15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Jak je to s tím očkováním?

Vedoucí laboratoře Tilia Soňa Peková byla internetovými diskutéry na jaře považována za jednu z největších českých odbornic na koronavirus. Její předpovědi budoucího vývoje pandemie však nevyšly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Wágner 22.12.2020 11:57

Tedy podle Vás bych měl, pane Veselý, pořád všechno opakovat a psát o všem stále dokola, přitom je tu už hafo čtenářů, co si stěžují na to (včetně Vás), že dnešní článek je moc dlouhý. Nicméně tady máte můj text o té čínské vakcíně, co už 21. září vyšel na stránkách NP :

https://neviditelnypes.lidovky.cz/veda/veda-jak-se-budeme-branit-covidu.A200918_205234_p_veda_wag

H. Paculová 22.12.2020 11:44

Zřejmě jste zamrzl v socialismu, kdy se autorům diktovalo, co mají napsat.... Dostal jste odkaz na vyjmenovaná rizika, ale ani to Vám nestačí.... Každý, kdo se o vedlejší účinky vakcíny opravdu zajímá, si je najde, vždyť to není nic tajného. Ale když se Vám ten text, pod kterým dnes tady na Psu diskutujete, nelíbí, můžete napsat svůj vlastní článek, ve kterém můžete s autorem polemizovat a napsat tam cokoliv, co Vám v jeho článku chybí. Ráda si Váš článek zde na Psu přečtu.

K. Wágner 22.12.2020 11:23

Paní Janovská, u nás je vygruntováno, okna umytá, cukroví napečené, dárky zabalené, salát se bude dělat zítra a řízky péct pozítří. Ale i jinak i Vám přeji šťastné a veselé ! :-)

M. Valenta 22.12.2020 10:50

Jediná relevantní informace - vrchní velitel české armády se bojí injekce.

J. Nevrkla 22.12.2020 10:27

R^:-)

P. Dvořák 22.12.2020 10:17

J. Nevrkla 22.12.2020 8:07

Jak se dá věřit firmě, které při předvádění vlastního výrobku omdlí sestra? Asi jako automobilce, které na předváděčce shoří předváděný model. Nebo pekárně, které se po požití jejich výrobku pozvrací vlastní pekař.

P. Dvořák 22.12.2020 10:11

Jenže ta pitrýska o tom ví. Kopne se do palce a omdlí, škrábne se na prstu a omdlí, píchnou jí injekci a omdlí. Sám přece musíte cítit, že je to absurdní.

Tu bych do špitálu nepustil dělat ani písařku.

P. Dvořák 22.12.2020 10:07

Jste blbá nebo ještě blbější? Vy byste chtěla takovou sestru u vašeho doktora?

Hasič, se bojí vody. Policajt se bojí pistole. Řidič se bojí pustit stěrače. Plavčík se štítí uchopit někoho za ruce, natož dýchání z úst do úst. Masážní terapeut nesnáší mastné ruce . . . .

I. Polák 22.12.2020 9:39

No, hlavně kdekdo se zabývá vedlejšími účinky vakciny a vůbec je neporovnává s vedlejšími účinky u všech ostatních vakcin Ostatně, když jsem se v září nechal očkovat proti chřipce, následující den jsem se opravdu necítil úplně dobře. Přesto jsem rád, že jsem se oočkoval.

No a co takhle porovnávat vedlejší účinky vakciny s "vedlejšími účinky" Covidu19 ?

K. Wágner 22.12.2020 9:33

Podle předsedy České vakcinologické společnosti Romana Chlíbka v případě vakcíny od Pfizeru „fáze III popsala nežádoucí reakce u 103 očkovaných, což je 0,5 procenta, ale taky u 81 lidí – což je 0,4 procenta – kteří dostali placebo.“ K tomu dodává: „To je pro mě podstatné: že se objevovaly reakce i u lidí s placebem, kteří samozřejmě nevěděli, že mají placebo.“

Jinak ale platí, že pokud se někdo setkal s vedlejším reakcí na očkování třeba proti chřipce, nebo jinému infekčnímu onemocnění, nebo patří do rizikové skupiny lidí s oslabenou imunitou po transplantaci, onkologické léčbě, nebo má nějaké onemocněni autoimunitní povahy, je třeba v zájmu vyvarování se vedlejších účinků konzultovat konkrétní situaci s praktickým lékařem, nebo specialistou na klinickou imunologii a alergologii.

K. Janovská 22.12.2020 9:30

Pane Wagnere, takhle dlouhý článek dva dny před Vánoci...vaše manželka (máte-li nějakou) z vás teda asi radost nemá, zřejmě doma leží všechno na ní. A navíc v případě, kdy by místo toho slohového cvičení šlo jen napsat: Zdá se, že vakcína nám většinou pomůže, těm s protilátkami nepomůže, ale neuškodí a skutečně poškodí jen výjimečně - jako všechny vakcíny. A v ušetřeném čase by šlo dělat něco užitečnějšího, nemyslíte?

P. Veselý 22.12.2020 9:18

Takové slohové cvičení, kde asi úmyslně vypadlo pár zásadních "detailů". Čínská vakcína je vyvinuta klasickou cestou, to je aplikací oslabeného viru. Oproti americké mRNA vakcíně je to rozdíl jako letět letadlem seriózních aerolinek nebo si připnout na záda raketový motor. Čínskou vakcínu si bohužel jen tak nekoupíme. Aplikace vakcíny i lidem, kteří mají protilátky je jen nenažranost farmaceutických firem. Žádný rozumný důvod pro to není.

J. Nevrkla 22.12.2020 9:13

Když už tu vakcinaci tak propagujete, pak byste měl statisticky doložit i rizika, všechny firmy, které vakcíny vyvíjejí, je musí mít.

Já nic nepropaguji, netroufal bych si lidem v tomto ohledu radit. Nechci tedy ani odrazovat jen poukazovanim na rizika. Ke každému balení pilulek dostane člověk leták s touto statistikou, tady jsou nejistoty a potenciální rizika podstatně větší a vy se vzmuzete jen na jejich bagatelizaci. Mně to přijde nemorální.

I. Polák 22.12.2020 9:08

K těm alergickým reakcím: zapomněl jsem si poznamenat ten článek, ale bylo to v normálním tisku, žádný Aeronet. Při testování vakciny bylo zaznamenáno 0,5 % případů alergické reakce po podání vakciny. Jenže u těch, kterým bylo, v rámci "oboustranně slepé studie" podáno placebo, bylo zaznamenáno 0,4 % alergických reakcí!!!!

Co si o tom mám myslet? A co o tom, že také jeden z těch s placebem na Covid zemřel...

K. Wágner 22.12.2020 9:04

Tak to udělejte. Co Vám v tom brání?

K. Wágner 22.12.2020 9:03

Na štěstí už 20 let žádnou „československou lidovou armádu“ nemáme. A ti lampasáci, co jste je zažil, už jsou v důchodu. Já zažil to hromadné očkování na vojně ještě za hluboké totality. Jenže i tenkrát se v přijímači nastupovalo k očkování po rotách. A celá rota venku čekala a vojáčci tam pokuřovali, než přišel rozkaz a v houfu mohli odpochodovat. Tedy i tenkrát to u drtivé většiny očkovaných trvalo zhruba těch 15 minut, než dostali pokyn „můžete jít“, jednotlivci se tam nemohli courat. Zajímavější je fakt, že tu vakcínu většinou aplikovali lapiduši, kteří se tenkrát rekrutovali i z řad zámečníků (ten u nás v Žatci dělal pomocníka zubaře), kovářů, nebo pomocných dělníků, co v civilu vozili na kolečku ve fabrice špony (jeden východňár ze Slovenska). ;-)

J. Nevrkla 22.12.2020 8:55

Existují docela přesné statistiky lidi s problémy po této vakcinaci, které jsou v řádu procent, je seriózní s nimi lidi seznámit.

K. Wágner 22.12.2020 8:22

Americká společnost Pfizer, která do Česka dopraví čtyři miliony dávek vakcíny proti nemoci covid-19, poskytla podrobnosti o vedlejších příznacích po očkování jejím přípravkem:

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ockovani-vakcina-vedlejsi-priznaky-alergicka-reakce-pfizer.A201218_084408_domaci_vank

J. Nevrkla 22.12.2020 8:07

Opravdu je největším problémem dosavadní vakcinace proto covidu jedna omdlela sestra? Když už se autor tolik zajímá, jistě zná statistiku potíží. Mohl by ji zveřejnit.

K. Wágner 22.12.2020 8:05

A to si opravdu myslíte, že něco takového je dnes, ještě k tomu v civilních podmínkách, opravdu možné?

O. Musil 22.12.2020 7:24

Ne, v devadesátých letech na vojně... Fakt, nekecám, ani nám nějak extra neřekli, o jakou vakcínu se přesně jedná. Ale nejspíš šlo o vakcínu proti chřipce.

D. Stys 22.12.2020 7:09

Pokud budu senior z ústavu v Břevnici https://www.prolekare.cz/covid-19/testujme-s-rozumem-dlouhodobe-protilatky-proti-sars-cov-2-u-senioru-125253, tamní ošetřovatel nebo rodinný příslušník, bude vědět, že mám více než 8 měsíční nade vší možnou pochybnost potvrzenou dlouhodobou imunitu, sotva se nechám očkovat. Neenchal bych se očkovat ani jako příbuzný z jedné domácnosti se silným průběhem - protože pak jsem nespíš nenakazitelný.

Proč není lepší zkouat tu imunitu (a důvody proč se lideé nenakazí) než se nechat očkovat nechť mi slovutné zdravotní autority vysvětlí. Že se nechá očkovat Babiš? To je nějaký zdravotnický argument? A nebude to náhodou fyziologický roztok, při jeho strašpytlovství a vlivu na "své" kliniky?

Nebýt různých autorit jako Václav Hořejší, které aktivně brání racionálnímu výzkumu, už bychom na výše zmínené otázky měli odpovědi.

K. Wágner 22.12.2020 7:05

Tak ta Tiffany Doverová, zdravotní sestra z Memorial Hospital v Chattanoogu, nehovoří o tom, že by omdlévala při pohledu na krev. Ona občas omdlela když si způsobila bolest. A synkopa se může objevit i u někoho, kdo dosud neměl s něčím takovým žádné zkušenosti, kdy může jít o různé podněty. Že něco sám osobně neznáte, ještě neznamená, že to neexistuje.

H. Paculová 22.12.2020 6:54

Tak testovat masově, nebo očkovat masově? "vyhrňte si, pích, oblečte se a můžete jít", to jste viděl kde? Ve 40. létech v koncentráku ? :-/

H. Paculová 22.12.2020 6:51

Co všechno je v té Americe možné! Oni ti imperialisté klidně v nemocnici zaměstnají zdravotní sestru, co omdlívá po injekci! ;-D

O. Musil 22.12.2020 6:39

Ona pracuje jako "nurse manager", nejspíš rozhodně ne na chirurgii nebo na akutním příjmu. Ale to je jedno, bylo vcelku jasné, že po "nesporných gigantických volebních podvodech v Americe" bude nově téma konzervativních webů očkování proti covidu.

J. Kostelanský 22.12.2020 6:35

Konečne zaujímavý a informačne prínosný článok týkajúci sa očkovania. R^

Bývam v okrese a meste, ktoré je na Slovensku najviac postihnuté covidom. Mala ho už moja kolegyňa a jej rodina, aktuálne ho má moja neter, takže sestra aj moji 2 synovci tú tiež v karanténe.

Rozmýšľal o tom, že sa dám nainfikovať, aby som vyskúšal jednu svoju teóriu. Od viacerých ľudí, čo si prešli Covidom, mám informácie, ako to prebieha. A tie príznaky sú prakticky zhodné s tými, aké mám, resp. som mával v minulosti ako alergik na jar a čiastočne aj na jeseň /podzim/, pokiaľ nepoužívam liek Alerid. Trvá to 10-14 dní a počas tohto obdobia sa vystrieda veľké spektrum príznakov. Nikdy však nie všetky naraz, vždy tak 2, max.3 v tom istom čase: bolesť hrdla, nádcha /rýma/, únava, zvýšená teplota, zimnica, nechutenstvo, bolesť hlavy. Najnepríjemnejšie je pichanie v nose, ako by som v ňom mal sto malých ihličiek, ktoré opakovane pichajú.

Ak si však po prvých príznakoch dám Alerid, prejavy sú o 80 % menšie. Môžem úplne normálne fungovať.

Moja teória je taká, že aj moja alergia (na brezy a jelše),a aj Covid sú o tom, že telo neprimerane reaguje na niečo, čo nepozná, resp. nemá alebo nevie si vybudovať protilátky. Podľa skorších /dřívějších/ informácií ľudia na Covid zomierajú kvôli príliš silnej imunitnej reakcii organizmu. Alerid je liek, ktorý toto potláča. No tak uvidím.

P. Dvořák 22.12.2020 3:35

Neumím lyžovat a nesnáším výšky. Jsem ideální pro práci v horské službě. Budu tam platný stejně, jako mít na středisku, v nemocnici, v sanitce sestru, která se po spatření pacienta, který se řízl do ruky, na něho svalí, neboť

"trpí tzv. vazovagální synkopou, kdy člověk takto reaguje při pohledu na krev nebo při pocitu bolesti."

To jako fakt???!!!!!!8-o8-o8-o

P. Hatina 22.12.2020 2:37

Jasně, ono jde zkrátka o to, že se tu sice už citují politici o tom, v jakém pořadí budou lidé testováni, ale už se neřekne že ke každým těm skupinám bude nutné volit rozdílný přístup.

Že v případě těch zdravotníků v první linii, jsou to lidé z profese, takže už sami znají, jaká rizika při očkování hrozí - a ta nemocnice jim to může dle potřeby zorganizovat sama. (i třeba že by se opíchali mezi sebou.. sorry;-D):

V případě těch seniorů, zvláště v těch sociálních zařízení za nimi stejně budou muset přijet a naočkovat je společně tam (ti asi nikam dojíždět ani stát fronty nebudou). Ale taky že potom budou pod další kontrolou personálu, kdyby se u nich nějaké příznaky projevily..

A že to pravé maso vypukne, až se začne testovat skutečně masově, a budou stát fronty a pojede to stylem, vyhrňte si, pích, oblečte se a můžete jít..A jestli to s Váma někde sekne, tak potom se starejte..