27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Nový palestinský premiér

Palestinci mají po šesti letech nového premiéra. Po dubnové demisi Saláma Fajjáda pověřil k všeobecnému překvapení předseda samosprávy Mahmúd Abbás sestavením nové vlády prakticky neznámého akademika Ramího Hamdalláha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 9.6.2013 22:54

Re: ad.: pan Sevrát . "Stát Izrael leží podobně jako část Egypta,Jordánska,Sýrie na území Palestiny."

Ale neomlouvejte se. Hrubku udělá tu a tam každý, kdo někdy ne? Jenom mudrlandi, co sežrali všechen rozum světa machrují, myslí si, jak jsou úúúúúúžasní. Pan Hofman zpochybnil mou erudici a vzdělání, ale nestojí mi za to. Názorové oponenty nazývá "primitivy". Až napíšu další článek, nebudu na útoky ad hominem raději reagovat, je to zničující.

H. Lukešová 9.6.2013 22:43

Re: co na tom označení nechápete?

Ano. I mě za hrubku někteří lidé rozcupovali a pan Kain byl pranýřován za stejnou hrubku s ArabY...Mně pan Hofman zdrbal, zpochybnil mou inteligenci, autorství, erudici. Ale na takové se můžu vykašlat. Když jsem se bavila s panem Hofmanem a on mi řekl, že měl socialismus i dobré stránky. Já jsem se zeptala jaké a on mi odpověděl, že "lidé měli sociální jistoty" a když pan Pavlovský dal seznam komunistických soudců, tak pana Pavlovského sepsul z "kádrováctví". To doopravdy sedí. Mě nazval dnes "primitivem". Takoví lidé neumějí nic jiného, než plivat jed. Až napíšu další článek tak na útoky ad hominem nebudu reagovat. Nemá to smysl.

R. Brzák 9.6.2013 22:04

Re: ad.: pan Sevrát . "Stát Izrael leží podobně jako část Egypta,Jordánska,Sýrie na území Palestiny."

promiňte prosím, samozřejmě Jordánskými Araby

R. Brzák 9.6.2013 22:03

Re: co na tom označení nechápete?

Děkuji, když se chyba podaří a někomu to udělá radost - ať ji má. Diskuze na netu není zas až tak důležitá, abych v ní nepřiznal "vítězství" někomu, kdo takové potřebuje.

H. Lukešová 9.6.2013 17:05

Re: co na tom označení nechápete?

Máte pravdu, ale pozor pane Brzáku, s jordánskými ArabY. Zlí jazykové by Vás kvůli gramatické chybě rozcupovali v kostech, jak se to stalo jiným lidem. Každý udělá někdy hrubku, ale mudrlandi, co sežrali všechen rozum světa budou machrovat, ponižovat a rozmělní podstatu příspěvku.

R. Brzák 9.6.2013 16:53

ad.: pan Sevrát . "Stát Izrael leží podobně jako část Egypta,Jordánska,Sýrie na území Palestiny."

Ano, souhlasím s Vámi, také proto je příspěvek pana Pavlovského v souladu se skutečností - území, o které se ve sporu mezi Izraelem a tzv. "palestinci (ve skutečnosti spíše Jordánskými Arabi) jedná nemá nárok se označovat jako Palestina, neb na tento název by si směle mohli v takovém případě činit nároky i Jordánci, Syřané a Izraelci. Jedná se zjevně o Gazu a Západní břeh. Je z mého pohledu podobné, jako kdybych já, narozen na jižní Moravě, přišel například do okolí dnešního Dürnkrut v Rakousku a začal tam vyhlašovat Velkomoravský stát, protože jsem Velkomoravan.

R. Brzák 9.6.2013 16:52

Re: co na tom označení nechápete?

Ano, souhlasím s Vámi, také proto je příspěvek pana Pavlovského v souladu se skutečností - území, o které se ve sporu mezi Izraelem a tzv. "palestinci (ve skutečnosti spíše Jordánskými Arabi) jedná nemá nárok se označovat jako Palestina, neb na tento název by si směle mohli v takovém případě činit nároky i Jordánci, Syřané a Izraelci. Jedná se zjevně o Gazu a Západní břeh. Je z mého pohledu podobné, jako kdybych já, narozen na jižní Moravě, přišel například do okolí dnešního Dürnkrut v Rakousku a začal tam vyhlašovat Velkomoravský stát, protože jsem Velkomoravan.

E. Sevrát 8.6.2013 17:16

Re: co na tom označení nechápete?

Mám reprint plakátu z roku 1936 ,od židovského umělce s nápisem "Vítejte v Palestině" ,samozřejmě v angličtině.Geografické a historické označení tohoto území Palestina  platí pro nás křesťany těch cca 2000 let (jak to nazývali či nazývají Židé v duchovních atd. textech je jejich věc).Stát Izrael leží podobně jako část Egypta,Jordánska,Sýrie na území Palestiny.

Srovnatelně Dominikánská republika a Haity leži na ostrově Hispaňola a nikdo s tím nemá žádný problém

H. Lukešová 8.6.2013 15:56

Re: co na tom označení nechápete?

A před vznikem Izraele byl Palestincem KAŽDÝ. Žid, Arab, brůz, bahájista, čerkes, veškerý obyvatel Svaté země. Současný předchůdkyně novin Jerusalem Post byl Palestine Post. K palestinství se hlásili i Židé. Palestincem nebyl jenom Arab, jak se dnes arabské obyvatelstvo Svaté země snaží prezenrovat.

M. Koutný 8.6.2013 15:43

Re: co na tom označení nechápete?

Ještě je dobře dodat, že Pelištějci (bibličtí Filištíni) jsou dnes už dávno vyhynulým kmenem, který měl etnicky pravděpodobně mnohem blíže k dnešním Židům než k Arabům...

J. Tejkl 8.6.2013 12:54

co na tom označení nechápete?

pan Pavlovský užil pro arabskou část rozděléného mandátního území přídomek "takzvaná", protože zde není žádné vhodnější označení tohoto území. Souhlasím, že je to zavádějící, žadní "Palestinci" v roce 1948 ještě nebyli, byli pouze palestinští Arabové, kteří si nelámali hlavu s žádným názvem pro vlastní stát nabýzený OSN, protože se hned po zničení a vyhlazení Židů se hodlali spojit se Jordánskem - již existujím státem palestinských Arabů.

Jen tak pro zajímavost: nahrazení původního  názvu Judea termínem Palestina  bylo promyšlenou součástí kampaně císaře Hadriána, která měla programově vymazat historickou paměť židovského národa a zničit všechny stopy židovské státnosti. Kromě posměšného a pro tehdejší Židy urážlivého přejmenování židovského království podle biblických úhlavních nepřátel Židů - Pelištejců, nechal Hadrián  na místě Jeruzaléma postavit římské město  Aelia Capitolana  do kterého byl Židům vstup zakázán. Na místě Šalamounova chrámu nechal vybudován propagační Jupiterův chrám, který učinil centrem kultu pro celou východní část říše. Židé  samozřejmě používali geografické označení území Palestina (například když prchali před nacisty). V náboženských nebo duchovních textech se ale celých dva tisíce let mluví o Erec Izrael - zemi zaslíbené.    

E. Sevrát 8.6.2013 11:27

Re: V roce 1948 se tzv. Palestina, tedy nežidovská území britského mandátu,

"V roce 1948 se tzv. Palestina",tento název je historický cca 2000 let. I Židé píši,že utíkali do Palestiny.Kde jste tedy přišel na tzv.??? Zřejmě v nějáké divadelní hře nevalné kvality.

S. Netzer 8.6.2013 7:37

Re: Když muslim miluje ženu...

Místo plácání hloupých hesel (" Multikulti politkorektníci...") se raději mrkněte na Wikipedii ohledně "Paštúnváli".

S. Netzer 8.6.2013 7:22

Pane jo

Tak Vy ovládáte dokonce i nizozemštinu. Kompliment!

:-)))

S. Netzer 8.6.2013 7:15

Je chvályhodné, paní Kanioková,

že se neštítíte vstupovat na "drsné" stránky s erotickou a sexuální tématikou, abyste prohloubila Vaše vědomosti o muslimech. Navštěvujete tyto stránky častěji?

P. Pavlovský 8.6.2013 5:33

V roce 1948 se tzv. Palestina, tedy nežidovská území britského mandátu,

jevila VS OSN jako potenciální základ státu, který by se měl ustavit - analogicky jako Izrael . Uplynulo 65 let a tzv. Palestinci jsou tomuto cíli vzdálenější, než kdykoli dříve.

Do roku 1967 neexistovali, protože toto území se po první arabsko-izraelské válce (1948)stalo součástí království Jordánsko a jeho obyvatrele byli státní příslušností Jordánci.

V následující 6 denní válce (1967) Jordánský král nedal na úpěnlivé prosby a varování Izraele, tlumočené mu několika kanály nezávisle na sobě (včetně franc. a USA diplomatů), uvěřil Egyptu, že stojí na vítězství, a jeho tankové jednotky vyrazily k Jeruzalému, jehož východní polovina byla součástí Jordánska. K městu ani nedorazly, byly obklíčeny a rozdrceny, stejně jako jeruzalémslá posádka, která zaútočila na severní Jeruzalém. Izr. jednotky vrhly Jordánce na východní břeh a ustavily novou hranici, kterou tvoří řeka.

Teprve pak se jordánský král tohoto území ostetativně metinárodně zřekl, z bezprizorných Jordánců se stali Palestinci a z jimi obývaného území opět potenciální palestinský stát (tzv. okupovaná území, něco jako Sudety).

Skutečnost, že relativně vzdělaní  Palestinci (mnohonásobně menší negramotnost než v sousedním Egyptě) nejsou sto vygenreovat standardní demokratickou vládu nás nesmí mýlit - Arabové to dodnes nedokázali nikde na světě a muslimové jen velice sporně - srov. dnešní Turecko, dlouholetý člen NATO! Dlouhiodobě se ukazuje, že islám je s demokracií neslučitelný. Proč, to nevím, jenom konstatuji jeho globální situaci.

H. Lukešová 8.6.2013 0:37

Re: Když muslim miluje ženu...

http://www.youtube.com/watch?v=Q7KLGDfDCqk

Také masakr... Multikulti politkorektníci mají růžové brýle a nevidí problémy.

J. Kanioková 8.6.2013 0:26

No, fofrem odkliknout, to mi jde, bohužel

..role chudinek..  a funkční odkaz - http://jdem.cz/275g3

A když už o muslimech, tak islámské hodnoty - Muslimská rodina trestá neposlušného syna -    http://jdem.cz/275v7

H. Lukešová 8.6.2013 0:24

Re: Zapomenutí uprchlíci...Všichni se hodlají z palestinských uprchlíků zbláznit, ale židovské uprchlíky z arabských zemích nikoho nezajímají. Ta politická korektnost a multikulti je cestou do horoucích pekl.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/izrael-zapomenuti-uprchlici-di0-/p_zahranici.asp?c=A090719_182530_p_zahranici_wag

H. Lukešová 8.6.2013 0:22

No a přesto budou palestinští Arabové kvičet a řvát,

že za jejich problémy může Izrael. Za problémy palestinské ekonomiky si můžou palestinští Arabové jen a jen sami svou korupcí a neschopností hospodařit. Politická likvidace pana Fajjáda situaci rozhodně nezlepší. Jeden z mála relativně schopných palestinských politiků.

J. Kanioková 8.6.2013 0:22

Už tu politiku tam ani nesleduji, protože jsem přestala věřit, že tam někdy dojde ke stabilitě...

A nevěřím, že změna osob na tom cokoliv změní - Palestinci se dohodnout NECHTĚJÍ ani mezi sebou, natož s Izraelem.

V podstatě je k tomu ani nic moc nenutí, role "chidinek" jim vyhovuje.

Privilegovaní uprchlíci - http://jdem.cz/275g3