25.5.2024 | Svátek má Viola


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LJG 11.1.2008 16:23

Re: Re: Vždycky se najde nějaký bambula

Jestli to tu čte Knížák tak to ale bude na příští výstavě :-)))

Kiki 11.1.2008 16:45

Re: Re: Re: Vždycky se najde nějaký bambula

S tím Knižákem máte pravdu. To je také jeden z tech cvoků co se snaží za každou cenu nějak prodat ty své  moderní nápady. Když už sam nic kloudného nevymyslí přiživuje se na jiných. Ti staří mistři ho už z nebeských výšin nezažalují.

honzak 11.1.2008 16:37

Re: Vždycky se najde nějaký bambula

"na umění, kterému nerozumí", tak to zase mám rád já!!! Umění, které musím nastudovat 3 měsíce dopředu stojí za howno. Moc by mě zajímalo, kde by umělci,zvlášť ti extrovní, byly bez dotací. Důvodně se domnívám, že v bruseli.

Otázka závěrem - ten neonový poutač, co visel na Hradě bylo taky umění? Ten David, co to nechal pověsit na lešení svatojiřské věže to tvrdil.

Kiki 11.1.2008 16:56

Re: Re: Vždycky se najde nějaký bambula

To máte těžké. Dělat se některým lidem za žádnou cenu nechce a tak si vymýšlí kraviny, které prohlašují za umění. Ono totiž v divadle udělat kloudnou instenaci, namalovat ,napsat něco kloudného co by přežilo generace není tak jednoduché. Umělců je dnes jak když nastele a tak  aby se nějak prosadli prohlašují neonová srdce za osmý div světa. Pokud jim za to platí, tak nakonec - proč by to jeden z divů nebyl?:-D:-D

tobolka 11.1.2008 21:59

Re: Re: Vždycky se najde nějaký bambula

Tak nevím, jestli je umění fotografie atomového výbuchu namontovaná do zpráv o stavu počasí na horách... Pan Knížák mi sice lezl na nervy, když chtěl být senátor, měl totiž senátorovat i za mě, ale kdysi dávno (ještě za socialismu) prý dělal úžasné věci. Bohužel jsem nic neviděla, ale slyšela jsem o tom poutavě vyprávět a fotografie. Ale nevěděla jsem, že také píše verše, které zhudebňuje a zpívá se svou kapelou. Trochu mi to připomíná Famíru.

vita 14.1.2008 9:23

Re: Re: Re: Vždycky se najde nějaký bambula

Jojo, dělal úžasný věci, který měšťáci nechápali - třeba když rozvrtal elektrickou vrtačkou v rámci koncertu své skupiny jeviště, tak ho už do toho dívadla nepustili... Že je prej horší než červotoč a že ty prkna co znamenaj svět musej podle plánu ještě vydržet...

No jo, co byste čekali vod socijálizmu - plán a jenom plán... Humělce nechápou.

Jensina 12.1.2008 17:37

Re: Re: Vždycky se najde nějaký bambula

Ani nechci domyslet, co by viselo nad hrade, kdyby tam byl Švejnar

DJing cheb pako 11.1.2008 23:19

Souhlasim s Vami

ne ze by bylo nezdarenych verzi klasiky pomaalu, ale kdyz je kritizuje "chaluparsky filozof", ktery ani neumi udrzet na uzde svuj verbalni prujem kyce a podbizeni se nejhorsim cechacsko-xenofobnim uchylum, opetovne mne prepada melancholie nad mestackou tuposti obcanu me byvale vlasti. Nemale procento si ji privezlo s sebou do emigrace, ale tady se jim snaze vyhnu.

miron 11.1.2008 13:41

Pan Vlk je jistě člověk mnoha talentů,

ale strašně ukecanej. A propos Prokofjev. Tuhle jeden blbec napsal, že komický Alí blábolil ony šílené nesmysly ještě těsně před Saddámovým padem jen proto, aby uhájil svůj život.

Kinski 11.1.2008 13:07

Báječně, potěšní i pro předválečné ročníky,

což je můj případ. Technik= barbar. Po válce jsme ale chodili do divadla na všechno a v plzeňském Tylově jsme si operu zamilovali- (Fidelio, Bohéma -skvělé). Bez modernistických kejklí s výpravou a pod. člověka zpěv a děj vcucne. To, co s tím dokážou ale vyvést t.zv avantgardní inscenace, je fakt dobré jen jako recese a dobrá psina. Udělat operu z Meresjeva je mimo jakýkoliv vkus a slušnost  Pamatuji si to, viděli jsme to v ND, na začátku jsme měli potíž se nesmát nahlas,  jak za sytého zpěvu...již třetí den ..se tam plazí nešťastník, ale scéna ze špitálu byla prostě k neudýchání. Ale konkurují tomu americké historické filmy, kde jsou k vidění slipy pod starodávnou řízou atd.

pig 11.1.2008 12:25

Héééézkýýýý :-)

Ač mám jinak klasickou hudbu velmi rád, operu moc nemusím, ženské vysoké ječáky mi dělají špatně.

A pamatuji si, že už coby děcko jsem nenávidělo TV pohádky, nejlépe jakoby se odehrávající v Orientu, kde kulisy tvořily různobarevně natřené kusy polystyrenu. No a vida, dneska je taková výprava vyloženě in. Příp. čím míň toho na jevišti je, tím lépe.

Kobylka Lajda 11.1.2008 12:15

Císařovy nové šaty

 U čtení článku jsem se báječně pobavila, konečně někdo naplno řekl, co na jevišti možné je a co ne, co je trapné, směšné, blbé!! Slovácké divadlo v UH bylo odměněno za inscenaci Gazdiny roby v rokovém pojetí, hlavní hrdinové byli oblečeni v kožených černých ohozech a v době, kde gruppensex není nic neobvyklého, řešili problém "rozvedené" paničky z Vídně a možnosti hlavní hrdinky realizovat se v lásce!! Hahaha! Smyslem umění by mělo být - nic nepředstírat, uvědomit si možnosti a mantinely toho kterého žánru a mrknout se i do historických souvislostí!! Konečně článek, který nejen pobaví, rozveselí, ale i poučí!! Díky.;-D;-D;-D

Petr Benes 11.1.2008 12:21

Re: Císařovy nové šaty

No a nebo ty blbe prazske muzikaly typu Kleopatra a spol. Uz jen cekam, jestli Kleopatra bude pit kolu a Cezar sbirat nonstop cecka. :-D

Jensina 12.1.2008 17:41

Re: Císařovy nové šaty

Kobylko, zo musela být hrůza, ještě jste z toho vyšel dobře.

Jura Jurax 11.1.2008 11:53

Jsem barbar nemající buńky pro Umění

a nemající smysl pro hloubkové sondy až na samou dřeň jáství obnažené současnosti.

Ale když se nějakým omylem vyskytnu na takovém představení nebo omylem nakliknu kanál v TV s takovým svěžím avantgardním dílkem, mám primárně vždycky pocit, že umělci holt musí šetřit. Hraje se mezi pár univerzálními praktikábly a škatulemi, eventuálně hromadou písku a z luftu visícím špagátem nebo tak úplně cokoliv a pokud to cokoliv není víceméně ze současnosti, aby hercové vystačili s jakýmsi civilem, co v něm po představení můžou i na ulici, tak na sobě mají takové víceméně obecné lajntuchy, režné pytle a županovité řízy (zpravidla u dam, ale někdy i u pánů). Má-li někdo přes ten lajntuch opasek s dlouhým mečem s křížovou záštitou, jde patrně o korouhevního pána a děj je středověký; má-li mečík kratší, je to princ nebo se to odehrává v antice; kord, širák a něco jako velký kabátek od pyžama dá tušit, že půjde o nějakou mušketýrnu ... a když to má na hlavě zlatou ubroučku někdy i zoubkovanou, jde o vladaře ... celkově by jeden neřekl, jak dovedně lze zmršit i klasiku.

No a pokud jsou herci potetováni, opatřeni kroužky v nose a uších a cvočky tamtéž a dámy i v odhaleném pupku a mají vícebarevné chocholaté paruky na lbích nebo jsou naopak dohola, nejde o dílo o Mašukulumbech a Emilu Holubovi, ale nejspíš o současné mládeži ... vyskytnou-li se skejťácké gatě a oděv obecně připomínající diskošílence, jakož i avantgardní mluva šokující slovníkem přístavní krčmy říznutým slangem uchylného gynekologa a semtam ouplně nahý umělec, je to pak jisté ...

Kobylka Lajda 11.1.2008 12:17

Re: Jsem barbar nemající buńky pro Umění

Ty universální praktikábly a škatule.mají být Vaše (divákova) fantazie!! Já asi žádnou nemám!!;-D;-D;-D

vita 14.1.2008 9:26

Re: Jsem barbar nemající buńky pro Umění

I kdepak, Juro! Ten poslední odstavec - to klidně může být i "šekspír"... Nějak se mi eklovalo ho sem nepsat nezmršeně.

m.p. 11.1.2008 11:51

to nic ještřě není proti operám Jana Luˇxe

viz například http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Luke%C5%A1

Lukeš se ve svém autobiografickém dopisu Můj život v hudbě prohlásil za autora osmatřiceti oper a třinácti symfonií a také mnoha drobnějších hudebních děl (například „písně o mrtvých želvách“), žádná z nich se ovšem nedochovala. Dochovaná libreta jeho oper jsou věnována nejrůznějším tématům, všechny ale končí tragickykatastroficky (opera Panzerfaust výstřelem pancéřové pěsti na chatu, kde nacista souloží s kolaborantkou, jindy se vyžaduje zapálení divadla). V jedné z jeho oper zhudebnil téměř hodinovou árií celý jeden Gotwaldův projev. Mimo jiné dle vlastních slov napsal pokračování Prodané nevěsty a další opery.

js 11.1.2008 12:10

Re: to nic ještřě není proti operám Jana Luˇxe

Sileny pokracovatel Jary Cimrmana ?

Jura Jurax 11.1.2008 11:27

Jo, a toho opravdového člověka

dávali i v TV. Já byl tehdy cca dvanáctileté pachole, co se zajímalo o letadýlka, Polevého knihu jsem měl dávno přečtenou (mám v ni dokonce i Maresjevův podpis) a pídil jsem po knihovnách po zjištění, jak vypadal Lavočkin La-5 a FW-190 (teď už to vím :-D) a na čem Meresjev letěl, když ho setřelili (to v knize kupodivu není a nikde jsem to doteď nenašel). A těšil jsem se, že bude film i s obrázkama, začalo to, tam se po jevišti plazil obtloustlý chlap v pilotní kukle a kombinéze a pěl něco jako že byl setřelen v krutém boji, pak se tam rojili nějací kolchozníci či co a pak jsme přístroj vypnuli (tehdy byl jenom jeden jediný program - černobílý), neboť mi tata vysvětlil, že je to opera a že tam tak budou ječet furt. A že v dívadle, a to ani v Národním, nemohu čekat, že tam dotáhnou lavočku, o fockewulfu či junkersu nemluvě. Já být Maresjevem, tak toho autora kopnu protézou pod záda ...

krmič 11.1.2008 16:16

Re: Jo, a toho opravdového člověka

Ta opera se hrála i v Ostravě. Kolega nám líčil svým neodolatelným způsobem, jak jeho žena s přítelkyní šly na Rusalku. Přišly pozdě a viděly, jak se po jevišti někdo plazí. Domnívaly se, že to bude asi Vodník. Když ale začal zpívat něco o tom, že nemá nohy, tak už jim to bylo divné a zjistily, že je změna programu. Jestli se nepletu, tak tehdy urychleně opustily divadlo.

Jakub S. 11.1.2008 11:24

Takovou radost, a inteligentní a ne zlomyslnou,

jste nám tolika připravil - no ale co na to ti inscenátoři různých hrůz, co připravují divadla o diváky? A Dobře placenou procházku hrajou snad jednou za měsíc, takže vyprodaná dopředu - a co my nepražáci? Bez šance. Pokud jsou na něco lístky - na tyhle nechutné hrůzy. Nemluvím o klasických operách, tam se holt s takovým crazy půvabem děje musí počítat...

Jenda 11.1.2008 14:40

Re: Takovou radost, a inteligentní a ne zlomyslnou,

Pokud je ta klasicka opera jeste klasicka tak to jde. Pokud se podari uchovat ten puvab. Ovsem za desetiminutovy zpivany souboj se samopaly mezi donem G (puvodne don Giovani, v tomhle zprzneni znamy modni tvurce) a cert vi kym by zaslouzil autor povesit nejmin za usi.

lucina (pes) 11.1.2008 11:21

jo, a ještě

Ještě si vzpomínám na Krále Krysu na Vinohradech, kde ty nebiohé britské vojáky v japonském koncentráku představovali Munzar, Haničinec a spol., a z khaki kraťasů jim vykukovala buclatá důchodcovská kolínka, pohled pro bohy!

Von 11.1.2008 11:34

Re: jo, a ještě

Lucinko, Lucinko - máte to nějak popletené. V době Krále Krysy Vámi jmenovaní nebyli zdaleka penzisti a menší bříško měl pouze Haničinec! Partnera mu hrál Brzobohatý, který nemá bříško ani nyní! Navíc myslím, že Munzar byl tehdy už v Nírodním! Byl jsem na premiéře a asi jsem měl jiný úhel pohledu!

TBB - falešný mormonský kněz 11.1.2008 13:44

Re: jo, a ještě

No, ono je to spíše pro "von(a)", ale i já ve své paměti uchovávám o Králi Krysovi (ta knížka byla skvělá, to představení na Vinohradech velmi slabé), že tam hráli už tehdy zasloužilí důchodci. O mrtvých jen dobře, ale Lucino, máte pravdu. Tipuji to tak na rok 1988, od té doby jsem se tolikrát stěhoval, že občas ani netuším, kde mám děti a manželka taky jen tak občas zavíří (hlavně účty).

Ale bylo to podprůměrné, neodešli jsme, ale jen díky "kinderstube" mé ženy. Ale zato jsem i s manželkou prchnul 2x z Národního divadla. PANE VLKU POPSAL JSTE TO SKVĚLE. Poprvé to bylo na představení Labutího jezera asi v r. 1999. Tam snad angažovali celý balet ČST a ta hrůza se spolu se sdružením něčeho, co předstíralo orchestr, nedala přežít ani do přestávky.

Navzdory tomu. že jsme tam měli hosta (prominentního Japonce), jsme o přestávce tiše prchli, vědomi si toho, že Japonci dokáží přestávku úspěšně zaspat jako představení. Neměl tehdy mobil a stejně ho čekali z ambasády...

No a podruhé to bylo opět v ND (2003?). Tam snad David Prachař (byl napsán v programu) předstíral, že je Romeo. Nějaká jiná, kterou jsem raději zapomněl, se snažila býti Julií. Popisovaná pytlovina tam nechyběla. Hrůza a děs, zdrhli jsme před předstávkou. Na druhé straně si vzpomínám na desítky skvělých představení Semaforu, Provázku,některých ostravských divadel (P.Bezruče, J. Myrona), kdy diváci herce nechtěli pustit z jeviště-a ne, že by diváci byli zatvrzelí křupani,ke kterým přijela pouť.

Nechci dělat reklamu, ale choďte do malých divadel. Tam je sranda a tvůrčí myšlení, vše velké (jak v Kytici r. 1974 pravil J. Suchý co autor "Může to být slabý, ale velký, aby to bylo ze všech stran vidět)je k ničemu, pokud to je slabé. Velká divadla jsou slabá a viděl jsem to v Moskvě, Tokiu, Paříži i  v Praze. Mají velké budovy a vzbuzují nostalgii. Zbytek je pro povolanější, mé nejlepší divadlo je sledovat některé výkona našeho králíka - lepší než národní umělci.

vita 11.1.2008 15:28

Re: Re: jo, a ještě

Blbost - Krále Krysu jsem na Vinohradech viděl jako gymnazista, takže to mohlo být v letech 1974-8, rozhodně ne později. A možná to bylo špatné představení, ale já z něj byl nadšen. Jako z většiny představení Na Vinohradech.

Ostatně Haničinec co King obtloustlý být mohl, neb měl díky šmelině dostatek. Na závěr je z toho důvodu rozpznán a popotahován. Mám dojem, že tam s ním hrál ještě Preiss a Brzobohatý. A spousta dalších, samozřejmě. V 88. tam hráli Ajtmatova - Den delší než století (Stanice Bouřná, Obruč...) a to bylo Představení! Bez ohledu na poněkud přiotylého Haničince.

Mimochodem - připadá mi, že tenkrát se vůbec hrálo dobře a zajímavý hry. Takoví Fyzikové od Dürrenmatta v E.F.Buriana (to je tam, jak je teď Archa, Burian asi nebyl prolustrován) - z toho mi běhal mráz po zádech. Moc by mě zajímalo, jak tam dopadne Havlovo "Popocházení" - bez ohledu na naprosto nezbytný skutečná déšť...

VLK 11.1.2008 15:44

Re: Re: jo, a ještě

Když už jste u toho Semaforu, tak dlužno připomenout velrybu s rukama. Tu, co ráda tleská. Tu tak podchytit a zvát si ji na premiéry! To by byl úspěch zaručen. Vždyť jedno takové velrybí plácnutí vydá za desetiminutový aplaus! Ale to jen velká divadla můžou... A potřebujou...

llucina (pes) 11.1.2008 11:18

no,

taky si nedovedu představit, jak se v Národním na jevisti hraje operní hokej, ale syn na tom byl a říkal, že "docela dobrý", a on mi nelže, tak asi jó, no...

PPP 11.1.2008 10:21

krásný článek

ještě bych připomenul, že muzikál je také spojený s moderním baletem. Takže početný pouliční gang vrahů předvádí synchronně baletní figury, zatímco hlavní hrdina umírá v pas de deux jako v labutím jezeře.