19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Brutální vrah jako vzor pro mladou generaci

Třetího října 2015 byla sobota. Večer se u jeruzalémské Lví brány objevil devatenáctiletý Muhannad Šafeq Halabi. Člen Palestinského islámského džihádu. Ozbrojený nožem, který vzápětí použil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 11.6.2021 9:28

Palestinský zločinec byl zastřelen. Příliš pozdě.

A. Renjascu 11.6.2021 8:19

Souhlasím pane Stejskale, ale pokud se mohl stát vzorem boje proti rasismu feťák, násilník, padělatel peněz, prodejce drog a nefunkční otec i manžel Floyd, kvůli kterému dokonce musely mnohé bělošské ženy olizovat černochům boty a nikdo se nad tím nezarazil a dokonce i mnozí novináři popisovali Floyda jako oběť, tak je samozřejmě možné, že mnozí, nejen mezi palestinskými araby, ale i zde v ČR budou obhajovat teroristu, který zabil nevinné lidi. Jinak na tu podporu rodiny onoho teroristy jste ze svých daní přispěl taktéž i vy, díky antisemitské EURVHP.

F. De Winter 11.6.2021 8:31

!R^R^R^

I. Schlägel 11.6.2021 9:42

Tipnu si, že mentalita obdivovatelů Floyda a obdivovatelů "palestinských" teroristů je v podstatě totožná. Dále si tipnu, že pan Stejskal pana Floyda jako oběť vraždy nevnímá a celý ten humbuk okolo "systémového rasismu" bílých vůči černým vnímá jako humbuk a defektní směr vývoje naší civilizace.

P. Rada 11.6.2021 8:18

Ad: ..."Není to celé postavené na hlavu?"...

Celé je to "postavené" na primitivní lidské sociální agresivitě - tedy na tom co všichni lidé doposud nosí v "hlavách". V dávných dobách několika-řádově menší zalidněnosti by sociální nesnášenlivost byla jen nepohodlná a proto by nejspíše vedla k rozšiřování teritoria osídlení. To se také dělo a časem vedlo k omezení ztráty životů navozených pandemicky nebo živelnou katastrofou a zpětně k posílení atavizmu. Zejména v zahuštujícím se osídlení proto dříve sociální agresivita pravidelněji sehrávala pozitivní vývojovou roli aniž by častěji došlo až k fatálním vyhrocenostem.

Dnešní svět je ale už prakticky zcela obsazený a atavizmy které všichni dědičně nosíme v hlavách s dob dávno minulých, mohou být naopak kontraproduktivní.

Právě jen nově formovaná kulturnost prostředí, může soc. agrasivitu modifikovat, pomáhat odreagovávat - např sportem - ale i posilovat. Může ji dokonce zneužívat a to se právě v oblasti Palestiny nyní děje.

P. Milan 11.6.2021 8:58

Rozšířil jste okruh témat svého usilovného blbnutí?

B. Rudolf 11.6.2021 5:11

Ke zmíněným dvěma vraždám došlo v r. 2015 zhruba rok po Izraelské akci "Ochranné ostří" (červenec až srpen 2014), při které bylo zabito zhruba 2000 Palestinců.

Roznětkou k tomuto násilí byl jednak nález těl tří unesených a zabitých Židovských mladíků, jednak únos a upálení zaživa 16-letého Palestinského kluka.

K únosu a vraždě tří židovských mládenců se Hamás nepřihlásil, Izrael upálení palestinského kluka zaživa odsoudil a viníky této vraždy odsoudil k mnoha letům vězení. Kladu si otázku: "Zbořil tenkrát Izrael domy rodinám tří bestiálních vrahů toho Palestince?" Odpověď pravděpodobně známe.

Chápu pohoršení nad chválou dvou sprostých vražd. Ale nechápu shovívavost nad tím, že že bombardování civilistů bylo zdůvodňováno slovy: "Čas od času je potřeba pokosit trávu."

Násilí a nenávist plodí zase jen násilí a nenávist. Ale od toho jsme se narodili jako lidé, abychom se byli schopni tohoto vzdát.

R. Langer 11.6.2021 5:39

A ti vrazi toho "chudáka chlapce" snad byli ocenění a opěvovaní teroristé, aby se jejich příbuzným museli bořit domy? To je totiž jedna z podmínek toho bourání, víme? :-P

K. Zangl 11.6.2021 6:24

R^R^

J. Sedlář 11.6.2021 7:48

Nevíme. Ale mektáme. To umíme.

K. Křivan 11.6.2021 9:32

Vždyť to kecá jen nějaký Rudolf. Novodobý Pepek Vyskoč.

H. Lukešová 11.6.2021 7:34

A co mají podle Vás Izraelci respektive Židé dělat? Nereagovat na raketový terorismus nových palestinských nacistů z Gazy kvůli tomu, že v Gaze můžou zemřít civilisté z důvodu působení teroristů mezi nimi?

Židé nastavovali druhou tvář dost dlouho a vůbec se jim to po ty dva tisíce let nevyplatilo. Za veškeré civilní oběti nesou zodpovědnost palestinské teroristické skupiny Hamas a Palestinský islámský džihád, stěžujete si prosím u nich.

Izraelci se mají právo bránit raketovému i jinému terorismu a nepotřebují od nikoho žádné požehnání ani hraběcí řečičky, od nikoho, Izrael je suverénní země, ne bruselská ani washingtonská kolonie, která by měla poslouchat evropské či americké mocipány.

D. Havránek 11.6.2021 8:27

Hezky shrnuto a naprostý souhlas! R^

Židů se ptali jak je možné za IIWW bez většího odporu kráčeli do plynových komor? Na to odpověděli že už to ale nikdy nedopustí....

B. Rudolf 11.6.2021 19:03

Ten, kdo se nemůže bránit, není vinen tím, že se málo brání. Vinni jsou ti, kdo o tom vědí, mohou s tím něco dělat a je jim to jedno.

L. Beneš 11.6.2021 8:29

Izraelci jednají tak, jak jim velí logika a zdravý rozum. Kéž by i evropské státy přistoupily na stejný způsob myšlení a jednání.

B. Rudolf 11.6.2021 19:09

No nejdříve se mne ptáte na to, co mají Židé - Izraelci dělat, a pak si sama odpovíte, že nepotřebují hraběcí rady.

Můj komentář reagoval na závěr článku pana Stejskala, ve kterém v podstatě tvrdil, že s Palestinci nemá smysl jednat o míru. Na rozdíl od něj si myslím, že o míru je nejen potřeba jednat, ale navíc začít konečně o něm jednat vážně.

I. Lyčka 11.6.2021 20:37

Tak se stavte v centrále Hamasu a nařiďte jim, aby začali jednat už konečně vážně a realisticky. Dostanete Nobelovu cenu za mír. Jen aby to nebylo in memoriam.

P. Milan 11.6.2021 9:00

Chvála (a odměňování) teroristů je krok k tomu vzdání?

B. Rudolf 11.6.2021 19:00

Reagoval jsem na konec článku. V něm pan Stejskal v podstatě píše, že s Palestinci nemá smysl vyjednávat o míru. A zdůvodňuje to oslavným projevem nad hrobem vraha.

Takže zúčastněným nezbude nic jiného, než to, že se vzájemně vybombardují. A my už víme, kdo má lepší zbraně, takže, o co jde, že ano?

Na rozdíl od pana Stejskala si myslím, že je nutné o míru nejen jednat, ale také ho nastolit.

To vzájemné násilí a nenávist vyhovuje pouze teroristům a extrémistům, případně některým okolním státům. Neohrožuje pouze Palestince, ale i Izrael. A pokud se to včas nezastaví, půjde o ohrožen existenční a to obou stran.