28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honzik 26.12.2005 16:24

Slovy Hamleta....

"Jak mnoho uz toho bylo napsáno málo o čem....." smutnou pravdou je že by se na tom klidně dala postavit disertačka . Tak že vlastně pro pobavení dobrý
Zajic 16.12.2005 2:57

Dusevni ekvilibristika otrzena od reality.

Kratka uvaha, ktere vytvari spekulativni model uzavreneho myslenkoveho systemu. Takovy model neodpovida raelnemu svetu a jeho problemum. Je v nem prilis mnoho chybnych predpokladu. Lide nejsou jedinym cinitelem ktery ovlivnuje jejich svet. Patri sem i prirodni vlivy - napr vlny tsunami, zemestreseni, epidedemie, zmeny klimatu ci katasrofalni zasah kosmickym telesem, jak v minulosti se stalo pri vyhubeni dinosauru. To naznacuje sirsi dimenze nezli lidske vlivy.   
loula 13.12.2005 9:14

Nic proti tomu, také by se mi to líbilo.

Ale připadá mi to jako snění odtržené od reality. Takovýto systém by podle mne byl krajně nestabilní, protože ano, adaptabilita je jistě zdrojem prosperity jednotlivce, ale tímto zdrojem - a rychleji fungujícím - může být také traversa na krku konkurenta. Dále, bez ohledu na nepředvidatelnost chování a jejich důsledků, žijeme na Zemi, která má přesně definovanou kapacitu zdrojů, a jiné zdroje jsou zatím v nedohlednu. A představte si, že taková Čína nastoupí cestu, kterou naznačujete. Jistě má právo na životní úroveň srovnatelnou s USA, ale "utáhla" by to zeměkoule svými zdroji?
Hubble Bubble 20.12.2005 16:19

Re: Nic proti tomu, také by se mi to líbilo.

"utáhla" by to zeměkoule... Člověče, byl jste někdy na trhu? Kolik stojí květák v květnu a kolik v červnu? Nemyslíte, že ta cena souvisí s tím, kolik těch květáků leží na pultě? Tenhle svět reaguje na každý lidský úkon okamžitě. A kapacita zdrojů je v celé intrakci také zahrnuta. Takže jde jen o cenu.
pf 11.12.2005 21:13

hezka ukazka Noveho ceskeho masiblu NT

ibn 11.12.2005 21:31

Re: hezka ukazka Noveho ceskeho masiblu NT

Jista poetika se tomu ale uprit neda.
Perlicky na dne? Skrivanci na niti? Sberne surovosti?
Cesilko 11.12.2005 18:30

V Cesku se od roku 1993 porade voli, voli...a voli.......:-)

 delej jak delej, voli jsou tm neustale....
(Emigrantum za to nendnadavejte, ti volit nesmeji, tak jste si to prece
zaridli...:-) --pokud to, on second thought, tak nezaridili! ??? prave ti cseti..
voli...?????????:-)
Inu nic, prace neceka, tak ciao!
Klaun Parafin 11.12.2005 17:55

No a já jsem z toho důsledně blbej...

"...skrytý důsledek našich činů..." No správný činitel z prognosťáku by musel říci "...až se zjeví důsledek, který jste nepředpokládali a ani jste nemohli, neboť vám byl skryt, stane se tento vyjevený důsledek faktem...pak si budete moci říci - kdybych to tenkrát věděl, tak bych to takhle neudělal...což je vlastně podstata onoho slavného vyjádření z Knoflíkové války..."
Mysch 11.12.2005 17:20

to je sranda,

kajan se zas vyznamenal, ten ta ruda redakce to uverejnila az o vikendu, a tak nejsou ani akce, ani reakce.
 
Kajan 11.12.2005 16:19

Zochu, jediné, co mi na panu Klausovi vadí, je jeho benevolentní postotj ke komunistům. Jeho

praktický antikomunismus, kterému on z nějakých, zřejmě rodinných, důvodů, říká nekomunismus, je však tím nevědečtějším antikomunismem, který kdokoliv u nás kdy praktikoval. Socialismus a jeho reprezentanti jsou přece Klausovými hlavními odpůrci a pokud říkáte, že Klaus je hloupý nebo nezorientovaný, prostě nemáte pravdu. Takového velikána jsme ještě v politice v historii nikdy neměli. Ani Masaryka, ani Havla ani nikoho jiného. To všechno ukáže až čas! Věřte mi! Dzp.
zoch 11.12.2005 21:37

Re: Zochu, jediné, co mi na panu Klausovi vadí, je jeho benevolentní postotj ke komunistům. Jeho

Kajane
je hodně pozdě na to,abych se pouštěl do výměny názorů.Leč vryju si vaší odpověď do paměti a beze všech  emotivních vlivů se Vám budu snažit odpovědět v blízké budoucnosti. Protentokrát budu věřit,že nejste jen fanatik do ODS a budete schopen chladné výměny názorů.
Dobrou noc
zoch 11.12.2005 13:41

malé připomenutí

Věda.......intelektuální vrchol lidstva atd......
Její představitelé skutečně reálně mohli zabránit tomu,aby jeden vykladač mýtů a polopravd usedl na náš presidentský stolec. jenže to by lidé jako Vy,Kajane,nesměli být zaslepeni partajničením a lezdoprdelkismem a museli by si vzpomenout ta tato dnes Vámi zmiňovaná a v zásadě pravdivá slova  v době před volbou.
Pokuste se někdy prosím používat svůj mozek i při hodnocení počínání Vám blízké partaje.Grunt pro to,zdá se,máte.
moebius 11.12.2005 11:30

věda, která přichází

Opravdu se to vyvinulo evolucí? Nemá to tedy šimpanz? A pokud to tedy má, u krysy už to tedy není? Nebo u pavouka? nebo u kopretiny? Můžeme zodpovědně prohlásit, že třeba kámen nemá vědomí? Nebo že ho nemá mezihvězdný prach? Vzniklo vědomí pomocí evoluce nebo evoluce vznikla díky vědomí? Co když tu bylo vědomí už ve chvíli velkého třesku? Co když je vědomí všude kolem nás a nejen v nás? Co když je prostor a čas projevem vědomí? - možná jsou moje otázky nepřesné a zavádějící, ale co vím, že uvažovat o vesmíru bez vědomí znamená vůbec nechápat jeho povahu. Kvantová mechanika a teorie relitivity jsou spojeny na úrovni vědomí a dokud si to kosmologové neuVĚDOMÍ, cíle nedojdou. Ale až se to podaří, lidstvo konečně odpovědi, které hledá
moebius 11.12.2005 11:30

věda, která přichází

Ano, věda by nám měla dávat nezkreslený obraz světa na jehož základě bychom se měli rozhodovat, co s našimi životy podnikneme. Problém vědy je ale v tom, že ještě zdaleka neví o světě a vesmíru to podstatné a neví o tom. Vědci si většinou myslí, že už už mají konečné řešení nadosah, že "zhruba" je jim fungování světa jasné, ovšem není většího omylu. Ale na základě téhle hypotézy si někteří lidé myslí, že už můžou vědecky vyvodit, jak by se měla zařídit lidská společnost, aby byla dokonalá. Se současnou úrovní vědeckého poznání je to bohužel zcela nemožné, vědci naprosto nemají potuchu CO je vesmír, myslí si naivně, že je to prostor a čas a hmota a energie, explodující supernovy a DNA, proudy elektronů a chemické reakce, evoluce nebo gravitace. Ale je to jako s těmi ploštěnci na světě-ploše, kteří nechápou prostor. Naše věda je stále ještě v tom plochém stavu a neobjevila vyšší dimenze a ke své vlastní škodě ignoruje ty, kteří jí na tenhle nedostatek upozorňují, hází je do jednoho pytle se šarlatány, podvodníky a blouznivci, nevěří neopakovatelným zkušenostem lidí, kteří prožili něco, co se nedá vysvětlit současnými vědeckými teoriemi. No zkuste vyprávět ploštěnci o kouli, nepochopí vás. Dnešní věda možná nevěří mě a mým zkušenostem, ale já věřím vědě, že tuhle dětskou nemoc překoná, vždyť je jí pouhých 400 let, co je to proti tisíciletím stáří mé duše. Věda je zatím jako dítě, které musí dostat bezpodmínečnou lásku, aby dokázalo dospět. A čas dospělosti vědy se blíží, udělá ten obří krok srovnatelný s objevem evoluce nebo relativity a dokáže odpovědět na otázky, které nás vzrušují. Proč žijeme? proč milujeme? Co je podstatou vesmíru? Co je to život? Proč je východ Slunce tak krásný? Až tohle bude věda vědět, příjde čas zeptat se jí, jak uspořádat lépe věci lidské. A konkrétně co ještě věda neobjevila? Kudy vede cesta dál? Kde je největší zádrhel? Je to otázka, co je podstatou vědomí, toho, co píše tyhle řádky a co je čte, kde se to vzalo? Opravdu se to vyvinulo ev
Ivan Nový 20.12.2005 15:53

trh funguje i bez vědy,

a dokonce i tehdy, když si jej špatně vykládáte :-)
frankee 3.2.2006 8:15

Re: věda, která přichází

chtěl jsem reagovat, ale moebius už skoro všechno co jsem chtěl říct rekl. Jen dodám. Věda by měla hodnotit umění ? Hodnotit krásu ? To snad ne ? Příliš podléháte tlaku samovelikášství vědy. Věda vlastně hledá "komprimační algoritmus" jak vysvětlit složité věci jednoduše. Věřte, že tak jako u komprimovaných obrázků, je to skoro ono, ale 90 a více procent informace chybí. Bohužel jakmile začnete komprimovat krásu, je pryč.
divizna 10.12.2005 15:07

Sice přesné a správné,

ale velmi náročné na pochopení. Program strany, byť neexistující a pro neexistující voliče musí být naopak velmi snadno pochopitelný. Musí být pochopitelný právě pro ty málo chápavé voliče, protože ti chápavější a moudřejší vědí také mnohem lépe, co chtějí a která strana k tomu směřuje. Občanská svoboda je, bohužel, příliš pravicový program. V Česku, stejně jako ve většině evropských zemí převládá přání skupinové svobody, tj. např. “svatá práva bílé rasy”, “světový význam dělnické třídy”, či “nic než národ”. Přeloženo do standardní politické terminologie, převládají v Česku a okolní Evropě představy levicové nad pravicovými. S tímto faktem musí počítat každá politická strana, která chce ve volbách uspět (a bez volebního úspěchu je každá strana zcela bezvýznamná a nemá smysl o ní mluvit), Je proto především nutné splnit obecné nároky voličů. Takovými nároky jsou např. kvalitní vzdělání, které je nezbytnou podmínkou ekonomického úspěch občana (podmínkou nutnou, nikoliv dostačující), osobní bezpečnost a bezpečnost majetku, neúplatné úřady, soudy a policie, dostatečná sociální záchranná síť, která pomůže potřebným, ale neumožňuje dlouhodobé zneužívání, atd. Všechny tyto požadavky lze poměrně snadno splnit, pokud bude existovat strana, která je splnit chce.
Alfons 10.12.2005 6:04

Adaptaci nechápe USA a Čína.

Nedokáží se adaptovat na změny klimatu vzniklé z části jejich neekologickým průmyslem. Na jejich neadaptaci doplatí celá planeta. A to jsou nám dávány USA jako náš vzor. Bezohlednosti, nenažranosti, roztahovačnosti a tuposti.
Ladislav N. 10.12.2005 11:59

Re: Adaptaci nechápe USA a Čína.

Alfonsi, váš vzor je jinde. Jsou jím GULAGy na Sibiři. Tam jsou vaše vzory altruismu, ohleduplnosti, skromnosti a ochoty sdílet prostor v míru s ostatními. Jejich lebky se tam prý dosud volně povalují po lesích...
AeroKarel 10.12.2005 22:57

Vole .........

68 11.12.2005 2:02

Re: Vole .........

Alfons náhodou není vůl. Si v něm rád čtu. Voli nepíšou.
Medvěd 10.12.2005 2:38

Kdo Vám ublížil?

Podivuhodné čtení pane Janyško.Co tak to dát k recenzi politickým orgánům ODS v Bruntáli,Ostravě a Praze.Pan profesor se asi taky podiví.ODS si rozvracet nedáme! Nebo snad už kopete za jiný oblastní přebor?
ginANDtonix 10.12.2005 2:32

pekna, byt ponekud nesrozumitelna uvaha

Divim se, ze uz jsme podle vseho celkem 3, kteri to prelouskali od zacatku do konce. Terminy jako "adaptacni zasoba" vypadaji jako neobratne prelozene z Anglictiny (nebyl by lepsi "adaptacni potencial"?). Jinak nesouhlasim s tim, ze je to uplna utopie, ale nevsadil bych si na to, ze strana s takovym programem vyhraje tyto volby (a pokud, potom ze bude ten program dodrzovat). Pravdepodobnost neceho takoveho je primo umerna sanci, ze slusni lide predci v intrikach padouchy a dal z velke casti zavisi na setrvacnosti celeho systemu...
Albert 10.12.2005 1:58

Příteli Kajane, nač ta snaha...

Vždyť základní princip činnosti každé strany je usilování o hlasy voličů, tedy manipulace ne s tím, jaký svět je, ale s tím, jak ho vnímají voliči. Proto vše stojí za starou belu a tak to zůstane. Žádná strana, ani existující, ani neexistující, včetně mé 13. komnaty, nemůže dělat rozumné věci, protože ty jsou nepopulární a tudíž nevolitelné.
 
A vaše články jsou jako moje snění o krásných mladých dívkách. Ony na rozdíl od vašich politických představ sice existují, ale jsou díky mému věku stejně nedostupné, jako vaše utopie...
Ladislav N. 10.12.2005 0:42

Volební program moderní, zatím neexistující politické strany pro moderní, vzdělané a zatím neexistující voliče?

Program pro neexistující voliče je na dvě věci... Potíž je v tom, že strana, od níž se uskutečnění programu svobodné společnosti očekávalo - a získala si tím i voliče - se "pragmaticky" (za peníze a prebendy všeho druhu) svobody vzdala a své voliče prodala socialistickým "sociálním inženýrům", z nichž někteří si dokonce neváhali říkat "konservativci"... ............................................................ Bádat nad tím, jak vymyslet program pro neexistující voliče, je marnění času.