29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
CitaObecna 28.1.2009 16:25

Širší pohled

Ach jo. Spor Izraele a Palestiny je dlouhodobý a bude se obtížně řešit. Oslavovat ale Izreael jako chudáčky je ale poněkud příliš.

Současná čistka v Gaze má příčinu v ukončení přímeří mezi IZ a Hamásem. Obecně se to dává za vinu Hamásu, bohužel už se tolik nemluví o Izraelském útoku před koncem příměří. 6 mrtvých + 6 zajatých - dle IDF "intelligence operation" tj. neporušuje přímeří. Posléze Hamás začal s ostřelováním Izraele. A Izrael si to nenechal líbit, ani neměl na výběr.

Bohužel provedení vojenské operace je naprosto mimo rámec "vojenské operace" a spíše se řadí k válečným zločinům. IDF se hájí bombardováním pozic Hamásu. Na inetu jsou k dispozici různá videa zachycující překlad raket, zlé muslimy odpalující rakety a pak schovaní do objektu školy. Hmm. Dobrá kvalita, pěkné zpracování, vysvětlující titulky. Hmm.

Gaza je de facto jedno velké město - velká hustota osídlení. Nevím jak Vy, ale dle mne se pro operace v takovém prostředí používá výhradně pěchota a ne bombardování. To že máme video jak tři arabáci pálí z minometu a pak zaběhnou do budovy školy přeci ještě nikomu nedává právo bombardovat striktně civilní objekt! To, že na vás plivne arab z okna ještě neznamená že tam začnete "oprávněně" pálit z Merkavy. IDF se striktně snaží vyhnout ztrátám a tak používá bomby a rakety kde může. Proč posílat pěchotu, bomby nekrvácí! Uděláme fotku jak odtud střílí zlí arabácí a mrd tam bombu. Přeci se bráníme! Co na tom jestli je to panelák, škola nebo nemocnice. Tato strategie je příkladná - největší (skoro všechny) ztráty  IDF byly způsobeny palbou do vlastních a ne Hamásem.

Ano, rakety od Hamásu nejsou fajn ale Izraelci aspoň mají včasnou výstrahu a bunkry kam se schovat. Palestincům zbyl max. už jenom Alláh. Na YouTube jsem shlédl reportáž a kopáčích tunelů - transport potravin, zvířat, paliva, léků, cigaret i zbraní. Hned poté jsem viděl video IDF o ničení tunelů - podle nich všechny určeny k pašování zbraní. Opravdu Nacistická propaganda.

LadaHaksna 28.1.2009 20:28

Hehehehe.. tak rakety hamásu nejsou fajn..... jak objektivní

hans 30.1.2009 22:56

Re: Širší pohled

Rád bych věděl kdyby vám doma přistála palestinská raketa co by jste asi dělal? Poslal Hamasu stížnost ? Izrael moc nemusím ale kdyby mi někdo na zahradu posílal rakety a v krámu se odpaloval nějakej pomatenej kret.n ve jmenu nějakého aladina tak by se mi to taky nelíbilo! Hamas také zabíjí nevinné lidi a navíc vědomě a na smrt sami posílají své děti zabijáky! Pokud Izrael bude chtít existovat pak mu nezbývá než bojovat protože Hamas na nic jiného než likvidaci Izraele jako státu nepřistoupí!

Gagh 3.2.2009 6:59

Re: Širší pohled

Gdyby mě na zahradě přistála raketa z hamásu, tak si ji píchnu na předzahrádku místo trpaslíka, stelně jako to dělají i v Izraeli.... vono to totiž v drtivé většině případů nebouchá....to jen ty první měly nějakou nálož (ale už asi došly)... dnes prostě jen z výšky na zem břinkne kus lešenářské trubky s kridýlkama, dvakrát se odrazí od asfaltu a je ticho....

Tož to sou ty strašidla!! Trubka se sebere, naskládá na hromadu a vyfotí...nebo píchne do záhonu...

Tož tak...

Dusan Neumann 28.1.2009 3:49

únava

nedočetl jsem a jdu si lehnout...nějak se to stáří začíná hlásit.................

paštun višnu 27.1.2009 23:33

Ne, že by mi ten konflikt byl lhostejný,

daleko víc mě ale zajímá, jak se v pohledu na něj dělí svět. Levá část populace, jejíž instinkty a motivace jsou té musulmanské podobné jako vejce vejci - totiž lemplovitost, nezodpovědnost, lakota a závist - fandí teroru a snaží se ospravedlnit neospravedlnitelné. Jde o velmi ilustrativní varovnou ukázku schopností levicové propagandy a účelového myšlení. Izraelsko - Palestinský konflikt tedy vnímám jako konflikt světonázorů, způsobů myšlení a mravních hodnot. Proto fandím Izraeli.

Markus 27.1.2009 23:07

Tohle bylo potřeba říct

Míra 27.1.2009 22:47

Kdo nechce

znát pravdu, ten ji nikdy znát nebude. Pan Ulč celkem realisticky popisuje rozdíl mezi palestinskými Židy a palestinskými Araby. A komunisti z celého světa podporují lenochy a flákače nechávající se vydržovat pracovitými a poctivými lidmi z celého světa. Palestinští Arabové v Evropě dokazují, co jsou zač: ničí co nevytvořili, ohrožují slušné lidi a vyvolávají strach. K tomu stačí jakákoli záminka, např. kreslený obrázek v bezvýznamném časopisu.

My můžeme palestinským Židům pouze závidět jejich pracovitost, vytrvalost a odvahu postavit se zlu. Nám se vymstí politická korektnost, zbabělost a neschopnost postavit se zlu, ať z Moskvy nebo Islámabádu.

miroslav.vojta@volny.cz

RKV 28.1.2009 19:18

Re: Kdo nechce

To co tady povídáš je nepodstatné. Základní problém. Židi přišli, je vyhnali a sami se rozvalují tam kde byli Palestinci. A ti zákonitě chtějí svoje území zpátky. Nic víc, nic míň. Jestli jsou líní, to je jejich věc. Kdyby židům dali za holocaust třeba Bavorsko, bylo by to spravedlivé. Ale proč dali "dárek" Palestincům ? Ty diskuze absolutně nemají smysl Mne nemůžete přesvědčit, a já vás Židy taky ne.

Gagh 3.2.2009 7:08

Re: Kdo nechce

Bavorsko?? nestrašte, to je moc blízko!!! Asi bychom dneska v garáži svařovali rachejtle.... teda pokud by to tam vedla Cipina Livnina... 

A. 27.1.2009 22:38

Základní mylný předpoklad

Tahle situace nemá standardní řešení. Demokracii nelze nikde zavést žádným výnosem, zákonem nebo nařízením. Natož pak vojenskou silou. K té musí společnost dospět přirozeným vývojem za mnohé desítky let. Bylo nesmyslné domnívat se, že je možné Arabům sebrat jejich území a mír zařídit zavedením demokracie v jejich státě. Ze stejných důvodů není možné uspět v Afganistánu a Iráku. Možnosti jsou dvě. Buď všechny původní obyvatele, do jednoho, postřílet, nebo se stáhnout a nechat je řešit své problémy jejich vlastními, po staletí osvědčenými, prostředky. Jiná varianta není. Židé si svůj stát měli vybudovat nejspíš na Madagaskaru. Tam by měli klid.

paštun višnu 27.1.2009 23:01

Re: Základní mylný předpoklad

Demokracie se vojenskou silou zavádí těžko, to máte pravdu. Trochu jiné to je ale se zavedením klidu, jen by se Izrael nesměl ohlížet na světovou levičáckou chátru, která začne konflikt usměrňovat vždy až poté, co musulmani začnou dostávat do držky. Myslím, že jediným řešením je zdecimovat je tak, aby jim aspoň pár let trvalo, než se zase vzchopí. Jinak pár let klidu získat nelze.

Jenda 28.1.2009 1:09

Re: Základní mylný předpoklad

No nevim ... jak byla zavedena demokracie v Japonsku? Nehrala ona v tom nahodou dost podstatnou ulohu vojenska sila?

A to reseni vlastnimi, osvedcenymi prostredky jaksi nejde. Ty zbrane nejsou jejich vlastni, osvedcene a krom toho se tamni obyvatelstvo siri a zatahuje sve osvedcene zvyky i jinam.

A 28.1.2009 14:18

Re: Základní mylný předpoklad

Soudím, že Japonsko je trochu zvláštní případ. Japonská civilizace je vývojově mnohem dál než arabská. Jejich společnost je utvářena jejich náboženskou tradicí, která je velice konstruktivní. A tak není náhodou, že všechny metody moderního řízení, které vzešly z USA, fungují v Japonsku mnohem lépe než v místě jejich vzniku. A tak je energie Japonců kanalizována tvůrčím směrem, který přivedl zemi k prosperitě. Takže nemají důvod k nespokojenosti. Leda snad z přepracovanosti a tak stále víc Japonců dává přednost volnému času před seberealizací v práci.

JacobH 27.1.2009 21:37

Jerusalem

ČR jako šéf EU může taky jako jeden z dalších kroků přesunout své velvyslanectví do Jeruzaléma /hlavní město Státu Izrael/a ukončit zbabělost USA a dalších států, které "berou" pořád Tel Aviv jako ...................R^

Youssef K 27.1.2009 20:50

rada muslima a diktatora Burghibby Palestincum stale plati

Diktator a muslim Burghibba oslovil ucastniky palestinske vojenske prehlidky v Tunisu slovy: “PRESTANTE BLABOLIT O ZNICENI ISRAELE A UCTE SE PRACOVAT JAKO ZIDI.” Toto je uprimna rada, ktera jedine muze Palestincum a Arabum obecne pomoci.  Rozsirovani blabolu a lzi o hodnych palestincich a zlych zidech – lupicich pudy – palestincum jen skodi – utvrzuje je v jejich bolestinskych bludech a sebeobelhavani.

Nutno si uvedomit, ze ve vyspelych statech (vcetne israele) se tvori cca 94-98% GDP mimo zemedelstvi. I kdyby se palestincum podarilo vyhnat zidy do kanady a evropy, v zemedelstvi by se jich uzivilo jakz takz ctvrt milionu – a pokud by se jich vrhlo na zemedelstvi vice – patrne by zili z cca 1 US$ na den – viz sousedni Jordansko castecne zavisle na potravinove pomoci z KSA, Japonska a USA. HongKong a Singaporen zadne zemedelstvi nemaji – maji vsak vzdelanou cinskou populaci, ktera pod “brutalnim kolonialnim utiskem” dosahla vyssiho GDP na hlavu nez Velka Britanie.  Viz tez osud zidovskych skleniku v Gaze – palestinci je s moudrosti a pili sobe vlastni totalne rozkradli do 60 minut po odchodu israelske armady. 

Tolik k touze prostych palestincu po rodne pude – ta neni ani nahodou schopna slusne uzivit 6 milionu palestincu.  Lze tez popatrit po maloropnych sousedech israele: Syrie – v urodnem povodi Eufratu si syrsti zemedelci vydelavaji cca 1$ na den, dtto jordansko a Egypt. V KSA je zemedelstvi dotovano, podstatnou praci vykonavaji cizinci. Palestina bez zidu by byla stejne na materielni urovni zbidacele syrie, kde 80 dolaru je uz kralovsky plat, a kde rezim fyzicky likviduje zlobice bez nejakych vnejsich komentaru. I minimalni podpora palestincu je evidentne vyssi nez prijmy za manuelni praci napriklad v jordansku ci syrii – kde mnoho lidi pracuje za dolar na den. Zivotni uroven na westbanku je cca 2x vyssi nez v Jordansku a 4x vyssi nez v egypte.

 

BJ von Wolfenstein 27.1.2009 21:55

Re: rada muslima a diktatora Burghibby Palestincum stale plati

R^R^R^ V podstatě není co dodat. Snad nikdo z místních žvanilů, co nadávají Izraelcům si neuvědomuje, že Izrael je moderní, plně rozvinutá země, která disponuje špičkovými technologiemi ze všech možných oborů. V jejich velmi dobře vzdělaném a pracovitém obyvatelstvu je jejich síla. Porovnáme-li to s muslimy: Studium pro ně znamená především studium Koránu, neustále se holedbají, kolikže jich na světě je. Na jejich místě bych raději byl potichu, při vědomí jejich přínosu pro vědeckotechnický pokrok za posledních 300 let. Mimochodem, jak se místní antisionisté, případně antisemité smiřují s faktem, že si velmi pravděpodobně prohlížejí NP díky Internet Exploreru, který na trh dala firma, kterou založil "židák" Bill Gates ;-). A prosím, to že používáme arabské číslice tu nevytahujte.

 

mueller 27.1.2009 22:56

"Arabske cislice"

jsou indicke. Arabove nevymysleli nikdy nic.

Jenda 28.1.2009 1:11

Re: "Arabske cislice"

Ale jo, vymysleli, ale uz je to davno. To bylo jeste v dobach nez Islam zlikvidoval veskerou tamni kulturu.

Jaroslav 27.1.2009 19:28

Varovani pro ty kteri neobdivuji Ulcovo zvaneni.

Budete prohlaseni bud za blbce, nebo v horsim pripade za komunisty. ;-D

J.G. Pašek 27.1.2009 19:48

Ále dou pane rado . . .

!!

Magor Milda 27.1.2009 20:00

Re: Varovani pro ty kteri neobdivuji Ulcovo zvaneni.

omyl, ti Ulčovi kritikové jsou antisionisti, jako vyšití. Dříve, za jejich ideologa Adolfa H. si říkali antisemité a nacionální socialisté. Hitlerovo sémě ještě vzchází a občas zakvete.

Základem té nenávisti je to, co ten pán ve své analýze popsal, závist. Mnoho lidí těžce snáší, když se objeví někdo, kdo je šikovnější, inteligentnější a dokáže si vytvořit majetek. K tomu je donucen svým okolím, teprve majetkem získá moc, udržet si ty závistivce od těla. Že to není vždy zcela čistý trik? Oni ti ostatní bohatci na to také nešli s poctivostí, každý velký majetek je velký podraz. Máme u nás v politice dost příkladů, Židé však měli zpravidla tolik inteligence, aby se vyhnuli postihu zákona. Zakládají si politické strany, nakupují voliče a chrání je poslanecká imunita. Je také neobyčejně obtížné, takovým něco dokázat. Tu nenávist k těmto křivákům pak pocítí ti docela normální, pracovití a nijak bohatí, třeba zrovna ti Izraelci. Bojovat tam zaručeně nejdou spekulanti a šabrovníci, umírají tam dělníci a zaměstnanci, povolaní v mobilizaci.

vicenzo 27.1.2009 20:37

Re: Varovani pro ty kteri neobdivuji Ulcovo zvaneni.

Jo, máte to popletený, ale jen trochu .. sionismus je úplně stejná národně sociální ideologie, jako kterejkoli jinej národní socialismus. Takže antinacisti jsou stejný hajzlíci jako antisionisti, potvory jedny maskovaný.

Jiri 27.1.2009 21:04

Re: Varovani pro ty kteri neobdivuji Ulcovo zvaneni.

Rekl bych, ze to mate nepatrne popletene. Sionismus neni nic jineho, nez touha Zidu (zdaleka ne vsech) zit ve svem state. Na rozdil od nacistu a podobne haveti (jako napriklad komunistu) Sionismus nikdy neprohlasoval jine narody ze menecene, nidky jim nebranil v ziti (a to trebe i ve spolecnem state) a uz vubec nikdy se nepokousel, ani teoreticky, jine narody vyhladit.

vitriol 27.1.2009 22:46

Re: Varovani pro ty kteri neobdivuji Ulcovo zvaneni.

No naštudovaný to máte hezky, prej že neni malejch rolí. Von Husák taky uměl řečnit pěkně, jen ta praxe furt nějak pokulhávala.

RKV 28.1.2009 19:27

J á to vidím jinak.

Čím to je, že sionismus byl OSN prohlášen na roveň rasismu ? Ale oni s nimi / židy / nechtějí žít ve společném státě. Ctějí aby si udělali stát jinde.

Gagh 3.2.2009 6:39

Re: Varovani pro ty kteri neobdivuji Ulcovo zvaneni.

Alealealeale, pane Jiří, no tak se tam z tej Canady zajeďte kouknout.... přesně to o čem tady píšete je na denním pořádku!! Dokonce podpořeno zákony! Ty "jiné národy" mají svůj termín - "Nežidé"

a jejich politické strany se nesmí zůčastňovat voleb... viz ty příští týden... A co blokáda Gazy a segregace na západním břehu a útoky armády na rybářské bárky v pobřežních vodách....

Amnesty i OSN na to poukazují v jednom kuse, ale nikdo je nebere na vědomí a vláda Izraele z nich má jen srandu....  Stačí se jen trochu zajímat a nebýt zaslepen...

J.G. Pašek 27.1.2009 18:18

Pánečku, to je dobře, že Izrael má USA kamarádem . . .

Kdyby to bylo na Evropě a přitroublých Evropanech, tak by Židi už dávno polykali v moři andělíčky a po Izraeli by se roztahovali palestínský mohamedáni . . .

kopretina 27.1.2009 18:20

Re: Pánečku, to je dobře, že Izrael má USA kamarádem . . .

I já jsem ráda, že jsou Američané a Izraelci spojenci. Připosraná EU fandí muslimským teroristům. Podle průzkumu CNN 60% Američanů fandí Izraeli, zatímco jen 17% Američanů fandí palestinským Arabům.

Rys 27.1.2009 17:51

Israel je obvinovan z valecnych zlocinu

http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1874151,00.html