22.6.2024 | Svátek má Pavla


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 3.4.2008 12:13

Re: Re: Mno, při četbě takovýchto článků mi maně napadá vousatá anekdota z totalitních časů:

Proč je vůl? Kdo se o téma zajímá, musel toho načíst mnohem víc a podrobněji ... před časem v L+K byl rozbor třeba ... tento článek zmiňuje nadmíru stručně jen jednu či dvě hypotézy a moc je nerozvádí ... popravdě hustota informace v článku nevysoká a nového nic ... ale jako informace pro neználka, co si není jist, zda Gagarin byl kosmonaut nebo hokejista, jako úvod dobrý ... ;-)

www racek 3.4.2008 11:40

Re: Re: Re: Re: Re: MIG15

no, to bych neřekl. u nás se s celokovovou konstrukcí prali desítky let. mig 15 byl ovšem do výroby zaváděn v době, kdy rusová přecházeli houfne na migy 19. ta jsem vyráběli také a posléze i něco kolem 100 kusů mig 21.

Samuel 3.4.2008 11:38

Re: Mno, při četbě takovýchto článků mi maně napadá vousatá anekdota z totalitních časů:

Seš pěknej vůl.

www racek 3.4.2008 11:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

svýho času jsem jich měli ve službě až 700, takže ty ztráty jsou takové normální, bohužel. u německejch F 104 G bylo tuším 160 mrtvých na 1000 letadel, zrovna v tý době. jo bojovej pilot, to není jen o bezpečnosti ...

Psí vrah Čumil 3.4.2008 11:06

Mno, při četbě takovýchto článků mi maně napadá vousatá anekdota z totalitních časů:

Kdo je největším upírem všech dob? - Gusta Fučíková. Už čtyřicet let žije z jedné mrtvoly...

Musím říci, že na dané téma jsem četl už lepší, faktograficky daleko bohatější materiály...

F..A.Kekule 3.4.2008 11:05

Re: Re: Re: Re: MIG15

To mi připomělo předávání ruských textilních strojů po montáži, při které se musely některé mezery mezi díly vyplňovat kusy plechu, otvory převrtávat a dotahovat všechny šrouby u elektroinstalace. Při předávce potom díky notné konzumaci vodky ředitel textilky předávajícímu ruskému inženýrovi veřejně řekl: Nepovídej mi, Ivane, že vám ty sputniky nepadají! No a kromě nových strojů měla textilka i nového ředitele.

www racek 3.4.2008 10:56

Re: rudý laik

borče, pacnera včas komouši vylili (asi tak v roce 1970) ale měl dost exkluzívní vztahy s čelnými novináři, kteří ho navedli na komunikaci přímo s aktivními kosmonauty. o tom problému věděl a ví asi nejvíc u nás.

 jistě, propočítat trajektorii raket asi neumí a není taképroto schopen pochopit, že ten systém proti iránu není schopen sestřelit žádnou raketu, ketrou by ajjatoláhové namířili na evropu a nás.

Ladislav N. 3.4.2008 10:52

Re: Štváč IP: 147.231.46.xxx

Do "důchodu" běž ty, a nežvaň hlouposti. Na víc stejně nemáš. Rv(Y)

Samuel 3.4.2008 10:44

Re: Re: Spekulací a pravděpodobností je několik . . . . pravda jen jedna, a tu nikdo nez . . .

Podivejte se, kolik let bylo generalu Tesaříkovi, hrdinovi SSSR po válce. Někdo holt umí a něco prožil a nemlátil jenom do klavesnice.

B.F.U. 3.4.2008 10:34

Re: Re: Re: Re: MIG15

Nezpochybňuji to, že vzorové kusy létaly, ani, kdo je používal. Měl jsem v rodině člověka, který byl jednou z osob provádějících přejímací kontroly u dovážených kusů ze sssr, po zkompletování z přepravních beden. Pak byly zalétány, znovu zkontrolovány a "šly k útvarům". Při následných středních a generálních opravách byly upravovány, podle možností, na výrobní standard v cz. Kvalita se zvyšovala mj. i proto, že lisovací nástroje, dodané z sssr a též montážní skelety (pomocné montážní šablony) byly nahrazeny tuzemsky vyrobenými. Specialisté byli nutní u výroby motorů a montáže morotové skupiny.Jinde příliš ne, mig nebyl konstrukčně nic převratného.

Samuel 3.4.2008 10:30

Re: rudý laik

Přesně řečeno.

BuBu 3.4.2008 9:49

Re: Re: Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

Mnou zmiňovaný kamarád říkal, že prakticky každý rok ztratil jednoho kamaráda - se kterým spadl MIG ! V drtivé většině to však prý bylo dílem "bordelu v údržbě" a dílem ve "frajeřině pilotů" !

Jura Jurax 3.4.2008 9:45

Re: Pane, máte to zapotřebí ?

Kene, kulové víte, raději mlčte ... Rv

www racek 3.4.2008 9:43

Re: Spekulací a pravděpodobností je několik . . . . pravda jen jedna, a tu nikdo nez . . .

no, ve 30 se stal generálem i takový žukov, rokossovskij, pavel rotmistrov ... nebo tuchačevskij ...

www racek 3.4.2008 9:40

Re: Re: Re: MIG15

ale ne, ty vzorové kusy normálně létaly. jeden sloužil několik let veliteli letectva jako osobní stroj. i české měly problémy z kvalitou, zejména zpočátku a přítomnost ruských specialistů byla nutná. to ovšem nebyla kategorie "poraděnků" či  "nemakačenků" ale normálních specialistů z výroby. Kvalita postupně rostla a posléze skutečně vysoce převýšila kvalitu originálu. nicméně, mig jako ostatně všechny ruské stroje byly právě na schopnosti ruské kvality konstruovány. stroje bytelné, někdy i kovářské se spoustou originálních řešení. rozhodně je nikdo nepodceňoval.

migů 15 se vyrobila spousta a několik tisíc i u nás, vč. různých zajímavých modifikací. dost hojně se exportovaly, zejména do zemí, kam nemohl z politických důvodů momentálně svaz exportovat přímo (tuším svýho času egypt). ke konci kariéry to byl vlastně jediný stroj, který byl schopen zachycovat alespoň trochu možné útoky křídlatých raket, nebo přelety civilních strojů a vrtulníků.

no, existuje několik dobrých biografií... stačí se podívat.

K. Babák 3.4.2008 9:34

Re: ad konspirační teorie

Černá skříňka u Migů nebyla, automatické rozpoznávání bylo v letadle namontováno z výroby.

K. Babák 3.4.2008 9:31

Re: Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

V tryskových letadlech se používá letecký petrolej (vlastně motorová nafta). Že občas letadlo spadne, se stává, stejně jako se nabourá auto (podstatně častěji). A někdy se to nepodaří stoprocentně vyšetřit, jenže většinou se to vůči civilu utají kompletně. Vím o Migu, který spadl (a pilot zahynul) kvůli jednomu špatně zajištěnému šroubku. V tomto případě se ten šroubek, jakož i ten, kdo ho nezajistil, našel.

Viděl jsem sovětské techniky  u špatně zavřeného podvozku (SU-7). Velké kladivo to spravilo. Byli ale šokovaní z toho, že když oslovil československý důstojník (technik) vojína, ležícího na trávě, ten mu odpověděl, aniž se obrátil, o nějakém pozoru nemluvě.

Štváč 3.4.2008 9:17

rudý laik

Běžte do důchodu Pacnere a nepište. Celý leta jste o sovětské kosmonautice lhal, tak se neživte lacinou, nedokazatelnou formou. Nikdy jste kosmonautice nerozuměl, jen rudá knížka z vás udělala "odborníka."

BuBu 3.4.2008 9:06

Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

. . . se vyráběly u nás - ale můj kamarád se těsně po startu s tímto strojem zřítil . . . a jako jeden z mála - těžká zranění přežil ! Ví - a má na to důkazy, že stroj (Mig 15) měl jít na generálku už půl roku před tragédií.

Jinak ale tvrdí, že na Mig 15 nedá dopustit . . . a že ty nádrže benzínu za zády nebylo ale "nic moc" !

milkom 3.4.2008 8:47

Dobré téma pro Detektor

;-D ;-).

liberal shark 3.4.2008 8:45

Re: Re: Re: MIG15

Přesně tak. Bohužel se od té doby ruský přístup ke kvalitě moc nezměnil. Lidé, kteří přebírali ruské vrtulníky Mi-35 a Mi-17 za splátky ruského dluhu by mohli vyprávět. O kvalitě ruských dodávek v jaderné oblasti raději nemluvím. Rv

B.F.U. 3.4.2008 8:18

Re: Re: MIG15

MiGy vyrobené v licenci v ČSSR, jak jednomístné, tak dvoumístné, byly těmi nejlepšími, jaké existovaly. Jak kvalitou, tak provedením. Když po rozhodnutí vyrábět v licenci přišla výrobní dokumentace, museli ji celou zkontrolovat a provést úpravy, aby odpovídala tehdyu nás  platným normám. Násladně přišlo několik "vzorových" kusů", které skončily v oddělené hale pod dozorem. Nikdo neprověřený k nim nesměl, dokud se "neprofláklo" proč: kvalita, přesnost výroby,lícování délů, provedení elektro a hydraulické instalace bylo na velmi bídné úrovni. Výrobní dokumentaci odpovídalo jen částečně. Obyčejný technik/dělník/mechanik nesměl vidět, jak vypadá "sovětská kvalita". Tedy, podle mého názoru, opétaný, nebo dolétaný stroj CS výroby byl pořád ještě bezpečnějsí, než stroj totožného stáří a údržby provedení vyrobený v SSSR.

Martin Novák 3.4.2008 8:06

Re: MIG15

Není, Migy 15 se vyráběly licenčně v Aeru Vodochody. Vyráběly se tam i další Migy - 19, a snad i 21, to nevím přesně. Chybička v informaci možná je, že byl krátce po generálce. V těch nemnoha materiálech o nehodě se spíše uvádí, že byl krátce před generálkou a v podstatě to byl "dolétaný stroj" a to včetně motoru. Byl to asi klasický příklad přístupu režimu - svého hrdinu nechali létat na takovém stroji. Byť to patrně nemělo na nehodu vliv, ale kdo ví, co se vlastně stalo. Mig prý měl nazené  přídavné nádrže, s nimiž měl dost špatné vlastnosti. To jistě mělo významný vliv na vybírání vývrtky, či střemhlavého letu.

John2 3.4.2008 7:56

MIG15

To není překlep, že se MIGy 15 dělaly u nás?

honzak 3.4.2008 7:49

Re: ad konspirační teorie

jestli pak někdo má k dispozici deník od mechaniků?  Co si vzpomínám, tak aktivní odpovídač se musel zkoušet (1975) a muselo se to podepsat.

walter 3.4.2008 7:23

ad konspirační teorie

V ruském tisku se jich vždy několik vynoří: naposledy se hovořilo o tom, že letadlo bylo sestřeleno protiletadlovou raketou (druhý výbuch při jejím překročení rychlosti zvuku). Bylo to nad oblastí, kam úředně letadla nemůžou, protože je tam umístěna protiraketová obrana Moskvy. Proto je prý i málopravděpodobné, že by tam bylo jiné letadlo - tam se nesmělo. Cvičné letadlo po návratu z generálky nebylo opatřeno černou skřínkou ani zařízením na automatické rozpoznání, což se ukázalo fatálním...

huska 3.4.2008 6:36

Re: Re: Re: Pane, máte to zapotřebí ?

a ty jejich nicky je z jejich tuposti usvědčují:-D

J.G. Pašek 3.4.2008 5:14

Spekulací a pravděpodobností je několik . . . . pravda jen jedna, a tu nikdo nez . . .

34 letý generál? To je možné v zemi, kde zítra je včera. . . . .

sergeant 3.4.2008 4:38

Re: Pane Pacnere

>byl schopen cist Vase clanky...< omluva za preklep:-/

sergeant 3.4.2008 4:37

Pane Pacnere

dosud jsem byl cist Vase clanky s respektem. Tentokrat si nejsem jist, co si mam myslet. Je jasne, ze konspirace se da hledat ve vsem. Ale tentokrat jste to trosku (dost) prehnal. IMHO