7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

MIGRACE: O xenofobii

Xenofobie je slovo, jehož výskyt se poslední dobou výrazně zvýšil, ať už v souvislosti s probíhající migrační vlnou, v reakci na teroristické útoky islamistů anebo i v úvahách, jaký jsme my Češi vlastně národ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fridrich 21.11.2015 6:26

Je to samozřejmě jinak

Je to samozřejmě jinak. Xenofobie je obava a strach z neznámého. My - rozumní lidé se znalostí historie " soužití " s Islámem ho ale ZNÁME !!!!! Proto ho v Evropě nechceme - on nás totiž přichází zničit.

J. Machotka 21.11.2015 8:47

Re: Je to samozřejmě jinak

Pokud jde o Váš závěr, tj. že v Evropě islám nechceme, já s Vámi v zásadě souhlasím. Střet civilizací či kultur vždy přináší riziko krvavého konfliktu, což si nikdo rozumný přát nemůže a současná migrační vlna toto riziko jednoznačně zvyšuje.

Bohužel si nejsem jist, zda možnost vyhnout se konfliktu ještě vůbec existuje. I kdyby se okamžitě podařilo zastavit přiliv migrantů - a měli bychom v těchto pokusech pokračovat, protože jinak to riziko bude jen den ode dne větší - už současný počet muslimů je značný a vzhledem k jejich porodnosti se bude dále zvětšovat.

Tento konflikt má tři možná řešení: úplná islamizace Evropy, úplná deislamizace Evropy a nalezení kompromisu. Možná se mýlím, ale první dvě možnosti zřejmě povedou ke značné eskalaci násilí, genocidě, občanským válkám atd. A opět bohužel, obě tyto možnosti jsou mnohem pravděpodobnější než ta třetí.

Já sám islám neznám. Z asijských kultur mě vždy zajímaly mnohem víc kultury Dálného východu a i když jsem navštívil pár muslimských zemí jako turista, vždy mě oslovovaly spíše ty nemuslimské aspekty - berberská kultura v Maroku či staré památky v Egyptě. Zajímalo by mě proto, zda možnost kompomisu s islámem vůbec existuje - jak se islám staví ke spolužití s "bezvěrci".

Ostatně, pokud máme vést s islámem boj, je třeba jej poznat.

K. Křivan 21.11.2015 13:19

Re: Je to samozřejmě jinak

Tento konflikt má tři možná řešení. Islamizaci se budu brániit do posledního náboje. Kompromis je vždy špatná věc, když manželka chce švestkový knedlíky a já vepřoknedlozelo, pak by kompromis bylo vepřové zelí a švestkové knedlíky k tomu. Takže zbývá totální deislamizace Evropy.

J. Machotka 21.11.2015 16:43

Re: Je to samozřejmě jinak

V terminologii řešení konfliktů existuje anglický termín win-win, kdy se ukáže, že každá ze stran chce něco, co nemusí být nutně v konfliktu se zájmy druhé strany. Jako příklad se uvádí dohoda mezi Izraelem a Egyptem po šestidenní válce, kdy Izrael vrátil Egyptu Sinaj za cenu její demilitarizace.

Pokud jsem slyšel, jedním z objektivních důvodů problémů v Sýrii jsou klimatické změny, kdy obyvatelstvo dříve zaměstnané zemědělstvím nyní tuto činnost vykonávat nemůže (velké sucho posledních sedm či kolik let), což vede jednak k migračním tlakům (z vesnic do měst a dále) a pak také k tomu, že "z nudy" po sobě začnou střílet.

M. slavík 21.11.2015 17:15

Re: Je to samozřejmě jinak

Myslím, že tady není žádná možnost částečného ustoupení. Islám prostě chce vše a nediskutuje. A klimatické změny nás samozřejmě čekají se všemi důsledky. Když chcete zachránit evropskou kultůru, svou rodinu/rod, a domyslíte vše do konečných důsledků, bude výsledkem nějaký novodobý Hadrianův val a boj. Bez smilování  z obou stran. Příroda si vezme své a ti slabí prostě zmizí aby se vítězové za zabíjení po desetiletích omlouvali. Tak to s lidmi chodí.

J. Machotka 21.11.2015 20:09

Re: Je to samozřejmě jinak

Rozdel a panuj byla zakladni a velmi uspesna metoda, kterymi zejmena evropske civilizace kontrolovaly zabrana uzemi. Myslim, ze dokud budeme bojovat s "islamem", nikoliv konkretnimi lidmi, bude prakticky nemozne zvitezit.

A pokud jde o spolupraci, nedavno i zde na Psu byl clanek o cinnosti jakesi obdoby Lawrence z Arabie na turecke strane behem 1. sv. valky, kdy na obou stranach stali jak muslimove, tak krestane. A bylo to prave jednani viteznych mocnosti, ktere na Blizkem vychode zavdalo podnet ke spouste dnesnich problemu.

B. Rybák 21.11.2015 14:17

Re: Je to samozřejmě jinak

Ta Vámi požadovaná multikulturní cesta je realizovatelná jenom ve velmi autoritativním státu, který okamžitě tvrdě potrestá přestupky proti soužití náboženských menšin bez ohledu na mínění většiny občanů, či agresivitu některých menšin. Vede k rozdělení státu na menšinové enklávy a úspěšně je dosud realizována pouze ve velmi autoritativním Singapuru!

Vylučuje tedy demokracii a je opravdu na pováženou, jestli to není příliš velká cena!

J. Machotka 21.11.2015 16:33

Re: Je to samozřejmě jinak

Proboha, jak jste přišel na to, že požaduji multikulturní cestu?

Pokud jde o ty kompromisy, napadají mě dvě možnosti: 1) reformace islámu, patrně za cenu velkých obětí, kdy ani jedna ze stran nebude schopna vyhrát 2) domluva s některými leadery "umírněného" křídla, vyčištění některých území od radikálů spojeneckými armádami, vystěhování evropských muslimů na tato území a pak jakýsi Mashallův plán ekonomické podpory.

V současné době jsou zřejmě obě tyto možnosti značně utopické. Pokud by však bylo možné na straně muslimů s někým jednat, možná by se něco takového mohlo časem ujmout.

J. Machotka 21.11.2015 17:11

Re: Je to samozřejmě jinak

P.S. první vlašťovkou by mohl být společný tvrdý postup proti pašerákům lidí. Předpokládám, že i v Turecku je toto zločin a Turecko koneckonců je stále náš spojenec v NATO, resp. je tam nějakým způsobem uznáván mezinárodní zatykač.

Nedělám si ale iluze, že peníze z tohoto špinavého byznysu netečou především vlivným osobám na obou stranách.

J. Vintr 21.11.2015 2:38

Tady ale vůbec nejde o to

jaký vztah k těm vetřelcům mají obyvatelé Evropy. Podstatné je to, jak se zachovají oni. Už svým příchodem dali jasně najevo, že kašlou na evropské zákony. Jejich počet (který ještě ani zdaleka není konečný) prakticky vylučuje jejich integraci. Dále je při tomto počtu nemožné jim poskytnout slušné podmínky pro život, takže se dá u nich s jistotou čekat nárůst nespokojenosti a agresivity. Toho lze snadno zneužít někým, kdo má zájem vyvolat v Evropě násilnosti a chaos. Na toto nejsou evropské státy absolutně připraveny a nebudou schopny tuto situaci zvládnout. Až to začne, tak nám nějaké filozofování bude houby platné, tady to bude buď my nebo oni. Převaha, i když je nás celkově mnohem víc, nebude na naší straně. Právě pro naši výchovu, vycházející z křesťanské smířlivosti, čímž vyznavači Mohameda rozhodně netrpí. V situaci, kdy jde o náš život a život našich blízkých ovšem není místo na nějaké nastavování druhé tváře a na lásku k bližním. To známé křesťanské "miluj svého bližního, jako sebe samého" je třeba správně chápat tak, že nemáme milovat svého bližního VÍC než sebe, takže když se nám ten bližní chystá podříznout krk, není nijak nekřesťanské mu ustřelit palici.

P. Dvořák 21.11.2015 2:58

Tady právě jde o to, že máme milovat svého bližního.

Když se vám ten bližní chystá podříznout krk, nastavte mu i druhý. Třeba vlastní manželky nebo vlastního dítěte.

Pokud ne, kavárečníci z vás hned udělají xenofoba. Samozřejmě hned po veselé taškařici, kdy na mešitu v Rijádu místo půlměsíce vyvěsili podělané spoďáry.

P. Lenc 21.11.2015 10:17

Re: Tady právě jde o to, že máme milovat svého bližního.

Nojo Petře, když my hnusní xenofobové, kteří hnědnou a hnědnou, nejsme schopni pochopit ten přínos současné islámské "civilizace".A proto nám duševní velikáni jako je Vídeňský kavárenský povaleč Diensbier,  "páter" Halík, kníže Pán, ministr nefachčenko Pelikán, cosi, co se jmenuje Rozumek, ale také podivná postava Bouhouš Sobotků, který celý život, (co vyšel ze školy) dělá vše pro "obyčejného člověka", "akademická obec",  jiní a jiní "vzdělanci", pro které je občan cosi blbého a nesvéprávného, o co si mohou utírat nohy.A máš pravdu, nakonec ty spoďáry jsou pro tyto inteligenty vrcholem, jak jsem se kdesi dočetl "vkusné a inteligentní demonstrace" proti "monstru", které sedí na Hradě.

M. Prokop 21.11.2015 0:47

Dobré,

až velmi dobré.

J. Jilek 21.11.2015 0:41

no právě....

"...nikdy nezačít posuzovat jednotlivce na základě příslušnosti ke skupině, a to i v případě, že se druhá strana takto nechová..."

Autor: M. Ilsner Datum: 5.8.2015 22:05 Trvám na potkanech, lidí je tam minimum.

Autor: H. Balzám Datum: 31.5.2015 22:01 Jinak ještě naposledy k ISILU a uprchlíkům. Mám na to ještě jeden recept. Protože já ty uprchlíky nevidím jako oběti, ale jako nepřátelské vojáky, kdyby mi teď našli nějakýho raka, nechám se shodit padákem s balíčkem sušenek a padesáti kilama munice poblíž nějakého sběrného místa, kde se naloďují. Asi jsem primitiv a krvežíznivec, ale radši budu eventuelně litovat, že jsem ve válce použil ne úplně čisté metody vůči nepříteli (což se mi asi nestane), než abych se i jen krátký zbytek života styděl za to, že jsem neochránil své blízké a mohl jsem...

H. Lukešová 21.11.2015 0:31

Židovský učitel ve Francii pobodán třemi muslimy sympatizují

cí s IS. MARSEILLE – Tři útočníci na dvou skútrech ve středu 18. listopadu večer zaútočili na ultraortodoxního židovského učitele v jihofrancouzském městě Marseille a pobodali ho do rukou a nohy. Přitom údajně křičeli antisemitské urážky a jeden z nich měl na sobě triko s vlajkou Islámského státu. Útok přerušilo přijíždějící auto, takže se agresoři rozprchli, ještě předtím však jeden z nich stihl oběti ukázal na mobilu fotografii Mohameda Meraha, francouzského radikála, který v roce 2012 během tří útoků zabil tři francouzské vojáky a rabína a tři děti při útoku na židovskou školu v Toulouse. Pobodaný je ve stabilizovaném stavu a po útočnících policie pátrá.

Tři útočníci napadli Siona Saadona, který je učitelem v židovské škole v Marseille, kolem osmé hodiny večer. „Tři lidé jej uráželi, vyhrožovali mu a pobodali jej do rukou a nohy. Když byli přerušeni příjezdem auta, tak uprchli,“ řekl tisku marseilleský prokurátor Brice Robin.Útok přichází jen pár dní po víkendu, který se nesl ve znamení nejhorších džihádistických útoků v historii Francie a zanechal za sebou v Paříži 132 mrtvých. Právě v Marseille byli nedávno v říjnu před synagogou pobodáni dva Židé a rabín. Jedna z obětí přitom utrpěla vážná zranění.

http://www.ztis.cz/rubrika/zidovske-komunity-ve-svete/clanek/francie-zidovsky-ucitel-pobodan-tremi-sympatizanty-islamskeho-statu