28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopretina 30.12.2008 13:56

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

je Izrael neustále terčem útoků. Nic se nezměnilo, až na to, že dnes má „příbuzné“ ve všech koutech světa,kteří rozumějí jeho jedinečnému postavení i návratu do Zaslíbené země. Současně uznáváme, že vyvolení Izraele se uskutečnilo kvůli celému světu, protože Bůh miluje celý svět stejně (Jan 3:16). Je pozoruhodné, že tento Boží vykupitelský záměr byl vždy omezován slabostí Izraele i okolnostmi jeho putování dějinami, a přesto je úspěšný. To vše ukazuje na věrnost Boží a pravdivost Jeho slova.Dnes se Izrael vrátil na Sion a je hrdým, silným lidem,ale přesto je stále ohrožován nepřáteli, kteří se jej snaží zničit. Křesťané jej podporují, stojí mu po boku, potěšují jej a modlí se za něj, protože Bůh nás k tomu volá a proto, že pamatujeme, jak mnohá požehnání máme díky němu. Máme podíl na „jejich“ (tedy Izraele) duchovních věcech, říká apoštol Pavel v Řím 15:27. Stejně jako Bůh sám jde nyní vedle něj v této poslední etapě jeho velké pouti, i my mu můžeme stát po boku, až – jak to vyjadřuje prorok Ezechiel –mu Bůh dá „nové srdce a vloží do nitra nového ducha” (Ezechiel 36:26). Moderní obnova Izraele není historická náhoda, ale doklad Božího povolání a zaslíbení, které dostal Abraham a jeho přirozené potomstvo před 4 000 lety. My podporujeme to, co Bůh přikazuje a čemu žehná!

Malcolm Hedding je výkonný ředitel ICEJ Jeruzalém

vládík 30.12.2008 15:11

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

Myšlenka nadřazenosti národa Izrael mně připomíná jné teorie o nadřazené rase (ale konec-konců i o nadřazeném náboženství či třídě). Čím to?

kopretina 30.12.2008 15:41

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

Vládíku, špatně to chápete. Vyvolení židovského národa neznamená vyvolení k vládě nad světem, ale vyvolení k povinnostem sloužit Bohu.Apoštol Pavel řekl: :Co má Žid navíc? Jaký je význam obřízky? Veliký v každém ohledu.Předně ten, že Židům byla svěřena Boží slova" (Řím 3:1-2). Ne vždy Izraelci poslouchali svého Boha Abrahama, Izáka, Jákoba, byli také za to trestáni, nicméně Hodpodin řekl, že ten z pohanů, kdo by sáhl ruku na Izrael, že na toho se rozlítí.Jistě i Izrael dělá chyby, jako každý člověk, ale my stojíme s Izraelem v dobrém i zlém. Izrael potřebuje naše modlitby a utěšování.

vita 30.12.2008 16:44

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

Jo, obříznutý Žid má spíše o "cosi" méně...

Zkrátka vyvolený národ, který smí vraždit dle libosti - a pokud si nějaký pohan dovolí "sáhnout" na vyvolence, tak se Hospodin rozlítí. A nerozlítí-li se Hospodin, však oni si to už vyvolenci zařídí sami.

A to platí už od dob Jozue a vyvraždění Jericha.

kopretina 30.12.2008 16:57

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

Ne nikoliv. Teď nemluvím o biblických dobách.Ve starověku vraždily všechny národy, takže Vaše připomínka je spíše projevem antisemitismu.

Jinak za nynější konflikt může Hamas, ten pálil rakety na Izrael, bombardoval Izrael minometnými granáty. Izrael měl právo zasáhnout. Izrael má právo bránit své území a svůj lid.

Svatopluk 30.12.2008 19:56

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

Souhlasím. To, co autorka předvádí, je křeč poníženosti vymytého mozku. Tyto metody vzbuzují to, co je potom nazýváno antisemitizmem. Pokud bych podporoval nějaký stát, tak asi proto, že je v právu nebo pro nejaký jiný racionální názor a ne z výše popsaných důvodů.

Není to náhodou podobno nesouhlasu = důvodu k vyloučení z diskuze ?

kopretina 30.12.2008 20:05

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

Svatopluku, to jsou křesťanské důvody podpory Izraele.Jinak Izrael podporuji také ze světských důvodů.Je to stát demokratický, má pluralitní systém politických stran. Izrael je oáza demokracie na Blízkém východě východě.

jom 31.12.2008 12:20

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

Možná není formulace "vyvolený národ" nejšťastnější: sugeruje představu, že kdesi byl nějaký národ složený ze samých správných chlapíků a spanilých dívek, po kterém Hospodin sáhl jako po hotovém a "vyvolil" si ho. (Ale vtipu Nechtěl by sis, Pane, naspoň na chvíli vyvolit jiný národ?  se dá rozumět docela dobře.) Izrael je (skrze Abraháma) národem vyvolení, a to právě ke službě Bohu a ke svědectví Témuž. A že teologické vvyvolení nemusí jít ruku v ruce s politickými nebo válečnými úspěchy, o tom svědčí biblické i pobiblické dějiny vrchovatou měrou. Ale existenci současného státu Izrael a právo svrchovaného Izraele se bránit proti nepřátelům lze obhájit i bez odvolávání se na Bibli. Naším "gojíčkům"  a antisemitíčkům  k zamyšlení do Nového roku: Jak je možné, že tu ti Židé a Izrael ještě jsou? Vždyť tu už vlastně dávno měli nebýt!

JEROME 30.12.2008 22:22

Re: Proč křesťané podporují Izrael?

Protože jseš, Vládíku , kapku nedovzdělaný. Vyvolení Izraele v biblické tradici znamenalo vyvolení ke službě a k oběti. Nadřazenost nebyla míněna žádná, pouze vztah k Hospodinu, jak mu Izreal rozuměl, byl vyjímečný. Byl jim ochráncem i soudcem  už v dobách starého Egypta i v dobách pozdějších velmocí v oblasti Eufratu. Tolik holocaustů žádný "nadřazený" lid či národ nezažil. Že jsou schopnější než jiní, to  je dáno ohromnou touhou po přežití a hlubokým spolehnutím na Toho, jemuž důvěříjí jako garantu práva. Ten kousek kamenité země okolo Jordánu je už po tisíciletí testovacím koutem lidského pokrytectví i nezměrné naděje. Proměnlivost politických kulis to nezpochybnila ani za několik tisíciletí. Jen život, rozložený mezi dvě cesty do hospody, to prostě nekapíruje...víš:

náhodný čtenář 30.12.2008 13:35

Dvojí metr

Kde jste všichni byli, když Rusko nedávno udělalo v Gruzii úplně totéž a všichni z toho byli hotoví?

Totéž snad principiálně, ale ve skutečnosti Gruzínci použili přesné tanky a děla a ne garážové "raketomety". Podle toho vypadal i výsledek v mrtvých.

A ještě něco - už je 20 let po revoluci a tak je třeba používat už konečně jiné argumenty.

vita 30.12.2008 16:51

Mýlíte se.

Ruská armáda nevybombardovala gruzínské civilisty. To gruzínská armáda se pokusila částečně povraždit a částečně vyhnat ("vyčistit pole") Osety.

Ruská armáda obsadila a zničila gruzínské palposty, odkud vedli Gruzíni útok. A stáhla se na osetské a abcházské území.

krbec 30.12.2008 13:08

ZAORÁLEK JE AGENT STB-KGB JAKO RATH A PAROUBEK

ZAORÁLEK JE AGENT STB-KGB JAKO RATH A PAROUBEK JE TO PÁTÁ KOLONA RUSKA A KOMINTERNY

Arthur Longen 30.12.2008 13:17

Re: ZAORÁLEK JE AGENT STB-KGB JAKO RATH A PAROUBEK

plus KlauSS

TTSO 30.12.2008 13:03

Nejhorší ale je, že Zaorálen není naivní kavárenský socialista

Pan Zaorálek je člověk třídy pana Kavana tedy "nepotopitelná letadlová loď socialismu" v moři demokracie. Je to plouvoucí mina levičáckého totalitarismu.

Pan Zaorálek so klidně plove na mírných demokratických vodách ale miluje rozbouřená moře nedemokratických režimů.

Je to člověk, který je schopen pochválit v jedné věte Fidela, Kima i soldatesku z Miamare a vynést do nebe jejich úspěchy a na druhé straně odsoudit militarismus  západu ve kterém si spokojeně žije.

Pan Zaorálek je typický levicový parazit demokracie, tyje, sosá a pomlouvá.

Jen neví, že  na Kubě, v Koreji severní nebo v Miamare by šel ke zdi první a soudruh Che by mu u zdi prohnal jeho buržoasně revizionistickou lebku kulí.....

Kecal. 30.12.2008 14:15

Re: Nejhorší ale je, že Zaorálen není naivní kavárenský socialista

R^

milda 30.12.2008 16:15

Re: Nejhorší ale je, že Zaorálen není naivní kavárenský socialista

R^R^R^!!

kopretina 30.12.2008 16:58

Re: Nejhorší ale je, že Zaorálen není naivní kavárenský socialista

R^R^

Henry 30.12.2008 19:47

Re: Nejhorší ale je, že Zaorálen není naivní kavárenský socialista

...tyje, sosá, pomlouvá - tak to bych tesal do kamene.

Zaorálek je kabinetním příkladem toho, že do vrcholové politiky /v podání Paroubka, Ratha a Tvrdíka/ se dostane už úplně všechno.

Petr 30.12.2008 11:59

Konflikt Palestina-Izrael asi nemá řešení,

opak si zpočátku myslel Havel a jeho "mesiášská" cesta skončila krachem, podobné to je s iniciativami USA a Zaorálek, Schwarzenberg apod. na tom nic nezmění.

Kain Václav 30.12.2008 11:19

Duch Zaorálka nezapůsobil

Levičáci a tetoristi se milujou.Jak by to dopadlo kdyby měl být Zaorálek ministrem zahraničí si dovedu

živě představit.Pan Zaorálek a jemu podobní jsou pro naší zem velmi nebezpeční.

BH 30.12.2008 12:10

Re: Duch Zaorálka nezapůsobil

R^

BH 30.12.2008 12:12

Re: Duch Zaorálka nezapůsobil

Aby ne, ostatně v této zemi má výchova a výcvik arabských teroristů dlouhou tradici a soudruzi nezapoměli....

karel-smichov 30.12.2008 10:55

názor

S článkem souhlasím ! Bylo by záhodno uveřejnit  všechny kteří  podporují Hamás ,

aby se vědělo odkud vítr vane  !!!!

Rusel 30.12.2008 10:31

Očekával někdo zázrak?

Válka není žádná legrace,ta se musí dlouhodobě a pečlivě naplánovat,mediálně připravit..Tady by jistě selhal i samotný pan Topolánek,která v tomto oboru vystudoval.

Brmboš 30.12.2008 10:29

I já si myslím, že.......

to co dnes provádí Izrael proti Palestincům je zvěrstvo. Tyto zvěrstva jsou páchána už mnoho let a omlouvána bojem proti teroristům.Ponechám stranou zvláštní rozumové pochody našich mnoha novinářů, kteří vnímají jinak ty teroristy co vraždí např. v Rusku a ty co jsou v Palestině. Faktem však je, že židovský stát, který vznikl uměle přinesl velké nepřátelství. Bojovat proti raketám, které vypaluje Hamáz plošným bombardováním je svinstvo. Izrael má mnoho jiných možností. Palestinci jsou stále cizinci na svém území a bojují za právo mít také svůj stát. Nemají pravidelnou armádu, jak se tedy mají bránit mnohaleté okupaci? Napsal jste, že musela být zrušena diskuze pod článkem, neboť byla plná antisemitismu. Nevím zda nejsem také antisemita, ale to co páchají židé dnes v Palestině odsuzuji jako dobře připravené a naplánované vraždění. Tuto akci by nemohli provést bez souhlasu USA a má opět svůj význam. Potřebuje jít cena ropy nahoru nebo USa chtějí zase někoho na Blízkém východě trestat a potřebují nalajnovat cestu?

Lála 30.12.2008 11:08

Re: I já si myslím, že.......

Neboj te se Brmboši, však se dočkáte, uvedeno už na jiném místě, až histeričtí muslimové zaplaví Evropu svými "dělohami", bude jich tu víc než doteď, tak si jejich mírumilovného náboženství potažmo činů užijeme bohužel všichni, i my, kteří už teď víme, že jsou to svině. Když můžou být děti vychovávány k sebevražedným útokům, které jejich matky oslavují, když někdo žen a dětí poüžívá jako živé štíty, když někdo může mít za životní cíl vyhladit jiný národ. je to verbež, která nezaslouží než hrubou záplatu na hrubý pytel. Bojem proti teroristům se nic neomlouvá, nebo podle Vás teroristé nejsou? Jenom včera zabili několik desítek nevinných lidí, informujte se. Jak podle Vás bojovat proti raketám, které vystřeluje Hamás? Pohladit je po hlavičkách a udělat ty, ty, ty? Jakou mnohaletou okupaci máte na mysli?Tihle lidé (Palestinci) nejsou schopni dodržovat jakékoliv úmluvy, jakákoliv pravidla. Za ty prachy, které do nich svět nacpal mohla mít každá palestinská rodina dům a auto, ale oni si kupují něco docela jiného, že? Gaza byla normální obydlená část Izraele, a co oni s ní udělali, když jim byla předána? Byl jste někdy v Izraeli podívat se, jak se tam žije? Zkuste to, třeba změníte názor. Nechci být vulgární, proto nenapíšu jak se mi podle Vašeho příspěvku jevíte.!!

Kain Václav 30.12.2008 11:27

Re: I já si myslím, že.......

Víš vubec ty levicovej tupče co je to plošné bombardování?Lidi jako jsi ty neparří do blázince,ale za katr.

novaz 30.12.2008 12:52

Re: I já si myslím, že.......

Brmboši, ty jsi jenom ubohý levičácký bezmozek. Takto se zde ztrapňovat neznalostí věci, zkreslovat skutečnosti a vědomě lhát, to dokáže jenom naprostý idiot, jakým bezesporu jsi.

Hašek 30.12.2008 12:57

Milý Brmboši,

nelehej si v noci na bok, aby Ti na polštář nepadalo to seno, co máš v makovici. Jinak to neumím v Tvém případě říci.

kopretina 30.12.2008 13:46

Re: I já si myslím, že.......

1) Milý Brnboši mýlíte se. Země Izrael je židovská země. Židé byli na území Svaté země před Araby, vytvořili království Izraelské a království Judské. V Izraeli se Židé dotvořili v národ, vytvořili hebrejskou kulturu a mluvili hebrejským a aramejským jazykem. Naproti tomu neexistuje "palestinský národ" ani "palestinská kultura" ani "palestinský" stát. "Palestinci" jsou Arabové a Arabové mají 22 států s rozlohou přes 9 000 000 km2, zatímco Židé mají 1 stát s rozlohou 20 000 km2. Proč chcete arabizovat celý svět? To arabský stát na území Izraele je umělý. Bible zaslibuje toto území židovskému národu. Odporovat Izraeli znamená odporovat Bohu Abrahama, Izáka, Jákoba.

2) Izrael žádnou genocidu nepáchá. Genocida je latinské slovo složené z genus (generis, neutrum)-národ, a occido, ere- vražda, neboli vražda národa. Genocidě odpovídá šoa , holocaust Židů, vyhubení 6 miliónů Židů. S politiváním musím říci, že ke genocidě Židů mlčel papež Pius 12.Dále genocidě odpovídá arménská genocida, genocida v Darfouru, kterou provádí muslimští Arabové na černošském křesťanském obyvatelstvu, genocida Polpotova atd. Při genocidách ubývají obyvatelé, zatímco palestinských Arabů přibývá. Tak jakápak genocida.

3) Násilí začal Hamas, který pálil rakety a minometné granáty na území Izraele, Izrael byl dlouhou dobu zdrženlivý. Izrael má právo bránit své území a své obyvatelstvo.

4) Izraeli se přičítá, že zabíjí s teroristy i civilisty. To je pravda, ale viníkem civilním obětí je Hamas, který staví odpaliště mezi hustě osídlené oblasti. Držím palce Izraeli v jeho spravedlivém boji. Izrael Go!