16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

VE VZDUCHU: Čechoviny 5

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jmeno: 20.12.2007 11:44

Re: Re: Sovětská letadla

Tak sturmovikl il-2 nebyla stihacka ale spise bitevnik co se stihacky nebal.  To ze cely trup byla vlastne pancerovou skorepinou az z 8mm pancire byl ve sve dobe unikat. Z malych razi jste do toho mohli strilet jak chteli ..

Sven Australan 8.11.2007 2:38

Mig - original, Cechoviny 5

 Nevim, jestli je znamo (Kanukovi), ze po 2.svet. valce, kdy zacinalo byt jasno, ze Stalin neni ten dobrotivy Uncle Joe, jak si jej zapadni spojenci predstavovali, Churchilova konservativni vlada predvidave zakazala do SSSR vyvazet nove a strategicky dulezite vyrobky. Mezi ne patril i proudovy motor typu Rols Royce Nene, ktery byl pouzit v anglickych stihackach Vampire.  Kdyz padla mlha na anglicke mozky, ve volbach dali prednost Labor Party (anglicti Socani) a jejich predseda vlady - Attlee, zakaz zmenil a Rolls Royce Nene putovaly do Sajuzu.  Kdyz pak za par let vypukl konflikt v Koreji, sovetsti piloti, kteri letali v severokorejskych barvach na Mig 15, meli v "roure" bud Rolls Royce Nene, nebo jeho sovetskeho polobratra.                                                           Nikdo neubira Migum ruzne "rekordy", i kdyz vetsinou "odlehcene" modely.   Dale po nekolik generaci Migy slouzily v PVOS celeho Varsavskeho paktu a i prinasely svobodu ruznym arabskym zemim i hladovejicim zemim Afriky a Asie (misto chleba).                 Ahoj, Sven

PVZ 7.11.2007 3:03

Re: Re: Sovětská letadla

Oni se asi i báli, jinak by Šturmoviky nelétali příslušníci trestních jednotek. Konce turnusu se zpravidla nedožili, ale lepší než kulka na počkání.

šefelín 6.11.2007 18:29

Re: Každý má své chyby, i dnes

J.Č. je nejenom   špičkový let . mech.,ale i  hodně  publikuje. Je  jisté,  že  si  jako  machr,  na  aeroplánech  všimne  věcí,  které  nám  laikům  uniknou.   Jsem si  jist,  že  kdyby p.  Čech  nebyl  v době, kdy  kdy  létal  An  124  Ruslan 17x do   Basry   se  zařízením  nemocnice,  či  když   transportoval  české  vojáky  do  Kábulu, mimo  naší  republ., tak  by  tento  rusko-ukrajinský  obr  z  Ruzyně  nikdy  nevzlétl. Jemu by  žádný uvolněný  nýt  neušel,  stejně  jako náběžná  hrana  upravená   kladívkem,  příp.  krumpáčem.  Nebo nedávno, humorná  příhoda  z  jiného  soudku.Kdyby  seJ.Č. " potuloval po  let.  ploš letiště,  odkud  start.B 52 atd.dopadlo  to jinak.

kurbet 6.11.2007 18:25

podobně

Taky jsme se před léty vraceli z natáčení z Burgasu do Prahy.Byl to JAk 40.Po nastoupení do letadla jsme dostali příkaz vystoupit a "čakat malko" v hale.Jaké bylo naše překvapení,když jsme oknem viděli bulharské techniky jak letadlo vyheverovali a celý podvozek někam odvezli.Po asi 3 hodinách opět přijeli,hodinu montovali a pak jsme mohli na palubu.Musím přiznat,že průběh letu si moc nepamatuju,protože zbytek peněz jsme utratili za "solčen brjag"(koňak) při čekání na opravu "našeho"stroje.Ale jsme živí.

Fojt 6.11.2007 17:44

Re: Re: letadla a spol.

Tu turbinovou lokomotivu si dobře pamatuji. Dělala děsný kravál a aby vůbec mohla něco táhnout, tak ze sebou musela mít cisternu s leteckým petrolejem. To řízení muselo být také zajímavé - otec spolužačky, který jako jeden z mála se to odvážil řídít dostal Řád práce:-D

Jura Jurax 6.11.2007 17:23

Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

No jo, ale to bylo spíš piloty, jejich vycvičeností, pozemními službami etc - to měli Američané lepší. Ovšm třeba F-4 nad Severním Vietnamem byly docela proháněny o generaci mldšími Migy 17 a 19 - a přitom F-4 rozhodně nebylo horší éro ... ono je to složitější :-D

Jura Jurax 6.11.2007 17:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

Nejsou to blafy ...

Jura Jurax 6.11.2007 17:17

Re: Re: LOL!

snad come on :-D

Jura Jurax 6.11.2007 17:16

No,

Jakem 42 jsem jednou letěl - v roce 91 do Řecka a zpátky co dychtivý a chudý tůrista lačný něčeho jiného než Balatónu. Byl to charter plný tůristů jako já - éro pilotovala rusky mluvící posádka, letušce bylo od pohledu tak prožitých 45 let, zblízka i víc, sedadla měla sklopná opěradla, přičemž s podstatnou částí nešlo hnout - a komu se povedlo, tomu se operadlo sklopilo do ležata a nešlo zaaretovat v žádné poloze. Ale letuška na to měla nějaký grif a uměla to vrátit zpátky. Éro vůbec mělo očividně za sebou náročnou službu, při níž se s nim život nemazlil - potahy sedadel byly čisté, leč potrhané a zaplátované a dvířka v poličce pro zavazadla nad sedadly místy chyběla. Ale letělo. A pod hlavičkou Škoda Air ... aspoň to mělo na trupu napsáno.

Kouzelné ještě bylo, že při zpátečním letu týmž strojem ze Soluně do Brna v zádi letadla letěli stojící pasažéři jako v šalině - částečně si pak posedali na podlahu a do prostoru oněch výjklopných schodů - před nimi byla taková chodbička.

portwyn 6.11.2007 16:59

Autore díky,

vtipné a pěkné.

Haui1 6.11.2007 13:29

Re: Američani zas mlátěj černochy!

A vám dali nakládačku hnědočeši :o)

MF 6.11.2007 13:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

Mig 25 mohl letět nad 3Mach snad jen asi minutu. Na Izraelem opravdu létal dost dlouho a ti z toho byli dost na nervy, dokud nedostali F 15.

www racek 6.11.2007 13:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

tady je monografie ... tam najdeš vše.  http://military.cz/russia/air/mig/Mig-25/mig-25.htm

www racek 6.11.2007 13:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

no, to bylo v knížce přeběhlíka bělenka, ale ve skutečnosti lítaly dva roky, než se podařilo jeden sestřelit.

IvanP 6.11.2007 12:42

Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

Pokud si správně vzpomínám, co jsem o "těch přeletech" četl, tak ten Mig 25 letěl nad Izraelem do Egypta jen jednou a pak mu 3 měsíce opravovali (vyměňovali?) motor.

fox 6.11.2007 11:22

Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

Blafy.To jsou parametry snad SR 71 alias YF 12A nebo-li Blackbirdu,ale i to pochybuji.

filip 6.11.2007 10:21

Američani zas mlátěj černochy!

www racek 6.11.2007 10:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

no, třímachový MIG 25 byl v běžném provozu desítky let. ostatně, jestli chceš dodám odkaz ...

o tom výkonu fritze wendela pochopitelně taky něco vím, o to grummanu jsem se to dočetl v letectví, svého času a v totalitě.  ovšem, 750 km za hodinu konce války dosahovalo několik zcela sériových strojů, 2300 koní taky nebyl už žádný zázrak ... spíš standard.

ovšem, výkon toho amatéra v grummanu a konstruktérský um příslušných nadšenců je opravdu něco velice mimořádného.

Charlie 6.11.2007 9:54

Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

To mi připomíná  rekordního Messerschmitta 209. Kolik ho bylo kousků ? Motor  DB601 měl životnost při plném výkonu (1800PS) jen pár minut.  Po dobu JEDNÉ minuty dosáhl dokonce 2300PS.  Ale světový rekord  755,138 km/h udržel až do 16.8.1969 kdy ho překonal  rovněž modifikovaný Grumman F-8F-2 Bearcat  (777 km/h)

Takhle se dělají (občas) světové rekordy.

Lovap 6.11.2007 9:36

Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

A? Aký súvis to má s predchádzajúcimi reakciami? A mimochodom, pri bojoch veľmi záleží na tom kto letí. Ja verím, že ak by v tých Migoch sedeli Izraelci, tak napráskajú arabských pilotov aj v Mirážoch.

www racek 6.11.2007 9:18

Re: vzpomínka

No, já letěl tím zázrakem do brna, tedy, zdálo se mi to letadélko poněkud vratké, nějak přemotorované, kymácející se, prostě nelíbilo. vůbec nelíbilo.

www racek 6.11.2007 9:17

Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

no, svého času přelétavaly MIG 25 nad izraelem, ve výši 25 km rychlostí mach 3, trvalo dlouho než byl izrael schopen reagovat.

www racek 6.11.2007 9:14

Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

no, migy 25 pod názvem E 266 držely jeden čas všechny světové rekordy v rychlosti, stoupání  a dostupu, myslím že právě v dostupu ještě drží, něco kolem 36 kilometrů.

edako 6.11.2007 8:42

vzpomínka

Nejsem žádný odborník na letadla, akorát v nich občas lítám. Někdy v r. 1991 jsem letěl služebně z prahy do Ostravy něčím podobným, co bylo popisováno, taky se tam vstupovalo zadkem po schodech, které připomínaly schody pro slepice do kurníku. Seděli jsme nad křídlem a najednou jsem s úžasem viděl, jak se za letu nýty na křídle pohybovaly nahorů - dolů, jenjen vyskočit. Tak jsem to ukázal kolegovi, se kterým jsem letěl a jak byl ukecaný, tak zbledl a mlčel až do Mošnova.

honzak 6.11.2007 8:13

Re: Re: Re: Sovětská letadla

nejsem až takový letecký fanda, abych to hledal na nějakém oficiálním serveru. Jen pro informaci, Odložilův rekord byl také oficiálně uznán. A o tom to je - MIG bude mít něco ve stylu "nejvyšší dosažená výška pilotkou" .

Borek@exil 6.11.2007 8:02

Re: Re: Re: Sovětská letadla

Rekordní počet MIGů 15 byl znehodnocen v Koreji americkými F86. Další rekordní počet MIGů..17,19,21.....byl pak znehodnocen americkými F4 a jinými létadly nad Vietnamem. Ještě rekordnější počet MIGů všech druhů a čísel byl pak znehodnocen izraelskými Mirage a dalšími stroji nad Egyptem, na zemi, nad Sinajem....nad kdejakou arabskou zemí. Rekordní znehodnocování posledních typů MIGů pak úspěšně pokračovalo nad Irákem...dvakrát. Copak nám asi ukáže budoucnost ....MIGy padající na Irán a Syrii?

Karel 6.11.2007 7:52

Každý má své chyby, i dnes

28.10.2007

"Po včerejší nehodě letadla Dash 8 Q400 na letišti v Kodani, způsobené závadou na hlavním podvozku a po několika nehodách stejného charakteru v posledních týdnech, se společnost SAS rozhodla rozpustit flotilu letadel typu Dash 8 Q400, která čítá celkem 22 kusů."

http://www.airways.cz/zpravy/zprava.asp?id=1249

ctenar 6.11.2007 7:43

Re: Re: LOL!

primo fantazie. To by se pilot divil, kdybys mu to prelozil nazpatek

R 6.11.2007 7:00

Re: Re: Sovětská letadla

Nejsem odborník, ale tam asi záleželo ma konkrétních lidech, jak příslušnou fabriku vedli a kolik vodky vypili s příslušnými komisaři, kteří ty letadla prosazovali. Něco jako se dneska dělá v novinách reklamní kampaň, aby se prodaly šunty, tak tehdy se dělala vodková kampaň na sekretariátech, aby se ty výrobky, tady letadla udaly.