24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

FOTO: Air 2

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J.P. 28.2.2006 9:31

air9

jo jo u toho air 9 je jasně vidět, že má kola napůl v přistávací ploše  a že zadní část je pod úrovní plochy
Smarty 25.2.2006 15:30

Obrázky

jsou teda mooc pjekný, akorát to Air 9 je dost příšerná fotomontáž.
zlý kukuč 25.2.2006 8:39

Globemaster je fotomontáž

Na snímku air 12 snad vytahují pilota, protože letadlo plné vody asi těžko
Globemaster je skutečně fotomontáž, ale metodika přistání C130 Herkules je zpracována a jedno přistání jsem viděl na videu - nevím ovšem, jak dalece se děla rutinně.
Byla to frajeřina, nalétával nízko a stačila mu jen půlka paluby - skutečně to měli v ruce.
DAn 26.2.2006 23:55

Re: Globemaster je fotomontáž

To co na snímku Air 12 vytahují z vody je pravděpodobně létající terč-takovej "trochu" větší RC model...
G. Pašek 25.2.2006 6:05

Boeing C17 GLOBEMASTER na letadlové lodi je vtipná fotomontáž . . .

 
 
Erik 25.2.2006 3:17

Dotazy k AIR 9

(1) Proc letadla patrici USAF pouzivaji lode US NAVY? To nemaji vlastni letiste nebo letadla? (2) Proc z letadlove lode stavene pro stihacky startuje dopravni letadlo? (3) Proc stihacka pri katapultovacim startu vyuziva celou rozjezdovou drahu ale tezsi letadlo ne? (4) Proc tam nejaky clovek stoji v ceste? (5) Proc ma jiny stin nez letadlo? (6) Proc si myslite, ze by zachytny system (staveny pro stihacky) dokazal ubrzdit pristavajici nakladni letadlo? (7) Proc se o techto technickych divech nepise v uvadnych odkazech? (8) Jaky mate zdroj, ze si nemyslite ze jde o fotomontaz?
Optimista 27.2.2006 15:25

Re: Dotazy k AIR 9

USAF x US NAVY, čertví jak mají ta letadla vybavená záchytným zařízením pro přistání na letadlových lodích. Jen tak mimochodem, ta zařízení jdou použít i na pozemním letišti, bývají tím vojenská letiště vybavena docela běžně. To dopravní letadlo na palubě letadlové lodi je nesmysl, je to fotomontáž (velké rozpětí jeho křídel=náraz do věže na palubě, ten člověk tam asi patří, ale to letadlo je dodatečný), legrace ze čtenářů. Taky potom, jak by opětovně vzlétlo? pohyb po palubě? Co provoz ostatních letadel, když tam stojí tak velký stroj? Stíhačka na letadlové lodi se odpoutává od katapultu až na konci paluby (na konci katapultu). Každé letadlo se odpoutává na konci paluby, katapult „běží“ a je nastaven v závislosti na momentální váze startujícího stroje - stroj+náklad. Záchytný systém ubrzdí na palubě cokoli, co má letectvo ve výzbroji a je to předurčeno k přistání v záchytném systému (dva brzděné bubny a mezi nimi napříč palubou ocelové lano). Těch systémů je za sebou zpravidla několik, sichr is sichr. Tyhle záchytné systémy se používají i na zemi jako nouzové, když z jakéhokoli důvodu nemůže letadlo při dojezdu po přistání dobrzdit. Dříve se požívaly záchytné sítě, ale bylo to nebezpečí pro pilota, že mu ocelová lana ze sítě uříznou hlavu.
Renata Janeckova 25.2.2006 2:25

Tatka rikal ze debata o autorskych pravech

z minula se Vas jak vidno nijak nedotkla. Jo a taky rikal ze fotku AIR 9 muze brat jako opravdovou jen totalni debil ale o tom ja nic nevim protoze letadla mne zas tak moc nezajimaj, jen kdyz letim nechci aby to spadlo.
V letadle mne blbe neni a nevim proc tam porad jsou ty pytliky na zvraceni videli jste nekdy nekoho do tech sacku opravdu blinkat?
M.Slon 25.2.2006 8:59

Re: Tatka rikal ze debata o autorskych pravech

Musím vám říst, Renato, že já už tu pochybnou "čest" měl. Při jedné cestě přes oceán jsme trefili tak hnusné počasí, že by se i Grebeníček modlil. Pasažeři postupně bledli, rudli, zelenali, ti, kteří už neměli barvy, byli puntíkovaní. Silou vůle se všichni drželi, ale pak to asi šestiletá holčička načala a postupně se přidala značná část cestujících. Nebylo to nic, co bych chtěl opakovat. Ale ty pytlíky mají smysl.
R.S. 25.2.2006 0:48

Fotomontáž

Ten obrázok je fotomontáž, Globemaster z lodí určite nelieta.
JAG 25.2.2006 1:21

Re: Fotomontáž

Možná máte pravdu, ale porovnáte-li šířku letové paluby (cca 78 m) s rozpětím Globemasteru (cca 50 m), tak by se tam vejít mohl a ani by nemusel vzít křídlem o věž:
Jura Jurax 26.2.2006 19:35

Re: Re: Fotomontáž

Jenže ta šířka letové paluby je míněna bv nejširším místě - ono půdorys té paluby zdaleka není obdélník. A taky letová paluba má toliko omezenou únosnost a povolené zatížení na plochu.
 
Prázdná hmotnost Globemasteru  je 122 tun.
 
Ale prý snad na letadlové lodi třídy Nimitz přistál C 130 Hercules (rozpětí 40 metrů; prázdná váha 34 tun - pokud nebyl moc zatížen ...  maximální vzletová hmotnost F 14 Tomcat je 33 tun, Tomcaty s palub letadových lodí operují ...)
conqueror 25.2.2006 0:31

Dotaz

Ví někdoco se děje s tím čtyřmotorákem na letadlové palubě? Je to start(pára z parního katapultu) nebo přistání(pěna)? Díky.
JAG 25.2.2006 0:42

Re: Dotaz

Podle mě ten C-17 Globemaster startuje za pomoci přídavných raket.