Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VĚDA: Je čas oddělit Zemana?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Boublíková 20.1.2015 10:54Re: Praktické školy Páni Vaclavikova nečte Učitelské noviny a tak ví své :-) |
P. Boublíková 20.1.2015 10:52Re: Praktické školy Dokument Strategie.... pořád platí - do konce roku 2015. Za vaši nedovtipnost fakt nemůžu. |
A. Alda 20.1.2015 11:00Ale chtějí je zavírat. Právě že chtějí. Určitá parta divných lidí už dlouhodobě vyvíjí velký tlak na zrušení nejen praktických, ale i speciálních škol. Do určité míry jsou to ti samí, co chtějí zrušit víceletá gymnasia a torpédují snahu o zřizování škol či aspoň tříd pro zvlášť nadané děti. Speciální školy přitom poskytují všeobecné vzdělání a speciální schopnosti dětem postiženým, které nemají šanci získat kvalitní vzdělání ve školách běžných, pro zdravé děti. Ve speciálních školách jsou třídy nanejvýše 12 dětné a učí tam učitelé se speciálním vzděláním, připravení a schopní naučit ty děti věci, o kterých se rodičům a jiným pedagogům ani nezdá. Například naučit poloslepé dítě zeměpis nebo geometrii nebo lyžování... Nebo nahluchlé dítě odezírat a znakovat a hrát kolektivní hry (ač neslyší ani spolužáky, ani rozhodčího). Nebo poskytnou možnost tělesné výchovy i dětem s obrnou, které mají sníženým nebo zvýšený svalový tonus. Doporučuji Vám starší blogy zde na Lidovkách, třeba od pana Jurčíka: http://jurcik.bigbloger.lidovky.cz/c/244709/Doboviny-2-ruseni-specialnich-skol.html |
K. Luboš 20.1.2015 9:20Nic není tak prosté V Česku existují pro postižené děti speciální školy, které mají speciální vybavení, odpovídající vybavení a speciální pedagogy se značnými zkušenostmi. Prostě to umí dělat. Ovšem EU rozhodla, že tento systém se musí rozbít a děti začlenit mezi zdravé. No a její čeští přísírkové s tím samozřejmě horlivě souhlasí. Takže handicepované děti začnou navštěvovat normální školy, které pro to nemají podmínky, neumějí je a nechtějí je učit. (Samozřejmě tohle vám žádný ředitel nepotvrdí, protože není blázen!) A stejný blázen je ten učitel, který vám tvrdí, že se bude plnohodnotně věnovat zdravým dětem a ještě zvládne ty handicapované. Takže vám přesně řeknu jak to dopadne: jako s eŠVéPé! |
J. Fleiszner 20.1.2015 10:06Re: Nic není tak prosté Chytrej kluk (holka) na vozíku se zdravejma rukama, který bude mít hadicap pouze v tělocviku, je OK. Nacpat, ale do normálních tříd nevzdělavatelné cikány nebo téměř mentálně postižené je pitomost. Cikánovi to nepomůže (jako všude ve světě) a mentálně postiženýmu je jedno kde bude (pod vedením asistenta) slintat. |
K. Luboš 20.1.2015 10:33Ten kluk na vozíku je... ...samozřejmě OK, ale když máte mentální postižení, tak stejně chodíte jenom na výchovy! |
A. Alda 20.1.2015 11:09Nesoustřeďte se jen na vozíky. Dětí na vozíku zas tak moc není. Spousta jich "jen" chodí o berlích či "jen" špatně chodí. Ve speciální škole si i tyto děti zacvičí a i tyto děti se speciální školou mohou na výlety a na plavání a na lyžařský výcvik... v normální škole ne. Pak zde máme mnohem více dětí špatně vidících a nevidících a spoustu dětí špatně slyšících a neslyšících - pro ty je tzv. inkluse odsouzením k nevzdělanosti. A pak jsou zde děti s všelikými zvláštními vadami od autismu až po touretův syndrom... A samozřejmě i ty děti s mentálním postižením. Pro všechny tyto děti je lépe, chodí-li do školy se sobě rovnými, do třídy s nejvíce 12 žáky, kde je učí učitel specialisovaný na výuku lidí s jejich poruchou. |
P. Kmoníček 20.1.2015 9:04Gratuluji Vám za překrásný slovní termín:CVIĆENÝ MLUVČÍ....Děkuji |
R. Langer 20.1.2015 8:49Pane doktore, tak vy tvrdíte, že: "Čistá fakta jsou jednoznačná: na rozdíl od toho, co tvrdí Zeman a jeho cvičený mluvčí, neexistuje jediná fundovaná neurologická nebo neuropsychologická studie, která prokazuje, že když jsou děti s handicapem – anebo vůbec jakékoliv dítě, které je „jiné“ - segregované, daří se všem nebo kterémukoliv z nich lépe." To si děláte legraci, nebo jak tomu mám rozumět? Nebo nechcete schválně rozumět vy? Potom ovšem nevím, kdo je tady větší blbec, jestli pan prezident, nebo pan doktor. :-P |
A. Alda 20.1.2015 11:12Je lhostejné, zda studie existují či nikoli. Zkušenosti rodičů a samotných dětí a také učitelů jsou podstatné a dosti jednoznačné: většina z nich si speciální školství pochvaluje a oceňuje to, že společnost je ochotna věnovat výchově a výuce postižených dětí zvláštní péči, přestože to stojí mnohem víc peněz. |
J. Hejna 20.1.2015 14:29Re: Pane doktore, tak vy tvrdíte, že: Když někdo schválně nechce rozumět, tak nemusí být větší blbec. To bude asi případ pana doktora, ledaže by byl větší blbec. |
K. Frauknecht 20.1.2015 7:48Neuvěřitelné! Že je Zeman nekonformní (obecně, hloupě nepapouškující většinové názory :-)), podobně jako jeho předchůdce, je v pořádku. Otevírá se diskuze, problémy se řeší (anebo ne :-)), ale společnost "žije". Některé názory mohou být i chybné, proč ne? Ovšem tvrzení, že:"výuka postižených dětí vyžaduje více pozornosti a prostředků. Jenže takto vynaložené prostředky se naprosto vyplatí. Všem." je zhovadilost první kategorie! Jak to asi může vypadat? Buď se tempo výuky přizpůsobuje většině. To znamená, že se postižený dloube v nose anžto nestíhá. Nebo se tempo výuky přizpůsobí postiženému jedinci a to se v nose dloube zbytek třídy! |
M. Bomar 20.1.2015 8:17Re: Neuvěřitelné! velmi casto se stava, ze postizeni jedinci se odhali jako geniove. to ovsem podprumerni obcane i ten nas nejvyssi nechapou. |
K. Frauknecht 20.1.2015 8:30Re: :-) Jo, může se stát. "Velmi často" jistě ne, ale hlavně, vůbec to nesouvisí s podstatou věci :-). |
R. Langer 20.1.2015 9:06Re: Neuvěřitelné! Tak je otázkou, kdo se dá skutečně považovat za génia, že. A také kolik se těch géniů v praxi skutečně odhalilo, a tím myslím hlavně ty "postižené", co jsou fyzicky zcela v pořádku... |
R. Langer 20.1.2015 8:53Re: Neuvěřitelné! Máte pravdu, a to se nikdo nezmiňuje o případech, kdy ten "postižený" vůbec o žádnou výuku nestojí, a dává to patřičně najevo, nemluvě o tom, pokud je jich více. Pan doktor asi měl nějakou slabší chvilku, jinak si to neumím vysvětlit, protože praxe určitě nepotvrzuje to, o čem v článku blábolí. Docela rád bych viděl jeho vyjádření v diskusi. Ale ještě raději bych ho viděl v praxi ve třídě s těmi "postiženými". Možná, že by potom napsal úplně jiný článek. |
J. Hejna 20.1.2015 14:35Re: Neuvěřitelné! Souhlasím s vámi, jenom byste si měl objasnit význam slova nekonformní. |
P. Boublíková 20.1.2015 7:22věda Článek je zařazen v rubrice Věda :-) :-) :-) :-) :-) |
P. Maleček 20.1.2015 6:19Krutá pravda posledního odstavce Cituji: ..."Zeman uchopí otázku nikoliv z její faktické podstaty, ale z jejího xenofobního, segregačního a pudového konce. To první totiž vyžaduje vyšší úroveň sounáležitosti, společenského soucítění a schopnosti vnímat věci s odstupem. Zeman selhává ve všech těchto kategoriích. Jako neurologický pacient i jako prezident". Krutě pravdivé, jen s "drobnou" připomínkou. To, že Zeman vychází vstříc oněm nejnižším pudům a to nejen v oblasti hendikepovaných dětí, není dáno jen jeho naturelem, ale také jeho kalkulem, že si tím získá další voliče ze spodiny (ne ekonomické, ale sociokulturní) společnosti, která ho svým hlasováním dostala na hrad. O to je však Zemanovo angažmá na hradě děsivější. Až mě připadá, že název titulku je jazykovou hříčkou, skrývající ve výměně jednoho písmena použitého slovesa historickou nutnost. |
A. Alda 20.1.2015 11:20Nejnižší pudy? Tak rodičovskou lásku považujete za nejnižší pudy? Speciální školy se přes všechen nátlak pomatené eurohujerské levice drží jen kvůli neustávající snaze rodičů postižených dětí, kteří chtějí pro své děti to nejlepší, tedy i kvalitní vzdělání a slušné zacházení. |
A. Jaroš 20.1.2015 15:23Re: Krutá pravda posledního odstavce Malečku, podjte mi pero abyste už nepsal takové bláboly. |
R. Szewczyk 20.1.2015 5:25he he pohled na dochtora ze sedláckého pohledu!Pán dochtor z tej dochtořiny přes nervy docela zblbnul! |
J. Hejna 20.1.2015 14:37Re: he he Ozaj, z vonku to tak vyzerá. |
J. Prikner 20.1.2015 4:08Autor je snad neurolog ale zeptejte se učitelů a rodičů žáků ve třídě s jedním nebo s více postiženými dětmi; pro ilustraci ať si autor shlédne seriál ČT 8.A - v takovéto třídě s standardní dítě moc nenaučí. |
J. Kanioková 20.1.2015 2:41Autor je lékař, a může hodnotit jen z lékařského hlediska Žáci, kterým o něco jde, si problémové spolužáky nezaslouží, říká učitel - http://jdem.cz/brhaz9 Obhajoba speciálního a praktického školství - http://jdem.cz/brhdv2 Zemanův výrok o inkluzi – klasická ukázka manipulace médií - http://nozicka.blog.idnes.cz/c/444122/Zemanuv-vyrok-o-inkluzi-klasicka-ukazka-manipulace-medii.html Zdraví a nemocní - http://jdem.cz/brhbk4 |
P. Dvořák 20.1.2015 2:27Všichni jsou tak stejní, že ti nejlepší jsou nejstejnější. Takže by se jistě "vyplatilo" zrušit jednotlivé ročníky a škole opět vrátit původní smysl, kdy se všichni v jedné třídě naučili alespoň číst, psát a počítat do sta. Když na jaře začínalo vyhánění na pastvu, víc stejně nepotřebovali. |
A. Alda 20.1.2015 11:22Velmi trefné. Jednotřídky stále v některých vesnicích existují a jejich existence je obhajována téměř stejnými argumenty jako snaha rušit speciální školy. |
J. Hejna 20.1.2015 14:41Re: Velmi trefné. Žáci z ménětřídních škol jsou v průměru lépe připravené na další výuku, než žáci z neménětřídních škol. |
M. Barta 20.1.2015 1:08Co tím pan Zeman myslel, se lze jen dohadovat, protože nic dalšího neřekl. Problém je v tom, že se bez zábran a opakovaně pouští na tenký led odborné debaty, aniž by k tomu byl kompetentní. Doufejme, že nezačne psát o jazykovědě. |
J. Vyhnalík 20.1.2015 5:07Re: Co tím pan Zeman myslel, Co tím Miloš Zeman myslel vyplývá z kontextu, ve kterém to řekl. Bylo by možná vhodné abyste si ten kontext zjistil a možná by se vám rozsvítilo. |