17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

SVĚT: O příčinách a následcích

Stál jsem v hodině nulté nového letopočtu u nás na balkoně, pozoroval rozprskávající se rachejtle, ale silvestrovské rozjaření se nějak nechtělo dostavit. Místo toho na mě dolehla divná předtucha: tenhle rok nebude šťastný a veselý, spíš se vzduch zdál cítit malérem, jakého dějiny skýtají jen málo příkladů, a snad vůbec žádný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Panocha 18.2.2016 13:39

Připomínka

Počítat takhle množství CO2 na 1 člověka je pochybené.

V pravěku, kdy na celé Zemi bylo např. 1 milion lidí, by vyšlo obrovské hausnumero a pralidé choulící se u ohýnku z klacků by vypadali jako hrozní plýtvači a znečišťovatelé. V atmosféře totiž byla nějaká koncentrace CO2 vždy, dávno než vůbec byli lidé.

S výhradami by šel spočítat PŘÍRŮSTEK CO2 na člověka, když od daných koncentrací vždy odečtem koncentraci před začátkem průmyslové revoluce.

Výhrady: 1)není jisté, kdyby průmyslová revoluce nenastala a lidé dál žili jako před ní, jestli by koncentrace CO2 zůstala stabilní 2)oceány působí jako rezervoár CO2, mírní výkyvy, takže v atmosféře nezůstalo vše, co bylo uvolněno pálením fosilních paliv.

K úvahám o populaci není od reverenda Malthuse v podstatě co dodat. Trvalé přibývání lidí není možné. Principy jsou jednoduché, nepochopit je může možná ještě analfabet. Spíš se s tím ale krasoduchové nedokáží smířit a zaklínají se vědeckým pokrokem. V článku jsem ukázal krajní fyzikální limity populace(aby to nebylo suché konstatování na 2 řádky, zaobalil jsem do fikce). http://vk.com/wall343633503_4

J. Kanioková 17.2.2016 17:43

Ano, přesně..... bohužel..

J. Hanzlík 17.2.2016 17:27

Tradičně dobrý článek

Cením si také články pana Luďka Frýborta a mám podobný pocit, že publikace jeho článků se vyskytuje omezeně. Patrně vlivem “oficiálního” konformního trendu. Připojuji se k podobně smýšlejícím.

B. Rybák 17.2.2016 17:05

Velmi zajímavý článek!

Za jeho věcně správné a odvážné, protože politicky nekorektní zaměření náleží panu Frýbortovi můj dík!

Myslím, že je ale potřeba zdůraznit, že:

1) Nárůst počtu obyvatel se zpomalí a nejspíš nepřesáhne 9 miliard, protože populační explozi vyvolala západní medicína prudkým snížením úmrtnosti (má se za to omlouvat?), jemuž se sociální systémy teď přizpůsobují všude, kde se obyvatelstvo musí samo živit (např. šíitský Irán má dnes porodnost 1,8 na jednu ženu, takže začíná vymírat a provádí propopulační politiku)!

2. Vytvoření důchodového systému, který nezohledňuje nezaviněný dluh života (nevychování cca 2 užitečných dětí) je bezprostřední příčinou vymírání "západu", je to neomluvitelný zločin!

3. "Zelená"(ekologistická, údajné zájmy "Přírody" ve svůj prospěch vykládající), multikulturní (promuslimská), sociální parazity dotující, politicko-korektní říše je neslučitelná s demokracií a nejspíš ani s přežitím "západu".

P. Čech 17.2.2016 19:16

Re: Velmi zajímavý článek!

Ono jde o to, od kdy je počítáno vymírání populace a jaká populace je brána za základ. Někde je dokonce vymírání populace záhodné, např. v Číně, Indii, Bangladéši a pod. Jak jsem již uvedl, za doby Karla IV žilo na území dnešní ČR cca 340 000 lidí. Byli jsme tedy tehdy "vymřelou" populací? Dozajista nikoliv. Dnes je nás něco málo přes 10 milionů. Je snižování tohoto počtu snad vymíráním? Mám za to že ne. Může to být návrat k něčemu, co zde již bylo a to platí obecně na celém světě. Jen tak pro zajímavost, někde jsem se dočetl v nějaké studii, že před 40 tisíci lety žilo na území Evropy 16, slovy šestnáct lidí.

B. Rybák 17.2.2016 21:45

Re: Velmi zajímavý článek!

Nárůst životní standart si při nejmenším udržující populace je jedním z mála nezpochybnitelných měřítek úspěchu státu (civilizace). Dokud nebude objektivně zcela vyčerpán potenciál k tomuto růstu (včetně využití blízkého vesmíru) mohou být přijatelnou výjimkou pouze přírodní katastrofy (např. nová doba ledová)!

V každém případě by o eventuálním přelidnění neměli rozhodovat experti (všichni patří do nějaké civilizace / etnika, mohou mít velice amorální např. ekologistickou ideologii).

Rozhodovat musí dějiny, tedy soutěž civilizací. Zajištění jejího mírového průběhu je největším úskalím této cesty a jediným důvodem pro vznik pouze mír zabezpečující nadnárodní organizace! Cesta zpátky není prakticky proveditelná!

P. Čech 17.2.2016 22:03

Re: Velmi zajímavý článek!

Všechno je možné, jen chtít. Nezapomeňte, že soutěž civilizací v dějinách vždy probíhala a vlastně probíhá i nyní. Jak však tato soutěž v ž d y končila? Ozbrojeným konfliktem nebo ekologickou katastrofou. Nejinak je tomu i dnes ikdyž to zdánlivě vypadá jinak. Soutěž civilizací probíhá mezi civilizací muslimskou a křesťanskou a to již od křižáckých válek. Tu vítězí ten, tu zase onen. Není zase tak daleko doba, kdy žádní muslimští arabové nebyli ani na Blízkém východě, ale ani v Egyptě, Lybii, Tunisu, Alžíru ani Maroku. Muslimové nebyli ani v Indonésii, ani v jižnějších afrických státech. A vidíte, původní obyvatelstvo(Egypťané, Berbeři) byli muslimskými araby zdecimováni a stejný osud čeká i nás, pokud nedostaneme rozum a dopřejeme slyšení různým sluníčkářům. jak je to dlouho, kdy muslimové zcela ovládali větší část Španělska?Mírový průběh soutěže civilizací je nesmysl. Je to pojem bez jakéhokoliv vnitřního významu. Objektivně to neexistuje. Kdo toto nevidí, připravuje svým dětem a vnukům opravdu "hezkou" budoucnost!

P. Kmoníček 17.2.2016 16:01

Nechápu proč úvahy a zamyšlení

pana Frýborta vycházejí jen na NP?Vycházejí i knižně a s radostí je vlastním a studuji.Moc dalších takových ale neznám.Co pravidelné deníky a časopisy?Blesk samozřejmě ne,ale co Reflex,Mladá fronta,Lidovky a jiné.A navíc čeština,která pohladí.

L. Severa 17.2.2016 14:52

Pan Frýbort

to napsal jako obvykle, s precizní a nádhernou češtinou (konečně stejně jako cestopisy které jsem četl), tak jak to vidí většina z nás, soudě podle diskusních příspěvků. Asi jsme vyléčeni z těch ušlechtilých podpor těm nešťastným, protože je to stejně jako kapka do moře a vlastně jen podporujeme všelijaké organizace, které parazitují na bídě druhých a velmi často nám podstrkují snímky plačících dětí s vydutými bříšky z těch chudých zemí.

P. Čech 17.2.2016 14:57

Re: Pan Frýbort

Nejen organizace parazitující na bídě druhých, ale i organizace, parazitující a celé společnosti. Zde mám na mysli všechny t.zv. humanistické, neziskové organizace, parazitující na státním rozpočtu. Ty se dnes počítají již na stovky

J. Schwarz 17.2.2016 13:43

Ano, pan

Frýbort trefil přesně. A stejně jako je cestou do (_._) "více Evropy", tak je cestou do stejného místa též "více humanity", soucitu, solidarity a podobných komodit velmi užitečných v dobách kdy na celé Planetě bylo maximálně pár desítek, možná set milionů lidí ale zničujících v době, kdy je jich tu přes sedm miliard. Pro hodnotu "lidského života" platí totéž co pro jiné hodnoty. Závisí na jednak na užitečnosti pro hodnotícího, druhak na vzácnosti. A všeho moc škodí. Třeba za láhev vzácného vína se platí tisíce dolarů, pokud se ale potenciální kupec bude ve stejném moku topit dal by větší částku tomu kdo spustí čerpadlo a víno může jít k čertu.

P. Čech 17.2.2016 14:52

Re: Ano, pan

Humanita, soucit, solidarita apodobné "výdobytky" systému, který je vydáván za demokracii obecně vlastně žádnými výdobytky nejsou. Jde o násilně do lidského myšlení naočkované učení, které ve svých důsledcích vede k lenosti,vyhýbání se práci a obecné spoléhání se na druhé. Člověk totiž není nic více než druh savců a jako takový nemá ve svých genech žádnou humanitu, soucit a solidaritu. Zato má vrozen boj o přežití jako jeden z nejsilnějších pudů. V přírodě funguje přirozený systém, který nastoluje mezi živočišnými druhy rovnováhu. Tomuto se však člověk ke své škodě vzepřel a tuto rovnováhu porušil. V přírodě je rovněž běžný jako způsob regulace zánik druhů. O co tedy jde? O to, aby lidé dostali konečně rozum, přestali se snažit poroučet větru, dešti, rozměj znásilňovat přírodní zákony, mezi což patří i zavádění oné humanity, soucitu a solidarity. Jinak tato příčina bude mít za následek vyhynutí člověka jako druhu.

R. Tichý 17.2.2016 12:44

Rozvojový svět musí být bombardován prezervativy a potřebuje televize plné hloupých telenovel, aby byla zastavena populační exploze.

D. Polanský 17.2.2016 14:14

Re:

Jenomže oni ví, že v Západní Evropě stačí mít 5-6 dětí a již člověk nemusí makat. Viz mnozí Romové.

P. Čech 17.2.2016 14:54

Re:

Nejen Romové. Všichni cikáni. I Olaši, Sinthové a další cikánské kmeny.

Z. Rychlý 17.2.2016 11:45

Velmi výstižné.

Vyzdvihl bych to srovnání důchodových systémů.

- NÁŠ systém: "něco" uložím na (téměř) rovnostářském důchovém účtu, a o inflaci a nárůst (proti rozevírajícím se nůžkám) se pěkně starej ty milý státe ! Je to tvoje povinost, protože já mám NÁROK !! A vy mladí dělejte děti, aby na můj důchod měl kdo odvádět příspěvky.

- JEJICH systém: houf dětí.

Náš systém - (SOLIDÁRNÍ) - děti platí průběžné příspěvky do společného anonymního důchodového sudu.Jejich systém - (RODOVÝ) - děti přispívají na SVÉ důchodce.Kontrolní otázka - který systém vede k vyšší porodnosti?

Zavést podobný důchodový systém v "rozvojových" státech předpokládá řádný a fungující stát placený z řádně odváděných daní. CHIMÉRA.

J. Chaloupka 17.2.2016 11:23

V Evropě nás vytřídil mor a dnes bráníme stejnému

mechanismu eboly v Africe. A také zabraňujeme hladomorům tím, že posíláme jídlo. Tím se úživnost nezvýší, naopak místní si odvyknou pěstovat jídlo a čekají na tu tzv. rozvojovou pomoc. Za minulého režimu jsme říkali, tak dlouho jsme se rozvíjeli, až jsme se stali rozvojovou zemí. Bohužel to skončilo, myslím ten vtip, nepřeji si návrat minulého režimu, abyste mi dobře rozuměli. Ale nepřeji si žádnou tzv. rozvojovou pomoc mimo Evropu. Máme dost starostí sami se sebou. A pokud vím, tak křesťané tvrdili: miluj svého bližního. Nevím jak vy, ale můj bližní není ani Asiat (ať blízký nebo vzdálený) ani Afričan. Můj bližní je rodina, příbuzní, kamarádi, sousedi, obyvatelé mé obce a někdy v zahraničí nějaký Čech. To je vše. Takže pomáhat, ale s mírou. A jen skutečným bližním. I tak je jich dost.

P. Čech 17.2.2016 10:53

V omylu pokračovati je ďábelské!

Princip kauzality je dostatečně znám, nicméně přesto nefunguje. Vinou lidí a jejich spolků (církve, politické strany apod.). Nefunguje proto,že za skutečné příčiny všelikých i hrůzných následků jsou vydávány příčiny naprosto jiné, takové, které ony následky nemají. Když se člověk zamyslí nad jakýmkoliv dnešním problémem a je ochoten jít dostatečně do hloubky, v ž d y nakonec dojde k základní, jediné příčině těchto všech problémů. Tou příčinou je neustálé a nekontrolované množení lidí. Tomuto negativně napomáhají zejména církve svým nesmyslným a v konečných důsledcích škodlivým učením. V roce 1963, kdy jsem maturoval, bylo na planetě Zemi 1,6 miliardy lidí. Dnes, po 53 letech je nás lidí cca 7,5 miliardy. Lidstvo se množí geometrickou řadou a pokud to bude nekontrolovaně pokračovat, zanedlouho zahubí sebe samo. V dějinách fungovaly na světě mechanismy, které aspoň trochu ono nekontrolované množení poněkud regulovaly. Těmito mechanismy byly války a epidemie. Epidemie byly zastaveny a války bohudík také. Nebyly však nahraženy žádným jiným regulačním mechanismem, ba právě naopak. Zejména církve se nehodlají přizpůsobit změněným podmínkám a demagogicky trvají na středověkých principech. Jednodušší lidé, jichž je na planetě Zemi naprostá většina, těmto církevním učením podléhají a zásadním způsobem se podílejí na katastrofě, která dozajista bude následovat. Řešení existuje, ne že ne, je však třeba zcela změnit život lidský. V tom případě i zažitý ekonomický systém, založený na neustálém růstu výroby, který sebou nese požadavek růstu počtu pracovníků a tedy lidí obecně Je třeba jediné. Obecně se pokusit o regulaci porodnosti podobně a nebo stejně, jak se o to pokusili před časem v Číně. Po nějakou dobu (lze vypočítat) zavést systém "jedno dítě v rodině". Potom, jakmile se nepříznivý vývoj zvrátí, přejít na "max. dvě děti v rodině" a na tom setrvat. Spoléhat na fatu morgánu vývoje technologií či zabydlení vesmíru je mylné a ve svých důsledcích škodlivé.

J. Pražák 17.2.2016 11:13

Re: V omylu pokračovati je ďábelské!

Ty polodivochy nepřinutí nic k regulaci porodnosti. Jediný způsob jak pomoci, je okamžitě zrušit veškerou zejména potravinovou pomoc a zároveň cla "rozvojovým zemím".

Politici by si měli vzpomenout na to, co znamená vízum, cestovní pas, zdravotní vyšetření a vše důsledně vyžadovat při překročení hranice. Pomoc skutečným uprchlíkům by mohla být daleko levněji poskytnutá v zemích sousedících s knflikty, protože každé € tam má cca 50x větší kupní sílu než v Evropě.

V. Kain 17.2.2016 12:36

Re: V omylu pokračovati je ďábelské!

Když autor zmínil Bangladéš,tak musím podoknout,že hlavní město Dhaka měla v roce 1991 cca 3miliony obyvatel.Dneska je to 7 milionů.Bangladéšané tak, jak jsem je skutečně poznal jsou opravdoví australští králíci.

J. Schwarz 17.2.2016 15:11

Re: V omylu pokračovati je ďábelské!

kdyby nepřibývalo lidí, nebylo by třeba ani růstu výroby. Bohužel ale celá ekonomika funguje v psychologické rovině na principu "letadla" nebo "přímého prodeje". Pokud se někdo chce dostat nahoru, přilepšit si, musí se stát "šéfem". A aby měl komu šéfovat, potřebuje LIDI, to dá rozum! Stejně jako ponziho schéma potřebuje dostatek křenů, kteří se "zapojí" aby se ti, co se zapojili dříve napakovali. Až "dojdou lidi" tak celý systém zkrachuje. I v případě "globální ekonomiky", kdy dojde k rozdrobení na mnohem menší celky vzájemně proti sobě bojující a z mnoha "šéfů" se stanou looseři.

P. Čech 17.2.2016 15:25

Re: V omylu pokračovati je ďábelské!

V celých dějinách neustále přibývalo lidí a nebylo třeba zvyšování výroby, protože tato de facto neexistovala. Mám zde na mysli průmyslovou výrobu.Vemte si jen jednu skutečnost. Za dob Karla IV žilo na území dnešní ČR celkem cca 340 000 lidí.. Žili spokojeně i nespokojeně, stejně jako dnes. Žili v čistém a přirozeném životním prostředí. Jakmile toto čisté životní prostředí narušili svou existencí (i svým množením) následovaly okamžitě morové epidemie a různé války jako přirozený regulátor počtu jako myši množících se lidí. Toto dnes bohudík nemáme a tak musíme hledat jiný regulátor. Tam, kde jej nehledají existují války dodnes a epidemie (AIDS) nakonec také.

K. Janyška 17.2.2016 18:05

Re: V omylu pokračovati je ďábelské!

Co je to civlizace divochů obchodem, co je to spontánní řád lidské interakce a lidského světa, co je to to soukromé právo a co lidská mysl ? Morálisto... Dzp.

P. Čech 17.2.2016 22:05

Re: V omylu pokračovati je ďábelské!

To se ptáte mne?Takové termíny sem přinášíte Vy. Pokud něčemu nerozumím a musím se na to ptát, potom o tom nepíši.

M. Fleishman 17.2.2016 10:51

Vážený pane Frýbort.....

jste můj favorit na webových stránkách LN a jak vidno z Vašeho posledního komentáře jím i nadále zůstáváte. Osobně nepochybuji o tom, že "civilizace" a "pokrok" ve formě jak je známe dnes se všemi z toho vyplývajícími důsledky zničí dříve či později sebe samu a potenciálně i život na planetě Země ve formě jak jej známe. Šalom z Českého Absurdistánu.

J. Škodák 17.2.2016 12:32

Re: Vážený pane Frýbort.....

Připojují se k Vašemu příspěvku a dovolím si ho posunout dále. Tím,že lidstvo chce na zemi udělat ráj bez Boha,udělá si na zemi peklo! To zničení života na planetě Země popisuje Nový zákon ve věcech posledních a tou je apokalypsa. Lidé si vytvoří na zemí takové peklo,že budou volat po tom konci světa.Protože se lidé neřídí v životě vezdejším tím pozdravem Šalom,tak se jako křesťan modlím:„děj se vůle Páně!"

P. Čech 17.2.2016 15:05

Re: Vážený pane Frýbort.....

Nepleťte sem, prosím, boha a víru. To s problémem nemá co dělat a když, tak záporném slova smyslu.Učení církví, jak muslimské, tak křesťanské, hinduistické a všech dalších je příčinou, která má za důsledek ono nekontrolované živočišné množení lidského druhu na planetě Zemi. Jedinou rozumnou cestou je snaha o obnovení přírodní rovnováhy, kterou člověk porušuje ve všech možných případech tak, aby její porušování nebylo příčinou děsivého důsledku. Vyhynutí lidí jako druhu.

P. Čech 17.2.2016 15:13

Re: Vážený pane Frýbort.....

Jeden skromný dotaz. O jakém "bohu" zde hovoříte? Lidskou existenci na planetě Zemi provázelo neskutečně mnoho všelijakých bohů. Ten bůh křesťanský je jen jedním z nich. Ten současný, křesťanský bůh otec, syn i duch svatý zde existují cca 2000 let. Lidé však obývají planetu Zemi několik stovek tisíc let a to bez onoho křesťanského boha. Např. Staroegyptská civilizace zde byla více než 3000 let a efektivně fungovala v souladu s desítkami bohů. Existence mnoha různých věr, různých církví a bohů je právě tou příčinou, která má za následek možnou skutečnost, že se lidé sežerou mezi sebou.

J. Škodák 17.2.2016 16:01

Re: Vážený pane Frýbort.....

Zcela zapomínáte na judaismus,který je na počátku naší Anticko-křesťansko-židovské tradice a to se dostáváme do doby toho Egypta. Je to Jahve(já jsem ten,který jsem),židovský národ je nositelem a ochráncem tohoto jednoho Boha o proti bohům a bůžkům pohanských kmenů. Každé odchýlení od tohoto Boha,Jahve(Bůh)Izraelity trestá.První přikázání je:„ v jednoho Boha budeš věřit!" Toto exkluzivní postavení vyvoleného židovského národa jednoho Boha rozšiřuje Kristus smrtí na kříží o v něho věřící křesťany! Proto zachování toho židovského Šalom a křesťanské lásky k bližnímu je pojistkou proto,aby se lidé,jak píšete mezi sebou nepožrali. Tedy porušením tohoto příkazu jsme se dostali tam,kam jsme se dostali. Bude to nenávist,která nás z toho dostane? Je to právě ta nenávist jak rasová a třídní,která způsobila největší války ve světě s obrovským počtem obětí! A potom,každý zásah do běhu přírody člověkem,bez Boha,je sebezničující!

P. Čech 17.2.2016 19:08

Re: Vážený pane Frýbort.....

Jahweho jsem nezmínil záměrně. Je to jen jeden z mnou zmíněných bohů. Nic více. Je, či byl to bůh jen tuším že 13 židovských kmenů. Kdy se Židé stali národem je ve hvězdách.Vyjdeme-li ze Starého zákona a budeme považovat za prazáklad židovské víry dobu Abraháma a Metuzaléma, dostáváme se do doby cca 10 000 let ped n.l. To ovšem nebyla žádná civilizace. V té době a mnoho tisíc let poté pásly židovské kmeny ovce a byli kočovnými kmeny, většinou pronásledovanými a ničenými.. Počátky židovské civilizace je možno datovat do panování Saula , Davida a Šalamouna. To však není zase tak daleko od přelomu letopočtu a tedy egyptská civilizace zde byla mnohem déle i s jejich desítkami různých bohů