4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mr.Gog 8.6.2009 23:41

Obloha na Marsu je modrá

NASA už desítky let doslova obarvuje fotografie povrchu marsu ....malá ukázka:

http://www.themarsrecords.com/mars_red_planet_colors.html

Machi 10.6.2009 13:10

Re: Obloha na Marsu je modrá

Pouzivani nepresnych barev je docela caste, a neni to casto cileno na mateni divaku. Je dano vlastnostmi kamery a hlavne filtru, ktere jsou k dispozici. Ale je fakt, ze u Marsu to neni az takovy problem, protoze filtry jsou vybrany pro presne pojeti barev. Faktem je, ze se casto da docist v popularni literature, ze obloha je narudla, ale pri skladani snimku z Vikingu, jsem dosel k zaveru, ze k narudle barve, bez modreho nadechu nelze dojit bez "rozstelovani" barev u znamych predmetu {americka vlajka}. Respektive obloha mi vzdy vysla jako prevazne modra s nacervenalym nadechem, ktery se meni podle denniho osvetleni a mnozstvi prachu v atmosfere. Za pisecne boure ale obloha zrejme ruda byt muze {Vikingy vetsi bouri zrejme nezazily}.

Jurajda 8.6.2009 19:10

Prosím ještě malou informaci!

Kdo a za kolik pucuje ty panely na vozítkách který jsou čisťounký i po prašné bouři?Jestli ovšem je NASA v platební neschopnosti tak to je něco jinýho!

marek 8.6.2009 12:25

to mě dostalo

"uvolňují značné množství kyslíku. Ten je jak známo vysoce hořlavý" ;-D. Tak bacha aby nevybouchla planeta až si zapálíte cigáro.

Nemo 8.6.2009 18:10

Re: to mě dostalo

Vašemu příspěvku jsem neporozuměl. Vzduch přece obsahuje 78 % dusíku a 21 % kyslíku, proto je nehořlavý.

Jiří Heincl 8.6.2009 18:50

Re: to mě dostalo

Nejsem chemik, ale ze základní školy si pamatuju, že hoření je reakce hořlavé látky s kyslíkem za vývoje tepla a světla, neboli ohně . Pokud látka s kyslíkem nereaguje, není hořlavá. Z toho vyplývá, že kyslík sám hořlavý není. Pokud by byl hořlavý, musel by reagovat sám se sebou.

Schumacher 8.6.2009 12:17

Po zahřátí vzorků na oůiawhndpí (odpovídajících zhruba našim šesti stům Kelvinů) nebyly zjištěny stopy rozumného života.

Z hlášení mimozemské sondy zkoumající několi pozemšťanů....

Jakub S. 8.6.2009 12:56

Re: Po zahřátí vzorků na oůiawhndpí (odpovídajících zhruba našim šesti stům Kelvinů) nebyly zjištěny stopy rozumného života.

Na čem to - ?!

vita 8.6.2009 13:02

Re: Po zahřátí vzorků na oůiawhndpí (odpovídajících zhruba našim šesti stům Kelvinů) nebyly zjištěny stopy rozumného života.

na CO to...

na oůiawhndpí - neznáte mimozemsky?

Schumacher 8.6.2009 16:54

A přitom je to tak snadné.

Stačí zajít do knihkupectví a koupit si slovník Emzácko-Český a Česko-Emzácký. Pomůže i "Stručný úvod do Emzácké gramatiky", pro turisty "Emzácky snadno a rychle", "Emzáčtina pro mírně pokročilé"  Pak znalost všech sedmnácti set třiceti sedmi pádů se stane hračkou. Ovládáte-li navíc komunikaci v gamaspektru napříč kvarkovým polem a znáte-li základy emzácké fyziky, je znalost oůiawhndpí naprostou banalitou. Pak můžete včas vysvětlit, že zahřívání  lidí na oůiawhndpí je jako důkaz rozumného života naprosto nepoužitelný.

Jurajda 8.6.2009 19:12

Re: Po zahřátí vzorků na oůiawhndpí (odpovídajících zhruba našim šesti stům Kelvinů) nebyly zjištěny stopy rozumného života.

Bádali nemehla omylem v krematoriu,no!

Dědek 8.6.2009 11:34

Všecko je jinak!

Marťani vždycky místo přistání sondy pečlivě vydesinfikují a před kamery umisťují vhodně vybrané obrázky pozemských pouští. Proč to dělají? Později se baví čtením zpráv v předních pozemšťanských vědeckých časopisech:;-D

Gandalf 8.6.2009 13:07

Re: Všecko je jinak!

Omyl. Nebaví se. Naopak, přečetli si několik diskusních příspěvků na NP a proto nechtějí mít s Pozemšťany nic společného. A znáte lepší metodu než namluvit jim, že neexistují?

Schumacher 8.6.2009 16:58

Je to ale sakra nákladné.

Protože většina marsovského povrchu je pokryta oceánem a dovoz štěrku z pásma asteroidů, simulace pro spektrometry a virtuální projekce něco stojí.

Lavoisier 8.6.2009 8:02

Ach jo

Pan Dougles Ming posunul svym experimentem znalosti lidstva o pritomnosti / absenci organickych latek na Marsu skutecne kupredu. Chloristany se rozkladaji ( uvolnuji kyslik) pro teplotach kolem + 600. Lze tezko predpokladat, ze povrch Marsu byl v minulosto takoveto teplote vubec vystaven.Organicke latky byse ostatne rozlozily, zkarbonovaly i pri nizsi teplote a to i za nepritomnosti kysliku. Prikladem tohoto ukazu muze byt i spalene kure v troube, nebo zahrate lepidlo na +200. Jinak snad pro autora - kyslik horlavy neni, poze horeni jako takove umoznuje

L

Ludva 8.6.2009 10:33

Re: Ach jo

Pokud jsem to pochopil, tak nešlo o to, že by tam ty látky nebyly. Ale že byla zvolena analytická metoda, při které mohly být zlikvidovány přítomnými slouč. chlóru.

Machi 10.6.2009 12:56

Re: Ach jo

Organicke latky na Marsu urcite jsou, zatim jen nevime jejich mnozstvi. Viz napriklad objev metanu v atmosfere Marsu.

Ludva 13.6.2009 8:34

Re: Ach jo

Methan může mít i anorganický původ - na Jupiteru život sotva bude.

Machi 13.6.2009 19:20

Re: Ach jo

Ano, ale odpovídal jsem na otázku zda-li tam jsou organické látky. Ostatně všechny organické látky vznikly z anorganických.

ranbow 8.6.2009 7:19

Kam se na to hrabou naše vlády

Takže, desítky a možná stovky miliard dolarů, roky vesmírných výzkumů, a ono je to vlastně na nic, poněvadž se soudruzi američtí vědci nezamysleli když navrhovali test, popřípadě si to nevyzkoušeli předem na Zemi??

Začínám si vážit našich vlád. Co jsou to proti tomu nějaké miliardy v korunách za předražené dálnice, ekologické projekty nebo třeba indoš..

milan 8.6.2009 6:59

Hm, pane, a co podle Vás vzniká spálením kyslíku -

pokud je, jak píšete, tak vysoce hořlavý ;-(  ??

lesov 8.6.2009 7:09

Re: Hm, pane, a co podle Vás vzniká spálením kyslíku -

Jak to myslíš soudruhu?! Kyslík sám je ten, kdo spaluje a v čisté formě se nikde nevyskytuje neb se okamžitě slučuje s jinými látkami a způsobuje jejich oxidaci-hoření. 8-o

milan 8.6.2009 7:56

Hm, soudruhu,

ještě dýcháš?

lesov 8.6.2009 8:05

Re: Hm, soudruhu,

Jo, ale dusík. ;-)

Schumacher 8.6.2009 17:00

Re: Hm, pane, a co podle Vás vzniká spálením kyslíku -

To je zajímavé, ve vzduchu je ho v čisté formě zhruba dvacet procent....

lesov 8.6.2009 8:16

Re: Hm, pane, a co podle Vás vzniká spálením kyslíku -

Jo, von to tam napsal blbě, blb jeden: "Ten je jak známo vysoce hořlavý..."

Soráč milan. Je to skorovědec, má proto jako každý "SV" nárok na omyl...(jednou denně). :-)

Vědci se mohou mýlit permanentně, ani nemohou jinak.

milan 8.6.2009 11:15

Re: Hm, pane, a co podle Vás vzniká spálením kyslíku -

No, já jen že v tom newscientist píšou o kyslíku něco jiného ... tam píšou, co udělá s hořlavými látkami  ;-)

lesov 8.6.2009 6:40

Hlavně když $$$ tečou...

Voni si ty postupy neověřili?! Tomu říkám výzkum. Vono to není tak dávno, co vědci tvrdili, že se lidi udusí ve vlaku, kterej pojede rychlostí vyšší než 36km/h. Nejsou to ještě ti samí "vědci"?! ;-D Podobnej případ je termojaderná fúze. Objevují se hlasy, které říkají, že to fungovat nemůže a nadějnější že je fúze studená, kde se podařilo získat značné přebytky tepla u šesti pokusů z deseti. Přestože oba způsoby nabízejí lidstvu něco jako Perpetum mobile, druhý způsob je zesměšňován a zatracován s tím, že zastudena to prostě nemůže jít, přestože na Slunci probíhá něco takového. Pro jadernou fúzi se uvádí tzv. Coulombova pot. bariéra 400keV ale na Slunci je tato střední kinetická energie protonů jen 1,36keV. Jak to, že to funguje?! 8-o

MLOK 8.6.2009 7:38

Re: Hlavně když $$$ tečou...

Lesov(vo?)i. Částečnou odpověď na Vaši poslední otázku skýtá následující:

V jedné francouzské letecké konstrukční kanceláři visí na zdi školní obrázek čmeláka s tímto přidaným textem: "Vzhledem k velké váze a malé nosné ploše křídel nemůže nikdy vzlétnout. Čmelák to však neví a proto létá."

       Pravda - s jadernou fúzí to mnoho společného nemá:-)

lesov 8.6.2009 7:41

Re: Hlavně když $$$ tečou...

Vím o něm... ;-D