1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Láníček 7.7.2011 20:11

Nechápu, proč takové rozhořčení spravedlivých,

když žádná blokáda Gazy prý neexistuje, Palestinci se mají dobře, nikdo jim neblíží a ani je neomezuje. Proč se potom na to někdo nemůže přijet podívat osobně ? Není problém ty lodě zkontrolovat před vyplutím a pak hlídat v průběhu plavby až do přistání. Nebo po přistání ať provede nějaký mezinárodní dozor kontrolu, co se bude vyloďovat, když je tak silné podezření, že se budou pašovat zbraně. Tomu nejmíň věří samotný Izrael, protože aktivisté by museli být padlí na hlavu, aby před zraky celého světa vezli do Gazy zbraně. Důvody izraelského hněvu hledejte jinde. Důvodem je silné "znepokojení", že s Palestinci má vůbec někdo úmysl jednat jako se svépravným a plnohodnotným národním útvarem. A že by se brzy mohla dostat na pořad dne otázka územního uspořádáním v hranicích daných usnesením OSN, což nemíní Izrael nikdy připustit. A je ochoten pro to udělat hodně, protože kdyby něco, bohatý a silný strýček se už postará (jako vždy). Takže určitě bude vzrůšo. A neméně vzrušující budou pak komentáře k tomuto - dělostřelecká příprava už je v plném proudu ! 

K. Křivan 7.7.2011 20:57

No, já nevím jestli jsou arabové padlí,

ale jestli jsou padlí,  tak na hlavu.

J. Láníček 7.7.2011 21:03

A nejspíš tam budou padlí i jinak

Asi jako posledně. Plná loď ozbrojených  profesionálních teroristů - ani jeden z nich se byť náhodou netrefil, oni všichni zastřeleni. Co to vlastně byli za teroristi, vždyť náhodou bych se i já aspoň jednou trefil !

H. Lukešová 7.7.2011 21:58

Re: Pane Láníčku,

Palestinští Arabové anglicky mluví slova plná míru, ale anglicky mluví nejhorší protiizraelské lži...Území Izraele je líčeno jako "palestinské", izraelská města jsou líčena jako města "palestinská"...Židé jsou líčeni jako nejhorší nepřátelé Alláha, Arabové požadují absurdní návrat svých uprchlíků do Izraele s čímž by Izrael zničili...Izrael na takové podmínky nemůže přistoupit, poněvadž není sebevrah...

J. Tejkl 7.7.2011 21:04

Re: Nechápu, proč takové rozhořčení spravedlivých,

Ale ale pane L.!, kdo prosím Vás tvrdí, že blokáda neexistuje?blokáda existuje, protože. pokud to nevíte, Izrael je ve válečném stavu s hnutím Hamas, jehož deklarovaným cílem je zničení Izraele. Příměří uzavřené po operaci lité olovo je trvale porušováno desítkami raket odpalovaných z Gazy proti civilním cílům v izraelském vnitrozemí. Blokáda je v takové situaci zcela legitimní prostředek obrany, což uznala i Palmerova komise UN. Dle této zprávy, byl zásah Izraelského námořnictva proti první flotile v

souladu s mezinárodním právem a tedy zcela legální...

Dále: Proč by měla nějaká mezinárodní komise kontrolovat, zda flotila neveze nějaké zbraně?  Přece není žádný problém dovést "humanitární pomoc" do Aškelonu, nechat ji  zkontrolovat a dopravit do Gazy. Zrovna tak není problém poslat ji do Gazy přes egyptskou hranici, která je trvale otevřená. Zrovna tak není problém obrátit se na kteroukoliv mezinárodní  organizaci aby tuto "pomoc "doručila přímo přes Izrael.  Alespoň by tak nedošlo k trapné situaci jako minule, když se zjistilo, že velká část tzv.  "humanitární pomoci" má prošlou záruční dobu, a například některé prošlé léky mohli být  dokonce zdraví nebezpečné... To by ovšem nebylo tak mediálně atraktivní. A o to tu jde především.   

Dále: které usnesení OSN ráčíte mít na mysli?

J. Láníček 7.7.2011 21:32

A právě v tom je jádro pudla

Jsou snad Palestinci nesvéprávní, aby mohli všechno dostávat pouze se souhlasem Izraele ? Stejně tak musí Izraele rozhodovat i o tom, zda jim půjde elektrika, plyn, poteče voda ? Vám by se líbilo celá desetiletí vegetovat tímto způsobem  ? Teď si představte, že chtěl někdo obdobným způsobem zacházet s Židy ! To by bylo naráz ozbrojených bojůvek typu Irgun, Stern, Hagana, které svého času masakrovaly felláhy daleko nevybíravějším způsobem, než jakým se prezentuje dnešní Hamás !

H. Lukešová 7.7.2011 21:46

Re: A právě v tom je jádro pudla

Jo, že nezmíníte masakry, které prováděli Arabové, 1929 např. vyvraždili židovskou komunitu v Hebronu asi 133 Židů, stovky Židů zavražděno při pogromu r.1938-39...Když nacisti vydali norimberské rasové zákony 1935, palestinští Arabové psali Hitlerovi gratulační dopisy...To Arabové vraždili Židy nevybíravým způsobem ne Židé Araby...Veškerá blokáda Gazy je vinou Hamasu, který terorizuje Izrael raketami, posílá sebevražedné atentátníky...Vám by se také nelíbilo, kdyby se Sudeťáci odpalovali v našich školách, stříleli rachjtle...Teď jste mi pane Láníčku dal munici, jste antisemita a nenávistník...Napište rovnou, že nesnášíte Židy, že Vám nevadí, jestli jsou zabíjeni nebo ne a nemusíte to okecávat...

J. Tejkl 7.7.2011 22:49

Re: A právě v tom je jádro pudla

ano, napsal jste to přesně: "svého času" -  Irgun, Hagana byly organizace, jejichž činnost skončila před šedesáti lety. Arabové terorizují Izraelské civilisty  permanentně od ww l do dneška. Arabové vedli proti Izraeli pět agresivních válek, s cílem židovský stát zničit atd. Váš údiv nad tím, že Izraelci rozhodují, zda palestinským Arabům v Gaze  půjde elektřina, plyn a poteče voda plně sdílím. Je to první případ v dějinách, kdy jedna z válčících stran dodává nepříteli, který usiluje o její zničení, dobrovolně vodu, plyn a elektřinu. Je to stejně absurdní, jako kdyby spojenci za 2. sv. války dobrovolně dodávali Německu uhlí a ropu,

 

.

J. Tejkl 7.7.2011 22:56

Re: A právě v tom je jádro pudla

dále:. Blokáda Gazy nemá co dělat  se svéprávností palestinských Arabů, ale s tím že toto území, respektive hnutí, které ho ovládá,  je válečném stavu s Izraelem a to už několik let. Pokud nerozumíte pojmu "válečný stav" doporučuji wikipedii heslo válka.

J. Klepal 8.7.2011 7:29

Re: Nechápu, proč takové rozhořčení spravedlivých,

Asi neznáte větu ze zmíněné zprávy vyšetřovací komise: And while international law does allow for ships to be intercepted far from a country''s territorial waters under these circumstances, Israel would have been better off waiting until the flotilla was closer to the blockade line and was 20 miles from shore, the report said.

J. Tejkl 8.7.2011 8:45

Re: Nechápu, proč takové rozhořčení spravedlivých,

větu samozřejmě znám, ale vy asi nesnáte význam slovního spojení "would have been better off". Ta věta má formu doporučení, nic víc. Legálnost výsadku je naopak vyjádřena zcela jasně. 

H. Lukešová 7.7.2011 19:22

Gaza, kterou podporují nacibolševici a dokonce i ženy,

jsou primitivní nacibolševici...Nevědí, koho podporují...

http://www.lidovky.cz/zeny-nesmi-strihat-muz-hamas-zavadi-poradek-fzi-/ln_zahranici.asp?c=A110707_110117_ln_zahranici_jv

J. Schwarz 7.7.2011 19:00

Měli by je vyzvat

k zastavení, potažmo změně kurzu a když neuposlechnou, tak potopit. A "novináři" si mohou filmovat  podmořskými kamerami žraloky - když přežijou.

J. Klepal 7.7.2011 18:27

válečné právo

Žádný úplný všeobecně uznávaný dokument, který by se dal označit jako válečné právo (ius belli), neexistuje, kromě toho dokumenty, které mají vztah k vedení války, jsou všechny součástí mezinárodního práva. Je tomu tak proto, že dosud války nebyly zcela vyloučeny z řešení konfliktů označovaných od dob Carla von Clausewitze jako pokračování politiky jinými prostředky a řada států a různých skupin násilí spojené s fyzickou likvidací protivníka používá. Po dlouhé době pokusů jsou v platnosti v současné době čtyři úmluvy týkající se války: Ženevská úmluva o zacházení s válečnými zajatci, Ženevská úmluva o ochraně civilních osob za války, Ženevská úmluva o zlepšení osudu raněných a nemocných příslušníků ozbrojených sil v poli a Ženevská úmluva o zlepšení osudu raněných, nemocných a trosečníků ozbrojených sil na moři, které spolu s Chartou OSN a rezolucemi Rady bezpečnosti OSN tvoří základ, z kterého se dá při analýze válečných konfliktů vyjít. K nim ovšem nutno také přiřadit také ostatní úmluvy, jako je například námořní právo, v němž je možné se dozvědět o právech civilních lodí v mezinárodních vodách. Nelze také zapomenout na Listinu základních práv a svobod.

J. Tejkl 7.7.2011 20:06

Re: válečné právo

výborně. a co tím chcete říct?

J. Klepal 8.7.2011 7:16

Re: válečné právo

Komu není rady, tomu není pomoci.

J. Kanioková 7.7.2011 14:24

Nemůžu nic víc, než držet Izraeli palce a doufat, že to tentokrát dopadne pro povědomí světa líp

Ale děsně mě ta má bezmoc v této záležitosti štve !  Není to Flotila svobody, je to Flotila provokace..

H. Lukešová 7.7.2011 15:13

Re: Spíš flotila teroristů a nacibolševické sběře!

J. Kanioková 7.7.2011 15:23

No, je to možná naivní, ale poslala jsem majlem dopis Radě ČT

Vážení, jelikož čtu o akci, která se zřejmě brzy uskuteční, vzpomněla jsem si na stížnost, kterou jsem Vám poslala po předchozí akci, protože mne velmi zklamalo, jak ji ČT v televizi komentovala. Jednalo se o akci Flotila svobody I., která byla prezentována jako něco ušlechtilého, i když všem myslícím lidem muselo být jasné, že to byla vyloženě cílená provokace financovaná bůhví kým.  ČT  svým neobjektivním komentováním této provokaci stranila, poslala tam dokonce své zaujaté lidi. Odpovědí na mou stížnost bylo, že to bylo v pořádku. Nezlobte se, ale nebylo..

Nyní se chystá stejná akce, dokonce ve větším měřítku. Organizátoři doufají, že se jim podaří představit světu Izrael v ještě horším světle, o nic jiného jim nejde. Propalestinští aktivisté ignorují skutečnost, že blokáda vznikla na základě jistých okolností, jejichž řešení je možné pouze jednáním a dohodou a právní cestou mezi zástupci Palestinců a Izraele.  Ne provokačními akcemi aktivistů amatérů. Proto píšu své přání, aby se ČT k této události stavěla objektivně, spravedlivě. Na základě znalostí, proč tato blokáda vznikla, proč stále trvá..  Vůbec by bylo správné, aby o situaci v tamější lokalitě vznikl nezaujatý objektivní pořad, kde by byla uvedena fakta, byli by přítomni opravdoví nezaujatí znalci tamní situace i celé historie tohoto problému. Proč se ČT tomuto tématu vyhýbá? A nejen ČT?

H. Lukešová 7.7.2011 16:08

Re: No, je to možná naivní, ale poslala jsem majlem dopis Radě ČT

Moc hezky napsáno, ale Tvou hrozbu ČT neoslyší, milá Jarko...Ředitel ČT Jiří Janeček je bývalý (i současný) komunista...A komunistický antiizraelitismus u nás byl ještě divočejší, než-li v SSSR a jiných satelitech...Papežčejší než-li papež...

H. Lukešová 7.7.2011 16:11

Re: No, je to možná naivní, ale poslala jsem majlem dopis Radě ČT

Ale Tvou snahu Ti chválím, snad to k něčemu bude, uvidíme...Dzp. Moc děkuji...Dzp.

F. Eliáš 7.7.2011 13:41

Pevně věřím,

že izraelská reakce bude tentokrát mnohem tvrdší, aby oni pomatenci nikdy neopakovali své provokace.

J. Chvojka 7.7.2011 19:21

Re: Pevně věřím,

bojím ,bojím, že čím tvrdší by byla odveta, tím spokojenější budou "provokatéři" - vždyť o to právě jde! Ukázat židy, jak trhaj mouchá křidýlka, holčičkám hlavy ...

M. Stuchlik 7.7.2011 19:24

Re: Pevně věřím,

Připojuji se. Na hrubý pytel patří hrubá záplata. A islamokomfašouni jsou hodně hrubý pytel

P. Brodský 7.7.2011 13:09

Jak je to s těmi národy

České slovo národ má dva základní významy. Národ ve smyslu politickém(latinsky populus, anglicky nation) a národ ve smyslu etnickém(latinsky genus nebo natio, anglicky people nebo etnic nation). Politický národ tvoří lidé se stejnou státní příslušností(anglicky nationality-což tedy není totéž, co české národnost). naopak etnický národ tvoří lidé se stejnou národnosti(anglicky etnic nationality, v amerických statistikách někdy nepřesně označováno slovem origin.)

Nationem jsou např. Britové, Švýcaři, Argentinci, Američané, Belgičané, Alžířané, Indové, Angolané, Jihoafričané atd., peoplem či etnic nationem naopak Angličané, Velšané, Vlámové, Rétorománci, Tamilové, Bengálci, Hindové, Hispánci, Arabové, Kabylové, Seminolové.

Tyto pojmy jsou ovšem natolik složité, že nebyly zařazeny do Kajanovy kompozitní teorie, takže jsou pro autentického neviditelného pravičáka naprosto nepřijatelné.

L. Orlita 7.7.2011 12:40

tak snad si ti islamští fanatici nezaminují jednu z lodí

aby se nemohli vychloubat nějakým velkým podvodným výbuchem. Ona to komise z EU, OSN a dalších zkorumpovaných institucí nebude ochotna pravdivě vyšetřit.

J. Tejkl 7.7.2011 13:04

Re: tak snad si ti islamští fanatici nezaminují jednu z lodí

Palmerova vyšetřovací  komise (Palmer UN commission), vyšetřující zásah izraelského námořnictva proti tzv "mírové flotile l"  dospěla k závěru, že: Izraelská námořní blokáda je v souladu s mezinárodním právem, tudíž izraelský námořní výsadek v mezinárodních vodách byl legální.   (Israel''s naval blockade on Gaza is compatible with international law,

therefore Israel''s boarding the vessels in international waters was legal.) 

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/145327

L. Orlita 7.7.2011 16:46

Re: tak snad si ti islamští fanatici nezaminují jednu z lodí

jenže my to víme. Ale ostatní co se dívají jen na ČT 1 to nevědí či nechtějí vědět.

J. Tejkl 7.7.2011 17:32

Re: tak snad si ti islamští fanatici nezaminují jednu z lodí

no jo, to máte bohužel pravdu...

D. Švik 7.7.2011 12:36

Připraveni Izraelci

Tipuji, že se Izraelci po loňské zkušenosti připravili mnohem lépe. Uvidíme jak si poradí. Osobně by mě velmi zajímalo, kdo je na lodích- zase nějací blbové z ČT ?