26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VĚDA: Den konce světa

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pes 12.4.2007 13:18

Re: Re: Re: Re: Vědátoři sou jako obvykle moc chytrý

Známí pábitelé Navrátil a Zephir jeden autor hypotézy HDV a druhý teorie ATW, tak tito pánové vědátory nemilují a oni zase je ;-D

L 29.3.2007 13:15

Kazic zabavy, kdo jsem

Jestli si myslite, ze rozebirat nejaky film a kritizovat fantazii autoru je uzitecne, tak si pravidelne poustejte na prime serial Letiste a bod po bodu si rozebirejte, jestli je to mozne nebo nemozne. Take muzete dospet k nejakym prekvapujicim zaverum. Take je dobre si pustit v nedeli kolem poledne zvanici politiky a rozebirat jejich zvaneni.

Navrátil Josef 27.3.2007 11:13

Re: Re: Re: Vědátoři sou jako obvykle moc chytrý

zopakuji starou otázku : vědci se bojí vyzkoušet poslat atomovku na Slunce, že náááhodou kdyby se něco tím spuastilo, ale nebojí se v CERNu spustit jiné nepoznané jevy...hm...zajímavé

cheve7 26.3.2007 19:32

Co přinesl nový silniční zákon? Šikanu a perzekuci obyvatelstva,nic víc.:

Téměř rok po platnosti nového silničního zákona se ukazuje, že nehodovost na našich silnicích se nezlepšila. Policie ale získala nepřiměřenou moc a také jí k šikaně obyvatel hojně využívá. Např. v Praze policie číhá za bukem u nějaké čtyřproudé přehledné svodidly opatřené komunikace (např. ul. Vrbenského Praha 7), kde záměrně ponechává rychlost 50km/h a poté řidiče perzekuuje. Stačí dva  přestupky s překročením rychlosti o více než 20km/h a řidič může přijít o oprávnění až na 6 měsíců. I když má jen 6bodů. Co dělají poslanci, když se ukazuje, že nehodovost díky novému zákonu neklesla. Proč již dávno neprojednávají slibovanou novelu. Nebo jim tento stav také vyhovuje? To jsme ale v komunismu. 

ZEPHIR 25.3.2007 22:08

Re: Re: Vědátoři sou jako obvykle moc chytrý

Mě bude úplně stačit, když mě nevcucne nějaká černá díra, vyrobená v CERNu...;-P

Vojcek 22.3.2007 12:23

Re: Kazic zabavy

Prosím? Kazič zábavy? Takže podle tebe by bylo lepší se "bavit" posloucháním nepravdivých teorií a možné katastrofě, čímž by vetšinu lidí BBC akorát vystrašilo? A kdo jsi, že rozhoduješ o tom, jestli jako vědec pracuje nebo ne na něčem užitečném?

Vojcek 22.3.2007 12:14

Re: Vědátoři sou jako obvykle moc chytrý

Publikuj, třeba dostaneš Nobelovku;-P

Sokratés 20.3.2007 20:30

Re: Re: Možná ano možná ne, mně nezbývá než tomu věřit nebo nevěřit a co Vám?

No, právě. Proč by měla vzniknout černá díra až tehdy když se to obrovské kvantum energie-hmotnosti soustředěné v pikoobjemu částice (nebo atom. jádra) srážkou rozdělí na množství sekundárních částic?  Pokud vůbec může vzniknout něco, jako č.d., tak jsou k tomu energeticky a objemově mnohem výhodnější podmínky když je ta superenergie-superhmotnost pohromadě, tedy  za letu. A to se nestává.

Leoš 20.3.2007 13:47

Zdravím české vědce.

Z článku  cituji:  "Výpočty  jsou velice náročné a nevedou k jednoznačnému závěru".

S tím souhlasím. Skutečnost nelze uzavřít do formulí. Lze jen tvořit bezesporné a neúplné teorie. To matematici již poznali. Nemá smysl hledat sjednocující teorii, pokud tato teorie lépe nepopisuje skutečnost. Hledáme ji v singularitě. Ano, každá singularita něco sjednocuje, ale příroda nemá ráda singularity. Počátek vesmíru asi nebyl tak naplněn energií, jak se to všeobecně předpokládá.  Nemůžeme hledat analogie mezi přirozenými procesy ve vesmíru a procesy v  uměle vytvořených podmínkách. Škoda, že si o tom nemůžeme pohovořit.

coupekl@seznam.cz

Josef Navrátil 20.3.2007 13:29

Re: Vědátoři sou jako obvykle moc chytrý

... co to znamená, že "je něco neřízeno" ? ... je vůbec na této zemi ( a v tomto vesmíru ) nějaký jev "neřízený" ?? ... může vůbec existovat neřízený jev ?

Pavel Filip 19.3.2007 21:52

Ano

Pane profesore děkuji Vám a myslím,že nejen já.Na  U3V sbíráme informace tohoto typu ale za Váš článek ještě jednou dík.

Zephir 19.3.2007 20:38

Vědátoři sou jako obvykle moc chytrý

Třeba tvrděj, že studená fůze neni možná, zatimco se na ni může každej kouknout na videu. Každá jiskřička je jedno vybuchlý atomový jádro...

http://superstruny.aspweb.cz/images/fyzika/sparks.gif

Obávám se, že jestli tomu bude se vznikem černý díry na LHC podobně, dlouho tady nepobudeme. Jen proto, že pár voluntaristů chce bejt slavný.

elastický křupan 19.3.2007 20:08

... jiný název

Nechci být detailista, ale nebyla to spíše povídka "Černá koule"? ;-)

jirka.s. 19.3.2007 18:49

Re: sakryš oprava

Není vskutku lepšího příkladu blbosti, než jsi ty, septiku! Lepšíš se!!!

jirka.s. 19.3.2007 18:46

Re: Nehodlám komentovat bláboly z BBC

A on to snad po tobě, ty demente, někdo vyžaduje?

Milda 19.3.2007 18:43

Re: Vodíková bomba "překvapila" vědce 10x větší silou...

Proboha pane No, co to píšete? Vědci jsou vědci právě proto, že zkoumají neznámé věci. A s tou bombou to bylo tak, že než ji bouchli, tak si nechali spočítat, jestli to neudělá něco katastrofického - třeba samovolnou reakci prvků v přírodě. A 10x zvětšení síly - to je až směšné v porovnání s ostatními silami. Poslední věta vašeho příspěvku není pravdivá.

Jirka 19.3.2007 18:11

Dokument na Siti

http://video.google.com/videoplay?docid=6596386933819999876&q=bbc+end+day

J.G. Pašek 19.3.2007 17:54

Jó BBC to jsou koumáci . . .

(Y)

Josef Navrátil 19.3.2007 17:12

Re: Re: Člověk Míní Ale Bůh Mění

...a proto vyzkoušíme bezchybnost výpočtů, které sedí a podle nichž se nemůže nic stát tím, že pošleme na Slunce vodíkovou bombu ... zedník nemění, ani pámbu, ale vědec.

L8M 19.3.2007 17:11

Re: pane kolego,

vysvětlete to ještě vašemu kolegovi Motlovi... :-/

L8M 19.3.2007 17:09

Re: Nehodlám komentovat bláboly z BBC

Například v supernovách  jsou DALEKO větší energie, proti tomu je LHC naprosté prdítko...

petr 19.3.2007 16:37

Re: Re: Vodíková bomba "překvapila" vědce 10x větší silou...

Jak pak to, že nežil, jen nebyl včas na místě. Ale už ten setník v Syrakusách například, ten zakročil příkladně a dostál přidělené úloze úřadu pro dohled nad vědci správně : " Čmadlikáš si do písku Archiméde, a ještě se Ti nelíbí, že v tom šlapu ? Šup, odeberu Ti státní souhlas .... eh co to povídám, vezmu meč a šmik hlava dolů ... "  :-)

Historik 19.3.2007 15:27

Nepotřebujete "supermor" obyčejný mor úplně stačil a neznalost toho,

co jej vyvolává k tomu. Mimochodem, život těch, kteří přežili Velký mor ve 14 století byl lepší, než předtím, rozsahu katastrofy totiž napomohla značná podvýživa, způsobená relativním přelidněním.

Historik 19.3.2007 15:21

"Dokážete si představit, co se stane, když celý stát nebo dokonce velkou

část světa ovládne, třeba na čas jeden člověk???

A nepotřebuje k tomu ani znalost střelných zbraní. Takže třeba Čingischán a někteří jeho následníci, Tamerlán, Stalin, Hitler, Pol Pot.

Šlo by jít i dále do minulosti, Aztékové, neznající železo, zato ale hromadné lidské oběti, někteří panovníci staré Asýrie, dokonce i "mírumilovní" Inkové.

Po objevení Ameriky se ale největší pohromou pro tamní Indiány staly zavlečené nemoci, proti kterým nebyli imunní, a lidé o tom nevěděli NIC, katastrofu přinesla neznalost.

richard 19.3.2007 13:55

Re: Re: Vodíková bomba "překvapila" vědce 10x větší silou...

Proč tolik ironie? Jsem chemik :))) technik:))) a kupodivu, nebo právě proto i zastánce názoru, že bychom měli být méně pyšní a  více myslet, než z nás opravdu něco vypadne. Nemyslím ten nesmyslný a manipulativní pořad BBC, dokonce ani  náš sarin pro lepší dýchání:))) ale co třeba takový "supermor" , pokud víte o čem je řeč - pokud jim (Rusům) to  někdo šlohne a chytře použije, pak opravdu ty zbytky lidstva, co to přežijí, možná ocení i ty vaše kyje a pěstní klíny:))) Nic ve zlém:)))

I-Worm 19.3.2007 12:58

Katastrofické filmy jsou velmi oblíbené

a tak se autoři dokumentárních filmů chtějí také trochu přiživit. Jinak mi bude spíše nahánět hrůzu chemie a biologie, nežli fyzika. Tedy, jejich aplikace ve vojenství.

Mard 19.3.2007 12:15

Re: Možná ano možná ne, mně nezbývá než tomu věřit nebo nevěřit a co Vám?

No to bychom se pak mohli bát zatlouct hřebík, protože by mohlo dojít k interakci atomů kladiva a hřebíku, sice s velmi malou pravděpodobností, ale věřte tomu, že?

blackblister 19.3.2007 11:50

Re: Člověk Míní Ale Bůh Mění

Ale houby - pámbu míní, zedník mění!

jarda 19.3.2007 11:30

Re: Člověk Míní Ale Bůh Mění

Hmm. Jenže ta pýcha je spíše v těch, kteří vědí (nebo si alespoň myslí, že vědí) co Bůh hodlá měnit a nebo jsou dokonce přesvědčeni, že jsou schopni převzít jeho roli a vyvolat podle libosti ekologickou katastrofu, vyvolat nový velký třesk a stvořit tak vesmír a vůbec "poroučet větru a dešti". Ve skutečnosti toho lidé mohou jen velmi málo a vývoj klimatu na Zemi příliš neovlivní (a vznik nového vesmíru urychlováním částic už vůbec ne). 

Hugo 19.3.2007 11:21

Re: Re: Možná ano možná ne, mně nezbývá než tomu věřit nebo nevěřit a co Vám?

Ano, například tzv. záblesky GRB. To jsou tak obrovské výrony energie, že se k něčemu podobnému nepřiblížíme hodně dlouho a taky to nezpůsobí při kontaktu s "normální" hmotou vznik černé díry.