11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: O věčných protiizraelských pomluvách

V mnoha publikacích v různých jazycích, na četných konferencích, demonstracích, v nesčetných peticích, na půdě OSN, se můžeme setkat s antisemitskými pomluvami, hraničící s urážkou na cti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 10.5.2022 7:54

A do stejných demagogickych pomluv se už delší dobu dostává Rusko. Putin nedávno přiléhavě řekl, že dnešní hon na Rusy připomíná židovské pogromy. Tím myslím na počátku, do plynových komor Rusy rozhodně nikdo nedostane.

K. Novák 10.5.2022 9:26

Chudinky. Asi zamáčknu slzičku!!;-D

J. Ziegler 10.5.2022 16:26

Samozřejmě, svědecky doložené masakry ukrajinského obyvatelstva od rusáků jsou demagogické pomluvy. Vtip roku. ;-D

J. Nevrkla 10.5.2022 16:49

O tom, že raketa na Kramatorsk byla ukrajinská, snad už nikdo nepochybuje. Po všem, co jsem se z obou stran dozvěděl o Buce, hodnotím verzi, že je to je dílo ukrajinských nacistů, za daleko věrohodnější a logičtější, kdybych i pominul, kdo ji využil z propagandistických důvodu, komu poslouzila.

Dnešní zpráva, že na východní Ukrajině osídlené převážně Rusy a chtejici se odtrhnout od Kyjeva zasáhla Ruska raketa obytný dům a zabila desítky civilistů, také nepovažuji za logickou a věrohodnou. Uvidíme, jak a jestli to bude vyšetřováno.

Čtete někdy něco jiného než západem podporovana necenzurovaná média? Nebojte se zkusit něco jiného, pokud vás zajímá pravda. Jistou odvahu vyjádřit jiný než náš politicky správný názor to ovšem vyžaduje. Ale časem třeba nebudete za prodejného vola.

V. Kuhaj 12.5.2022 8:30

R^!

P. Urban 12.5.2022 11:06

Názor jste vyjádřil. K pochybnostem o původu kramatorské rakety by to chtělo něco víc, než jen názor.

J. Nevrkla 12.5.2022 11:23

Bohužel zatím ukrajinská strana oficiální vyšetřování nepřipouští, stejně jako britská, když v Radě bezpečnosti vetovala ruský požadavek na mezinárodní vyšetření masakru v Buce. Jak si to vysvetlujete?

F. Navrátil 10.5.2022 7:54

Jak se do něčeho zaplete OSN nebo podobné organizace, vždy to smrdí čertovinou. Zajímavé jsou vzpomínky Carly del Ponte, hlavní žalobkyně Mezinárodního trestního tribunálu pro bývalou Jugoslávii (ICTY), které uvádí, že měla přísný zákaz otevírat hroby, ve kterých byly pochovány oběti kosovskoalbánských, bosenských a chorvatských masakrů civilního obyvatelstva.

O. Machluf 8.5.2022 7:53

Rada čtu vaše články, děkuji. Vzhledem v faktu, že OSN během let prokázala svou neschopnost účinne zasáhnout, může nám Izraelcům být celkem ukradeno, co si o nás tamní impotenti myslí.

P. Diviš 9.5.2022 23:12

Já bych se zásahů OSN skoro až bál. Kdo ví, kdo a co tam vlastně rozhoduje.

J. Černý 7.5.2022 19:41

Izraelci nic nikdy neudělali špatně? Tak jsou hned druzí za Amiky nebo už první ?

H. Lukešová 7.5.2022 20:31

Zajisté také někdy pochybili, ale rozhodně nepáchali žádné takové masakry, z kterých je obviňují pro-palestinští ultralevičáci, tj. nesekali lidi na kusy sekerami, noži ani neznásilňovali žádné ženy...

P. Dvořák 8.5.2022 17:16

Vykládejte to nějakému antisemitovi a kremroli. Třeba jeho dědeček něco zárizoval a teď se bojí, že to jednou rupne. IzraelR^

J. Černý 10.5.2022 10:29

Bolševik Dvořák co si užívá sudetoněmeckého majetku má jistě pravdu.;-D

P. Dvořák 10.5.2022 16:36

Ano, ještě dnes se cpeme konzervami, co jsem osobně ukradl sudeťákům. ;-D

P. Urban 7.5.2022 13:35

Paní Lukešová, vrátil bych se k diskusi k Vašemu minulému článku (https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/historie-zapadni-breh-nebo-judea-a-samari.A220429_170651_p_zahranici_wag/diskuse). Kterou jste zakončila odstavcem "A teď mi prosím zkuste nastínit jeden jediný argument, který by ospravedlňoval nároky palestinských Arabů k Zemi izraelské."

Můj argument je, že ti palestinští Arabové zde žijí po staletí. Jiný argument nemám. A ani ho nepotřebuji.

Nepochybuji, že historické nároky Izraele na "veškerou zemi izraelskou" nejsou o nic menší, než ruské nároky na Ukrajinu. Kolébku ruského národa. Na Ukrajině ale ještě mohou rozhodnout zbraně. V Palestině/Izraeli se ale konflikt táhne příliš dlouho. V takovém případě si myslím, že existuje jediné právo. Právo na kompromis. Ti, kterým to nestačí, jsou z mého hlediska za osmnáct či bez dvou za dvacet. To platí jak pro Palestince, tak pro ty Izraelce, kteří jsou schopni popsat dva plné komentáře v NP popisem "platných, historických, politických a právních nároků na svrchované území a veškerou půdu, kterou v Zemi izraelské spravuje." Tyto nároky je nutno odmítnout. Ne proto, že by byly historicky, politicky a právně špatné (byť někdy jsou). Ale proto, že neumožňují mír.

Pokud jde o izraelský apartheid, opakuji, co jsem napsal : Pokud je Západní Břeh okupovaným územím, pak jeho obyvatelé nejsou občany Izraele a Palestinská samospráva může představovat jejich vládu. Pokud je Západní Břeh součástí Izraele, pak je jejich vládou vláda izraelská a obyvatelé Západního Břehu by ji měli právo volit. Když toto právo nemají, jde o apartheid. Podobně jako Jihoafrická republika před zvolením Mandely za prezidenta. Pro své občany byla JAR také demokratickou zemí.

Skutečnost, že mnozí Arabové v arabských zemích jsou na tom ještě hůř na tom nic nemění.

O. Machluf 8.5.2022 7:57

Když si prolistujete jakoukoli publikaci na dané téma, nebo zasufrujete na internetu, velmi brzy zjistíte, že kompromisu z naší strany rozhodně nebylo málo. Palestinci žel skutečně nejsou partneři pro jakýkoli dialog.

P. Urban 9.5.2022 9:30

Souhlasím. Proto taky Izrael, pokud jde o okupaci a válku obvykle hájím. Tady ale nejde o izraelskou stranu obecně. Tady jde o paní Lukešovou.

P. Dvořák 8.5.2022 17:23

Když půjdete do historie, tak už jen název Palestina se dá chápat jako geografická název jistého území, na kterém se vystřídala řada etnik. Tzv. Palestinci nepředstavují žádnou ucelenou etnickou skupinu, která navíc ani nedokázala po WWII podle usnesení OSN vytvořit vlastní stát. Jejich hnací silou je jen muslimská nenávist proti všemu nemuslimskému.

P. Urban 9.5.2022 9:31

Tady nejde o etnikum. Tady jde o národ.

P. Dvořák 9.5.2022 18:02

A jak byste takový národ definoval?

P. Urban 9.5.2022 20:56

Jako skupinu lidí, kteří mají potřebu sdílet stejný stát. Potřebu, která má smysl sama o sobě, ne jako prostředek k dosažení jiných cílů.

V. Kučer 9.5.2022 14:20

Palestinu přejmenoval římský císař Hadrián roku 135, před tím to byla Judea. Původní Pelištejci žili tam kde je Gaza kterou obléhal Alexandr Veliký a nakonec obyvatele nechal pozabíjet nebo prodal do otroctví. Současní Palestinci nejsou jejich přímými potomky.

H. Lukešová 9.5.2022 14:52

Dnešní tzv. Palestinci jsou Arabové a ti se neliší od Syřanů, Libanonců, Saudů atd.

Výrok Zahíra Músejna, člena výkonného výboru PLO v rozhovoru poskytnutém holandským novinám Trau, 31. 3. 1977: "Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za naši arabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný rozdíl mezi Jordánci, Palestinci, Syřany a Libanonci. O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního 'palestinského národa'. Jordánsko jako suverénní stát s definovanými hranicemi nemůže uplatňovat nároky na Haifu a Jaffu. Jako Palestinec si však mohu nepochybně nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu i Jeruzalém. Jakmile jednou prosadíme naše právo na celou Palestinu, nebudeme váhat ani minutu a spojíme ji s Jordánskem."

V. Povolný 9.5.2022 8:25

Právo na kompromis - na ten jsou potřeba dva. Jeden nic nenadělá. Palestinští Arabi ale kompromis nechtějí. Oni chtějí zničit stát Izrael. Takže řeči o kompromisu jsou zbytečné.

Stejně tak jou zbytečné řeči o tom, kdo má větší nárok na Palestinu ve smyslu geografickém. Palestina politická je totiž nesmysl stejně jako Palestinská národnost. Pro Židy i Araby je Palestina historickou zemí, kde žily jejich předchozí generace. Pokud by palestinští Arabové akceptovali Izrael jako souseda, žádný problém by nebyl. Vstřícných kroků od Izraele bylo už dost, od Arabů nic. Už i okolní arabské státy si uvědomují, že spolupráce s Izraelem je výhodnější, než okopávání kotníků a neustálé útoky. Je jasné, kde je problém. Slovíčkaření ničemu nepomůže.

L. Stejskal 7.5.2022 13:15

K DISKUSI VELECKÝ VS AUTORKA ---- V okamžiku, kdy byl Izrael po svém vzniku přepaden, bylo jasné, že hranice nebudou odpovídat plánu OSN o rozdělení Palestiny (čili čarám na papíře), ale "nakreslí" je výsledek války. Bylo nejen právem, ale i povinností izraelského vedení počínat si tak, aby Stát Izrael získal co nejvíce teritoria bývalého mandátu. Zdá-li se to někomu jako tvrdé a jednostranné konstatování, pak připomenu cíl agresorů: získat 100 % (!) území mandátu pro sebe (a 0 % ponechat židovskému státu). Ano, pak už šlo pouze a jenom o výsledek války, čehož nejlepším důkazem je skutečnost, že Zajordánsko, jako jeden z agresorů, získalo přesně tolik teritoria palestinského Předjordánska včetně jeruzalémského Starého města, kolik si vybojovalo a přesně o tolik tisíc km čtverečních rozšířilo svůj stát (jistěže se souhlasem zástupců palestinských Arabů z oblasti Předjordánska). Pokud Izrael používal válečnou lest k tomu, aby docílil odchodu páté kolony, pak si s ohledem na pozici toho, kdo se bránil útoku počínal správně a pochopitelně. My jsme také odsunuli sudetské Němce - snad není potřeba zdůrazňovat, že z dobrých důvodů. (Záměrně zde neřeším excesy jedné či druhé strany, ale hovořím ve zkratce o principu, proč si Izrael počínal ve Válce za nezávislost tak, jak si počínat. Pohoršovat se nad tím je výrazem pokrytectví. Asi jako pohoršovat se nad odsunem sudetských Němců a nezmínit přitom jejich roli na začátku německé agrese, maskované hanebnou Mnichovskou dohodou, vůči Československu.)

P. Dvořák 8.5.2022 17:24

R^

E. Velecký 7.5.2022 8:56

Pani Lukesova, rad citam vase clanky, lebo clovek sa z nich dozvie vela informacii, ktore v nasej tlaci nie su popularne.

Ale dovolim si nesuhlasit z vasim idealizovanym obrazom ohladom arabskeho uteku v roku 1948. Zacitujem niekolko pasazi z Dejin Izraela od Gilberta Martina. Podotykam, ze Gilbert zastava nazor, ze tento utek je komplexna otazka a ze bol sposobeny ako arabskou propagandou, tak aj samotnymi bojmi, kde je beznym zvykom ze obyvatelstvo uteka pred vitaziacim nepriatelom. Ale zaroven k tomu uteku na mnohych miestach prispela aj izraelska armada.

Niekolko prikladov z tejto knihy:

Hagana bojovala podla tzv. planu D, ktory bol postaveny na tom, ze je ohrozena samotná „svrchovaná existence" Židov v ich zemi. Proto byla do plánu zařazena instrukce, říkající, že jestliže arabské město nebo vesnice okupují strategické body, leží na hlavních komunikačních cestách nebo slouží jako základny nepřítele, musí Hagana „destruovat ozbrojené síly a vypovědět jejich obyvatelstvo mimo hranice státu".

Když 24. dubna navštívil pobočníka místního velitele Hagany, dověděl se, že dvě blízké arabské vesnice byly evakuovány. „Byl jsem šťastný, když jsem od něho slyšel, že velení přijalo zásadu .strašit Araby tak dlouho, dokud je ovládá strach, jenž je nutí k útěku'."

Proto jsme hledali způsob, jak vyhnat desítky tisíc nepřátelských Arabů, kteří zůstali v Galileji a kteří by nás v případě invaze mohli napadnout zezadu, bez použití síly. Vymysleli jsme válečnou lest, která využívala porážky Arabů v Safadu a tato lest fungovala obdivuhodně. Svolal jsem židovské muchtáry, kteří měli kontakty s různými arabskými vesnicemi, a požádal jsem je, aby pošeptali do ucha několika Arabům, že do Galileje dorazily mohutné židovské posily, které mají začít čistit vesnice v Chule, a poradili jim jako přátelé, aby utekli. Desítky tisíc Arabů se daly na útěk. Válečná lest dosáhla plně svého cíle a my jsme byli schopni rozmístit své protiinvazní jednotky podél hranic beze strachu o svá záda.

H. Lukešová 7.5.2022 9:39

Tož je nutné dívat se na dějiny komplexněji, je možné, že se i Židé v ryze ojedinělých případech mohli dopustit tu a tam nějakého zločinu, ale to jsou kruté zákony každé války, i spojenci během WW2 také někdy spáchali z dnešního pohledu válečné zločiny, myslím tím ojedinělé případy, kdy Američané také zastřelili nějaké Němce, aniž by je vzali do zajetí a sovětští vojáci zrovna tak, ale oba měli důvod, Němci se dopouštěli válečných zločinů v obrovském rozsahu.

Stejně tak Arabové terorizovali Židy již během 20.let minulého století, spáchali spousty pogromů, v Jaffě roku 1921, Hebronu a v Jeruzalémě 1929, během velké arabské vzpoury 196-1939, během kterých zabili stovky Židů a co hůře za WW2 Arabové a obecně muslimové kolaborovali s nacisty, muftí Husseini působil v Berlíně od roku 1941 a šířil prostřednictvím rozshlasu toxickou antisemitskou propagandu a rozněcoval nenávist k Židům uvnitř arabského a muslimského světa. Pomáhal zakládat muslimské legie SS a po skočení WW2 řada nacistů odešla do arabských zemí, zejména do Egypta a Sýrie.

Za nevyhlášené války, tj. po přijetí Rezoluce o rozdělení Palestiny na stát židovský a arabský zabili Arabové přes tisíc dalších 1000 Židů a během války za nezávislost, kdy arabské státy napadly znovuzrozený Stát Izrael, padlo dalších 6 500 Židů. Hněvu některých Židů se nedá divit. Absolutně ne.

Dále je nutné pamatovat, že arabské státy a Írán vyhnaly přes 850 tisíc Židů, zabavily jim všechen majetek, zbavily je občanství a státní příslušnosti a posléze vypukly protižidovské pogromy, při kterých Arabové masakrovali své židovské sousedy, kteří nebyli zapojeni do války v Izraeli. A takových exodů bylo, miliony Evropanů bylo vysídleno po WW2 (zejména Němci ze střední a východní Evropy), výměna obyvatelstva se uskutečnila mezi Indií a Pákistánem, kyperskými Řeky a kyperskými Turky, Sovětský svaz přesidloval mnohé tam žijící národy atd.

Palestinští Arabové odešli právě vlivem arabských smyšlenek o údajných židovských masakrech a výzvách

H. Lukešová 7.5.2022 9:44

arabských armád, že vyhubí všechny v Palestině žijící Židy, zadusí Izrael a vymýtí obecně veškerou židovskou přítomnost. Židé se nakonec ubránili.

Na závěr lze říci to, že předhazování Izraeli otázku palestinských "uprchlíků" je projevem ryzího antisemitismu, protože se jedná o dvojí metr, válek, vyhnání, exodů, masakrů bylo a bylo a proč se zaměřovat na údajné chyby Izraelců? Proč? Z jakého důvodu? Není to totiž nic jiného než čistá neskrývaná nenávist k Židům.