Diskuze
AUTO: Issigonisův MINI
Děkujeme za pochopení.
jirka
na svoji dobu malými čtrnáctipalcovými koly
Asi překlep? - kola byla 12ti palcová
(stejně jako např. pětistovka fiat)
watson
Re: na svoji dobu malými čtrnáctipalcovými koly
Ano pane, Morris Minor měl čtrnáctipalcová kola. Onehdy jsem se svým anglickým kolegou byl přítomen dojezdu veteránské jízdy Londým -Brighton. Krom jiných vozů tam byly i Morris Minor. Byl to i první vůz mého kolegy, u jednoho z nich jsme strávili dost času. Morris Minor neměl technicky s Mini nic společného!
P.S. Skvělý příspěvek.
krmič
Minor
Nevíte někdo, zda u nás vyráběné automobily Minor (Aero Minor) měly něco společného s tím Morris Minorem, zmíněným v článku? Za mého mládí jich jezdilo spousta, taky se dostal do textu písničky (od Pavla Kohouta nebo Jozefa Kainara?): Vypadl hřebík, zlomil se ve zdi, srazil se Minor, teď špatně jezdí...
Lucius
Re: Minor
Dobrý večer pánové,rovněž mne,jako pamětníka,zaujal článek o "minících".Je napsán se znalostmi věc a autorovi zasílám kompliment.Ale k věci. Konstruktérem Aero Minoru je ing R. Vykoukal během okupace,jako pokračování Jawa Minoru. Po válce se začal vyrábě v Letňanech.V r. 1947 byl vystaven na autosalonu v Paříži,slavil tam velký úspěch.V porovnání s Renaultem 4CV,který tam byl prvně vystavován také, byl náš "AM"označován jako příklad zdařilé konstrukce lid. vozu a 4CV nebyla dávána velká budocnost!! Výroba nestačila plnit požadavky exportu. Komunisti pak předali celou výrobu do PLR,kde byl pak po úpravách karoserie produkován s označením Syrena. "AM" slavil velké sportovní úspěchy na př. v"Le Mans" / ve své třídě/. Překonal s 3 cestovateli Saharu /tehdy to byla bomba viz 750ccm motoru/ Tyto vozy jsou v TM na Letné. Jinak to bylo prima nenaročné auto ve své nadčasové!! Co se týče MINI COOPERU ,tak pan Cooper byl anglický ladič motorů a z miníku ,familierně nazývaného "knedlík",mimo jiné díky 1300ccm motoru vytvořil "dělo". Již zvuk motoru to signalizoval.Jinak jste ho poznali na první pohled dle výfuku, velikosti menší komínové roury,vyvedeného vzadu uprostřed Po vítězství na Monte Carlu byly díky svému řešenní "uvnitř větší než z venku",obratnosti a rychlosti byly v Paříži Coopery jedněmi z nejrozšířenějších městských aut. Při ostřejší jízdě s "miníkem" jste si museli uvědomovat, že to má přední pohon. Ty nynější a la "miníci", toje něco jako poslední modely VW brouků v porovnání s brouky z konce 50.let.Tolik telegraficky k dotazu krmiče.
tich@dohoda
trosicku mi autoruv clanek pripomina clanky pana Novotneho zvaneho "Mroz"
z dob "psiho davnoveku" , tehdy k takovym clankum byvaly dlouhe a zajimave diskuse, clovek se dozvedel spoustu zajimavych veci, jak z clanku tak z diskuse. Takze autorovi diky za hezky clanek.
Dnesni modernizovany Mini Cooper patri BMW a slavi na trzich celeho sveta velke uspechy, bohuzel s dalsi britskou automobilovou legendou , znackou Rover uz BMW uspesne nebylo a tovarna uz je zavrena. Koupila ji cinska automobilka ze Sanghaje a planuje zacit vyrobu, vzhledem k tomu, ze znacku Rover /jen jmeno/ ale vlastni Ford, budou Cinane vyrabet Rovee :-) .
Mejla
Moc pěkný a zajímavý článek. Děkuji. Hodně lepší nežli Štěpánkovy zvratky.
.
honzak
k pohonu bez
převodovky určitě inspirovala pana I. motorizace na železnici. První motorové lokomotivytaké používaly dlouhozdvihové a nízkootáčkové motory, pohánějící tzv. jalovou hřídel, od které se spojnicemi poháněly dalšínápravy. Výkonové a momentové charakteristiky jsou velmi podobné parnímu stroji.
V dnešní turbulentní době je takový článek hotový balzám.
kanuk
Miníci
V Kanadě se teď začínají množit Miníci se značkou Cooper, a továrnu prý vlastní BMW nebo Mercedes, nebo někdo takový. Pokud se pamatuji, tak před cca 20 lety existovaly vozy Austin-Mini, a fa Cooper dělala nějaký vylepšený model. Ten pan Cooper byl snad nějaký "ladič". Podobně, existovaly vozy Vega(Ford?)-Cosworth, s vylepšenými motory.
Alex Juchelka
Re: Miníci
Mini Cooper dnes vlastní BMW. Je to příjemné autíčko a zde jeho počty rovněž stoupají, hlavně ve městech...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz