29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

KNIHA: Mezi kozou a vozem

Globalizace, národní identita, etnicita, multikulturalismus, lidská práva, kapitalismus,... To jsou pojmy, které velkou měrou určují ducha současnosti; v těchto pojmech přemýšlejí všichni od hospodských štamgastů přes bloggery a novináře po politiky a společenské vědce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brodský 28.9.2012 11:12

Autor se Vám mimo jiné snažil vysvětlit, 6e multikulturalismus není druh přistěhovalecké politiky

Leč je to samozřejmě marné. Z vozu kozu neuděláš.

P. Lenc 28.9.2012 14:31

Re: Autor se Vám mimo jiné snažil vysvětlit, 6e multikulturalismus není druh přistěhovalecké politiky

Já si dovolím pane Brodský napsat, že z vozu kozu opravdu neuděláš, ovšem to autorovi nevadí, neb z člověka dělá vola.

J. Schwarz 28.9.2012 19:18

Re: Autor se Vám mimo jiné snažil vysvětlit, 6e multikulturalismus není druh přistěhovalecké politiky

Ono je dost jedno, za co považuje multikulturalismus autor nebo dokonce celá sociologická komunita. Důležité je, jak multikulturalismus pojímají politické špičky a jaké v jeho jménu přijímají zákony.  A ty vypadají tak, že příslušníci "menšinového  kultury či náboženství" se mohou většinové kultuře vysmívat, mohou ji urážet, mohou se držet svých zvyků vedoucích k chudobě a přitom mají "právo" pobírat od většiny podporu. Většina má zase povinnost menšinu podporovat, mlčky a "tolerantně" snášet urážky, výsměch a napadání. Vdecký význam pojmů je potom zcela irelevantní.

P. Urban 28.9.2012 11:10

Etnicita je sebevysvětlující

podobně jako nacionalismus. (Mimochodem, jde o dva různé pojmy.) Otázka je, co vysvětlují, kromě sebe samých. Tady už věci skutečně složitější jsou.

Problém je v tom, že multikulturalismus je problémem nejen společenských věd a laické veřejnosti, ale i politiky. Pokud ta zachází s multikulturalismem zjednodušeně jako s nedotknutelnou modlou, pak je logickou odpovědí odpůrců multikulturalismus jako strašák. Názory společenských vědců pak nemusí být pro praxi zas až tak důležité.

J. Kanioková 28.9.2012 15:45

Souhlas,

když slyším či čtu - multikulturalita - a je v tom případě islám, v tu ránu jsou mi vědci i tolerance zcela ukradení. Je mi zcela jedno, zda je člověk žlutý, fialový, puntíkovaný, má krásné velké oči nebo má na jejich místě jen čárky, to je absolutně nepodstatné. Zkušeností je už popsáno dost, aby člověk vnímal, že se dá vyjít s kdekým bez pocitů rizika, jen u muslimů je to jinak. Tohle náboženství, či vlastně světonázor, je nekompaktibilní s hodnotami, které po staletí kontinuálně přebíráme po svých předcích.

Většina migrantů si totiž vytváří přechodnou identitu – napůl uprchlík, napůl pracovní migrant. Naučí se místní jazyk, najdou si práci, jejich děti mohou nastoupit do školy (když už). Stále však většina sní o návratu, pokud by se v jejich domovině zlepšily politickoekonomické poměry. Hodnoty dané jejich náboženstvím (jejich VZTAH K ŽIVOTU, jejich netolerance k naší kultuře), ty nikdy neopustí.

R. Langer 28.9.2012 8:53

Myslím si,

že na to, aby se člověk seznámil s mentalitou multikulturního prostředí stačí, když se vám taková multikulti rodinka přistěhuje jako sousedi. Pak máte to sebevzdělání dokonalé, obávám se ale, že zrovna těm, kteří o tom píší, toto "sebevzdělání" jaksi schází.