1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

VÝZKUM: Realita versus konspirační teorie chemtrails

Letecké stopy z komerční či vojenské dopravy totiž obsahují zplodiny plné škodlivých nanočástic, které vznikají při spalování paliva a jeho různých syntetických přísad. Ty nejen škodí našemu zdraví, ale ovlivňují počasí a klima.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Woloszczuk 13.7.2023 10:13

S tou "ekologizací letectví" nemáte pravdu. Pravidla uplatňovaná v Evropě naopak nutí letecké společnosti létat i s prázdnými letadly - dokonce během covidu docházelo k situacím, že prázdná letadla třeba starotovaly a po hodině kroužení znovu přistála na stejném letišti. To jen a pouze proto, protože pokud by neodletěla, mohla ztratit časové sloty pro další starty na konkrétním letišti a hrozila by jim podstatněvětší ztráta než z několika tun paliva...

O. M. 11.7.2023 23:08

A co chemtrails z automobilů? Ty obsahují zhruba totéž a inhalujeme je z mnohem menších vzdáleností.

A sluší se připomenout, že letectví je odvětví, kde je největší přirozený tlak na ekologizaci - každý kilogram paliva, který není poťřeba spálit, znamená ekonomický profit, protože místo něj můžu vézt o něco více nákladu či cestujících nebo prodloužit dolet.

P. Adámek 11.7.2023 21:53

Jenom pro přesnost: to nebylo heslo, to byla pionýrská písnička. Je to, jako by někdo charakterizoval současnou dobu podle Gottovy písničky "Dám velikou ránu."

Ve skutečnosti snaha ovlivňovat počasí byla za všech režimů stejná, samozřejmě v závislosti na technickém pokroku té které země.

J. Pallas 11.7.2023 20:51

Za tu virgo se omlouvám, je to znamení mé ženy.

Ale dostali jsme se daleko od začátku vlákna, bylo by to asi na delší debatu, na kterou se necítím silný v kramflecích. V mládí jsem se o meteorologii zajímal, ale kdeže loňské sněhy jsou...

J. Pallas 11.7.2023 20:47

Ano, ale z větších výšek se cestou dolů vypaří nebo vysublimuje.

P. Sura 11.7.2023 20:38

.... motýle ne?

P. Labaj 11.7.2023 19:59

By mě ...

P. Labaj 11.7.2023 19:59

Vy mě zajímalo, odkud čerpáte informace. Protože jsou evidentně nepravdivé.

Nevím, jak mravency a termyty. Ale když jsem dneska okopával rajčata, tak jsem žýžal ptal, jak to teda je. A všechny se shodly na tom, že je to bohapustá pomluva.

P. Labaj 11.7.2023 19:55

Ale stačí jen na jižní polokouli. Zní to přece tak, že mávnutí motýlích křídel na jižní polokouli může způsobit hurikán či jinou katastrofu na té severní.

Nebo je to podle nejnovějších vědeckých výzkumů už dneska jinak?

J. Jurax 11.7.2023 18:53

Ach ano, opomněl jsem ... :-)

M. Kocián 11.7.2023 17:18

Co vystoupá nahoru, musí spadnout dolů. Tedy pokud to nedosáhne únikové rychlosti.

M. Šejna 11.7.2023 16:10

Pěšky a koňmo nikoli. Vznikaji při tom stopové látky a nanočástice z podrážek bot a podkov.

;-)

J. Jurax 11.7.2023 15:34

Ano.

A normy třeba určit tak, aby automobilová i železniční doprava byly likvidovány a výroba skoro všeho taky. Ve jménu lepšího příští.

U automobilové dopravy se to docela daří. Tedy v EU.

Tu výrobu nakonec lze outsourcovat do Číny nebo tam někam.

J. Jurax 11.7.2023 15:26

Neřekl bych. Jde o projev stejné ideologie.

J. Jurax 11.7.2023 15:25

Nelétat!

Přes oceán plachetnicí a po souši pěšky, nanejvýš koňmo.

A mají-li bratři Wrightové pomníky, je třeba neprodleně zbourat!

L. Metelka 11.7.2023 12:22

Virga (ne virgo) není závislá na výšce oblaku, ale hlavně na teplotě a vlhkosti vzduchu pod oblakem a jestli se srážky stačí vypařit, než dopadnou na zem. Vyskytuje se i pod středně vysokou oblačností.

J. Pallas 11.7.2023 12:19

Pardon, VIRGA. Ta Paměť!

J. Pallas 11.7.2023 12:17

I výš, ale pokud vím, tak u srážek z vyšších oblaků nastává jev zvaný VIRGO, tj. nedopadnou na zem.

L. Metelka 11.7.2023 11:57

Kumulonimby mohou sahat i do 15 km...

J. Pallas 11.7.2023 11:56

Prší z mraků max. 7 km nad zemí. Letová hladina je 10 km.

M. Šejna 11.7.2023 11:43

Přesně tak.

Na klima mají vliv jen mravency, termyty a žýžali

;-D

L. Metelka 11.7.2023 10:55

Green Deal a geoinženýring je každý o něčem jiném.

J. Hajský 11.7.2023 10:35

Za komunistů jsme sr bohapustě chechtali bolševickému heslu, přicházejícímu ze SSSR: "Poručíme dešti, větru, kdy má pršet, kdy má dout".

Dnes to dostalo vědecký název Geo-inženýrství (případně Grýndýl), a protože to přichází ze Západu, tak je to holt OK.

R. Langer 11.7.2023 10:23

Neměli by se zakázat motýli? Znáte přece ten "efekt motýlích křídel"? 8-o

R. Langer 11.7.2023 10:21

Už jste na to konečně přišel taky? :-P

P. Baum 11.7.2023 9:53

"Ve Velké Británii a dalších západních zemích je navíc stále povoleno používat v malých letadlech i olovnaté palivo."

Tady se zdá být autor dost zkresleně informovaný - nejde jen o "západní" země, ale o všechny vůbec. Bezolovnatý letecký benzin se zatím používá jen výjimečně, myslím, že v USA... Tedy pokud nepočítáme ultralighty létající s motorem Rotax...

M. Šejna 11.7.2023 8:55

Letecká doprava nemá a klima žádný.

A víte proč?

Protože lidstvo nemá na klima žádný vliv.

;-D

M. Šejna 11.7.2023 8:53

Nanočástice vznikají při všem. Při automobilové i železniční dopravě, při výrobě skoro všeho.

Takže je potřeba měřit množství překračující zdravotní normy a neblbnout z každé nanočástice

L. Metelka 11.7.2023 8:39

Geoinženýring je celkem zvěrstvo. Naštěstí většinou technicky i finančně neralizovatelné.

P. Kubáč 11.7.2023 8:15

Když jsem četl článek nemohl jsem vyhnat z hlavy humornou leč pravdivou hlášku, že "nejčastější příčinou úmrtí je narození"

ERGO cokoliv člověk dělá má na Zeměkouli nějaký vliv - letecká doprava jako nejúspornější osobní transport také - a jediné řešení ještě úspornější řešení - je zavedení nevolnictví ve stylu "koho panství toho lid" - ale i tam by se dalo namítnout, že obyvatelstvo v zemljankách sice neprodujuje "nanočástice" ( kdoví jak by se líbil prach ze zemědělství) - přesto však vydechuje CO2.