10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Nejasný osud izraelsko-palestinských rozhovorů

Více než měsíc uplynul od posledního z pěti izraelsko-palestinských jednání v jordánském Ammánu a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by schůzky měly pokračovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Landa 5.3.2012 8:48

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

To je roztomilé, jak víte co mám na mysli aniž bych to napsal a dokážete k tomu napsat i komentář.. Musím běžet, takže toho moc psát nebudu, jen vysvětlím, že onou minulou křivdou myslím hlavně uznání "státu Izrael". Tož nic, přeji hezký den.

S. Landa 5.3.2012 8:17

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Tak fajn, jedeme dále. Vaše srovnání pokud jde o Prahu opět kulhá. Prahu zcela jistě založili Češi a po celou dobu existence tvořili většinu mezi obyvateli. U Jeruzaléma tomu tak není.  Židé město dobyli, obyvatelstvo jak bylo jejich zvykem vyvraždili a po letech o město znovu přišli. Posledních tisíc let (do 20. století) byli v Jeruzalémě minoritou.

K tomu Vašemu 1% arabské populace v Jeruzalémě,  to jste někde vyčetl nebo jste si to vymyslel a doufáte, že si toho nikdo nevšimne (tak jak to dělá Lukešová)? Wikipedie uvádí, že v roce 1948 žilo v tomto městě cca 12% křesťanů (upozorňuji, že i Arabové jimi byli a jsou) a asi 20% muslimů. Možná mi řeknete jaké byly národnosti, nebyli-li to Arabové....

No a nakonec, když už mne činíte zodpovědným za budoucí Holocaust, můžu vědět jaké "hraběcí rady" a komu že to vlastně dávám? Tolik Vám vadí, že upozorňuji na nepřesnosti a hlavně na nehorázné lži, které někteří diskutující užívají?

J. Tejkl 5.3.2012 6:59

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

ano, jestli "nápravou" míníte odškodnění za vyhnání skoro 800 000 Židů z arabských států po roce 1948, a nenávratnou krádež jejich majetku, přičemž jen rozloha pozemků byla větší než současná rozloha státu Izrael, pak s vámi souhlasím. Pokud voláte po "nápravě křivd" a myslíte tím zřejmě stereotypně tzv "palestinské uprchlíky", kteří jako jediní, ze všech desítek milionů uprchlíků, co jich bylo od II. sv.války všude po světě, mají svůj vlastní úřad v rámci OSN, a mají statut uprchlíka dědičně již ve čtvrté generaci(!), pak v rámci spravedlnosti, by jste měl Vy a vám podobní, stejně hlasitě volat po odškodnění  pro uprchlíky židovské, není-liž  pravda? Pročpak to asi neděláte? Ha?      

J. Tejkl 5.3.2012 6:50

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Takže Češi podle Vás nemají větší právo na Prahu, než Němci nebo Židé, kteří zde v minulosti také žili? Byl by jste rád, aby někdo z druhého konce světa tlačil na českou vládu aby dala půlku Prahy potomkům pražských Němců? Nebo jenom prostě chcete po Izralelcích něco, co by Vás ani nepadlo chít po někom druhém? Nejste trochu zaujatý?

Ještě k tomu "přežívání" menšin v Jeruzalémě: V roce 1948 žilo v Jeruzalémě pouze 1% arabské populace, po okupaci Jeruzaléma Jordánskem už to bylo 20% - Tzv. Palestinci, co si tehdy ještě říkali palestiští Arabové, vyhnali celou židovskou populaci ze své části města a místo nich přišli Arabové, po šestidenní válce v r. 1967, kdy Izrael město anektoval, žilo v Jeruzalémě  27% palestinských Arabů (ještě stále si neříkali Palestinci), v současnosti se žije v Jeruzalémě 39% procent palestinských Arabů.

Takže jak vysvětlíte, že přes neutuchající kampaň proti tzv. "judaizaci Jeruzaléma", kterou vedou Palestinští Arabové ve světových médiích proti Izraeli, se během doby, kdy Jeruzalém spravují "Sionisti", zvýšil počet Arabských obyvatel více než o třetinu? A jak z vaší pokrytecké pozice "spravedlivého" obhájíte nestoudný palestinský  požadavek, aby veškeré území budoucího palestinského státu a tedy i Jeruzalém, bylo zbaveno Židů? Přičemž sami  Palestinci po Židech chtějí, aby umožnili "návrat " 5 milionů potomků palestinských uprchlíků z let 1948 - 1967 do 7 milionového Izraele?

Proto tvrdím, že pokud bude někdo v budoucnu odpovědný za další Holokaust,o který se Arabové marně pokoušejí už 60 let, bude to především taková "spravedlivá veřejnost" jako pan Landa, která udílí hraběcí rady  lidem, o nichž dohromady nic neví, a jejichž kultuře, historii a mentalitě vůbec nerozumí.    

J. Kanioková 4.3.2012 21:35

Dík za odkazy,

taky mě tamní situace mrzí a leká zároveň. Taktéž lidi, co umí jen ničit diskuzi svou "neskonalou pravdou", dogmatickou, čímž myslím dnešního diskutéra L.

S. Landa 4.3.2012 20:34

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

A které "palestinské pohádky" máte na mysli? Můžete mne citovat?

S. Landa 4.3.2012 20:33

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Ale já se vůbec nevztekám, naopak, poměrně dobře se bavím.  :-)

H. Lukešová 4.3.2012 19:54

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

No když máte takovou jistotu. Ale Izraelci se nevzdají bez boje, zbraně k sebeobraně mají. Ale udivují mě Vaše palestinské pohádky a propalestinské zanícení, proč?

H. Lukešová 4.3.2012 19:53

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Ale stanou se. Fakta nevyvrátíte. Co Vy dokážete..."píšete bláboly", ale v čem? Řekli to ti zmiňovaní lidé nebo ne? Byla Svatá země pustinou před alíjou Židů nebo ne? Tato fakta nejsou z žádné "sekty", ale nepopiratelná a nevyvratitelná, z literatury a internetu. Zde nepíši náboženský nárok, náboženství patří do soukromé sféry života, ne na veřejnost. Nic s tím nenaděláte. Lžete Vy sám, pokud papouškujete palestinské pohádky. Projít se na vzduch? Proč ne, ale i Vám by čerstvý vzduch udělal dobře, abyste se přestal tolik vztekat svým bojem za palestinské Araby.

S. Landa 4.3.2012 19:48

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Ale houby, nebude to trvat dlouho a poklušou do moře. Uvidíme, jestli se rozestoupí...

S. Landa 4.3.2012 19:46

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Zase Vám ve Vaší sektě vymývali mozek, co? I když ty bláboly budete psát pod každý článek na Psu, pravdou se nestanou. Jak jsem Vám radil už před třemi lety - běžte se raději projít na vzduch nebo vyražte mezi lidi, ztrácíte těmi nesmysly mladá léta.

H. Lukešová 4.3.2012 19:41

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

To si povíme, vše je možné, bude-li Izrael slabý, prohraje, nic s tím neudělá, je na Izraeli, aby se ubránil, nikdo jiný to za něj neudělá...

H. Lukešová 4.3.2012 19:38

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

To nejsou písničky, to jsou fakta, která je nutná opakovat všem naivním lidem nebo lhářům papouškujícím palestinskou propagandu. Buď jste naivní člověk a nebo lhář (věříte-li palestinským pohádkám),to jsou poznatky lidí, kteří Izrael procestovali křížem krážem, s tím neuděláte vůbec nic, já na Vás příkré soudy užívat nebudu, nemám to zapotřebí, nejste zde zatím dlouho, abych poznala, jaké hlásáte názory...

S. Landa 4.3.2012 19:31

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Jo jasně, Vaše stará písnička. Ještě přihoďte pustinu a Marka Twaina... :-)

S. Landa 4.3.2012 19:28

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Umlčovat zkoušel jednou on mne, já jsem k němu ještě velmi slušný..

H. Lukešová 4.3.2012 19:26

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Pan Krátký má právo dávat otázky či "otravovat" jaké chce, jsme na svobodné diskusi a Vy nemáte právo nikoho umlčovat...

H. Lukešová 4.3.2012 19:24

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Na jiná témata nemáte, protože židovský nárok (izraelský) je mnohem oprávněnější a starobylejší, než-li nárok palestinský. A nevykrucuji se. Chcete rozmělnit diskusi na datailu. Chyběl mi tam přívlastek "Palestinští Arabové". Palestinští Arabové skutečně ve Svaté zemi nikdy nevládli, na tom si trvám. Sečteno a podtrženo, židovský nárok na Izrael je nezpochybnitelný, což se o nároku lidí, kteří se nazývají Palestinci (směska Arabů a jiných blízkovýchodních národů) říci nedá.

S. Landa 4.3.2012 19:12

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Ještě máte pro mne nějakou radu nebo už přestanete otravovat?

S. Landa 4.3.2012 19:10

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Nebudu se teď pouštět do jiných témat, v tomto směru si mne v budoucnu ještě užijete dost. Momentálně řešíme Vaši lež. Ač se z toho snažíte primitivním způsobem vykroutit, lhala jste. Zde je citace z Vašeho textu:

Arabové přišli v 7. století a prakticky v této zemi nikdy nevládli, vládli tam Osmané a Britové

M. Krátký 4.3.2012 19:09

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

pane Lando, huba by vám neupadla, kdyby jste řekl "paní Lukešová" - asi jste chodil do školy mimo území ČR, nebo jste to doháněl na PŠM ?

H. Lukešová 4.3.2012 19:02

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu i Jeruzalém. Jakmile jednou prosadíme naše právo na celou Palestinu, nebudeme váhat ani minutu a spojíme ji s Jordánskem."

Lež to nebyla, lidé, kteří se v současnosti nazývají Palestinci ve Svaté zemi nikdy nevládli a nemají s Umájovci prakticky společného vůbec nic. To je pravda.

H. Lukešová 4.3.2012 19:01

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Před Peelovou komisi v roce 1937 prohlásil vedoucí představitel Arabů Auni Bey Abdul-Hadi: "Nic takového jako Palestina neexistuje. Tento pojem vynalezli sionisté! V Bibli není žádná Palestina. Naše země byla po staletí částí Sýrie (Jerusalem Post, 2.11.1991). H. Allen Tupper junior v New York Times pak napsal: "Setkal jsem se jedině s obchodníky na elbloudech a s divokými kmeny beduínů, kteří zůstali na jednom místě nejdéle dva měsíce." V květnu 1947 řekl poslanec Nejvyšší arabské rady v OSN: "Palestina je syrskou provincií." O několik let později řekl Ahmed Shuqeiri, pozdější předseda OOP, před Radou bezpečnosti: "Každý ví, že Palestina nebyla nic jiného než jižní Sýrie." Vedoucí britského oddělení pro rozvoj Palestiny Lewis French napsal : "Narazili jste tam jen na drobné zemědělce v hliněných chýších, těžce postižené malárií… Pokud nebyli sami zloději dobytka, ochotně poskytovali úkryt jiným pachatelům… Rozsáhlá území byla neobdělána… Jednotlivé parcely měnily každý rok svého majitele. Veřejná ochrana neexistovala a drobní zemědělci se sami stávali obětí útisku a plundrování ze strany jejich beduínských sousedů. A nejvýznamnější výrok, který bere "vítr z plachet" všem antisionistům, je výrok Zahíra Músejna, člena výkonného výboru PLO v rozhovoru poskytnutém holandským novinám Trau, 31. 3. 1977: "Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za naši arabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný rozdíl mezi Jordánci, Palestinci, Syřany a Libanonci. O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního ''palestinského národa''. Jordánsko jako suverénní stát s definovanými hranicemi nemůže uplatňovat nároky na Haifu a Jaffu. Jako Palestinec si však mohu nepochybně nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu i Jeruzalém. Jakmile jednou prosadíme naše práv

S. Landa 4.3.2012 18:59

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Nemám v úmyslu se uklidňovat. Prostě jste lhala a já Vás na to upozornil, to je vše.

H. Lukešová 4.3.2012 18:55

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Pane Lando, uklidněte se, než něco řeknete, přemýšlejte

http://smoothstoneblog.com/2011/05/jewish-vs-arab-claims-to-israel.htm

Pořád se jedná o zanedbatelný počet let oproti počtu izraelského osídlení

http://www.science.co.il/arab-israeli-conflict.asp

Někteří Palestinci jsou potomci Vámi zmíněných Umájovců, ale většina Palestinců jsou potomci přistěhovalých Arabů z okolních zemí, Libanonu,, Sýrie, Egypta.

S. Landa 4.3.2012 18:23

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Tak pro vysvětlenou, slova "prakticky nikdy nevládli" jsou v uvozovkách proto, neb se jedná o citaci výroku Lukešové. Vzhledem k tomu, že tam Arabové vládli přes 600 let, je myslím nezpochybnitelné, že Lukešová lže, což je u ní ale naprosto normální. O délce pobytu toho či onoho národa na území Palestiny řeč nebyla a nebudu to tedy řešit ani nyní.

Vaše výzvy k mlčení či stydění se si strčte za klobouk a naučte se pořádně číst.

M. Krátký 4.3.2012 18:13

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Pane Lando, sám jste dal do uvozovek větu "prakticky nikdy nevládli" - to tedy znamená, že možná k nějaké bezvýznamné vládě mohlo dojít - ale až v pozdní době - to je po jejich příchodu, počínaje sedmým stoletím našeho letopočtu. takže vaše zloba na pí Lukešovou - "lžete" je vlastně urážkou - styďte se a mlčte - raději. Co to je 200-300 let proti doložitelné tisicileté existenci v místě i čase. To bychom si my Češi mohli také dělat nároky na půlku Evropy, zkuste to prosadit a uvidíte

S. Landa 4.3.2012 17:55

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Arabové v Palestině "prakticky nikdy nevládli"? Proč lžete? Nebo je Vám těch 400 let vlády Umajovců a Fatimovců do prvního příchodu Osmanů málo? A dalších více než 200 let než se tam Osmani usadili na trvalo?

H. Lukešová 4.3.2012 17:53

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Největším viníkem neštěstí palestinských Arabů jsou na území Gazy Hamas, ten sežere všechnu pomoc určenou Gazanům, zatímco Hamasníci mají luxusní domy s klimatizací, bazény, nádherné trávníky, tak prostí palestinští Arabové žijí v bídě a nepochopí, jak je Hamas klame, přebírají jeho nenávistnou rétoriku. Na Západním břehu veškerou pomoc sežere Fatah a Brigády mučedníků al Aksa, rovněž teroristické organizace, rovněž fanaticky protiizraelské, jejich televize vysílá hnusné pořady, hnusně štvou palestinské noviny. Prostí Palestinci skutečně nerozhodují o ničem, o všem rozhoduje Hamas a Fatah a ti na svoje lidi kašlou, místo toho podněcují prostý lid k nenávisti. Když malé palestinské děti neznají nic jiného než to, že jsou Židé "zloději Palestinci", prasata, vši, krysy, potkani, vředy, tak tomu zkrátka uvěří, co mají dělat, kdyby do Vás od miminka něco hustili, pořád, pořád, pořád, tak také uvěříte, proto vidíme malé palestinské děti se samopaly s ústy plnými nenávisti. Zbrojařské lobby, no jo, to je neštěstí, ale myslím si, že přesto největší vinu za krvavý a nesmiřitelný konflikt mají Hamas s Fatahem...

H. Lukešová 4.3.2012 17:45

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

Ne, nevyvrací, Palestina je skutečně pojmenována po Filištínech, ale Filištíni zanikli, Římané přejmenovali Izrael na Palestinu, po nepřátelích Izraele, aby je ponížili, ale to není oč tu běží. Jsou dvě nesmiřitelné skupiny obyvatel ve Svaté zemi (neutrální pojem), a to Izraelci a palestinští Arabové. Palestinští Arabové si nárokují něco, co jim nepatří, je to termín vymyšlený, do roku 1967 se o Arabech v Izraeli a na sporných území nemluvili jako o Palestincích, ale jako o Arabech. Izraelci jsou starobylým národem s tisíciletou historií, žili v Izraeli, vzešli odtud, v Izraeli se zrodila hebrejská kultura. Arabové přišli v 7. století a prakticky v této zemi nikdy nevládli, vládli tam Osmané a Britové, ale jistěže, v rámci míru budou muset udělat Izraelci ústupky, Arabové zde také žijí, vyhnáni být nemůžou, ale je nutné i na palestinské Araby vyvíjet tlak, ne jen na Izraelce. To by si měla EU uvědomit. Uznat Izrael jako židovský stát, nepožadovat absurdní nárok návratu palestinských uprchlíků do Izraele (jedná navíc se o lidi 4. generace, kteří nemají s uprchlíky 1. generace nic společného), demilitarizace palestinských území a skoncovat s terorismem. To jsou normální podmínky,pokud je palestinští Arabové neakceptují, tak nemůžeme po Izraelcích chtít ústupky, Izrael nemůže ohrozit svou bezpečnost.

V. Vlach 4.3.2012 17:10

Re: Nemá to Izrael jednoduché, obě palestinské frakce

To se nedá nic dělat paní Lukešová.To ale nijak nevyvrací výše uvedené.