6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

KNIHA: 2 x 15 = 19

Dělat si legraci z matematiky bývá poněkud obtížné. Matematika prostě buď je, anebo není, a dvakrát dvě jsou čtyři a s tím nic nenaděláte. Je to prostě jedna z věd, o které stejně jako o fyzice platí, že její zákony jsou platné za všech režimů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 13.11.2014 13:31

Re: Algoritmizace

Jinak ovšem s tím formátem A4 je to trochu taková malá kvízovka, protože jste neupřesnil, co přesně vlastně měl ten student zvětšit. Například pro zvětšení plochy by to bylo o 100%, tedy na 200%. ;-)

R. Langer 13.11.2014 13:11

Re: Ad vnuk ...

Je to doplněné v článku! :-)

R. Langer 13.11.2014 13:11

Re: Ad vnuk ...

Á, on už tam ten příklad je! Ve výsledku jsem došel jsem ke stejnému závěru. Ale musel jsem se zamyslet, i když je to v podstatě velmi jednoduché.

R. Kulík 13.11.2014 12:56

to je taky matematika

stačí jich tam dát 45

R. Gramblička 13.11.2014 11:39

Re: hm

pane Langere, nejste sám :-P

Ševčíku, počty snad nepatří do matiky?

L. Křivan 13.11.2014 11:18

Re: nikdo neni ochoten platit ucitelum matematiky

Co stát nezaplatí učitelům matematiky, to pak zaplatí rodiče za doučování.

L. Křivan 13.11.2014 11:14

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

Slepice.

L. Křivan 13.11.2014 11:12

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

Malicherná .....  nikdy nepochopí, že po tolika letech v cizině znalost gramatiky nepoužívaného jazyka silně oslábne.  Chce se za každou cenu uplatnit, protože její levičácké názory tu nikdo nebere vážně. Tak alespoň ta gramatika.

L. Křivan 13.11.2014 11:03

Re: To je taky matematika. Použitá.

Ano, to samozřejmě má. Tedy měla by mít.   Takže řešení jasné,...  :-)))  Já to dávám dětem, a zatím na to všechny přišly.

R. Gramblička 13.11.2014 10:58

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

to by bylo nad mé síly, o slovenštině ani nemluvě :-)

R. Gramblička 13.11.2014 10:56

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

No jo, chybička se vloudila, nebuďte taková puntičkářka ;-)

S. Netzer 13.11.2014 10:34

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

V tom případě ale nesmíte psát "prodavačky přitom nebyly v žádném shonu". :-P

R. Szewczyk 13.11.2014 10:18

Re: hm

V nejobecnějším pojetí se matematika zabývá strukturou, kvalitou a prostorovou změnou.....

L. Florner 13.11.2014 10:18

Re: Ad vnuk ...

Vnuk = o 58 let mladší vyskytnuvší se na světě v roce 2002, tudíž, až bude dědouškovi 85 let, bude vnoučkovi 85 - 58 = 27 let. A to bude v roce 2002 + 27, tedy 2029.

A. Nikoloki 13.11.2014 10:11

Re: hm

Evidentně tedy nejste eurokrat ;-) …

D. Krajíček 13.11.2014 10:11

Re: To je taky matematika. Použitá.

Digitální váha s přesností 0,1 gramu musí mít váživost 1 kilogram, aby se tam všechny vážené mince daly zprocesovat najednou (55 kusů).

R. Szewczyk 13.11.2014 10:06

Re: cestinovy test

ha ha ha .....dva piva

L. Křivan 13.11.2014 9:45

To je taky matematika. Použitá.

V jeskyni na ostrově jste našli 10 sudů se zlaťáky. Všechny jsou stejné, a každý zlaťák váží přesně 10,0 gramů. V jednou sudu jsou padělané mince, a váží 9,9 gramů.  Máte k dispozici digitální váhu, a smíte ji jen jednou použít. Jedno vážení, jeden výsledek. Nic víc.  Když zjistíte, v kolikátém sudu jsou ty falešné, poklad patří vám.

B. Volarik 13.11.2014 9:42

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

Možná také záleží na národnosti prodavače. V Madridu moje ženuška zapomněla na pultě drobné. Prodavač ji pronásledoval na ulici a mávaje rukou s drobnými hulákal: Seňora, seňora...su cambio!(Paní, paní, vaše drobné!). To v takovém Římě jsem si koupil krabičku cigaret za 750 lir a k tomu krabičku žvejkaček za stejných 150 lir. Prodavač vehementně a bez váhání uvedl cenu: 3,000 lir. Vynadal jsem mu španělsky, myslím, že rozuměl. V Madridu jsem asi půl roku fungoval coby podnikatel v obory bižuterie (skládací stůl s černým ubrusem a skládací židle na Paseo Del Prado mezi Hotelem Palace a museem Prado). Peníze investované do bižuterie byly mé vlastní...to jsem se panečku naučil bleskově počítat ve španělštině (překládání počtů, opravdu kupeckých, do češtiny by mi vzalo moc času. Transakce musely probíhat bleskově).

R. Langer 13.11.2014 9:39

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

No vida, zase jsem o něco chytřejší...

R. Langer 13.11.2014 9:36

Re: hm

... tak to jsem nějak nepobral... 8-o

R. Langer 13.11.2014 9:34

Re: Algoritmizace

Musím potvrdit, že trojčlenka (a obecně počítání s procenty) je pro spoustu lidí nepřekonatelný problém. Nicméně znám i několik jedinců, kteří neví, jaký je rozdíl mezi obvodem a obsahem (a ani je to nějak nezajímá). ;-)

B. Volarik 13.11.2014 9:34

Re: Ad vnuk ...

Kde jste vzali "vnuka" a co jste počítali, že vám vyšlo to číslo. Chtěl bych to taky zkusit.

R. Szewczyk 13.11.2014 9:31

hm

1,a,--2087 platí pro rigorozní češtinu

  b,-2029 tak nějak po odhadu

2,bych opravil větu:Matematika prostě buď je, anebo není, a dvakrát dvě jsou čtyři a s tím nic nenaděláte.....Počty prostě buď jsou, anebo nejsou, a dvakrát dvě jsou čtyři a s tím nic nenaděláte.

  matematickymějme dva koše plus dva koše ovoce ,když jeden ze čtyř daných košů je naplněn okurkama do poloviny hmotnosti koše,další je naplněn jabkama do poloviny objemu koše,ve třetím koši je 8 třešní a 20 ořechů,zbytek v koši je ovoce,hrušky byly vždy ten zbytek a plný 4 koš,ovšem ten plný koš hrušek byl věnován na charitu,koše se plnily vždy po dozrání dané komodity,,,,vytvořte graf rychlost plnění ovocem v průběhu za A,jednoho dne,za B,jednoho ročního cyklu,který začíná březnam,

B. Volarik 13.11.2014 9:30

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

Páně Grambličkovo vysvětlení vrhlo na používání "i" a "y" zajímavé světlo. Ba to i dává smysl. Zkuste Američanovi nebo Švédovi vysvětlit českou mluvnici...

R. Langer 13.11.2014 9:29

Re: Matika ja sfiňa.

Ano, tak dneska fungují ty počty a ekonomika. :-)

B. Volarik 13.11.2014 9:27

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

Nicméně a bohužel, má Netzer pravdu. Prodavači prodávali, prodavačky prodávaly.

R. Langer 13.11.2014 9:27

Abych se přiznal,

docela by mě zajímal ten příklad. :-)

R. Gramblička 13.11.2014 9:24

Re: Přímo naproti škole máme Alberta.

Z češtiny jsem ve škole neprospíval vůbec, protože jsme v Dubnici nad Váhom žádnou neměli ;-) Jsem samouk. Ve slovenštině končí slovesa v minulém čase množného čísla vždy s měkkým i a tohoto pravidla se vzdorovitě držím i tady ;-)

B. Volarik 13.11.2014 9:23

Re: Matika ja sfiňa.

Takže, když je potřeba něco vyprodukovat v elektronice, musí se takových Mikroelektroniků sejít nejméně tisíc abyste vydali za jednoho dospělého elektronika. No a pak se divme, že se toho v elektronice moc nevynalézá...Zdá se, že v Americe se daří spíše Makroelktronikům. Jeden takový Makroš zastane tisícovku Mikrošů... Neberte to osobně, jo?