5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jenicek 8.7.2009 15:15

Re: rad bych aby mi autor vysvetlil

Právě, že se žádná grantová konkurence konat nebude. Prachy budou rozdělovány strikně podle minulých výsledků a "výsledků" (první blbost, normální je hodnotit kvalitu předloženého projektu) nesmyslně ohodnocených "kafemlejnkem", který umožňuje produkovat nekvalitní šunt, ale s vysokým bodovým hodnocením. To je podstata věci, další v blozích Zlatušky nebo Hořejšího.

MZ 8.7.2009 15:05

Re: rad bych aby mi autor vysvetlil

Z grantu nelze platit "provoz", tedy energie, vodu atd. Takže Akademie sice může mít grantových peněz na výzkum relativně dost, ale bez elektřiny jsou sebelepší přístroje jaksi na bzum. A pokud bude do budovy zatékat, holt si vědec za svoje koupí pláštěnku, žejo ?

ZEPHIR 8.7.2009 15:01

Re: Wagner si dokonce dovolil Zephira několikrát setřít

Spíš si dovolil muj příspěvek smazat a zabránil mi tak ilustrovat diletantismus, který provádí on. Jelikož si tím nechal poslední slovo, můžete získat dojem, že jsem byl setřen - ponížený předklon ale opravdu nepatří k běžným postojům zaměstnanců AV CR, to mohu z vlastní zkušenosti potvrdit.

Nicméně pan Wagner mi je v kontextu diskuze o zachování Akademie v současné podobě zcela ukradený - Akademie si musí uvědomit, že když rozpočtové škrty všech ministerstev tvoří 20%, pak redukce výdajů o 15% na tuto kapitolu je za dané situace spíše bonus. Ostatní státní zaměstnanci jsou na tom daleko hůře, nemluvě o zaměstnancích privátní sféry, kde se nás při redukci nákladů na naše představy nikdo neptá.

para 8.7.2009 14:56

Re: Špatně se to hodnotí, nejsou čísla!

Nevím jaký guláš konzumoval "j" v letech 1990 až 2000 ale já jsem v té době tunílků registroval dost i podobně nakonec i celosvětová média. Vemte si i nyní platy vysokoškolských pracovníků a pracovníků akademie věd a zjistíte, že je v zaměstnání často drží právě zájem o vědu a její pokrok nikoli platové podmínky - a bude asi hůř.... Srovnejte si s tím platy top manažerů.... a možná přijdete na to kdo z nás má s čeho uvařený guláš.;-)

Navrátil Josef 8.7.2009 14:54

Re: Špatně se to hodnotí, nejsou čísla!

Prosím si přesný odkaz - link na tu Zprávu o hospodaření AV. Děkuji  (( věřím, že tam uvidím přesné rozvrstvení "kolik" peněz šlo do kapes akademikům + almužny z grantů  a kolik bylo ostatních  nákladů do vědy a výzkumu  )).

ZEPHIR 8.7.2009 14:45

Re: Je moc krásné, když likvidaci české vědy prosazují ti,

To je trochu zkreslené - zvlášt v případě základního výzkumu, kde je časový odstup mezi výzkumem a výrobou několik desítek let. Když budeme mít silný aplikovaný výzkum, jako mají např. Svýcaři, budeme na tom z hlediska výroby ještě lépe. Opravdu tomu není tak, že se náš průmysl zhroutí, když zrušíme akademické politbyro, založené před padesáti lety bolševiky a příjmy ústavů převedeme z rozpočtových na grantové.

ZEPHIR 8.7.2009 14:42

Re: jednotlive ustavy davno samostatne jsou

Uvažujme logicky: kdyby GA schválila akademii všehovšudy 15% podaných grantů a současně by akademie byla živa z grantů, znamenalo by to, že už by byla dávno redukovaná na 15%. Jelikož tomu tak není, znamená to, že granty GA tvoří jen 15% příjmů akademie. Rozpočtové kapitoly všech ministerstev byly díky krizi v průměru seškrtány o 20% - takže i kdyby AV CR přišla kompletně o všechny granty z GA, vadilo by jí to méně, než rozpočtové škrty.

Opravte mě, jestli se mýlím...;-)

jasan 8.7.2009 14:33

rad bych aby mi autor vysvetlil

proc je presun z institucinalniho na ucelove financovani likvidacni....

obava se snad ze neobstoji v grantove konkurenci?

Chris Kelvin 8.7.2009 14:26

Re: Ale to nejde,pane Wagnere ...

Kdyby nebylo 40 let tuhého komunismu, nebylo by ani Krejčíře, Mrázka a Koženého. To si Ferry opakujete jako mantru před spaním, abyste to konečně pochopil :-/

vita 8.7.2009 14:11

Je moc krásné, když likvidaci české vědy prosazují ti,

kteří se za socdem vlády děsili, že "se stáváme montovnou". Nebude-li věda, nezbyde, než se skutečně stát jen montovnami.

vita 8.7.2009 14:07

Vy troubo,

odkdy měly být jaderky v ČR STÁTNÍ projekt?

vita 8.7.2009 14:06

Oni akademici hlavně nestojí před Zephirem a jeho náapady v poníženém předklonu

a Wagner si dokonce dovolil - Ó HRŮZO HRŮZ! - Zephira několikrát setřít předvedením jeho naprostého diletantismu ve všem, o čem pronáší "zasvěcené" komentáře.

Takže pryč s ním!

A pryč s celou akademií, dokud patřičně nedocení Zephira!

-ferry- 8.7.2009 14:05

Ale to nejde,pane Wagnere ...

... Kožený,Pitr,Krejčíř a stovky dalších (např.Mrázek...) jsou fenoménem naší doby v české kotlině.To jsou ti vzdělaní,úspěšní,podnikaví a jak ještě jinak je nazývá velikán naší ekonomiky jistý Kalousek. My ostatní těmhle lidem jen závidíme,protože jsme líní,závistiví a ještě možná něco...Před téměř dvaceti lety to takto začal hodnotit Klaus a jak vidět má pokračovatele... Kalousek je zkrátka kousek ... ještě nám všem (tedy i vysokým školám)ukáže...

Ivan Nový 8.7.2009 13:27

paro,

tak jinak, peníze investované do reklamy se vrátí, jen když jich investujete hodně, než investovat málo, tak raději vůbec nic. Jinak klimatologové se v reklamě činí celkem dobře, zblbli celý svět :-))))

j 8.7.2009 13:24

Re: Špatně se to hodnotí, nejsou čísla!

Na jedné straně tuneláří a na druhé poctivý vědci ke kterým se máme modlit. Máte v tom nějaký guláš

woka 8.7.2009 13:24

autorovi

Hospodářská komora a Svaz průmyslu a dopravy se shodují na snížení státního příspěvku pro vás a vy je obviníte, že jsou ze stejného těsta jako Pitr, Krejčíř nebo Kožený. Skutečně korektní...vědecké závěry děláte taky tak?   

Malý Aston 8.7.2009 13:16

Re: Špatně se to hodnotí, nejsou čísla!

Již žádná čísla nepotřebuji, budoucnost je tak hrozná že se jdu oběsit.;-D

para 8.7.2009 13:01

Re: Špatně se to hodnotí, nejsou čísla!

Pokud jses kdy Malý Astone něco učil, tak za tím obsahem vědění v učebnicích jsou někde skryti "vědci". Od Phytagora až po Einteina a dál... Jukni někdy do nějaké lektorované knihy a pak si zjisti kde ti dotyční pracují na plný úvazek... Pokud např. dnes nemocníš rakovinou plic máš několik let než se o tom vůbec dovíš - pak je to už jen proces fatální... Modli se k těm neznámejm vědcům kdekoli po světě - nejprve musí přijít poznání jak na to - třeba v obecné genetice, virologii,....., Teprve pak aplikovaný výzkum možná vyvine postup na kterém jednou někdo hodně zbohatne a který i Tobě možná fakticky zachrání život. Chceš to vyčíslit?

A k těm děrám v penězovodech od toho máme profiky v bankovním sektoru a pod. viz tunelářská velmoc Česko a hypoteční supervelmoc Amerika a všichni co se s hospodářskou krizí najednou nyní vezou. . A kde na zabrždění toho sesuvu vzít? Proč nešáhnout i na peníze určené de fakto ke vzdělanosti národů?  Vždyt už ji stejně nebudou potřebovat - jsou před vyrabováním - uhlí a ropa dochází, jádra moc není a muselo by se moc přemejšlet a investovat... je nás tu tak jako tak moc tak to vzdělanci sotva zachráněj....  Potřebuješ k tomu taky čísla?

Gandalf 8.7.2009 12:52

Re: Rozvoj reaktorů IV generace

No, když někdo dokáže napsat "já by sem", tak tím o sobě prozradí dost.

Navrátil Josef 8.7.2009 12:48

Re: Pane Wagnere,

Anebo si myslí pan Wagner, že šuplík „alkohol“ se má ponechat nepokrácený a o to víc pokrátit šuplíky na zdravotnictví, na dálnice, na důchody…atd. atd. ??, aby bylo stále toho chlastu stejně ?

Navrátil Josef 8.7.2009 12:35

Re: Pane Wagnere,

Myslím, že tady nejde o to na co stačí pan Wagner, ale bylo by serióznější místo hrom-blesků dát na stůl statistická čísla o tom jak jsou státní peníze uvnitř AV rozparcelovány, kolik putuje kam. Pokud HK má názor o tom, že rozpočet pokrácený není  pro AV likvidační, pak je to stále jen názor a není korektní, aby pan Wagner už obviňoval HK, zadušuje AV jen svým názorem. Pokud je vůbec ono pokrácení pro AV vládou jejím  "zadušením", pak tu vinu nenese HK názorem...a dokonce ani né ta vláda. Copak to dělá vláda naschvál ? Pokud vláda krátí všechny škatulky proporcionálně, a dělá to nedobrovolně, neb je k tomu donucena světovou krizí, kterou nezavinolo Česko, tak pak proč vinit vládu, že "zadušuje" AV ?? Nechápu. V čtyřčlenné domácnosti když vypadne jeden ze zdrojů příjmů a hlava rodiny se rozhodne o pokrácení všech položek, taky rozumný 17 ti letý synáček nebude řvát za šuplík "alkohol", že je to pro jeho chlast krok likvidační.

para 8.7.2009 12:34

Re: Pane Wagnere,

Zdravě ambiciozní program nemá nikdo. Arabové dnes např neinvestují do infrastruktury ale do půdy - skupují ornou půdu a asi né zbytečně. S ambiciozností to nemá co dělat - má to ale co dělat ze strategií přižití v přelidněné planetě. Peníze na reklamu - to jsou peníze vydávané na to abychom někoho klamali... Když už tak bych investoval do informatiky. Peníze do AV jsou spíš jak té reklamě obecně investované do lidského poznání - něco to stojí ale nejnebezpečnější není pro člověka neznalost ale chybné poznání, kterému uvěří - spíše tedy ta víra v reklamu.

knihovnik 8.7.2009 12:28

Re: Špatně se to hodnotí, nejsou čísla!

podivej se do vyrocnich zprav  a zprav o hospodareni ustavu, jsou na webu. A pred tim nez si zjistis co je na webu se predevsim nerozkrikuj kasparku.

tich@dohoda 8.7.2009 12:26

Re: tichá dohodo,

proboha, soudruhu Vano Novy, i soukromy projekt zavisi na zakonech , pokud vam brcalnici/ci kdokoliv jiny, zablokuji legislativu o jadru, potom se i soukroma iniciativa jde klouzat, stejne jako kazda jina. Cest :-)

Ivan Nový 8.7.2009 12:14

tichá dohodo,

no mělo by jít o soukromý projekt, nikoliv o státní projekt.

Malý Aston 8.7.2009 11:48

Špatně se to hodnotí, nejsou čísla!

Pokud je zde přítomen nějaký akademik, tak ať nám napíše kolik dostávají ročně prachů,kolik mají vědců,kolik úředníků a kolik uklizeček a jaká je struktura akademiků. Pak nám může napsat co vyzkoumali, kolik toho prodali a kolik jenom prožrali. Já vůbec proti výzkumu nic nemám a jsem ho ochoten ze svých daní podporovat ale těch co chtějí moje daně je nějak pořád více a více. Zemědělci chtějí prachy na krajinu, ne pro chov ale pro krásu krajiny a pak přijde déšť a polovina česka je pod vodou. Železničáři chtějí moje daně na dopravu a nic nedopravují, úředníci mají také málo a proto styk s občany omezují na minimum. Každý má zájem o moje daně a výsledek pořád kulový. Co kdyby naši akademici našli tu díru z našich penězovodů která někde mizí, tu díru zacpali a pak chtěli pár procent z výsledku?:-D

tich@dohoda 8.7.2009 11:43

Ano, to je pravda. Ale přece jen by to chtělo nějaké ambicióznější vize. Třeba postavení 5 nových jaderných elektráren v ČR.

viz titulek, modry bolsan, soudruh Vana Novy/. Musel jsem si utrit monitor, soudruhu Novy, slzy dojeti. Nebyli jste to nahodou vy, modri bolsevici, kdo zablokoval jaderky. Kdopak to sel do party s brcalniky, kteri jasne deklarovali, ze jaderky v zadnem pripade. Tak jste byli nadrzeni na koryta a kradeni, vy modre bolsevicke sfine, ze vam nevadili "byvali cernosi" , jen se nacpat ke korytum. Cest :-)

Ivan Nový 8.7.2009 11:24

Re: Pane Wagnere,

Ano, to je pravda. Ale přece jen by to chtělo nějaké ambicióznější vize. Třeba postavení 5 nových jaderných elektráren v ČR. A k tomu vytvořit konsorcium AV, českých i zahraničních firem a bank. S penězi na vědu je to to samé jako s penězi na reklamu, buď je třeba dávat hodně, a nebo vůbec nic.

knihovnik 8.7.2009 11:22

Re: jednotlive ustavy davno samostatne jsou

vy ubohy zvanilku, vy asi nevite, jaky je previs grantovych aplikaci nad udelenymi jinde ve svete. podivejte se na verejne pristupne udaje NSF, NERC, EPSRC dalsi si jiste najdete sam.

a stohy papiru uz take nejsou - i GACR ma elektronicky system.

Jura Jurax 8.7.2009 11:04

Re: Pane sám jsem prcoval jako výzkumný pracovník......Re: akademická top-elita má ale jeden podstatný dlouhodobý programový rozdíl

R^R^R^