5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Milan 26.6.2009 16:38

Tož tak ...

Autor jako většina součaných komentátorů rozebírá blízkovýchodní problém jako primárně náboženský. Domnívám se, že jde o nešťastný spor o půdu, který měl původně jednoznačně sekulární charakter. Pouze flustrace obou stran vzniklá z dlouhodobého neřešení sporu postupně vede k jeho dezinterpretaci jako náboženského sporu (např. pře o Jeruzalém) a postupnému hranění stanovisek. Za zmínku také stojí, že na obou stranách se k moci demokratickou cestou dostávají stále větší extrémisté. Obě strany čeká velmi bolestivý kompromis. V zájmu světa. Doufejme, že k němu jednou  dojde, a že se region vyhne dalšímu těžkému válečnému konfliktu. Bude to ovšem vyžadovat sebereflexi obou stran, trpělivost a moudré a odvážné vůdce. Tož tak v lakonické zkratce.

Woe#terim 25.6.2009 17:31

Sionizmus (definícia)

Keďže dnešné encyklopédie sú prosionistické - pozrime sa čo o sionizme ako o hnutí hovorila socialistická encyklopédia. Samozrejme, je tam aj ideologický balast a komunistickí historici a encyklopedisti zamlčali a prekrútili pravdu o VOSR (1917), aj to, že v r. 1946-49 Sovietsky Zväz nachvíľu podporoval Izrael proti Arabom. Ale i tak: mnohé poučky sú platné dodnes - zaujímavé časti som zvýraznil.

Sionizmus – podľa socialistickej Encyklopédie Slovenska písanej postupne v r. 1972-78.

Sionizmus – nacionalistická ideológia a politické hnutie vyjadrujúce záujmy židovskej veľkoburžoázie úzko spätej s monopolistickou buržoáziou imperialistických štátov. Je jednou z najreakčnejších foriem buržoázneho nacionalizmu. Na jeho báze vznikol a pôsobí po celom svete ROZPTÝLENÝ systém rôznych organizácií. Základnou črtou súčastného s. je výbojný ŠOVINIZMUS, rasizmus, antikomunizmus a antisovietizmus. Ako ideológia je s. eklektickou doktrínou, používa mnohé dogmy judaizmu, zahrňuje prepracované teórie burž. nacionalizmu, revanšizmu apod. Hlása nacionálnu tézu exteritoriálnej jednoty žid. obyv. všetkých krajín, nacionálnej osobitosti a výnimočnosti žid. národa, TÉZU o tzv. VEČNOM ANTISEMITIZME všetkých štátov sveta, o škodlivosti asimilácie židov národmi, v rámci ktorých žijú, o tzv. historickom práve na územie svojich biblických predkov (Palestíny a priľahlých oblastí). Sionistické hnutie si robí nárok na zjednotenie žid. obyv. celého sveta na spoloč. základe. Každý príslušník žid. národnosti je povinný plne mu podriadiť svoje záujmy a činnosť. Ideológovia s. dokazujú VÝNIMOČNOSŤ a nadradenosť tzv. žid. otázky, všemožne propagujú ideu triedneho mieru medzi žid. pracujúcimi a žid. buržoáziou a všetky formy triedneho boja vyhlasujú za zradu, čím sa snažia rozbíjať jednotu a otupujú revol. akcieschopnosť rob. triedy. Pomocou demagógie a taktických manévrov zakrývajú reakčnú polit. a soc. podstatu s. , vyhlasujú ho za národnooslob. hnutie svet. žid. národa.

Woe#terim 25.6.2009 17:32

Re: Sionizmus (definícia), pokrač.

Ako polit. hnutie sa s. začal formovať koncom 19. stor., najmä po publikovaní práce jedného zo zakladateľov ideológie s., rak. žurnalistu T. Herzla Židovský štát (1896), v kt. Vypracoval plán riešenia žid. otázky na základe utvorenia samostatného žid. štátu s pomocou veľmocí. R. 1897 sa v Bazileji uskutočnil 1. Sionistický kongres, na kt. bola zal. Svet. sionistická organizácia (SSO), kt. vyhlásila za svoj oficiálny cieľ vybojovanie a zabezpečenie práva azylu, ochrany a útočišťa pre žid. národ v Palestíne. Po víťazstve VOSR vyvíjal s. po boku imperial. veľmocí ideol. a propagandistický boj proti mladému sov. štátu. V 2. pol. 30. rokov a v období 2. svet. vojny sionistické hnutie zosilnelo ako reakcia na rastúci antisemitizmus a s tým spojené kruté represálie voči žid. obyv. zo strany nacistického Nemecka a ostatatných fašist. diktatúr. Po skončení 2. svet. vojny sa víťazstvom ľudovodem. revolúcií menil pomer síl v prospech socializmu a úspešne sa vyriešila národnostná otázka v social. krajinách. Keď social. tábor na čele so ZSSR poskytol všestrannú pomoc národnooslob. boju arab. národov, nadobudol antikomunizmus a antisovietizmus medzinár. s. ešte väčšie rozmery.

Woe#terim 25.6.2009 17:33

Re: Sionizmus (definícia)

R. 1948 bol na základe rozhodnutia OSN vytvorený na časti palestínskeho územia štát Izrael, jeho oficiálnou št. ideológiou sa stal s. a hl. cieľmi bezpodmienečná podpora izraelského štátu Židmi celého sveta, ich zhromažďovanie z celého sveta do Izraela, pôsobenie na žid. obyv. rôznych štátov v duchu s. a územné rozšírenie do hraníc tzv. veľkého Izraela. V úzkej spolupráci s medzinár. imperializmom sa s. akt. Podieľa na boji proti národnoioslob. hnutiu národov Afriky, Ázie, Latinskej Ameriky. Na Blízkom východe vládnuce kruhy Izraela vedú POLITIKU AGRESIE a sústavnej územnej expanzie na úkor arab. národov, najmä Palestínčanov. Táto politika sa stala hl. príčinou arab.-izraelských rozporov, kt. 1948–49, 1956, 1967 a 1973 vyústili do vojnových konfliktov, podporovaných imperial. kruhmi USA. Dvadsiaty ôsmy kongres svet. sionistickej organizácie v Jeruzaleme 1972 eklatantne porušil normy medzinár. práva a uzávery medzinár. mierových zmlúv tým, že prijal kolektívny záväzok všetkých sionistických a prosionistických organizácií podporovať Izrael za každých okolností, dokonca aj v prípade, ak budú narážať na odpor krajín, na kt. územi žid. obyv. žije. Ideol. koncepcie a polit. plány s. šíri a REALIZUJE pomocou široko rozvetveného a prísne CENTRALIZOVANÉHO systému sionistických a prosionistických organizácií, kt. zákl. koordinujúcim centrom je Svet. sionistická organizácia, riadiaca a KONTROLUJÚCA činnosť sionistických organizácií vo VIAC ako 60 krajinách. Podlieha jej aj formálne nezávislý Svet. žid. kongres, kt. organizácie pôsobia v 67 krajinách. Rozdielnosť SIONISTICKÝCH PRÚDOV neprekračuje rámec taktických otázok, ich rôznorodosť a protichodnosť je odrazom rôznych záujmov žid. buržoázie a navonok maskuje reakčnú podstatu s.

Woe#terim 25.6.2009 17:36

Re: Sionizmus (definícia), pokrač.

S. sa stal jedným z hl. spojencov medzinár. imperializmu v jeho skrytom i otvorenom boji proti svet. medzinár. revolučnému kom. a národnooslob. hnutiu, proti ZSSR a i. social. krajinám. Snaží sa podkopať morálno-polit. jednotu národov social. Krajín, odviesť a odtrhnúť občanov žid. národnosti od účasti na budovaní social. Krajiny. Komunistická strana Izraela i všetky pokrokové sily sveta vedú proti s. rozhodný boj, odhaľujú jeho reakčnú podstatu a ciele, ktoré odporujú záujmom žid. pracujúcich na celom svete.

Sionizmus na Slovensku - dejiny (krátené):

V súvislosti s programovou asimiláciou s maď. národom (1910 sa k nemu hlásilo až 75% žid. obyv. Uhorska) prenikli Židia aj do verejného, spoločenského a politického života, napr. do r. 1918 získalo 346 žid. rodín ŠĽACHTICKÝ titul.

Sionizmus – ideológia žid. nacionalizmu – prenikal medzi uh. Židov veľmi pomaly. Od konca 18. stor. počet Židov v Uhorsku PRUDKO RÁSTOL v dôsledku ich MASOVEJ imigrácie z okolitých krajín. R. 1700 tu žilo len 12 tis., 1805 - 127 tis., 1890 - 707 tis. a 1914 už 911 tis. Židov, ktorí získavali stále dôležitejšie POZÍCIE v HOSPODÁRSKOM živote. Rozvoj kapitalizmu v Uhorsku v 2. pol. 19. stor. otvoril emancipovanému žid. obyvateľstvu cestu k uplatneniu sa v priemysle, finančníctve, poľnohospodárstve (ako majitelia, ale najmä árendátori), v obchode i remeslách. Židia dosiahli často DOMINATNÉ pozície, preukázali schopnosť budovať moderný hosp. život a uhorskej ekonomike pomohli zapojiť sa do medzinárodnej kapitalistickej siete. Vo veľkom počte prenikli aj do slobodných povolaní – ako ADVOKÁTI, ŽURNALISTI, LEKÁRI, lekárnici a UMELCI.

Sociálna skladba židovského obyvateľstva bola ATYPICKÁ. R. 1910 57% Židov patrilo do kategórie VLASTNÍKOV, 18% k INTELIGENCII a úradníctvu a 25% k námedzne PRACUJÚCIM.

kopretina 25.6.2009 19:04

Re: Sionizmus (definícia)

To je ale hnusota. Woetherime, že se nestydíte citovat z hnusných komunistických zdrojů. Sionismus je jednoduše vlastenecké hnutí hlásající vytvoření židovského státu v Zemi Israelské. Což je naprosto legitimní požadavek. Židé mají nárok na svůj stát.

Woe#terim 26.6.2009 17:26

Re: Sionizmus (definícia)

Tak za prvé nehanbím sa citovať ani z "hnusných komunistických" zdrojov (rád by som citoval i z tých nacistických či feudálnych, keby som ich mal takto komplexne spracované). Ja som dopredu napísal, že ide o komunistický zdroj. Citovať sa podľa mňa smie. Ale to podľa vás všetky definície musia prejsť prosionistickým sitom (sitom víťazov studenej vojny), aby bolo možné ich uverejniť? Tento systém sa hrá na pluralitný, ale jeho pluralita je silne obmedzená!

Za druhé To je vaša vec ak vidíte sionizmus ako vlastenecké hnutie! I s tým legitímnym požiadavkom - a legitímne ciele sa dosahujú sériou podvodov? Veľmi ľutujem Židov, ak sú rokujemníkmi toho, čo reprezentujete! Už teraz je patrné, že Izrael sa zaplieta do konfliktov, ktoré neskôr nebude môcť ustáť. I keď má A-bombu! Darmo tento "Bohom zabudnutý národ", ako ho charakterizoval Ľ. Štúr, sám seba naďalej nazýva ako "Bohom vyvolený". Zatiaľ ešte nebo toleruje zločiny jeho vedenia - no príde rátanie! Uveria Židia, že ich celá elita (Likud, Kadima, Šaás, či Strana práce) ich vedie do záhuby?

kopretina 26.6.2009 19:41

Re: Sionizmus (definícia)

Darmo tento "Bohom zabudnutý národ", ako ho charakterizoval Ľ. Štúr, sám seba naďalej nazýva ako "Bohom vyvolený".Mýlíte se. Izrael NENÍ Bohem zapomenutý národ, ale Židé jsou nadále VYVOLENÝM národem Božím, můžete číst v Listu Svatého apoštola Pavla Římanům: "Pokud jde o evangelim, stali se Božími nepřáteli, ale co se týká vyvolení, zůstávají Bohu milí pro své otce. Vždyť dary, milosti, Boží povolání jsou neodvolatelná". Co říká pan Štůr není pravda, pan Štůr nemá patent na pravdu.

Za druhé To je vaša vec ak vidíte sionizmus ako vlastenecké hnutie! I s tým legitímnym požiadavkom - a legitímne ciele sa dosahujú sériou podvodov? Skutečně? Jaké podvody učinil Israel? Opakuji sionismus je legitimní požadavek, sionismus Bible, je starší, než-li politický sionismus. V Žalmu můžeme číst: "ZApomenu-li na tebe Jerusaléme, nechť mi uschne pravice!". Uveria Židia, že ich celá elita (Likud, Kadima, Šaás, či Strana práce) ich vedie do záhuby? Skutečně? Ale jděte. Israelští politici se znaží legitimně ubránit svou zemi. A nebojte se o Israel, Israel má prostředky ke své sebeobraně.

Woe#terim 30.6.2009 13:27

Re: Sionizmus (definícia)

Sionismus je jednoduše vlastenecké hnutí hlásající vytvoření židovského státu v Zemi Israelské. - to ja odpoviem takouto komunistickou citáciou:

"Ideológovia s. dokazujú výnimočnosť a nadradenosť tzv. žid. otázky, všemožne propagujú ideu triedneho mieru medzi žid. pracujúcimi a žid. buržoáziou a všetky formy triedneho boja vyhlasujú za zradu, čím sa snažia rozbíjať jednotu a otupujú revol. akcieschopnosť rob. triedy. Pomocou demagógie a taktických manévrov zakrývajú reakčnú polit. a soc. podstatu s., vyhlasujú ho za národnooslob. hnutie svet. žid. národa."

Dr. Chocholoušek 24.6.2009 23:36

Pro thyronx

Ten název toho webu z kterého citujete, je moc hezký. Úplně mne vrátil do dob dávno minulých (naštěstí;-)), kdy jsme také bojovali za mír. Ach, jo...to byly časy uvědomělých činů...Jsem rád, že se i vám Thyronxi po tom stýská. Zdraví Chocholoušek.

kopretina 24.6.2009 23:35

Tak ještě jednou pro pana Thyronxe opakuji

Nemám nic proti Arabům a muslimům. Protiarabský postoj je stejně špatný jako protižidovský postoj. Větu vycházet ze stránek Araba a muslima je ohavnost beru zpět a omlouvám se za ni, jen jsem vypěnila, nicméně s obsahem stránky nesouhlasím, je to protižidovská propaganda.

 Nicméně na svém postoji trvám. Židé mají nárok na svůj stát v zemi Israelké, jednak je to země israelských praotců, druhak odkoupili půdu a za třetí OSN tak rozhodla rozdělit země na stát židovský a arabský. Palestinští Arabové by měli dostat rozum a vytvořit si svůj stát vedle Israele. Tak to má být. Bohužel fanatici z Hamasu tomu brání, ti chtějí zničit Israel.

kopretina 24.6.2009 22:46

panu Thyronxovi

Vážený pane, nemám NIC proti Arabům a muslimům. Máte právo vycházet z muslimských stránek, tu větu: vycházet z muslimských stránek je ohavnost beru zpět. Ale jinak si za svým postojem trvám. Židé mají nárok na svůj stát, uznala to rezoluce OSN.Palestinští Arabové by měli dostat rozum a vytvořit si stát vedle Israele? Chápete to?

Andy 24.6.2009 22:06

to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

je naprosto v pořádku, že jsou sionistické názory šířeny a je jimi argumentováno. Sionismus je velmi ušlechtilý a užitečný názor.

kopretina 24.6.2009 22:15

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Přesně tak. Ať se jdou muslimofilové spláchnout do záchodu.

Thyronx 24.6.2009 22:18

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Ja myslim, ze proti sireni sionistickych nazoru Kopretinou na Psu nebude zadny seriozni antisionista nic namitat. To prece ale nemusi znamenat, ze je sem mozno davat jen sionisticke nazory. Nebo ano? >-

kopretina 24.6.2009 22:22

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Proč vy muslimofilové nenávidíte Židy? Antisemitismus je ohavnost, pochopil to i TGM, antisionismus je jen levicová podoba klasického antisemitismu. Martin Luther King řekl: When people criticize Zionist, they mean Jews, You are talking Anti-Semitism. Váš názor je ohavný.

Thyronx 24.6.2009 22:39

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Antisemitismus JE ohavnost, stejne jako je ohavny Vas anti-arabsky sentiment.

Martina Luthera Kinga jsem osobne neznal a on me take ne, nemohl tedy v zdanem pripade vedet, co mam na mysli, kdyz kritizuji sionisty. Vy to take nevite a proto Vam doporucuji, abyste zustala u sve propagandy a nepoustela se do osobnich urazek, pani Lukesova. (Y)>-

kopretina 24.6.2009 22:42

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Už jsem Vám to napsala níže, nemám nic proti Arabům a muslimům. Máte právo vycházet z muslimských stránek. Nemám protiarabský postoj. Jen jsem vypěnila, když popíráte nárok Židů na stát. To je také ohavnost a projev antisemitismu. OSN rozdělila Svatou zemi na židovský a arabský stát, tak to respektujte.

certik 24.6.2009 23:09

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Prosimvas tahle identifikace zidovstva se sionismem je proste omyl. Vono se sionistum podarilo marginalizovat tu cast zidovske verejnosti ktera k Izraeli nechova bezprostredne vrele pocity, ale to neznamena ze ti lidi neexistujou.

Dohledejte: podle pruzkumu AJC v roce 2007 tretina americkych zidu nepovazuje zajem o Izrael za dulezitou soucast sveho zidovstvi. Naslednici rabina Teitelbauma, a tech jsou statisice ne li miliony, izraelskou statnost za svou nijak nevzali. Bund, nejdulezitejsi politicka zidovska organizace ve 30. letech, byli explicitne antisioniste. Pan Marek Edelman (predtim nez mi vynadate ze je to zradce, aspon se podivejte kdo to je)--sionista to neni. Rudolf Vrba na Izrael, nebo spise na lidi kteri ho jednu dobu vedli, vyslovne nadosmrti zanevrel. Atd.

kopretina 24.6.2009 23:16

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Tak rabi Teitelbaum je člen malé exkomunikované chasidské sekty Naturei Karta. Těch nejsou statisíce, ale jen 5000!!! To jste trošičku přestřelil. 1/3 Židů v USA sice o Israel moc zájem neprojevuje, ALE neodmítá ho, zatímco 2/3 Židů v USA Israel milují.

A jsou i Arabové pro Israel, ty zase označíte za zrádce Vy- arabsforisrael.com

Židé mají nárok na svůj stát, na to nemusí být člověk sionista.

certik 24.6.2009 23:24

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Prosimvas Teitelbaum nema s Neturei Kartou vubec co delat, aspon si to vygooglujte. Jestli si myslite, ze mi arabska vec nejak lezi na srdci, tak to se mylite.

certik 24.6.2009 23:21

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

A konkretne pro vas tady mam nejaka cisla z Jstreet, kde se ukazuje ze mezi americkymi zidy je organizace Christians United For Israel a konkretne kazatel John Hagee velice nepopularni (57 proti 7, z tech 65 procent americkych zidu kteri vubec vedi o cem je rec).

Von Hagee je naprostej vymazanec, takze to docela sedi.

kopretina 24.6.2009 23:25

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Americkým Židům nevadí John Hagee a jsou mu naopak vděčni za podporu Israele. Co jim však vadí je konzervativní postoj pane Hageeho, to je zákaz homosexuálních sňatků a dalšé konzervativní hodnot. Američtí Židé jsou liebrálové. Jinak Hagee nené vypatlanec, je to správný křesťan. Nemusíte každého s kým nesouhlasíte urážet.

Harpyje 24.6.2009 23:27

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

"Naslednici rabina Teitelbauma, a tech jsou statisice ne li miliony..." ;-D ;-D ;-D

kopretina 24.6.2009 23:28

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

To rozhodně nejsou. Těch je hrstka.

certik 24.6.2009 23:31

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Teitelbaum byla hlava Satmar Hasidim. Miliony jich nejsou, ale sto tisic jo. Je to nejvetsi hasidska sekta.

kopretina 24.6.2009 23:36

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

A Naturei Karta jsou satmarští Chasidé, to jste si naběhl. Jinak je druhá skupina chasidů a to Chabad Lubavič, která je naopak velmi sionistická.

certik 24.6.2009 23:42

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Prosimvas, kdyz uz teda chcete o tomhle mluvit, tak aspon nahlednete do wiki, heslo satmar, odstavec satmar and neturei karta. Tohle je presne vono vo cem mluvim--systematicke natirani nesionisticke casti zidovske verejnosti na silence, a ted jste prave prispela svoji troskou do mlyna.

kopretina 24.6.2009 23:44

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

Naturei Karta jsou satmarší chasidé, ano považuji je za šílence, ale těch je hrstka, není jich mnoho.Naopak chabad lubavič sionisté jsou.

certik 24.6.2009 23:47

Re: to je zábavné, jak tu někdo hudruje, že jsou jisté názory "sionistické"

tak podivala jste se na to heslo, nebo proste jsou vam uplne jednoducha fakta tak nemila, ze je hodlate ignorovat?