27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ZDRAVÍ: Očkování jako manipulativní ideologie

"Co víš o toxicitě hliníku?" zeptala se mě jednoho dne s vážnou tváří moje žena. "Proč tě to zajímá?" podivil jsem se namísto odpovědi. "Protože se bojím o naši holku," odpověděla mi a z tónu jejího hlasu bylo jasně poznat, že se opravdu bojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Švejnoch 19.2.2014 10:52

Re: S autorem souhlasím

To je otázka, co je horší.

Při nepovinné vakcinaci hrozí jaké nebezpečí? Předpokládám, že pro ty, kteří se nechají naočkovat v podstatě žádné. Neznám statistiky selhání vakciny, ale z toho, že se dlouhodobě používá, soudím, že musí mít spolehlivost blížící se 100%. Tedy v případě vypuknutí epidemie budeme mít nějaké statisticky bezvýznamné collateral damages ve skupině naočkovaných. Skupina nenaočkovaných je z našeho pohledu nepodstatná. Navíc riziko epidemie považuji spíše za hypotetické.

V případě povinného očkování tu máme nebezpečí jiného druhu. A to zní: Stát si uzurpuje právo rozhodovat za občana o věcech, které státu nepřísluší. A čím více to dělá a prochází mu to, tím více to bude dělat dále. Navíc ve svých občanech vzbuzuje naprosto falešnou představu, že stát, prostřednictvím svých vyhlášek a zákonů, jej ochrání od všeho zlého. To samozřejmě vůbec není pravda, ovšem člověk pod dojmem paternalistického státu ztrácí svou přirozenou, pudovou obezřetnost. Což není hypotetické nebezpečí - stačí si pročíst zdejší diskuze či shlédnout jakoukoli publicistiku - a zjistíte, že je plná lidí, kteří si myslí(eli), že stát je ochrání a najednou jsou smutní z toho, že to neklaplo...

To druhé nebezpečí je NESROVNATELNĚ horší - přestože jeho zobrazení není tak patetické, jako třeba maminka s kočárkem nakaženým černým kašlem.

J. Rybenský 19.2.2014 11:07

Re: S autorem souhlasím

Psal jsem, že mám zatnuté zuby....Souhlasím s Vaším popisem tendencí státu i s popisem chování lidí. Vakcíny ale zdaleka nemají účinnost 100 %. 100%ní může být jejich schopnost navodit imunitu u jedince s dobrým imunitním systémem. Ale : Pár procent, u kterých se očkováním imunita proti černému kašli nenavodí plus pár procent svobodymyslných neočkovaných dá dohromady počet jedinců potřebný pro šíření infekce. Pro přesnost...člověk bez dostatku protilátek může mít jen suchý kokrhavý kašel (výraz naší obvodní lékařky) bez horečky a infekci šířit. U nás to ještě ujde, mnohem horší situace je například v Německu.

P. Boublíková 19.2.2014 11:18

Re: S autorem souhlasím

Plus ještě pár procent, kteří se ze závažných zdravotních důvodů naočkovat opravdu nemohou.

Ale mám pocit, že je to marný, je to marný, je to marný... Obvykle dosávám v diskusích "nářez" jako odpůrce jakýchkoliv příkazů a zákazů, tak holt jednou jsem za komunistku, co se dá dělat :-)

P. Švejnoch 19.2.2014 11:54

Re: S autorem souhlasím

Mám za to, že tu dnes nejste za komunistku, obecně je Vám tu dnes hlavně vytýkáno, že polemizujete s článkem, aniž jste si ho pořádně přečetla.

Ještě jednou, abych objasnil svůj postoj - já, řekněme technicky, nemám problém s tímhle konkrétním nařízením (resp. soudním verdiktem). Myslím si, že je to jedno z nařízení, které má alespoň trochu racionální základ (navíc je to celé komplikovanější o to, že rozhodují rodiče za své dítě), takže bych byl ochoten ho přijmout podobně jako pan Rybenský - s lehce stisknutými zuby.

Ale protože je to další ukrojení, byť malého, kousku mojí svobody v zástupu dalších, jehož konce nevidím, je pro mě neakceptovatelné.

J. Jurax 19.2.2014 22:46

Re: S autorem souhlasím

No jo, ukrojení kousku svobody v zástupu dalších ... jistě nesete úkorně například i pozbytí toho kousku svobody, o který přícházíte, když Vás diktátorský stát zákonem a pod sankcemi nutí jezdit vpravo. Taky existuje povinná školní docházka, nesmíte močit na veřejnosti, musíte s autem na technickou, jste povinen uposlechnout pokynu policisty ve službě a nesmíte sahat na holčičky pod patnáct a teď ještě to očkování ... moc z té svobody nezbývá ...

P. Švejnoch 20.2.2014 7:17

Re: S autorem souhlasím

Nemusím odpovídat na každou demagogii, že ne?

J. Jurax 21.2.2014 16:22

Re: S autorem souhlasím

Ne. Pak jí ale neužívejte, neboť jak se do lesa volá ...

R. Langer 19.2.2014 12:40

Re: S autorem souhlasím

Ano, mám ten pocit. Stačí na to jenom poslat maminkám (a nemusí to být jenom ty jednodušší) nějaký nesmyslný hoax do e-mailu, a nepůjde se vám očkovat prakticky vůbec nikdo.

P. Švejnoch 19.2.2014 13:40

Re: S autorem souhlasím

Aha... Vy "máte pocit" a "prakticky vůbec nikdo"... Tak to jsou ovšem nezpochybnitelné argumenty a excelentní statistický údaj.

Máte často pocit, že všichni okolo Vás jsou úplně blbí a Vy jediný jste ten moudrý?

A nebo naopak vycházíte ze znalosti vlastního postoje: "Stačí mi jeden hoax a zařídím se podle něj."???

J. Jurax 21.2.2014 16:34

Re: S autorem souhlasím

Hm ... jaké pocity máte Vy?

Ono s tím hoaxem to není sranda - on jednak každý není tak chytrý jak Vy, jednak o děti se bojí každý, maminky batolat tuplem a často dost iracionálně ... a hoax se špatně vyvrací, protože existuje nezanedbatelná tendence oficiálním vysvětlením nevěřit (lobby lékařů, výrobců očkovacích látek, všichni chtějí vydělat atd. až po konstrukce přímo paranoidní).

J. Rybenský 19.2.2014 8:46

Ironie osudu

V Olomouci před pár lety umřel kojenec, dítě protivakcinační aktivistky. Matka nebyla bacilonosičem, dítě tedy nakazil někdo, kdo se nedal očkovat, protože očkování přeci škodí.

R. Langer 19.2.2014 9:06

Re: Ironie osudu

S tím holt musí každý takový expert počítat. I když většinou nepočítá. Spousta lidí má tendenci tyhle "očkovatelné" nemoci podceňovat, protože se s nimi (díky očkování a izolaci socialistického systému) v životě nepotkala, ovšem v dnešní době není žádný problém chytnout od zahraničního "přítele" třeba tuberkulózu, nebo klidně něco horšího. :-(

J. Schwarz 19.2.2014 12:16

Re: Ironie osudu

Čtu-li dobře, pak zemřel KOJENEC, ergo dítě které se stejně ještě neočkuje, ať je matkou  "protivakcinační aktivistka" nebo lékařka vakcinolog, co by dítěti nejraděj napíchala všechny vakcíny včetně té proti žluté zimnici. Pro jistotu. Příspěvek je stejně pitomý  jakoby autor považoval za "ironii osudu" když se pádem ze židle při výměně žárovky zabije manžel horolezkyně, která se vyjádřila negativně k zavedení povinnosti nosit do hor přilbu. To není ironie, ale škodolibost.

R. Langer 19.2.2014 12:33

Re: Ironie osudu

Aha, pochopil jsem to trochu jinak, nicméně to, že se dnes můžete nakazit tím, co se tu desítky let nevyskytovalo, stále platí.

L. Juránková 20.2.2014 13:41

Re: Ironie osudu

Očkuje se KOJENEC, kolem 3 měsíce, neplést se s novorozencem.

V. Novák 19.2.2014 17:33

Škoda, že to nepostihlo tu krávu.

Dítě za to nemohlo.

P. Čulík 19.2.2014 8:18

Člověk se nesmí hned děsit všeho,

já jsem ročník 1950, doma jsme měli hliníkové hrnce, později i Al papiňák, všude byly hliníkové příbory a od pionýrských táborů, přes vojnu, čundry a stanování jsem jedl z hliníkového ešusu, co se uvařilo v hloníkových kotlích. A vypil něco piv, co se rozváželo v hliníkových sudech. Tak ta trocha aluminia, co se mi v hlavě usadila z vakcín, které mně naštěstí uchránily před obrnou, tuberou, černým kašlem a neštovicemi je několikanásobně převýšena tím z hrnců.

R. Langer 19.2.2014 8:56

Re: Člověk se nesmí hned děsit všeho,

Asi tak...

O. Istvanfy 19.2.2014 15:08

Re: Člověk se nesmí hned děsit všeho,

Pokiaľ viem, tak protihliníková hystéria vznikla, keď sa výrobcovia nerezových hrncov potrebovali zbaviť lacnej hliníkovej konkurencie. Tieto vakcíny sú len vedľajší efekt. Ale kto chce, nech sa bojí.

P. Čulík 19.2.2014 8:09

Trochu lépe číst, paní Boubílková,

abyste se nevlamovala do otevřených dveří:

...neboť komunikace odbornice ze Státního úřadu ...., v sobě měla prvky absurdního dramatu.... Z přeposlané korespondence jsem se mimo jiné dozvěděl, že litr mateřského mléka obsahuje 40 g hliníku.......

P. Boublíková 19.2.2014 9:07

Re: Trochu lépe číst, paní Boubílková,

Ano, tyto údaje autor převzal z nějaké korespondence, ale očekávala bych, že je uvde na správnou míru - pro představu, kolik hliníku se dětem dostane do těla při očkování a kolik ve stravě.

P. Švejnoch 19.2.2014 9:14

Re: Trochu lépe číst, paní Boubílková,

... a teď už se z faktu, že jste článek před napsáním Vaší filipiky pořádně nečetla, snažíte jen vylhat. Někdy opravdu platí "Mlčeti zlato". Například teď. ;-)

P. Čulík 19.2.2014 10:29

Re: Trochu lépe číst, paní Boubílková,

Autor komunikaci uvedl jako odstrašující příklad, vy to chápete jako bláboly, které uvádí autor.

P. Boublíková 19.2.2014 11:07

Re: Trochu lépe číst, paní Boubílková,

Z mé strany to nebylo rychlé čtení, ale rychlé psaní. Protože z této mojí chyby má několik diskutérů pupínky, omlouvám se za ni - především autorovi článku.

Doufám, že vše ostatní - tedy především svůj názor o nezbytném "kolektivismu" očkování, který je hlavním předmětem kritiky článku, už jsem napsala srozumitelně a bez chyb.

P. Boublíková 19.2.2014 4:40

Hliník se odstěhoval do Humpolce

"litr mateřského mléka obsahuje 40 g hliníku a litr kojenecké stravy dokonce 224 g tohoto prvku" - má vůbec cenu brát vážně článek, který obsahuje takovéto bláboly?

Milý autore, jestliže vám chybí epidemiologická studie srovnávající očkovanou a neočovanou populaci, račte nahlédnout do nějakých starších statistik a zjistit, kolik lidí umíralo na TBC, tetanus nebo záškrt dejme tomu před sto lety a kolik jich umírá dnes.

Anebo pokud byste chtěl vyloučit vliv antibiotik (která však možná fungují jen dočasně - rezistentních kmenů bakterií přibývá a éra antibiotik možná nebude trvat věčně), tak se podívejte na statistiky úmrtí a těžkých trvalých následků po dětské obrně (to je virová nemoc, na kterou antibiotika nepůsobí).

Jsem ročník 1958 a ještě mého spolužáka plus jeho staršího bratra stihla obrna zmrzačit tak, že oba chodili o berlích (prudce nakažlivá infekce postihla obě děti v rodině). Pro generaci našich rodičů bylo očkování požehnáním a nikomu ani nepřišlo na mysl uvažovat o vedlejších účincích - jakkoliv je jejich existence nepopiratelná. Zkuste si sám odpovědět na otázku, proč.

Do budoucna - proti virovým onemocněním a v případě nefunkčnosti antibiotik se spolehneme jen na hygienu? Jste si vědom toho, že aby očkování mělo smysl, musí být proočkovaná většina populace? Bohužel infekce a epidemie jsou kolektivní, nikoliv individuální záležitost.

P. Boublíková 19.2.2014 4:54

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

Ještě k tomu hliníku: proč by se měl všechne hliník z hexavakcíny dostávat do mozku - mozek hliník nějak "nasává"? To asi těžko.

Existují nějaké zdokumentované případy o tom, že by byl někdo poškozen hlinkem z očkovacích vakcín? Nebo jsou to všecho jen domněnky?

Kdyby očkování fungovalo individuálně, tzn. spolehlivě chránilo všechny, kteří se dají naočkovat - byla pro, aby se každý očkoval nebo neočkoval jak uzná za vhodné. Takto však fungují jen některá očkování - například proti tetanu. Takže klidně riskujte nákazu tetanem, tím nikoho dalšího neohrozíte. Bohužel se však může stát, že očkování proti epidemicky se šířícím nemocem může u jednotlivců selhat, a ti jsou pak závislí na tom, zda se epiedemie šíří nebo nešíří (tedy na tom, zda se nechali očkovat i ostatní). Komunistickou ideologii bych do toho fakt nepletla. Je to autorův záměr, jak se navézt do očkování anebo jen nepochopení principu očkování?

Pár jednotlivců, kteří mají například v silném nepořádku imunitní systém, se samozřejmě může "svézt" na tom, že většina populace je očkovaná a očkování neriskovat. Pokud k tomu však nejsou vážné důvody, považuju za vrchol sobectí nechávat riziko očkování na ostatních a sama se nebo své dítě neočkovat.

P. Boublíková 19.2.2014 5:07

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

P.S. Ještě jedna věc mi na článku vadí (kromě naprostého nepochopení "kolektivního" principu, na kterém funguje očkování proti nakažlivým infekcím a bohužel jinak fungovat nemůže), a to absence jakýkoliv kvantitativních údajů (jaké jsou toxické hladiny hliníku v organismu, kolik hliníku obsahují vakcíny atd. atd.). Kromě toho jednoho nesmyslu, kdy si autor spletl gramy a miligramy nebo donce mikrogramy (dohledávat to za něj nebudu). Takže čtenář, i kdyby chtěl, si nemůže učinit o velikosti hliníkového nebezpečí vlastní závěr. Možná je to vzhledem k autorově velkorysosti ke kvantitativním údajům i lepší - postavit vše kolem očkování do ideologické, nikoliv racionální roviny.

T. Vodvářka 19.2.2014 6:24

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

Autor rovněž pozapomněl připomenout eradikaci /úplné vymýcení/ černých neštovic. Díky očkování celosvětově zavedenému /jehož autorem byl český lékař MUDr. Raška/, toto onemocnění úplně vymizelo ze světa. Proti tomu je hliník v mozku /který má nejspíše nějakou souvislost s Alzheimerovou nemocí/, rozhodně menším zlem.

Rodiče, které nedají své děti očkovat, bych nechal posléze zaplatit veškerou terapii nemoci, které jejich dítě kvůli absenci očkování dostane. Má pravdu paní Boublíková, že přirovnávat kolektivní očkování k reliktům komunismu je pochybné.

V. Němec 19.2.2014 8:25

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

A ty ostatní necháte zaplatit léčení Alzheimera?

R. Langer 19.2.2014 8:54

Re: Hliník se odstěhoval do Humpolce

No, pokud se ho jako očkovaní dožijí... :-D