5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Americký aktivista

Už počtvrté v posledních dvou měsících navštívil Izrael a palestinskou samosprávu americký ministr zahraničí John Kerry s odhodláním obnovit mírové rozhovory, které jsou už čtyři a půl roku ve slepé uličce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 3.6.2013 0:47

Velké divadlo

Prezident Obama zřejmě potřebuje odvést pozornost od svých hospodářských a zahraničně politických neúspěchů a tak v obavě o výsledek parlamentních už začal dokonce jednat i s (nenáviděným) B. Netanjahuem. Nyní po propuknutí těch tří ostudných skandálů si potřebuje rychle vytvořit aureolu mírotvůrce přinejmenším proto, aby se aspoň chvíli mluvilo o něčem jiném.

J. Sládeček 31.5.2013 21:49

Budou židáci zase někoho

vraždit?

J. Tejkl 1.6.2013 11:02

začnete se už konečně léčit???

Potřebujete to jako sůl...

P. Krasny 31.5.2013 13:00

Jo Kerry to je kousek

fakt vydarenej examplar democraps.

Samozrejme nedokaze nic - jako ostatne vzdycky.

M. Stuchlik 31.5.2013 20:40

Re: Jo Kerry to je kousek

Dokáže -  rozházet miliardy. Zas našel záminku jak nacpat do Palestinských teroristů další prachy.

P. Pokorný 31.5.2013 11:54

Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Věřme jenom, že Vaše naivita prostě nechápe, která bije. Min. zahraničí USA už opatrně naznačuje, že podpora válečného chrastění izraeli končí. Naznačuje a přiznává, že využívalo Izrael pouze kvůli plynu a ropě a proto jim tolerovalo veškerá zvěrstva včetně utajování. Atomové zbraně, přepadání nepúohodlných, zabíjuení bez důkazů. Tato podpora končí a odtud se začíná zdát nátlak na Izrael. Ne, to není nátlak, ale ústup od neomezené podpory kvůli nerostnému bohatství. Do roku 2020 prostě Izrael buď začne pracovat na míru, nebo ho nechají státy světa napospas. Už dnes se Evropa odmítá podílet na neprůhledných akcích, kde zůstává spousty mrtvých a nikdo jakoby nevěděl proč. Břidlicové bohatství USA to vše obrátilo a pomoc končí. Do roku 2020. A bude věcí Izraele, zda začne mírově jednat, vrátí území a vrátí Palestincům zadržované peníze i jejich správu. A nemá to nic společného s náckovstvím: mír je pouze jeden a jednat se musí. Bez náletů a vraždění. Mimochodem i humbuk zabitých Američanů v Sýrii byl vyvrácen: byli to banditi, co bojovali se zbraněmi proti Asadovi. Včetně "americké" ženy! Pani Zbavitelová, buď vůbec zahraniční politice nerozumíte, nebo mystifikujete.

J. Tejkl 31.5.2013 12:16

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Ať Vám tyhle  nesmysly nakukal kdokoliv, opravdu šeredně si z Vás vystřelil....:-))))  

J. Láníček 31.5.2013 12:27

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Vy moc ze zahraničních zdrojů nečtete, že mám pravdu? Pokud čtete jen Lidové noviny a Mladou frontu, nebo posloucháte a sledujete naše investigativní připosraná média, asi moc v obraze nebudete!

H. Lukešová 31.5.2013 12:30

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Většina médií, pane Láníčku, je protiizraelských propalestinských. Proto ten úúúúžasný obdiv k palestinským Arabům.

J. Tejkl 31.5.2013 13:04

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Naopak, čtu skoro výhradně zahraniční media. Proto tento výpotek vzbuzuje než schovívavý úsměv...

P. Pokorný 31.5.2013 16:14

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Pane Tejkle, proto jsou USA a Izrael osamoceny? (bohužel zatím jsme je v tomto podporovali) Náš tisk je opatrný, ale souvislosti musíte znát dlouhodobě a vědět o strategii. V roce 2015 už bude strategie USA jiná, připravena na nezávislost na ropě a plynu arabských zemí. A jejich angažovanost poklesne úměrně k potřebě. Nehledě k tomu, že neúměrné zbrojení Lockheed Martin, Raytheon, Boeing příliš zatěžuje rozpočet a pouze 50% je skutečně nutné k udržení pořádku a ochrany svobody. a čas od času se provalilo, že bojové uzkoušky v púraxi povolily USa právě proti arabům, což tvrdě kritizuje nejenom Rusko. Vůbec nejsem "arbistaů či jejich "milec". Ale odmítám se vmanévrovat do jednostranných fanatických nenávistí bez důkazů. A kdo totálně drží v tajnosti práci tajných služeb a se kterými má problémy celý svět se ví velmi dobře. Pouze jedny jsou utrženy ze řetězu. Ani ruské už si nic nedovolí mimo výzvědných misí.

E. Sevrát 31.5.2013 16:06

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Dle letošního žebříčku Reportéru bez hranic je ČR na 16 místě ve svobodě mediií.Izrael je na 112 místě a tak co chcete řešit.Ale,OK jaká média sledujute vy a proč jim věříte více,než mediím českým ???

J. Salek 31.5.2013 18:13

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

nase novinarskehyeny se dostaly na 16. misto? Predpokladam ze jsou v tesnem zavesu za objektivnimi americkymi masovymi medii.

K. Seidl 1.6.2013 21:16

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Fakt se pan Pokorný spletl. On si tam přijel pro pokyny. USA je takový řízený Golem.

J. Salek 31.5.2013 18:11

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Nevim o co jde. Izrael uz prakticky mir ma. Izrael se do konfliktu dostava sporadicky a ztraty jsou smesne male. Proc by mel trvat na miru za kazdou cenu, kdyz mu to nic neprinese, spise jen ublizi? Palestinci nemaji co nabidnout. To je vse.

Okolni Arabske rezimy jsou napadne v rozkladu. Jedine nebezpeci pro Izrael ciha z Iranu.

M. Stuchlik 31.5.2013 20:43

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Nebezpečný je každý velký stát. A pokud je v rozkladu je to ještě nebezpečnější.

M. Stuchlik 31.5.2013 20:41

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

To máte ze schůze KSČ?

B. Rybák 3.6.2013 18:43

Re: Pani Zbavitelová, přání otcem myšlenky, nebo naivita?

Proboha!!! "ústup od neomezené podpory kvůli nerostnému bohatství"?!!!

Např. z Wikupedie: (Důvody izraelského úspěchu)

Na indexu snadnosti podnikání za roky 2006/2007 se umístil na 1. místě v regionu a na 29. místě ve světě.[174] Je v Organizaci pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), která podporuje spolupráci mezi státy, jež dodržují demokratické principy a mají ekonomiku svobodného trhu. Přes omezené přírodní zdroje se stal Izrael v uplynulých 20 letech z velké části soběstačným, a to především díky intenzivnímu rozvoji zemědělství a průmyslu v oblasti produkce potravin; z klíčových potravinářských surovin musí dovážet pouze obilí a hovězí maso. Izrael rovněž výrazně investuje do vědy a výzkumu; tyto investice v roce 2007 činily 4,7 % HDP,[177] zatímco průměr zemí OECD činil 1,7 % HDP a USA dosahují 2 % HDP."

Doufám, že jste se pokoušel o poněkud nejapný žert.

J. Láníček 31.5.2013 9:31

Ano, taková pitomost, jako nějaký dialog

Když nějaký dialog, tak jedině  prostřednictvím patriotů nebo bojových vrtulníků. A paní Lukešová je furt přesvědčená, jak hezky a luxusně si Palestinci žijí za cizí peníze. Mohla by si tam zajet na půl roku na rekreaci a pak se s námi podělit o krásné zážitky.

J. Tejkl 31.5.2013 11:58

Máte docela pravdu.

Oni ti izraelci nějak ne a ne pochopit, že palestinští Arabové se už šedesát let snaží o mírový dialog. Teroristické útoky palestinských guerill ze západního břehu, Sinaje a Gazy,  když ještě tato území byla v rukou Jordánska a Egypta, odstřelování Kibuců z Golan syrským dělostřelectvem, sebevražedné útoky v kavárnách, pizzeriích, obchodech a autobusových zastávkách, únosy nebo  vraždy židů  po celém světě a také poslední novinka - odstřelování civilních cílů raketami z Gazy a Sinaje -  to vše  není nic jiného než  jen osobitá snaha palestinských Arabů o mírový dialog. Všichni přece tak nějak uvnitř cítíme, že páchaným terorem palestiští Arabové  nemyslí nic zlého, že se pouze trochu neohrabaně snaží do světa vykřičet, jak moc touží míru a bratrství. Drsná chlapácká skořápka často ukrývá něžné a milující srdce. Však to znáte. Takto vyjádřovaná touha po míru je vlastně určitým kulturním fenoménem, a jako taková je nedílnou součástí kulturního dědictví palestinského národa. Nyní, když je Palestina plnoprávným členem UNESCO, měla by se tato organizace plnou vahou zasadit o to, aby palestinský terorismus, co by kulturní klenot a výmluvné svědectví o neomylném směřování lidstva k univerzální lásce a bratrství, byl zapsán na seznam UNESCO a tím zachován i dalším generacím. UNESCO se tím vlatně pouze  přihlásí k dlouhodobé strategii OSN,  která se v dobré víře vytrvale snaží  o mírových úmyslech palestinských Arabů přesvědčit ty zabedněné Izraelce... Pokud bude tato osobitá kulturní forma přijata jako součást světového kulturního dědictví, je možná určitá  naděje, že jednou doroste v Izraeli generace, která přijme podanou ruku palestinských Arabů, a v Palestiněkonečně  zavládne mír a láska...

J. Láníček 31.5.2013 12:25

To máte tak

Když si ze mě někdo dělá celá desetiletí srandu, že jako určitě někdy jo, ale nějaký čas se musí počkat (s tím státem), na mém území si postaví své osady a pak i vysoké zdi, když jdu z jedné části svého území na druhou, musím se cizím vojákům legitimovat, kdy si vzpomenou zavřou mi plyn, vodu, vypnou elektřinu, když se jim zachce,  přiletí všechno vybombardovat - včetně škol, nemocnic a elektrárny, když  se jim někdo nelíbí, agenti jim ho zaměří, přiletí se bojovým vrtulníkem a vystřelí se raketou do luftu v autě i s celou famílií, nebo ho odkrouhnou někde v zahraničí .... A kdesi jsem četl, že když mě někdo okupuje na mém území, mám legitimní právo bránit se všemi prostředky. Hodně jsem to četl třeba v souvislosti s Mašíny, nebo byly takové názory i ohledně okupace sovětskými vojsky po 68 roku. Pak se nedivte, že jsem z toho celý zmatený.

H. Lukešová 31.5.2013 12:36

Re: To máte tak

Víte pane Láníčku, ono to zdaleka není tak jasné a jednoduché, jak píšete. Izrael se mnohokrát snažil o mír, hned po vítězné válce roku 1967, kdy zabral všechna sporná území, nabídl okamžitě mír Arabům, předání všech územích (Západní břeh, Gazu, Sinaj). Ale Arabové řekli "Žádný mír, žádné jednání, žádné uznání". S Egyptem se Izrael dohodl, navrátil Sinaj a uzavřel s ním mír, který zatím trvá. A Palestincům naposledy nabízel mír Ehud Barak, návrat všech sporných nebo chcete-li okupovaných území, ale pan Arafat to odmítl a vyprovokoval druhou intifádu, krvavé násilí, které si vyžádalo stovky obětí na obou stranách. A díky Arafatovi se dostal k moci Bibi, protože právem řekl, že Barakovy ústupky nevedly vůbec nikam, ať Izrael udělal cokoliv, palestinští Arabové to vždy odmítli. Takže nic není tak jednoduché.

J. Tejkl 31.5.2013 13:00

Re: To máte tak

ano, jste z toho očividně  zmatený... Proto bude nejlépe, když si najdete takové  téma, které Vám nebude dělat potíže alespoň v základních faktech. Co třeba fotbal? Fandíte?

L. David 31.5.2013 14:37

Re: To máte tak

Pane Láníčku, kdy jste se naposledy léčil u psychiatra?

R. Brzák 31.5.2013 17:52

Re: Máte docela pravdu.

Někdy skutečně lituju, že v politice nejde uplatnit ironický vtip, jaký zde prezentujete. Byla by to sice adekvátní reakce na šaškárnu, kterou předvádí OSN a představitelé palestinské samosprávy ruku v ruce s většinou protiizraelským tiskem, ale hrozilo by, že by Vás slavné OSN vzalo za slovo.

Představme si například, kdyby zástupce Izraele v OSN vystoupil s požadavkem svého státu, aby byl vyloučen z tohoto ctihodného shromáždění, neboť pociťuje výrazný deficit vnitřní demokracie, že dále odmítá jakékoliv snižování významu tohoto deficitu poukazem na dlouhá desetiletí trvající válečný stav, jenž je mu vnucen jeho sousedy, neboť Izrael a Židé cítí jako svou povinnost být v demokracii vzorem za každou cenu. Na poukaz, že členem OSN nemusí nutně být jen země demokratické, by pak zástupce Izraele hrdě namítl, že pro Izrael je takovéto snížení významu OSN nepřijatelné a považuje obecně členství v této ctihodné organizaci za významný impulz ke stálé práci na demokratizaci libovolného člena a že tedy předpokládá, že stav, kdy mnohé ze států v OSN sdružené nedosahují v hledisku demokratičnosti Izraeli ani po kotníky, je zapříčiněn vnějšími nepřekonatelnými podmínkami, za které ony nedemokratické státy nemohou - nejspíše vlivem USA, Izraele a obecně západu.

B. Rybák 3.6.2013 17:49

Re: Máte docela pravdu.

Ano. Asi to bude tím, že ti Izraelci pořád nechtějí pochopit, co je jejich dobro.

P. Lenc 31.5.2013 8:51

Jaký pán, takový kmán.

Jeden neví, jetstli to je Kerryho naivita, či něco horšího.

E. Sevrát 31.5.2013 7:33

Při návštěve Ankary letos v dubnu

srovnal J.Kerry  oběti teroristického útoku v Bostonu s oběťmi na turecké lodi Mavi Marmara.

J. Tejkl 31.5.2013 8:29

Re: Při návštěve Ankary letos v dubnu

A State Department official, however, said in a statement provided to JNS.org, “In light of the recent events in his hometown of Boston, Secretary Kerry was expressing his own personal connection to the impact of tragedy on a community and was not comparing the two events—only the pain caused by violence.

S. Netzer 31.5.2013 8:30

Re: Při návštěve Ankary letos v dubnu

US Secretary of State compares the two tragedies saying he has “deep feelings when violence happens”. The Israeli inner cabinet refuse to comment.

To bylo velmi šlechetné od ušlechtilého Johna Kerryho. :-)))