7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

ZDRAVÍ: Očkování jako manipulativní ideologie

"Co víš o toxicitě hliníku?" zeptala se mě jednoho dne s vážnou tváří moje žena. "Proč tě to zajímá?" podivil jsem se namísto odpovědi. "Protože se bojím o naši holku," odpověděla mi a z tónu jejího hlasu bylo jasně poznat, že se opravdu bojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 19.2.2014 12:16

Re: Ironie osudu

Čtu-li dobře, pak zemřel KOJENEC, ergo dítě které se stejně ještě neočkuje, ať je matkou  "protivakcinační aktivistka" nebo lékařka vakcinolog, co by dítěti nejraděj napíchala všechny vakcíny včetně té proti žluté zimnici. Pro jistotu. Příspěvek je stejně pitomý  jakoby autor považoval za "ironii osudu" když se pádem ze židle při výměně žárovky zabije manžel horolezkyně, která se vyjádřila negativně k zavedení povinnosti nosit do hor přilbu. To není ironie, ale škodolibost.

J. Schwarz 19.2.2014 12:05

Re: volba menšího zla

Potom ale žádejte stejný soud pro zdravotníka, který dítě očkoval a následně se objevila alergie, astma, únavový syndrom či podobné věci přičítané reakci na vakcíny. Jaké bylo procento úmrtí na černý kašel? Volil byste stejně mezi Alzheimerem v 70-ti a 1%-ním nebezpečím úmrtí na černý kašel v pěti? Navíc když ani pravděpodobnost onemocnění černým kašlem není stoprocentní?

J. Rybenský 19.2.2014 12:00

Re: 224 g hliníku na litr

Á nojó....Bill Gates a jeho Word ví nejlíp, co chi napsat. Běžně mi mění slova pod rukama. Z léčivé látky Ergotaminu  mi udělá Erotamin a je

J. Schwarz 19.2.2014 11:58

Stát je

organizace zločinecká. Nejde jí o blaho "Lidu" ale o blaho složek se státem spojených - hlavně dobře placených státních zaměstnanců a skupin, placených státem za "péči" o Lid. Stát se potom o občany "stará"  ve stejném smyslu jako farmář o své stádo. I farmář bude hovořit o "zdraví" svých krav, o jejich dobré kondici a "spokojenosti". Těmto pojmům dá vlastní náplň, krav se neptá jestli jsou "šťastné". Pomůže to zastřít skutečnost že mu jde hlavně o zisk. "Zdravá" kráva má méně problémů, lépe dojí a dráž se prodá na maso. Krav samotných se neptá. Možná by se cítily líp kdyby o ně nepečoval, ale taky nedojil.

P. Švejnoch 19.2.2014 11:57

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

" Pokud je hliník v mozku skutečně příčinou, nikoli důsledkem této nemoci"

Myslíte, že vlivem Alzheimerovy choroby mozek produkuje hliník? Sakra... :-o

P. Švejnoch 19.2.2014 11:54

Re: S autorem souhlasím

Mám za to, že tu dnes nejste za komunistku, obecně je Vám tu dnes hlavně vytýkáno, že polemizujete s článkem, aniž jste si ho pořádně přečetla.

Ještě jednou, abych objasnil svůj postoj - já, řekněme technicky, nemám problém s tímhle konkrétním nařízením (resp. soudním verdiktem). Myslím si, že je to jedno z nařízení, které má alespoň trochu racionální základ (navíc je to celé komplikovanější o to, že rozhodují rodiče za své dítě), takže bych byl ochoten ho přijmout podobně jako pan Rybenský - s lehce stisknutými zuby.

Ale protože je to další ukrojení, byť malého, kousku mojí svobody v zástupu dalších, jehož konce nevidím, je pro mě neakceptovatelné.

M. Mýval 19.2.2014 11:35

224 g hliníku na litr

To můžu děti krmit rovnou bauxitem

E. Sevrát 19.2.2014 11:32

Taky nemám rád, když mi stát zbytečně

zasahuje do života mé rodiny nebo mého. Ovšem třeba na příkladě zubní kazivosti u dětí, která prudce stoupla po zrušení povinných školních prohlídek se dá taky dokumentovat, že ne všichni rodiče jsou zodpovědní a že bylo v některých případech po roce 89 vylito dítě i s vaničkou. Ono stačí jenom navštivit KFC a McD a vidět jak někteří rodiče krmí své někdy i pomalu batolata hranolky, smaženým sýrem apod., pěkně jim k tomu naservírují colu a oběd je hotov. A to,že dětská obezita stoupla za posledních 20 let na cca 25 %, dětská cukrovka je na úrovni cca 10% je toho částečným důsledkem. To že je někdo rodič neznamená,že ví co je  pro jeho dítě dobré.  A tak je tomu i s tím očkováním.

P. Boublíková 19.2.2014 11:18

Re: S autorem souhlasím

Plus ještě pár procent, kteří se ze závažných zdravotních důvodů naočkovat opravdu nemohou.

Ale mám pocit, že je to marný, je to marný, je to marný... Obvykle dosávám v diskusích "nářez" jako odpůrce jakýchkoliv příkazů a zákazů, tak holt jednou jsem za komunistku, co se dá dělat :-)

T. Vodvářka 19.2.2014 11:10

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

Pane Němče, není úplně jasná souvislost mezi obsahem hliníku v mozkových buňkách a výskytem Alzehimerovy nemoci.

Co je však naprosto jasné, je výskyt Alzheimerovy nemoci se stoupajícím věkem. Tedy - pokud by nebylo očkování, lidé by vymřeli třeba na mor ve svých 30 letech a Alzheimera by se nedožili.

Obsah hliníku v mozkových buňkách je vyšší u nemocných s m Alzh., kausální důkaz však chybí.

Co je naprosto jasné, je úbytek nakažlivých nemocí v populaci s očkováním. To, že jedno dítě z 10.000 očkovaných bude mít problém, je smutné, nicméně není to žádným způsobem relevatní důvod, abychom neočkovali nikoho.

K Vaší otázce - náš stát platí všechno, tedy jak léčbu Alzheimera, tak i očkování dětí. Platí rovněž pokročilé následky u narkomanů, alkoholiků, nehledě na jejiích invalidní důchody. Podobné otázky jsou lehce slaboduché.

J. Rybenský 19.2.2014 11:07

Re: S autorem souhlasím

Psal jsem, že mám zatnuté zuby....Souhlasím s Vaším popisem tendencí státu i s popisem chování lidí. Vakcíny ale zdaleka nemají účinnost 100 %. 100%ní může být jejich schopnost navodit imunitu u jedince s dobrým imunitním systémem. Ale : Pár procent, u kterých se očkováním imunita proti černému kašli nenavodí plus pár procent svobodymyslných neočkovaných dá dohromady počet jedinců potřebný pro šíření infekce. Pro přesnost...člověk bez dostatku protilátek může mít jen suchý kokrhavý kašel (výraz naší obvodní lékařky) bez horečky a infekci šířit. U nás to ještě ujde, mnohem horší situace je například v Německu.

P. Boublíková 19.2.2014 11:07

Re: Trochu lépe číst, paní Boubílková,

Z mé strany to nebylo rychlé čtení, ale rychlé psaní. Protože z této mojí chyby má několik diskutérů pupínky, omlouvám se za ni - především autorovi článku.

Doufám, že vše ostatní - tedy především svůj názor o nezbytném "kolektivismu" očkování, který je hlavním předmětem kritiky článku, už jsem napsala srozumitelně a bez chyb.

P. Švejnoch 19.2.2014 10:52

Re: S autorem souhlasím

To je otázka, co je horší.

Při nepovinné vakcinaci hrozí jaké nebezpečí? Předpokládám, že pro ty, kteří se nechají naočkovat v podstatě žádné. Neznám statistiky selhání vakciny, ale z toho, že se dlouhodobě používá, soudím, že musí mít spolehlivost blížící se 100%. Tedy v případě vypuknutí epidemie budeme mít nějaké statisticky bezvýznamné collateral damages ve skupině naočkovaných. Skupina nenaočkovaných je z našeho pohledu nepodstatná. Navíc riziko epidemie považuji spíše za hypotetické.

V případě povinného očkování tu máme nebezpečí jiného druhu. A to zní: Stát si uzurpuje právo rozhodovat za občana o věcech, které státu nepřísluší. A čím více to dělá a prochází mu to, tím více to bude dělat dále. Navíc ve svých občanech vzbuzuje naprosto falešnou představu, že stát, prostřednictvím svých vyhlášek a zákonů, jej ochrání od všeho zlého. To samozřejmě vůbec není pravda, ovšem člověk pod dojmem paternalistického státu ztrácí svou přirozenou, pudovou obezřetnost. Což není hypotetické nebezpečí - stačí si pročíst zdejší diskuze či shlédnout jakoukoli publicistiku - a zjistíte, že je plná lidí, kteří si myslí(eli), že stát je ochrání a najednou jsou smutní z toho, že to neklaplo...

To druhé nebezpečí je NESROVNATELNĚ horší - přestože jeho zobrazení není tak patetické, jako třeba maminka s kočárkem nakaženým černým kašlem.

J. Lukavsky 19.2.2014 10:47

volba menšího zla

život je volba menšího zla.

Pamatuji jak v naší obci kdysi umřela malá holčička na tetanus. Můj spolužák byl po obrně, do smrti mrzák, skoro nechodil. Já a sestra jsme dostali žloutenku. Hned dva spolužáci byli poďobaní od neštovic.  V rozvojových zemích kdysi dítě dostalo jméno až když přežilo plané neštovice, do té doby to nemělo smysl.....Dneska některé mámy šílí z toho, že jejich dítě bude po očkování několik dní mít teploty a bude mrzuté. To je ovšem přirozená reakce na očkování a vlastně důkaz, že zabralo. Dětská úmrtnost je dnes nepatrná, dříve to bylo běžné. Cholera, mor, černý kašel, souchotě .... kosily děti i chudých, bohatých, i pomazaných hlav ve velkém. Jistě by šlo, aby pokud rodiče nedají své dítě dobrovolně očkovat za něj přebírali plnou odpovědnost. Když onemocní na něco proti čemu se očkuje - tak zaplatí veškeré náklady za léčení event. i za jeho invaliditu. Ale co když dítě umře? Půjdou před soud za zabití z nedbalosti?

I pokud bych měl jasnou volbu mezi tím, že mi dítě může umřít na černý kašel aj. malé,  či možná dostane Alzheimera v 70ti letech, bral bych to druhé. Dostalo by šanci prožít alespoň podstatnou část svého života a ne umřít jako andělíček.

J.L.

P. Čulík 19.2.2014 10:29

Re: Trochu lépe číst, paní Boubílková,

Autor komunikaci uvedl jako odstrašující příklad, vy to chápete jako bláboly, které uvádí autor.

P. Boublíková 19.2.2014 10:22

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

Smysl článku je bojovat za nepovinné očkování, což je (ve většjině případů očkování) nesmysl, jak jsem uvedla výše. Záminkou tohoto boje se stal hliník ve vakcínách, ale všelijakých záminek existuje spousta (další přídavné látky, údajná poškození imunitního systému, nežádoucí reakce na očkování atd. atd.).

J. Kavalír 19.2.2014 10:17

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

Tak toho v minulosti měli i lidé, kteří nikdy žádné očkování nepodstoupili, pokud se ovšem dožili patřičného věku. Pokud je hliník v mozku skutečně příčinou, nikoli důsledkem této nemoci, ja na vině spíš nádobí než očkování.

J. Rybenský 19.2.2014 10:03

Re: S autorem souhlasím

Všem,co váhají

J. Rybenský 19.2.2014 10:00

Re: S autorem souhlasím

Problém je v tom, že (podle jakéhosi dotazníku) by ta většina nebyla dost velká na účinnou proočkovanost populace třeba zrovna u černého kašle (viz Olomouc výše). Takže jako obhájce individuální svobody člověka zatnu zuby a doporučuji očkování všech, co váhají

J. Rybenský 19.2.2014 9:48

Re: Hlášení negativ očkování

Churchill řekl... Věřím jen té statistice, kterou jsem osobně zfalšoval.

Všeobecně se hlásí spíš podivnosti než známé a poměrně časté nežádoucí účinky, tak to aspoň slýchám od lékařů.

P. Švejnoch 19.2.2014 9:41

Re: S autorem souhlasím

Ano, a přesně podobné příspěvky mám na mysli, když píšu, že tři čtvrtiny tohoto národa se krmí hliníkem denně.

Máte tedy pocit, že bez moudrého státu by většina rodičů své děti nenechala naočkovat? Já si myslím, že přese všechny výhrady nakonec ano. Stejně jako autor článku, a stejně jako (pravděpodobně) já. A další scénář by byl tenhle: Výrobci vakcin vědomi si snižujících se tržeb problematické hexavakciny by urychleně vyvíjeli vakcinu, která by prokazatelně nebezpečný hliník neobsahovala. A účelu by bylo dosaženo.

Ale chápu, že takhle je to pro ty jednodušší jednodušší. :-)

J. Míkovcová 19.2.2014 9:40

Hlášení negativ očkování

... by prý měly dětské lékařky konat.

Obě mé děti měly reakci dosti prudkou (opravdu nemyslím pár dní zvýšenou teplotu) (a to přesto, že jsem to mladší nechala naočkovat až s nemalým odkladem), každé bylo v té době u jiné lékařky, nenahlásila to ani jedna, jak jsem dodatečně zjistila.

Co si pak myslet o statistikách.

Článek je zajímavý a ještě zajímavější diskuse pod ním. Opravdu lidé čtou tak pozorně.. běžně? :-D

P. Švejnoch 19.2.2014 9:32

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

Na moji první i druhou připomínku reagovat netřeba, vlastně bych i řekl, že to není vhodné - znáte to úsloví: "Čím víc se s hovnem mažeš(te), tím víc smrdí"? Řekl bych, že to přesně vystihuje tuto situaci.

A stejně jako Vy se domníváte, že autorovi uniká smysl očkování, tak já jsem si téměř jist, že Vám uniká smysl článku.

A tím, jestli dovolíte, bych debatu o relevanci Vašeho trojpříspěvku ukončil.

J. Rybenský 19.2.2014 9:31

Re: S autorem souhlasím

Dovolím si zdůraznit slova p. Boublíkové..." (kromě naprostého nepochopení "kolektivního" principu, na kterém funguje očkování proti nakažlivým infekcím a bohužel jinak fungovat nemůže)"...

P. Boublíková 19.2.2014 9:22

Re: S autorem souhlasím

Plošně nepovinné očkování nezabrání vzniku epidemií. Aby se infekce přenosných nemocí nešířily, musí být očkováno určité procento populace (tzv. proočkovanost).

Můžete samozřejmě namítnout, že je to každého věc a každého riziko, když se neočkuje - jenže jste na omylu. Vakcinace u části lidí nezabírá - ti při epidemii ohroženi nákazou, i když se nechali očkovat.

Poznámka se týká jen nakažlivých chorob (ne např. tetanu).

P. Boublíková 19.2.2014 9:17

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

Na vaši první připomínku už jsem regovala výše - vlastně i na druhou. Pokud je článek o nebezpečných množstvích či koncentracích hliníku, čekala bych, že autor data přímo uvede (s odvoláním na odkazy) a ne že si je bude muset každý sám dohledávat v několika (by't uvedených zdrojích). Z hlavy skutečně nevím, v jakém množství se hliník v potravinách a ve vakcínách nachází. O tom je snad ten článek, ne? :-)

Nicméně nezaujal mě ani tak hliník jako autorův názor, že očkování je relikt komunismu, manipulativní ideologie atd. S tím nemohu souhlasit a snažila jsem se to i zdůvodnit. Že autor své dítě naočkovat nechal (a proti čemu) jsem si přečetla, ale zřejmě to udělal jen proto, že je očkování povinné. Obávám se, že smysl očkování mu uniká :-)

P. Švejnoch 19.2.2014 9:14

Re: Trochu lépe číst, paní Boubílková,

... a teď už se z faktu, že jste článek před napsáním Vaší filipiky pořádně nečetla, snažíte jen vylhat. Někdy opravdu platí "Mlčeti zlato". Například teď. ;-)

P. Švejnoch 19.2.2014 9:10

S autorem souhlasím

označení chování státu za "socialistické" sedí, a jako takové je mi silně proti mysli.

A mnozí zdejší přispěvatelé se hluboce mýlí - článek není zaměřen proti očkování jako takovému (důkazem budiž, že autor sám nechal své dítě naočkovat). Článek je zaměřen proti tomu, aby takové věci nařizoval stát jako plošně povinné. A to je zatracený rozdíl.

Já už naštěstí (maje děti odrostlé) dilema podobné autorovu nemám. Ale asi bych stejně jako on váhal, zda vystavit dítě hypotetickému nebezpečí nákazy vakcinovaných chorob, či nepopíranému negativnímu vlivu vakciny na nervové buňky. V tomto ohledu se mi ostatně zdá, že tři čtvrtiny tohoto národa do sebe ládují hliník denně po lžících.

Ještě že tu máme ten moudrý stát, který za nás všechna dilemata vyřeší - viz poslední věta minulého odstavce. :-)

P. Boublíková 19.2.2014 9:07

Re: Trochu lépe číst, paní Boubílková,

Ano, tyto údaje autor převzal z nějaké korespondence, ale očekávala bych, že je uvde na správnou míru - pro představu, kolik hliníku se dětem dostane do těla při očkování a kolik ve stravě.

R. Langer 19.2.2014 9:06

Re: Ironie osudu

S tím holt musí každý takový expert počítat. I když většinou nepočítá. Spousta lidí má tendenci tyhle "očkovatelné" nemoci podceňovat, protože se s nimi (díky očkování a izolaci socialistického systému) v životě nepotkala, ovšem v dnešní době není žádný problém chytnout od zahraničního "přítele" třeba tuberkulózu, nebo klidně něco horšího. :-(