3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Na hrubý pytel hrubá záplata

Dosud platilo, a té zásady se „korektně“ držel i autor těchto řádků, že v nové palestinskoarabské vládě „národního usmíření“ figurují dva koaliční subjekty. Exteroristický Fatah a teroristický Hamas. Je ale Fatah opravdu exteroristický?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Stuchlik 23.6.2014 23:43

Re: II. světová válka skončila až...

Putin sám ne, má na to lidi. Ti už vraždí na Ukrajině po stovkách. Jak dlouho bude trvat než to budou miliony?

H. Lukešová 23.6.2014 18:26

Re: II. světová válka skončila až...

Ano, souhlasím s Vašim vysvětlujícím příspěvkem. Já jenom píši, že Putin není stejný jako Hitler, přesná kopie. Protože Hitler vraždil po milionech, Putin zatím ne.

J. Babička 23.6.2014 18:20

Re: II. světová válka skončila až...

Alke Hano, to celem nikdo nerika, ze by se Putin podobal Hitlerovi v kazdem detailu. Jen to, ze NEKTERE jeho ciny jsou srovnatelne s tim co delal Hitler. Na priklad to ze mezinarodni smlova je jen car papiru, ten nazor meli oba stejny. Odtrhnout a obsadit nejale uzemi, druheho statu,protoze tam zije obyvatelstvo jejich statu, to udelali oba stejne. No a vyvolavat nepokoje v pohranici sousedniho statu a tvrdit, ze v tom nema prsty ? To vam nic nepripomina. Takze znovu, neni to kopie Hitlera se vsim vsudy a domnivam se , ze to ani nikdo netvrdi. Pokud by sme ho meli oznacit, tak je to velkorusky sovinista, coz ovsem pro nas take neni moc prijemne, vzhledem, ze lezime v ruske sfere vlivu.

J. Babička 23.6.2014 18:10

Re: Lidé probuďte se lidi

Problem je, ze kdyz nekdo rekne, ma informace je svobodna a pravdiva, tak na to dost lidi nenaleti.

M. Dukát 23.6.2014 18:04

Lidé probuďte se lidi

Poslouchejte svobodné a pravdivé informace na rádiu www.svobodny-vysilac.cz

L. Křivan 23.6.2014 18:01

Re: Jenže kdo je terorista ?

Všichni, co se tehdy radovali,  si smrt zaslouží.

L. Křivan 23.6.2014 17:39

Re: Pane Brzáku, bio-zbraně jsou zbraně budoucnosti.

Stačilo by vybrané vlastní národy naočkovat. Kromě toho, už se pracovalo na projektu bio-zbraní, které napadaly pouze vybrané rasy. Myslím, že v RSA.  Ale i neštovice a indiáni, to je příklad selektivních zbraní.

H. Lukešová 23.6.2014 17:39

Re: Jenže kdo je terorista ?

To je samozřejmě hnusné, oslavy 11.9.2001, když spadla Dvojčata, tak palestinští Arabové zpívali, tančili, radovali se, jedli cukrovinky, to mě šokovalo.

L. Křivan 23.6.2014 17:26

Re: Jenže kdo je terorista ?

Co jejich samice, které ječely radostí když v New Yorku narazila letadla do Dvojčat ? A co jejich potěr, který už v předškolním věku se zaučuje na teroristy ?

H. Lukešová 23.6.2014 17:01

Re: pro pana Sevráta - takže muslim nebo terorista?

Uklepla jsem se nahoře, napíšu příspěvek pod Vás, což jsme ostatně chtěla. Máte zcela pravdu, pane Sevráte. Slušní Němci se nechali stáhnout Hitlerem a stali se zrůdami, které dějiny nepoznaly. Světlou výjimkou byli Sophie a Hans Schollovi známí jako "bílé růže", ti neměli strach vystoupit proti zrůdnému hitlerismu...Bohužel většina Němců proti Hitlerovi neprotestovala, byť s ním nemusela souhlasit. druhá světová válka skončila až tehdy, když Richard von Weizsäcker označil konec druhé světové války ne jako porážku Německa, ale jako osvobození Německa od nacismu.

Přirovnávat Putina k Hitlerovi je hodně mimo. Putin není demokrat, je jistě autokrat, nicméně nevyvražďuje lidi po desetitisích v plynových komorách, nestřílí tisíce lidí do jámy (jako v roklině Babij Jar). Proto přirovnávat Putina k Hitlerovi je velká bagatelizace nacistických válečných zločinů během druhé světové války.

H. Lukešová 23.6.2014 16:53

Re: Pane Brzáku, bio-zbraně jsou zbraně budoucnosti.

Jenomže bio-zbraně si nevybírají, bio-zbraně by nezabíjely jenom Araby či muslimy, ale zabíjeli by i Židy, i Evropany, Američany, Kanaďany, Australany...

H. Lukešová 23.6.2014 16:51

II. světová válka skončila až...

Máte zcela pravdu, pane Sevráte. Slušní Němci se nechali stáhnout Hitlerem a stali se zrůdami, které dějiny nepoznaly. Světlou výjimkou byli Sophie a Hans Schollovi známí jako "bílé růže", ti neměli strach vystoupit proti zrůdnému hitlerismu...Bohužel většina Němců proti Hitlerovi neprotestovala, byť s ním nemusela souhlasit. druhá světová válka skončila až tehdy, když Richard von Weizsäcker, označil konec druhé světové války ne jako porážku Německa, ale jako osvobození Německa od nacismu.

A z jiného soudku, přirovnávat Putina k Hitlerovi je velmi velmi nadsazené. Putin nezabíjí desetitisíce lidí za jeden jediný den, nestřílí lidi do jámy (jako v roklině Babij Jar...). Putin není demokrat, nicméně přirovnávat ho k Hitlerovi je bagalerizace a popírání nacistických válečných zločinů.

R. Brzák 23.6.2014 16:50

Re: V rámci té "korektnosti" zapoměl autor

Ta otázka adekvátnosti - mají tedy, tak jako palestinské autonomní orgány, své osadnické gaunery oslavovat a vyplácet jim odměny? Ano, uznávám, že toto je podpásový argument. Takových je ale vůči Židovskému státu diskuze i politika plná. Izrael osadníkům v násilí brání - a pokud dohledá konkrétní pachatele, trestá - asi mírněji, než by je potrestali palestinští Arabové. Ministryně spravedlnosti Izraele hodnotí akce osadníků jako zločiny. Vládní představitel palestinských Arabů uvádí únosy jako nejlepší strategii pro jednání s Izraelem.

No, pardon. Hamas považuji za silnější a agresivnější ze dvou dnes spolupracujících (alespoň slovně) sil v rámci regionu. To, že přímo na západním břehu asi má převahu Fatah, je fakt.

L. Křivan 23.6.2014 16:49

Re: Pane Brzáku, bio-zbraně jsou zbraně budoucnosti.

Bohužel je to tak.  Kdysi dávno v době kamenné stačilo pobít stovku nepřátel a válka byla vyhraná. Na to stačil kyj. Později bylo nutné zabíjet tisíce a více, a tak se zbraně vyvíjely. Od luku přes kulomet, až po A-bombu. Stačilo to, protože šlo jen o zlomení protivníka, ne o jeho totální eliminaci.

Budoucí války v přelidněním světě (dnes už 15 x přelidněném) budou mít za cíl totální odstranění nepřítele a získání jeho území. Nepřítelem už není jen nějaká armáda, ale celé etnikum, celý národ. Tak to poprvé bylo v 2.sv.válce. Od ní po dnešek je eliminace celého národa a obsazení jeho území cílem arabského snažení a mnoha jimi začatých a prohraných válek.

Bio-zbraně jsme už vyzkoušeli, ve válkách s indiány. Tehdy to klaplo.

E. Sevrát 23.6.2014 16:26

Re: V rámci té "korektnosti" zapoměl autor

V závěru nemáte pravdu,výroční zpráva o terorismu z dílny USA kritizuje právě Izrael za to,že nejsou židovští osadníci- teroristé za tyto zločiny adekvátně trestáni.Izraelská ministryně spravedlnost Cipi Livniová to přiznala a prohlásila,že osadnický terorismus "níčí Izrael zevnitř".A přiznám se,že nevím co by měl řešit Hamas na Západním břehu Jordánu,to by všichni šli v lepším případě do tepláků,v horším do penálu.

E. Sevrát 23.6.2014 16:13

Re: pro pana Sevráta - takže muslim nebo terorista?

V té druhé části máte zcela pravdu Kopretino, to klišé,že každý muslim je terorista,izraelec okupant a palestinec nevinná obět opravdu existuje. Svět ovšem není černobílý,takže pravda je někde (možná) uprostřed. V každém státě,komunitě,společenství atd. jsou lidé dobří a špatní.Akorát je otázka,která z těch skupin je v tom kterém čase u moci a je tedy více slyšet a případně určuje většinový názor. Příklad Německa,kdy i opravdu slušní lidé,inteligence,šlechtici atd. se nechali strhnout a podporovali nelidský a zločinný režim varuje.Nikdo není v podstatě rezistnentní proti zlu.

R. Brzák 23.6.2014 16:07

Re: V rámci té "korektnosti" zapoměl autor

Opět jsme si zřejmě neporozuměli. Moje poznámka o Vaší nesoudnosti se týkala Vašeho podsouvání uvažování v intencích kolektivní viny panu Stejskalovi. Vy tak činíte na základě "hrubého pytle, hrubé záplaty" - tedy množství zatčených při pátrání po unesených. Ale já jsem Vám předkládal ke konceptu kolektivní viny jiné skutečnosti - o raketových útocích, únoscích a sebevražedných atentátnících, vše s podporou či přímo na výzvu "vládních struktur" sousedního budoucího státu. Z hlediska kolektivní viny by Izrael měl vysypat na palestinské Araby veškerý svůj arzenál - a ne se snažit zatýkat a vyslýchat podezřelé, aby se dopátral unesených (a činí tak práci, kterou odmítají dělat bezpečnostní složky Hamásu). Měl by jim odstřihnout veškerou pomoc a zdroje, jež jim poskytuje. Měl by je zahnat do moře - aby naplnil rétoriku svých oponentů.

A k osadníkům - bezpečnostní složky Izraele své vlastní osadníky za tyto činy stíhají a pronásledují. Zatímco Hamás i Fatah je za vraždy odměňují a prohlašují je za hrdiny... s tou naší soudností, to nebude tak jednoduché...

H. Lukešová 23.6.2014 16:00

Re: V rámci té "korektnosti" zapoměl autor

Je hrozné, co dělají někteří izraelští osadníci z "hnutí odplaty", ne každý osadník je člen "hnutí odplaty" o nich napsala kdysi dávno pí Zbavitelová článek, ale ruku na srdce, islámští textrémisté zdemolovali mnohem více křesťanských kostelů (než 3) a zabili i mnoho křesťanů, k tomu se zatím izraelští extrémističtí osadníci neodhodlali.

H. Lukešová 23.6.2014 15:55

Re: pro pana Sevráta - takže muslim nebo terorista?

Jenomže média vytvářejí i obraz Izraelce jako okupanta, násilníka, co jenom šikanuje Palestince. Palestinec nevinná oběť, Izraelec zločinec. Jak jednoduché vidění mají někteří lidé.

Na jednu stranu se vytváří obraz, muslim=terorista, na druhé straně se však vytváří obraz Izraelec=okupant a válečný zločinec, Palestinec=nevinná oběť, chudák, kterému zlí Izraelci ubližují.

H. Lukešová 23.6.2014 15:52

Re: vzhledem k tomu,

Připojuji se ke všem, pane Sevráte, ne každý muslim je terorista, nepřítel Izraele a celé západní civilizace. Eliminováni mají být pouze teroristé (Obama to také dělá bezpilotními letouny v Jemenu, Jemen se stal krom Iráku také rejdiště terorismu). Jinak máte pravdu, že i v tom poměru muslimský terorista/Žid, by to bylo pro Židy moc zlé. Muslimských teroristů (je 1-10% z celkového počtu, nevím, tipuji), tak i kdyby to bylo jenom např. 5%, tak je to z 1,4 miliardy velké číslo, rozhodně víc než 14 milionů Židů na celém světě.

R. Brzák 23.6.2014 15:50

Re: pro pana Sevráta - takže muslim nebo terorista?

Podle činů suďte je - takže za kolik kdo prodává, tolik si života cení....

A promiňte, jistě, nepovažuji Vás za blbce (ostatně nikoho přinejmenším zde na psu), bylo to tedy ode mne jenom takové rýpnutí. Prostě to tak dnes pro mnoho lidí vypadá, že co muslim, to potenciální ohrožení - a člověk se pak v diskuzi může splést. Možná je to tím, jak se informuje v médiích (muslim a terorista velmi často v jedné souvislosti), možná je to tím, že činy námi považované za teroristické a odporné veřejně žádný muslim neodsoudí, pokud jsou uskutečněné se jménem Alláhovým na rtech...

E. Sevrát 23.6.2014 15:48

Re: V rámci té "korektnosti" zapoměl autor

Nějak jsem si nevšilm,že třeba při hledání (bohužel již mrtvé Aničky) byla povolána armáda atd.Nebo že při třeba při opravdu teroristickém útoku v Bostonu byli zatčeni stovky lidí bez přímé souvislosti.Jistě je správné,že státní složky konají,ale musí to mít taky nějákou logiku a štábní kulturu.Takhle je to akorát divadlo bez většího efektu.Nepochybuji,že Izrael je schopný stát,má schopné agenty,detektivy atd., a u těch je merit věci.Nikoliv v plošném zatýkání každého s ručníkem na hlavě.Kolektivní vinu uplatňuje pan Stejskal v závěru článku,všichni ti zadržení si to v podstatě zaslouží atd.A mimochodem víte,že těch raket z Gazy bylo v roce 2013 odpáleno 74 (rok 2012 = 2557).Ale,že taky bylo 339 útoků tzv. Izraelských osadníků proti Palestincům a jejich majetku.Dále,že "osadníci " napadli a poškodili pět mešit a tři křesťanské kostely !! na Západní břehu.Nejste soudný,pane Brzáku.

E. Sevrát 23.6.2014 15:29

Re: Mám stejný názor jako WMA.

No vidíte, jak se hezky shodneme.Právo na hladovku vč. případné smrti je svobodné rozhodnutí, toho či onoho jedince.Někdy mu hladovka třeba i prospěje,zhubne,organismus se vyčistí,viz jako pookřála Tymošenková,akorát ta zdravotní kůra byla násilně zkrácena a tak výsledek není tak přesvědčivý. Tedy chápu správně,že jste taky proti tomu zákonu ?

E. Sevrát 23.6.2014 15:24

Re: pro pana Sevráta - takže muslim nebo terorista?

Já teké nepovažuji za teroristu každého muslima či Araba.Spíše si myslím,že jich je z celkového počtu minimum.Ale,jak jsem napsal na nesmysly pana Křivana nelze logicky reagovat a tak jsem se přizpůsobil. Já nevím jak si koho kdo cení,je to prostě kšeft jako každý jiný,který je jak Arabům tak Židům vlastní.Jistě je blbé to psát o lidech živých či mrtvých,ale princip je stejný.A u každého obchodu-kšeftu je otázka,kolik jste za danou věc ochoten zaplatit,tedy jako pro vás má cenu.Já bych osobně jako pozůstalý po nevinné oběti z jakékoliv strany na takový kšeft nepřistoupil.

R. Brzák 23.6.2014 15:19

Re: V rámci té "korektnosti" zapoměl autor

To si děláte srandu! Takže Vy, kdyby Vám někdo unesl syna, by jste byl naštván, že se na jeho hledání podílí třeba polovina stavu Policie ČR?

Pokud srovnáváte situaci, kdy na území sousedního (doufejme že někdy skutečně státu) někdo běžně odpaluje rakety na Vaše osídlení na Vašem území a sousední bezpečnostní složky s tímto dlouhodobě přinejmenším nic nedělají, z tohoto sousedního státu běžně vyráží sebevražední atentátníci a únosci, kteří Vám unášejí děti či vojáky a tamní vládní představitelé toto veřejně schvalují jako jedinou strategii, jak se domoci svého požadavku propuštění tisíců svých bojovníků, jimž je prokazována za jejich činy, nezřídka vraždy dětí, starců a žen, nejvyšší čest jako mučedníkům jejich svaté věci, s konceptem kolektivní viny, tak se Vás musím zeptat:

Jestliže kolektivní vina - kde pan Stejskal vyzývá k totálnímu zničení palestinských Arabů na všech územích ze kterých jsou vedeny proti Izraeli útoky? Kde vyzývá ke zničující válce, bez ohledu na civilní oběti (na které naopak cíleně dopadají rakety palestinských Arabů)?

Nejste soudný, pane Sevrát.

L. Křivan 23.6.2014 15:08

Re: Dnes má Kneset hlasovat o návrhu

Ráno jim šoupnout do cely kus chleba a láhev vody, a hotovo. Když to nesnědí, neregistrovat to.

R. Brzák 23.6.2014 14:59

pro pana Sevráta - takže muslim nebo terorista?

No, pane Sevrát, to bych od Vás nečekal. Já, na rozdíl od Vás, totiž nepovažuji každého muslima za teroristu, jak svým srovnáním předkládáte Vy (pan Křivan píše o mrtvých teroristech, Vy plynule navazujete úvahou o vzájemném vyhlazování se v poměru 1:1000 mezi Židy a muslimy...) Přestože nesouhlasím s panem Křivanem s jeho zlostí diktovanými nápady o biologických zbraních, musíme se přeci dívat na realitu tak, jak ji vytváří svými činy lidé, o nichž mluvíme. To palestinští Arabové si cení život jednoho svého za jednu tisícinu Izraelského. A Izraelec jim za jednoho svého muže, ba dokonce i za jedno jeho mrtvé tělo, udělá ústupek, jenž je vysoce humánní. Tak si zvažte, s kým by jste Vy komunikoval raději.

L. Křivan 23.6.2014 14:58

Re: Mám stejný názor jako WMA.

Nekrmte je. Jejich rozhodnutí je dobrovolné, respektujte to.  Když exnou, tak se nic neděje.

R. Brzák 23.6.2014 14:58

Re: vzhledem k tomu,

No, pane Sevrát, to bych od Vás nečekal. Já, na rozdíl od Vás, totiž nepovažuji každého muslima za teroristu, jak svým srovnáním předkládáte Vy (pan Křivan píše o mrtvých teroristech, Vy plynule navazujete úvahou o vzájemném vyhlazování se v poměru 1:1000 mezi Židy a muslimy...) Přestože nesouhlasím s panem Křivanem s jeho zlostí diktovanými nápady o biologických zbraních, musíme se přeci dívat na realitu tak, jak ji vytváří svými činy lidé, o nichž mluvíme. To palestinští Arabové si cení život jednoho svého za jednu tisícinu Izraelského. A Izraelec jim za jednoho svého muže, ba dokonce i za jedno jeho mrtvé tělo, udělá ústupek, jenž je vysoce humánní. Tak si zvažte, s kým by jste Vy komunikoval raději.

L. Křivan 23.6.2014 14:55

Re: vzhledem k tomu,

Ne všichni muslimové ohrožují Israel.  Ale máte recht, v budoucnosti  budou války o prostor a vodu, a ty budou používat biologické zbraně. Jen ty dokáží výrazně zredukovat počet nepřátel. To co popisujete by bylo ideální. Ono asi bude stačit očkovat vlastní obyvatelstvo.