekci premiér). 3. Plán v Izraeli je 150 tisíc očkování denně, za 30 dnů tedy 4,5 milionu. A teď to srovnejte s čísly v ČR. 5. Speciálně pro vás a ostatní, kdo nepochopili smysl mého článku: blaze zemi, kde jsou top politici ochotni jít příkladem (od počátku) a současně zajistili pro obyvatele dostatek vakcín.

M. Šejna 27.12.2020 9:28

"Blaze zemi, v níž vůdce jde příkladem."

Tohle napsal pan Stejskal o Izraeli minulý týden poté, co se nechal Netanjahu očkovat jako první proti koronaviru.

S potěšením mu oznamuji, ze ode dneška je blaze i v Česku.

;-D

J. Minarčík 26.12.2020 22:17

ANO JE MI OSLAVOVÁNÍ TERORISMU ODPORNÉ,neb potom bylo zabito velké množství lidí jen z pomsty,a děje se tak znovu a znovu,dokážu pochopit-nikdy ne oslavovat!

L. Kubeš 26.12.2020 17:52

To jste se právě podíval do zrcadla, že ????

P. Han 26.12.2020 17:15

Však by je oslavovali, kdyby to vedlo k jejich vítězství ve válce.

M. Šejna 26.12.2020 17:10

To jste si naběhl ma vidle.

Atentát na hotel krale Davida byl také jen odvetou.

Takže když Izrael tento atentát oslavuje, měli by podle vašeho myšlení Němci oslavovat Lidice.

J. Lukavsky 26.12.2020 17:00

"osvěžit paměť?" při každoročních oslavách konce 2 sv. války se vlastně slaví i to bombardování. Bez něho by válka trvala mnohem déle a možná by dopadla kdovíjak. Stejně tak se slaví dobytí Berlína kdy umírali mladí kluci v Hitlerjugend i ženy a nevinné děti... Nebo myslíte, že by Německo či Japonsko kleklo bez bombardování? Spojenci udělali co bylo nutné a slaví se porážka Hitlera a konec války, ale tím také to bombardování. J.L. end

J. Lukavsky 26.12.2020 16:54

Lidice byly odvetou za atentát na Heydricha, stačí se začíst. J.L. end

J. Brei 26.12.2020 16:38

Bez Kubiše a Gabčíka by Lidice také lehly popelem?

J. Brei 26.12.2020 16:37

Psal jsem o oslavách porážky hitlerovského Německa. Součástí této porážky bylo i zbytečné srovnání Drážďan se zemí. Co je Vám nejasného? A mohl byste Vy mně osvěžit paměť, kdy se od něj Spojenci distancovali?

M. Šejna 26.12.2020 16:31

Děláte si srandu, nebo jste tak nechápavej ?

Lidice vypálil Kubiš nebo Gabčík?

M. Šejna 26.12.2020 16:28

Nemusite mě tu poučovat.

Jasně píšu, že s atentátem problem nemám. Splnil účel.

Mám problém s jeho oslavováním

M. Šejna 26.12.2020 16:25

Pokud nějaký idiot oslavuje povraždění desítek židovských civilistů, pak právě takový idiot zastává propalestinské a antisemitské postoje, i kdyby se považoval za čistokrevného Žida .

M. Šejna 26.12.2020 16:19

Nějak si nemohu vzpomenout, že by spojenci někdy oslavovali bombardovani Drážďan.

Mohl byste mi osvěžit paměť?

J. Kadeřábek 26.12.2020 15:57

Útok byl veden proti Britské správě, nikoliv Palestincům na křídlo, ve kterém sídlilo kromě vládních kanceláří i CID a vojenské velitelství, jako odvetu za „Černý Šabat“ a následné protižidovské zátahy z 29. 6. 1946.CID byl telefonicky varován. Důsledkem bylo, že se Britové vzdali vlády nad Palestinou a předali ji OSN.

J. Lukavsky 26.12.2020 15:40

"zbytečné srovnání Drážďan se zemí" Drážďany byly coventrizovány prý na výslovné přání Stalina neb to byl důležitý železniční uzel pro spojení na východní frontu. Ale jistě v tom byla i snaha prostě zdrtit Německo. Teď jsme všichni chytří jako stádo vopic, ale v té době ještě nic nebylo tak jisté a Hitler vyhrožoval svojí tajnou zbraní a nebylo tak jisté zda jenom nežvaní. J.L. end

J. Lukavsky 26.12.2020 15:35

"Při atentátu na Heidricha zemřel Heydrich" a pár tisíc Čechů kupř. Lidice... a s tím se muselo počítat, že nacisti budou běsnit a řada historiků to považuje za sporný akt. Nakonec při několika neúspěšných atentátech na Hitlera také zemřeli nevinní Němci. J.L. end

L. Kubeš 26.12.2020 15:35

Je zvláštní, že někteří lidé s údajně židovskými předky zastávají vysloveně propalestinské a antisemitské postoje. No, i my jsme měli své české Čurdy a "pragováky", se kterými slušný člověk pohrdá....Rv

J. Lukavsky 26.12.2020 15:31

Když Spojenci bombardovali Berlín, Hannover. Drážďany, Hirošimu.... tak také hynuly tisíce nevinných dospělých i dětí. Byla válka a Spojenci bojovali o své životy ve vnucené válce. A na rozdíl od těch akcí Židů to bylo zaměřeno zcela jasně na obyvatele, nejen na vojáky. Nakonec Spojenci zvítězili a Vy i já jsme se proto mohli narodit a žít. Arabové zcela otevřeně vyhlásili a vyhlašují válku všem nevěřícím (myslí tím nemuslimy bez rozdílu), vlastně ale i muslimům jiné větve.... prostě je to jejich hoby a navíc dobře placené, nakonec i ten vrah se má v israelském vězení určitě lépe nežli naopak Žid či křesťan v muslimském. Jinak naprostý souhlas se zastavením plateb Palestincům, ale to by se dobroserové a sebevrazi z Brusele pominuli, to dokázal akorát Trump, Biden to jistě rychle obnoví. J.L. end

J. Brei 26.12.2020 14:48

Tak to také jistě, pane Šejno, nesouhlasíte ani s každoročními oficiálními oslavami porážky hitlerovského Německa, v důsledku čehož zahynulo na německé straně velké množství civilistů a jejíž součástí bylo i zbytečné srovnání Drážďan se zemí na konci války. Je skutečně zajímavé, že se zde tak vehementně vymezujete vůči izraelské vládě, ale vůči palestinské ani slovo. Připomínáte mi židovské intelektuály, o kterých píše Tuvia Tenenbom ve svých knihách

V. Bok 26.12.2020 14:46

Že nesouhlasíte.

J. Kanioková 26.12.2020 13:43

Naprostý souhlas !

J. Kanioková 26.12.2020 13:35

Souhlas R^

L. David 26.12.2020 13:01

Kdyby měla naše vláda koule, vypočetla by, jaká je poměrná část z EU posílané podpory Palestinské autonomii připadající na ČR, a o tuto částku by snížila naše peněžní odvody do Brusele!

Samozřejmě se souvisejícím veřejným vyhlášením toho, proč je tak činěno!

M. Šejna 26.12.2020 12:55

Tak znovu:

dovedu pochopit důvody atentátu provedeného v roce 1946. Když se kácí les, létají bohužel třísky.

Nikdy ale nebudu souhlasit s tím, že v roce 2006 byl tento atentát oficiálně oslavován izraelskými státními orgány. A zcela chápu, že Britové byli velice pobouřeni.

Je to podobné, jako kdyby Česko oficiálně oslavovalo divoké odsuny sudetských Němců. Ty divoké odsuny se dají pochopit, ale oslavovat je nikoli.