20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Zídek 10.5.2024 17:42

Že by dnešní žáci a studenti celkově byli dnes vzdělanější, než před 50, 100 lety ? O tom by se dalo s úspěchem pochybovat. / Kmitat palci po displeji telefonu není vzdělání ! / Dnes se ovšem dbá na wellbeing, to tenktát nebylo.

I. Schlägel 10.5.2024 15:15

Ano, socialismus má mnoho podob a rozmanitých průvodních jevů.

J. Jurax 10.5.2024 15:33

Bez klapoklidezu ani ránu!

K. Novak 10.5.2024 11:43

Zide neprestanou s narky o diskriminaci dokud cely svet nebude jedna velka Palestina se systemem apartheidu a Zidy jako vladnouci kastou.

M. Pesat 10.5.2024 13:28

Mozna by nebylo od veci se do USA odstehovat a "par patku"/spoustu let tam zit, neni nad osobni zkusenost

R. Tesařík 10.5.2024 14:12

Jednoduché, nemáte rád Židy.

J. Jurax 10.5.2024 15:27

Aha.

Vy zřejmě študujete Protokoly siónských mudrců. Toto usilovné studium Vám zjevně poškodilo mozek. Zkuste se léčit.

K. Novak 10.5.2024 11:39

https://www.cmu.edu/news/stories/archives/2019/july/us-first-in-math-competiton.html

Vitezny americky tym matematicke olympiady. Ten jediny beloh podle vseho zid neni.

Presto ve vedeni tzv Ivy League univerzit jsou pouze Zide. University prijimaji vic Zidu nez asiatu a nezidovskych belochu. Tolik k udajne diskriminaci Zidum.

H. Rybnická 10.5.2024 9:54

Waldorfské školy, od počátku 20 století jedny z nejvyhledávanějších soukromých pedagogických zařízení neznámkují vůbec. Jsou názoru, že schopnosti dětí se musí posuzovat v celku, ne jen v několika oborech. Vyšla z nich řada vynikajících osobností.

Z. Lapil 10.5.2024 10:40

To mi nepřijde podstatné. Důležité je, aby lidi měli solidní zpětnou vazbu, klidně skrze slovní hodnocení. Ale i to hodnocení musí být k věci a nesmí sklouznout k obecným řečem na způsob "Všichni jste skvělí, mám vás rád".

A jakékoliv úpravy na základě DNA nebo čehokoliv podobného jsou samozřejmě cestou do pekel.

P. Sura 10.5.2024 14:44

Zkusil jste někdy takové slovní hodnocení přečíst? A něco z něj vyvodit? Mám asi 78 Waldorfských vnoučat a když nastane vysvědčení, přestává mě jejich vzdělání zajímat. Přelouskat tu hromadu obecných keců, které nemí nikomu ublížit .....:-/

Z. Lapil 10.5.2024 16:30

Waldorf moc neznám a ani vlastně znát nechci, je mi hluboce proti srsti jednak ideový základ a hlavně - a teď lovím z paměti hodně přibližně - představa, že malé dítě nemá do svého učení co mluvit. Pozor - flákání se moc nepřipouští, ale když dáte děcku na výběr něco jako "chceš se ještě věnovat násobilce nebo se radši koukneš na vyjmenovaná slova a násobilku necháme na zítra", tak se ukáže to, co zastánci klasické školy pomíjejí: člověk obecně a dítě zvláště je nehorázně zvědavý tvor a učení ho baví.

Zkušenost mám se školou Montessori (chrudimská Na rovině), a tamější slovní hodnocení jsou zcela konkrétní a obsažná, včetně věcí jako "nezvládl jsi sčítání přes desítku". Jedině že se tam nedočtete, že váš František je chytrej po tatínkovi a ne blbec jako sousedovic Fanda. Což koneckonců není divu, protože deklarovaným cílem této školy je žáky učit, nikoliv porovnávat a hlavně - nefungují tam jednotlivé ročníky, ale trojročí, takže porovnávat čtvrťáka se šesťákem... No, jistě nějaký způsob existuje, ale nebudu se pokoušet ho vymyslet.

Nadchlo mě a tady jsem psal už několikrát: "Chci z tebe vychovat samostatného tvůrčího člověka. Takže si tady sedni a dělej, co ti řeknu". To funguje jen velmi částečně.

P. Diviš 10.5.2024 11:39

Jsou i waldorfské univerzity?

A každý žák či student časem narazí na praxi a ta je dodnes (s vyjímkou neziskovek a státních institucí) postavena na výkonu.

P. Sura 10.5.2024 14:46

Co ná vím, tek nejvýš lycea. A to je střední stupeň. Pak už se musí snažit jako ostatní. Ale ne, že by mi ty základní stupně nebyly sympatické. děti aspoń vědí, jak roste obilí, jak se z něj dělá mouka a jak se peče chleba. A když jsem dělal z "králíčků maso", taky to přežily a chutnalo jim ....

H. Rybnická 10.5.2024 21:10

Starý český obyčej: O věci nic nevím ale budu se k ní vyjadřovat a to pohrdavě.Přece jsem znalec všeho všudy a kdykoli.

Waldorfské školy podléhají zákonům jednotlivých spolkových zemí, tudíž jakékoli zkoušky, základní, střední nebo i maturita se konají stejně jako u státních škol, pod dozorem stejných komisí, především ale komisí pedagogů ze státních gymnasií. Tudíž mohou absolventi studovat kdekoli, kdykoli a cokoli.

Ovšem abolventi waldorfských škol mají tu výhodu, že jsou vedeni k etickým principům (věřím že víte o co jde). Znám lékařku, ročník 1940 jejíž rodiče se přestěhovali z Berlína Bádensko-Wúrttemberska (což byla tenkrát provincie) jen aby mohli dát svým dětem waldorfské vzdělání (tenkrát se tato instituce nacházela jen v BW). Dnes je paní doktorka v důchodě ale každoročně věnuje týdny DOBROVOLNICKY i u lékařů bez hranic někde v určité nemocnici v Indii. Po příletu trvá ještě asi 8 hodin dojet na místo, dost primitivním způsobem- Již p léta svého důchodů.

To za prvé.

Za druhé nemáte pravdu. Německé děti 30tých a 40tých let, hlavně ovšem ty, které byly obětí oné etnické čistky, které se manipulativně říká "odsun" často prostě neměly možnost nějakého studia. Přesto se z nich stali manažeři velkých firem nebo podniků a uplatnili se také v jiných oborech. Jen na příklad US firmy zastupovaly názor, že je vůbec nezajímá, co kdo studoval, nýbrž právě ten Vámi zmíněným výkon.

J. Jurax 10.5.2024 15:28

Jistě. Chytrej se prosadi i tam.

L. Harvánek 10.5.2024 8:53

Tak to už známe dávno. V 50. a 60. letech nebyl hlavním kritériem pro přijetí na střední či vysokou školu prospěch, ale třídní původ, vyrovnání se s náboženskou otázkou (moje odpověď byla: ano, jsem vyrovnán, rád bych to ale dál nerozváděl), angažovanost uchazeče i rodičů a teprve přišel na řadu prospěch. Třeba moje starší sestra se nemohla jít ani vyučit protože rodiče odmítali vstoupit do JZD a raději se dřeli bez pořádné mechanizace na svém. Také si pamatuji, že mnozí spolužáci s takřka výborným prospěchem byli hodnoceni trojkou třeba z tělocviku či hudební výchovy, aby nedosáhli na vyznamenání a ucházet se tak o přijetí na vysněnou školu. Já jsem měl to štěstí, že rodičům hospodářství převzal do správy stát, kde rodičům umožnili pracovat. Pak se dalo do dotazníků psát, že rodiče jsou dělníky. A dokonce mi umožnili vystudovat VŠ, ale už v roce 1969, kdy mi bylo nabídnuto slušné místo, byl odstaven, neb jsem překážel dcerušce vysokého funkcionáře aby ono místo získala sama. A důvod našli snadno: postoje v roce 1968. Takže jeko přes kopírák.

Z. Lapil 10.5.2024 10:41

Jaký je váš vztah k lidově demokratickému zřízení? - Cítím s ním, ale neumím mu pomoci.

K. Novak 10.5.2024 11:29

V USA na top univerzitach je stale kriteriem "tridni puvod". Prednost maji napriklad deti absolventu, tzv legacy studenti. Prijimaci komise zkouma pozadi absolventu. Dostat se tam pomoci prospechu je pro bileho nebo asijskeho ne-zida prosteho puvodu temer nemozne.

K. Novak 10.5.2024 11:31

Tridni puvod mel byt bez uvozovek. Prectete si ten clanek, ktery jsem odkazoval.

M. Pesat 10.5.2024 11:47

nesmysl, otevreny antisemitismus a diskriminace Zidu v USA byla jeste v 70ých letech a skryta dodnes, podivejte se film Liberty Heights

https://www.youtube.com/watch?v=CJAejVCn4sU

K. Novak 10.5.2024 11:56

Ten system prijimani na zaklade rodineho puvodu byl zaveden bilymi protestanty, v dobach, kdy vedli univerzity. Dnes univerzity vedou Zide, ale system zustal, jen rozhoduji jini lide. Prectete si ten Unzuv clanek, myslim ze byl uznan za pravduvy i v nejakem soudnim procesu.

K. Novak 10.5.2024 11:57

Film natoceny zidovskym Hollywoodem budu z dovolenim ignorovat.

J. Jurax 10.5.2024 15:32

Zkuste Mosfilm.

K. Novak 10.5.2024 11:29

V USA na top univerzitach je stale kriteriem "tridni puvod". Prednost maji napriklad deti absolventu, tzv legacy studenti. Prijimaci komise zkouma pozadi absolventu. Dostat se tam pomoci prospechu je pro bileho nebo asijskeho ne-zida prosteho puvodu temer nemozne.

P. Kubáč 10.5.2024 8:38

Objevitele DNA Janese Watsona - vyhodili na důchod ze všech akademických institucí, protože - pravdivě - poznamenal, že průměrné IQ u černých je o 20 bodů nižší a spekuloval o tom, že to bude geneticky dané.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18656315/

S takovým základem je dost těžké dosáhnout toho, aby všechny rasy měly stejné známky.

J. Lukavsky 11.5.2024 9:01

"průměrné IQ u černých je o 20 bodů nižší" zato ale jsou lepší v běhu a nespálí se na Slunci.... srovnávat odlišné rasy podle stejného metru je blbost. Co když vezmeme jako hlavní kritérium běh na 400 m? Každá rasa tisíce let se formovala ve specifických podmínkách a vyselektovala si určité charakteristiky, odlišné samosebou. Domorodí Australané cítí vodu a mají GPS v hlavě takže v buši se neztratí a neumřou. Integrály jim tam nepomohou. Problém je, že v současné moderní společnosti vycítit vodu je zbytečné, ve městě se neztratíte, ale musíte umět naprosto jiné věci. J.L. end

O. Kožušník 10.5.2024 8:30

Hi, je zde řešení - už při narození přidělit každému diplom, maturitní vysvědčení

F. Navrátil 10.5.2024 8:26

Trpký americký vtip: K přijetí na vysokou školu musí běloch zvládnout náročné přijímací zkoušky, černoch se přihlásit a Indián narodit.

L. Harvánek 10.5.2024 8:54

R^