5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

FOTO: Aeroport (1)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
me myself 16.4.2007 15:18

A něco pro fajnšmekry

Khorog na afgánsko-tadžikské hranici

http://www.airliners.net/open.file?id=1101314&size=L

karbous 16.4.2007 22:26

Re: A něco pro fajnšmekry

to je zuppah! Vy sám jste pilotoval?

v 15.4.2007 18:27

Na Islandu a v Norsku jsem absolvoval (jako pasazer) i mensi letistatka.

...

Tokamak 15.4.2007 16:51

Princess Juliana International Airport je také pěkné letiště,

pohled z letadla: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3a/StMaartenApproach.jpg a začátek přistávací dráhy: http://nl.airliners.net/photos/photos/8/0/5/1013508.jpg lepší místo na opalování jen tak někde nenajdete :)

Michal 15.4.2007 15:10

Letiste 1 je Mexico City-Benito Jaurez Intl Airport

Myslim si, ze letiste 1 je Mexico City-Benito Jaurez Intl Airport.

Yaroukh 15.4.2007 2:49

achjo

Co takhle nějaký popisky doháje? :-/Ještě je kdesi (snad Alpy?) jedno zajímavé letištátko, má dráhu do kopce. Nevzpomenete si někdo, kde to je?

komantsch 15.4.2007 12:24

Re: achjo

La plagne?

me myself 15.4.2007 14:27

Re: Re: achjo

Courchevel ve Francii, klesání 18,5%, délka 535m, nadm. výška 1941-2001m.n.m.

http://www.airliners.net/open.file?id=0664067&size=L

nosál 15.4.2007 18:28

Re: achjo

toletšťátko do kopce je v Alpách - Courchevel

Výletník 14.4.2007 23:25

Kde to je?

5 a 6 je Madeira, ostatní neznám, ale Gibraltar mezi nimi určitě není. 2 bude nejspíš někde v Jižní Americe. 7 je velice romantické letišťátko - ano, mohli by nám sdělit, kde to je.

karbous 14.4.2007 11:09

letiště Česká Lípa

Česká Lípa má takový terénní propadlo-vlnu před prahem dráhy 13. Pocitově to přiblížení na finále není nic moc - horší rozpočet, poryv větru a na práh nedoletíte. Skončí to asi kotrmelcem. Pokud je před prahem přímo útes změní se aerodynamika - nelze počítat s přízemním efektem a budou tam turbulence. Nevím, jak moc se to dotýká dopravních letadel.

Břeněk 14.4.2007 12:35

Re: letiště Česká Lípa

Dotýká se to i dopravních letadel, před lety po přistání na Madeiře kolem nás v celním prostoru procházela posádka "našeho " letadla a tak jsem se zeptal na ten  vynervující (někteří cestující i vykřikli) způsop přistání a druhý pilot mi ochotně vysvětloval, že tam to právě kvůli tomu útěsu těsně před prahem ranveje jinak nejde, je tam totiž turbulence a tak finále musí být ve větší výšce než za normálních okolností , a pak hned jakmile se přeletí práh, musí se letadlo prudce stlačit dolů až pár decimetrů nad ranvejí, na "klouzavé" přistání nebyla ranvej dost dlouhá. Ovšem to "stlačení" muselo být přesné,  aby  pohybový vektor měl správný úhel, jinak bylo nebezpečí uražení podvozku a v nejlepším případě přistání "na břichu". Z toho důvodu musel mít kapitán letadla zvláštní povolení pro přistání na Madeiře a aby to získal, bylo potřeba dost velký počet přistání coby pomocný pilot ,aby měl dostatečnou zkušenost. Teď na novém letišti na Madeiře už je to v pohodě.Sice finále je tam, jak jsem  sám před 3 lety viděl, stále ve větší výšce než jinde,  ale už se tam může "klouzat". Těch letišt, kde musí mít kapitán zvláštní licenci pro přistávání je víc, mám dojem, že jím bylo i staré letiště Kai Tak v Hong Kong-u.

karbous 14.4.2007 14:35

Re: Re: letiště Česká Lípa

Zajímavé. Dík.

MB. 15.4.2007 10:12

Re: Re: letiště Česká Lípa

Skoda ze jsem toho tehdy moc na te kratke draze nevidel, byla tma.

zb 14.4.2007 10:08

nechapu

Nemuzu si pomoct, letiste jsou to zajimava, ale jen z tech fotek nelze usoudit na jakykoliv problem  s nimi. Nekomu mozna pripada nebeezpecne, ze je na konci runwaye utes nebo vsude okolo voda, ovsem z hlediska bezpecnosti je to uplne jedno. VZDYCKY se totiz musite vcas z runwaye odlepit, a pri pristani se na ni trefit a ubrzdit. Co je na konci nebo kolo neni az tak podstatne: dostat se tam s letadlem je katastrofa tak jako tak.

Břeněk 14.4.2007 10:51

Re: nechapu

Mám trochu námitku. Něco jiného je neubrzdit letadlo a zajet do pole za ranvejem, něco jiného je neubrzdit a spadnout z útesu, jak se to stalo té v mém předchozím příspěvku zmíněné společnosti SAS na Madeiře. Samozřejmě je pro letadlo nebezpečné i "rozbrázdění" pole za ranvejem, ale většinou to není  fatální, spadnout z útesu je už o něčem jiném.Samozřejmě je zrovna tak fatální neubrzdit letadlo na ranveji letiště uprostřed města a "napálit" to do budov za ranvejí.

Mirek 15.4.2007 2:35

Re: Re: nechapu

Za ranveji sice budovy nebyvaj, ale nekdy je tam silnice. V Chicagu pred asi dvema roky prave jeden pilot pristani nezvladnul a skoncil za plotem az na silnici, kde se srazil s autem a v nem zahynul kluk.

Břeněk 14.4.2007 8:27

Madeira

Těch záběrů z Madeiry tam bude víc. Teď už je ta dráha asi třikrát delší než byla před přestavbou (někdy kolem roku 2000) a kdo má zkušenost s přistáváním na tom starém letišti, ví, jako to byl tehdy "nervák". Však to jednou jedno letadlo (myslím, že to byla společnost SAS) přistávající za lijáku, neubrzdilo a spadlo do moře.Někdy při startu, kvůli špatnému směru větru, se letadlo nemohlo natankovat plné palivem, délka dráhy by nestačila na "odlepení", tak se letělo jenom na jeden sousední ostrov asi 20 minut od Madeiry, tam se dotankovalo a pak letělo dál.

Podobný nervák bylo přistávat na starém letišti v Hong Kongu za bouřky, kdy se kvůli povětrnostním podmínkám musel změnit přístupový směr a přistávat od moře. Jinak mám dojem, že jedno vyobrazené letiště je v EILAT (Israel). Ví někdo, jestli jsou tam zobrazeny západoberlínská letiště a v tom případě která?

MB. 15.4.2007 10:08

Re: Madeira

Madeira je obr 5 a 6 - na te 6 je videt, jak se runway postupne prodluzoval, napriklad napred byla jen polovina toho sloupovi (vlastni zkusenost) a je tam jeste dobre videt zbytek byvale tocny.

heos 14.4.2007 4:23

možná

je jedno letiště Quito, určitě jsou dva snímky z Madeiry / sloupy /

tiburon 14.4.2007 8:38

Re: možná

Máte recht, je to Mariscal Sucre v Quitu (druhý obrázek). Přistávat tam na palubě MD 11 byl dobrý zážitek.

Mejla 15.4.2007 3:37

V Quitu jsem několikrát jako cestující přistával, ale nehody tam prý skončily daleko dříve,

s nástupem moderních létadel. I když při stoupání po startu mi ta vzdálenost mezi křídlem a horami připadala sakra malá.

Charles 16.4.2007 13:08

Re: možná - Quito

jj, 2ka je Quito - jak tu psali jini

onehda sem tam pristaval (co by pasazer) s mistnim leteckym autobusem(MD11 si netroufla neb zrovna soptila Pichincha)

dodnes pamatuju ty piknikujici lidi, pasouci se kravy atd. podel pristavaci drahy

... a hlavne tu dobu co se letelo nad ranweji(nak to pilot pretahnul)

jakmile kola skrtla o ranwej, vsichni spustili nadsenej jasot, tleskali...(nechapu proc)

jen to letadlo furt nak nechtelo spomalovat, nos ve vzduchu... ... no pilot to nevydrzel, poradne za to vzal, trosku s tim trisknul, ale tu posledni odbocku stihnul(mam pocit zetak po dvou kolech)

cdnfarmer 14.4.2007 2:29

Tak si myslim

Tak si myslim ze jedno z vyobrazenych letisti se nachazi v Tegucigalpa v Hondurasu.

Magid jednatel (IKM) 14.4.2007 3:25

Re: Tak si myslim

Další si myslím že je Gibraltar.

doxa 14.4.2007 11:29

Re: Re: Tak si myslim

Na Gibraltaru runway křížuje jedinou příjezdovou komunikaci hned za celnicí.

Snad by to mohl být obr. 9

kyselina sírová 15.4.2007 15:13

Re: Re: Tak si myslim

Gibraltarské letiště to rozhodně není. BTW, je vůbec na obr. 9 nějaké letiště?

eix 14.4.2007 21:13

Re: Tak si myslim

Letiště č. 4 je v čínském Macau, zajímavé, podívejte se zblízka třeba na Google Earth.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 14.4.2007 1:58

to nevim

Kdyby i tech obrazku byl uvedeny popis kde to je, tak si to muzu v leteckem simulatoru vyzkouset :-P