29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub Roth 24.6.2009 14:34

Re: Mam v to trochu bordel

Ne, nedá. Lidé, čtěte.

viktor čistič 24.6.2009 14:28

Re: Mam v to trochu bordel

k poslednímu odstavci: dá se z toho dovodit, že stejně tak existuje jeden slovanský národ a že dnešní "češi" se neliší od Chorvatů, Rusů, Srbů, Poláků...? všichni jsou jednotné rasy, jednotného vyznání křesťanského (i když existuje i hrstka muslimských Slovanů).

socan 24.6.2009 14:27

Re: Mam v to trochu bordel

1. neslo mi o obsah clanku, jen jsem tim dokumentoval fakt, ze "special relation"  je ve vztahu US Israel terminus technicus. Za matouci link se omlouvam.

2. to mate svatou pravdu, ale co je vam to platne, kdyz je nejsilnejsi strana postavena mimo zakon?

3. mnoha slovy popisujete to, co jsem rekl, v teto veci jsme zajedno

4. tenhle argument ma stejnou vahu, jako tvrzeni, ze indianum prinesl byly muz civilizaci

JardaB 24.6.2009 14:19

Poněkud

problematické je,jestli jsou Palestinci národ.(oni se tak považují)Oficiální název Palestina se začal používat po potlačení druhého židovského protiřímského povstání v roce 135.Termín Palestina nahradil dřívější název Judea,aby se vymazala jakákoliv vzpomínka na židovský národ.Historický pojem Palestina označoval celé území mezi řekou Jordán a Středozemním mořem.Kolem 13.stol. termín Pelišah-Palestina , označoval celé území dnešního Izraele,Palestiny,Libanonu a Jordánska.Neměli by se občané těchto států nazývat Palestinci?Toť slovo do pranice.Dá se řící,že do 18.-19.stol.neexistovali žádní Palestinci.Národ v dnešním slova smyslu se označuje jako národ moderní od výše uvedeného data.Je zajímavé,že nikomu navadí Jordánské království,které vzniklo podobným způsobem  jako Izrael v roce 1921.16.stol-se stala Palestina součástí Osmanské říše a to až do konce 1.svět.války.Je určitý problém odkazovat právo na území podle historie.Kde by např.bylo v současné době Turecko?Ale rozhodnutím Organizace spojených národů v roce 1948 bylo schváleno rozdělení mandátu Palestina na dva státy-židovský a arabský.Liga arabských států tento plán odmítla,Izrael se stal zcela legálně novým státem.(14.5.1948)Rozhodnutí OSN není žádná svévole,ale akt mezinárodního práva ,který schvaluje většina členských států.Zajímavé je,že Írán byl v pořadí druhým státem ,který uznal vznik nového státu Izrael.

MR 24.6.2009 14:14

Re: Zatímco se tu hádáme

To je otazka spis pro novinare nez pro zdejsi diskutujici (pokud o tom ovsem nepisi ve svych blozich samozrejme)

MR 24.6.2009 14:12

Re: Mam v to trochu bordel

Mrknul jsem na ten tvuj global research,to je pekna snuska nesmyslu,to ti povim.Zkus radsi MEMRI TV,mimojine

Dr. Chocholoušek 24.6.2009 14:11

Re: Lid jde jednotně za svými vůdci !

V českých médiích toho bohužel o Íránu moc nenajdete, jsou většinou zahleděná do dění doma. :-(

kopretina 24.6.2009 14:09

Re: Mam v to trochu bordel

Ne lidé, co si říkají Palestinci (palestinští Arabové) rozhodně nejsou čistějí Semité než Židé. Genetické testy DNA dokázali, že ačkoliv Židé byli rozprášeni do diaspory, zůstali velmi čistí Semité.

Arabové jsou Semité jen z části, velká část arabského genofondů je hamitská. Arabové jsou napůl Semité, napůl Hamité.

Jinak Israelci nejsou utlačovatelé Arabů, naopak na dlouhou dobu Arabové utlačovali Židy. Sionismus vznikl jako reakce na antisemitismus a pogromy. "Palestinský národ" je umělý konstrukt, neexistuje žádný "palestinský národ". Před vznikem Israele byl palestinec každý, Žid, Arab, drůz, beduín, čerkes a další národy. Legenda o palestinském národu vznikla roku 1964, vymyslel ji arciterorista Arafat. Israelský národ naopak existuje, Židé jsou jednotni rasou, vyznáním a jazykem.

Stejně tak existuje jen arabský národ, nikoliv však "palestinský". Dnešní "palestinci" se neliší od Syřanů, Libanonců, Egypťanů, Maročanů. Všichni jsou Arabové, jsou jednotné rasy, jednotného vyznání muslimského (i když existuje hrstka křesťanských Arabů).

Jakub Roth 24.6.2009 14:06

Re: Mam v to trochu bordel

Takže, ad 2. odstavec - v Izraeli panuje normální demokratický systém, ve kterém jsou všichni občané bez rozdílu vyznání a původu oprávněni volit a být volen. Ano, týká se to i Arabů, kteří mají stejná práva a povinnosti jako Židé. Kromě práva (pro Židy je to právo, víme?) sloužit v IDF.

3. odstavec - můžete mi říci, o který že to konkrétní výzkum se opíráte? Já totiž o žádném takovém nevím, ale to neznamená, že není.

4. odstavec - to je, pane, blábol. Že to ale od dob Herschela těm palArabům trvalo, že?

MR 24.6.2009 14:06

Re: Mam v to trochu bordel

1)Proc to proste a jednoduse nenazvat spojenectvim dvou demokratickych statu?Obama ve zminenem clanku pouze zminuje zasady sve zahranicni politiky v oblasti zemi Blizkeho Vychodu v souvislosti se svou navstevou v tomto regionu.2)Jde o parlamentni demokracii se vseobecnym volebnim pravem.3)"Palestinec" NENI jazykovy konstrukt, ktery oznacuje "puvodni" obyvatele "Palestiny,je to termin ktery zavedlo OOP kvuli podpore ostatnich muslimskych zemi,lapidarne receno-nevypadalo by dobre pokud budeme mluvit o dobyti Izraele,ale pokud se budeme tvarit ze jde o osvobozenecke hnuti,ziskame podporu nejen ze strany muslimskych statu,ale i svetove verejnosti.Nazev Palestinec je logicky odvozen od nazvu Palestina,coz je nazev ktery po porazce Bar Kochbova povstani 135AD zavedl rimsky cisar Hadrian a ma se za to,ze nazev pochazi od naroda Pelistejcu,ktery obyval cast pobrezi dnesniho uzemi Gazy a Izraele,v roce 135AD uz ovsem tento narod neexistoval.4)Co se tyce zlych izraelskych utlacovatelu,v izraelskem Knessetu jsou zastoupeni take palestinsti arabove,kterych v dnesnim Izraeli zije asi 1,5 milionu,a za praci do Izraele jich jezdi z palestinskych uzemi take mnoho,stejne jako se mnoho palestinskych arabu nechava zamestnavat v izraelskych osadach na West Banku,cimz tem tvym utlacovanym palestincum stoupla zivotni uroven tak,ze se o tom arabum z arabskych zemi ktere netezi ropu ani nesni.Cely problem je pri tom uplne jednoduchy:za prve nenavidet Zidy maji muslimove narizeno v koranu,a za druhe protoze uzemi Palestiny uz bylo v minulosti pod nadvladou muslimu,musi pod nadvladou muslimu uz zustat nadobro.Jen pro zajimavost:z celkem 1174 lete nadvlady muslimu se jednalo krome asi 200 let nadvlady Arabu pouze o Turky a Kurdy

kopretina 24.6.2009 14:02

Re: Ne nejsem,

přirovnání Česka, které má patřit Němcům náleží na Araby, kteří si mylně nárokují Israel. Většina lidí, co si říká palestinští Arabové jsou potomci přistěhovalých Arabů z okolních arabských zemí v 19. století. Israel nikdy nebyl arabskou zemí.Židé byli v Israeli odjakživa.

Jakub Roth 24.6.2009 13:56

Re: Mam v to trochu bordel

Teď už vám rozumím - pfilozof. Nevíte sice nic o ničem, ale dokonale dokážete ono nic a jeho zobrazení v realitě definovat a popsat. Srandy kopec.;-D

Informace 24.6.2009 13:54

Re: Zatímco se tu hádáme

Právě žádám, aby nám změnili téma. Já už mám diskuze o Izraeli dost, alespoň tak jak je tady usměrňována a prováděna. Netanyahu teď zřejmě hledá podporu Evropy, proč se o tom nepíše?

Informace 24.6.2009 13:50

Re: Lid jde jednotně za svými vůdci !

Ta Vaše husa klacku je tedy grandiozní. Ač nechtě, musím Vám gratulovat. ;-D

socan 24.6.2009 13:50

Re: Mam v to trochu bordel

Nejblizsi je mi Husserl, "nackem" Heideggerem taky nepohrdnu, pozdejsi propojeni fenomenologie a psychoanalyzi mne doted fascinuje. Obecne nemecka idealisticka filosofie od Kanta - Marxe samozrejme nevyjimaje. Par veci z analyticke/anglosaske tradice, ale priznavam, ze to neni uplne moje parketa  - zde mne nejvic oslovil J.S. Mill.

Co se "denni stravy" tyce, je kriteriem do znacne miry rozsah/hloubka textu. Vetsina CZ produkce je mi timto zapovezena, Obracim se tedy na zahranicni zdroje - bohuzel slusne vladnu jen anglictinou. Doporucil bych Vasi pozornosti napr. server globalresearch.ca .

S Timurem & spol. jsem se na rozdil od Stopky jeste nepotkal -  Honzikovo martyrium se stalo nevylecitelnym sramem na dusi.

dhimmi 24.6.2009 13:48

Re: Lid jde jednotně za svými vůdci !

;-DR^

Větší vlastenec 24.6.2009 13:39

Lid jde jednotně za svými vůdci !

Aktuání věci jsou úplně jiné. Vy v Itálii jste snad úplně zaostalí nebo co.  ;-€

My zde víme, že aktuální je např. ohrožení naší vlasti rozpínavými Němci, a Evropou vůbec.  Rv  Rovněž sionismus nás bezprostředně ohrožuje. Nevím tedy přesně jak, ale říkali to na Ústředí. A Strana má vždycky pravdu.

Že s Obamou ti imperialisti nesouhlasí ? Není divu. My, pokrokoví lidé celé Východní Evropy a západní Asie jsme skládali dolárek k dolárku, aby náš Hussein V zvítězil ve volbách, aby USA vládl americký Gorbačov. Zdaleka ne všechny naděje do Husseina vkládané se nám splnily, ale snad se jednou dočkáme jako husa klacku.

Každopádně - vývoj v Íránu se ubírá správným směrem, kontravolucionáři jsou drceni pokrokovými silami lidu.  R^  Touto cestou půjdeme i my, pokud zbytky domácí buržoasie s podporou zahraničních ideodiversních centrál zpochybní naše vítězství v podzimních volbách.

>-  Straně věřte, soudruzi ! (Kl.Gottwald)  Volte ČSSD a KSČM !  >-

socan 24.6.2009 13:30

Re: Mam v to trochu bordel

takze od zadu:

"The president also suggested that the United States' special relationship with Israel requires some tough love." Nebo mi snad chcete tvrdit, ze Mr. President prehodnotit neco, co neexistuje? https://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=104798978

Neptal jsem se po tom, kdy byl kym ktery stat uznan, ale jake v danem state panuje zrizeni - jde o teokracii jako napr. v Iranu, nacionalni az nacisticky stat (viz projednavane zakony v Knesetu), nebo postmoderni multikulti stat ovladany financni oligarchii jak se na "Zapad" slusi?

A na zaver ta otazka rasy - pripustme, ze "Palestinec" je jazykovy konstrukt, ktery oznacuje "puvodni" obyvatele "Palestiny", coz je opet (skoro 2000 let stary) jazykovy konstrukt. Co to ma spolecneho s tim, ze jsou takto definovani "Palestinci" geneticky (tedy etnicky?) "cistsi" Zide, nez vykazuje prumer celku populace statu Israel?

Nacionalni strunu rozehralo predevsim sionisticke = narodovecke hnuti - konstrukt "palestinskeho naroda" vzniknul jako reakce na konstrukt "israelskeho naroda".  K "osvobozovani" Palestincu nepotrebujete jen Palestince, ale take jejich Utlacovatele. Copak neni zjevne, ze tu mame pohrobky toho sameho narodovectvi, ktere (nikoliv samo) ideove vedlo dve svetove valky?

kopretina 24.6.2009 13:26

Re: jak je to s tím nárokem

Žili tam sice muslimové, ale jen ve velmi malém počtu. Na začátku 19. století žilo v israelské zemi jen 200 tisíc palestinských Arabů, v polovině 19. století to bylo 1,5 milionu. Všichni tito lidé tam přišli v 19. století spolu se židovskými sionisty. Proto Židé nazývali israelskou zemi "zemi bez obyvatel".

MR 24.6.2009 13:20

Re: Zatímco se tu hádáme

Prozradim ti male tajemstvi.Tady se diskutuje na tema Izrael a Zide z toho duvodu,ze clanek ke kteremu je tato diskuze,se zabyva Izraelem a Zidy.Co se tyce udalosti v Iranu-na to ze tam zahranicni novinari maji zakazano o deni informovat se toho o Iranu v soucasnosti pise docela dost.Pokud chces diskutovat treba o krizi islamu,musis si najit clanek o krizi islamu s moznosti diskuse.To jen tak na okraj:-/

MR 24.6.2009 13:14

Re: Mam v to trochu bordel

Ty jsi normalne mucednik!Vsichni ti ublizuji,ale ty neses prapor pravdy hrde dal.Klobouk dolu.Jen tak pro zajimavost,co konkretne tech dvacet let ctes?Tipoval bych to na Honzikovu cestu nebo mozna Timura a jeho partu:-/

Informace 24.6.2009 13:12

Zatímco se tu hádáme

nebo lépe řečeno hádáte - mně se diskuze na téma Izrael a Židé nikdy nelíbily pro projevy antisemitizmu - tak tedy zatímco se hádáte o věcech tady mnohokrát přemletých, události v Iránu zůstávají mimo, jako by byly vosk. Noviny o tom moc nepíší, podávají nemastné neslané zprávičky narychlo sešité a do dikuze se to také nedostane. Zatímco tady tomu noviny věnují celé stránky, il Foglio dokonce celé pondělní číslo. A je o čem mluvit - hlavně o Obamovi a o vratkém osudu jeho zahraniční politiky. Podle průzkumu agentury Gallup ztratil už přes 40 procent na oblíbenosti, postavil se proti němu jednohlasně Kongres i někteří vlivní demokratičtí činitelé, přirovnávají ho ke Carterovi. A tak je pomalu donucen ustoupit od své politické koncepce vůči Iránu.

Proč se nediskutuje o aktuálních věcech, na př. o krizi islamu, o které jsem nedávno četl, místo aby se tu omílaly stále tytéž argumenty?

Jakub Roth 24.6.2009 13:08

Re: Mam v to trochu bordel

Nečtěte bolševické HaNo, uleví se vám.:-P

socan 24.6.2009 13:06

Re: Mam v to trochu bordel

To delam vice mene cele dny uz po dvacet let a furt mam spatny nazor. Jak jsem byl jiz jednou upozornen, nejsem jen komous, ale i blbec (coz se obousmerne? implikuje).

Informace 24.6.2009 12:53

Re: Souhlasím s článkem - ale ...

Due anni dopo la guerra, nel 1947, una Commissione speciale delle Nazioni Unite, propone di dividere la Palestina in uno Stato ebraico e uno arabo, mentre alla cittá di Gerusalemme dovrebbe essere concesso uno status internazionale.

[]La risoluzione viene approvata: votano a favore Urss, Usa e Francia, ma gli Stati arabi votano contro; la Gran Bretagna, la Cina e altri si astengono. Il 29 settembre 1947, viene posto fine al mandato inglese e decisa la spartizione della Palestina in due Stati, uno arabo e uno ebraico.

[]Il 14 maggio del 1948 nasce ufficialmente lo stato di Israele.

http://www.lager.it/stato_israele.html

Jak vidíte, bylo to rozhodnutí OSN.

Informace 24.6.2009 12:35

Re: Už brzy

Ale, vážený, já znám asi sicilské dějiny o krapet víc než Vy, tak co bych si měl ještě nastudovat? Arabové ať sedí na prdeli a jsou rádi že jsou rádi.

http://spazioinwind.libero.it/siculosemitica/ARGO/ARABI.HTM

Jakub Roth 24.6.2009 12:33

Re: Mam v to trochu bordel

Máte v tom nikoliv trochu, ale velký bordel. Lidé, čtěte.:-P

Harpyje 24.6.2009 12:28

Re: Souhlasím s článkem - ale ...

Přečtěte si raději něco o vzniku moderních států a pak se nebudete muset tak hloupě ptát. http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Entstehung_von_Staaten.png

MR 24.6.2009 12:28

Re: Mam v to trochu bordel

Opravdu v tom mas trochu bordel.Ti tvoji "soucasni Palestinci" jsou arabove.Termin Palestinec vznikl umele v sedesatych letech minuleho stoleti a zacalo ho pouzivat vedeni OOP kvuli podpore ostatnich muslimskych zemi.Co se tyce statu Izrael,je to stat ktery byl vznikl v roce 1948,co je na tom k nepochopeni?A kde si sebral US speciální a nezrušitelnou vazbu na Israel?

Vlado Z 24.6.2009 12:24

Re: jak je to s tím nárokem

A kdo tam tedy ůpodle Vás žil od 8. do 19. století? Duchové mrtvých předků? Arabové tam přišli s expanzí islámu a smíchali se s Řeky, Pelištějci a spoustou jiných národů - toto území bylo vždy etnickou křižovatkou. Z lidského hlediska, tam samozřejmě mají nárok žít všichni - nenávist a šovinismus ať již pod pláštíkem národnostním nebo námoženským, to však prozatím neumožňují.