1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Žluté vlaky odhalily postkomunismus ČD

Je nutno přiznat, že Radim Jančura je Pan podnikatel, a to velké P ve slově pan si skutečně zaslouží. Pan Jančura dokázal oživit kulturu cestování ruku v ruce s příznivou cenou jízdného. Do té doby, než přišly žluté autobusy, byla představa pohodlného cestování za sledování filmu nebo poslouchání hudby včetně nápojů zdarma přímo z oblasti sci-fi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 3.10.2011 22:16

Jen malinko k ekonomice ČD:

Dokud existovala unitární ČD, subvencovala se ze státního 3 - 4 mlrd. Kč ročně. Bylo to "špatně", tak se to - taky částečně kvůli Bruseli - roztrhalo. Dnes nákladní doprava - firma ČD Cargo - vyprodukuje ručně nulu - v lepším případě pozitivní nulu. ČD - osobní doprava - si slízne z peněz daň. poplatníků (hlavně z krajů) za "objednání dopravy" zcela neuvěřitelných 12 mlrd. ročně. A upekli to na 10 let dopředu oranžoví hejtmani s modrým teplým žaludem.

P. Fiala 3.10.2011 10:34

Postkomunismus a postsocialismus

Vnímáme změny u ČD, jen díky konkurenci. Vnímáme změny u ČEZ, jen díky konkurenci. Vnímáme změny v parlamentu i ve vládě, díky konkurenci, straně Věci veřejné (dejme šanci i dalším menším stranám).

Voliči, pamatujme si to a volme s rozvahou, já už nechci dlužit 150 000,-Kč na mou hlavu a nevím za co.

L. Šarina 3.10.2011 9:14

VŠE

CO JE STÁTNÍ STOJÍ ZA PRD.

J. David 3.10.2011 8:02

Konkurenční Jančura

ČD, jako státní podnik, pobírá dotace. Každý daňový poplatník jim připlácí z daní, ať jezdí s nimi, či nejezdí. To se jim to pak "hoduje". Jančura jezdí zatím snad "za své", tedy nedostává dotace, takže obsazuje pochopitelně lukrativní tratě. Pokud se nemýlím, ucházel se i o regionální linky, ovšem za předpokladu stejných startovacích podmínek (rozumějme dotace), jako ČD. Kraje ale přihrály smlouvy ČD na 15 let. Jako se zemědělci v EU. Francouzský sedlák je dotován základem 100%, český tak 30-50%. Zdravá konkurence? Jančura je štikou mezi zplesnivělými státními kapry v dopravním rybníku. Zásadně jezdím "žlutými" autobusy, již jen to, že po Internetu či SMS si zabukuji spoj, na bianco jízdenku, kterou si od stewardky koupím v autobuse, si mohu kdekoliv v dosahu jejich linek aktivovat, či stornovat přes SMS. Nic není sice absolutně dokonalé, chybička se občas může vloudit (renomované Windows od Mrkvosoftu také občas "lehne" na zblblou adresaci). Pokud bude Jančura startovací konkurencí pro ČD, jenom dobře. Píchl do termitiště, již se rojí. Pokud se mýlím, rád se nechám poučit.

E. Heusinger 3.10.2011 8:28

Příští rok

má vyjet do Ostravy Leoexpres. S tím bude mít Jančura problém. Vyjedou úplně nové vlaky(již jsou u Štádlerů ve výrobě)¨, které jsou rychlejší a komfortnější. Kromě toho tahle dopravní firma je kapitálově silnější než Jančura.

ČD odpoví RailJety do Žiliny a Košic.

O vlacích do Ostravy se hovoří jako o lukrativních. Není tak jednoznačné. Lukrativních je jenom pár spojů v dopravní špičce. Jančura si namaloval do jízdního řádu i spoje ztrátové. Zatím je nejezdí.

J. David 3.10.2011 9:12

Re: Příští rok

To je OK. Konkurence je zdravá. Jen chci říci, že kdyby by byly nastaveny stejné podmínky konkurenčního prostředí, bylo by vystaráno. Dotace pouze pro někoho jsou zhoubou. Ono je to vše pouze o nákladech a výnosech. ČD dostávají apriorní dotace (státní podnik). Ostatní musí toho molocha bez dotací přetrumfnout. Ale jak? Aby se dostali do konkurenčního prostředí, musí ČD vyžrat bezdotační lukrativní tratě nějakou přidanou hodnotou. Třeba kafe zadarmo a čisté hajzlíky. Nejde o to, že pasažéři pokálí mísu, jde o to, aby to placená hajzlbába uklidila, což ČD opomíjely a sváděli to na pasažéry. Chápu, po etnickém spoluobčanovi na trase Pha-Ova pokálený hajzlík uklízet, je řehole. Chápu, že když ve vagonu není "děžur", blbci rozřežou sedadla, pokálí hajzlík a poškrábou okna. A to u Jančury, se stewardem ve vagonu, bude asi méně možné. Osožáky vnitro zrušilo. Nyní se ve vlaku ČD bojím usnout, abych nepřišel o mošnu. Přiznám se, na cesty rychlíkem ČD tahám pistoli v podpažbí. Co se v soupravách pohybuje za čeládku, je to jak na klondaiku. Jenom jsem zvědav, až do Ostravy do žlutého vlaku nastoupí parta našich milených etniků a budou jenom pít Cappucino zadara. Steward bude ale u vytržení, bude multikulti obohacen.

E. Heusinger 3.10.2011 9:56

Pane Davide,

dotace dostávají i soukromí dopravci, které jsem zde uvedl. Dostával by je i Jančura pokud by výběrko v Liberci vyhrál.

V. Kain 3.10.2011 9:27

Re: Konkurenční Jančura

Ne nemýlíte se.Socialisté jak nám předvedli hejtmani tohoto bezedného vždy hladového molocha padnout nenechají ať to stojí co to stojí,vždyť z jejich kapes to nejde a lidé je zajímají ze všeho nejméně.Že se ale pohlaváři ČD a celá ta smečka umějí pakovat.Přesně takhle to vypadá s Českou veřejnoprávní televizí.

M. Moravcová 3.10.2011 10:28

Re: Konkurenční Jančura

bodejť by ČSSD nepodporovala ČD, když jejich odboráři a zaměstnanci jim slouží jako vydírací komando. A to ji ještě přispíváme na režijní jízdenky pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky.

E. Heusinger 3.10.2011 10:34

Re: Konkurenční Jančura

A na zlevněné jízdenky pro důchodce, studenty, ZTP ....

M. Moravcová 3.10.2011 15:55

Re: Konkurenční Jančura

pletete hrušky s jabkama.  Nechápu, proč bych měla připlácet zaměstnancům ČDa jejich rodinným příslušníkům na jízdenku? Uveďte jedinný konkrétní důvod. Mohou být rádi za  práci dotovanou státem. Socialismus už nemáme, víte?

E. Heusinger 3.10.2011 16:11

Re: Konkurenční Jančura

Zaměstnanecký benefit. Již od císaře pána. To nemá se socialismem nic společného, milostivá.

Já nejsem závistivý, nezávidím jim to. Zaměstnaneckých dopravních benefitů  je hafo. Vadí Vám i tyto benefity? Mne ne! To že přispíváte důchodcům Vám nevadí?

P.S. Ten benefit je za 500,- ročně.

V. Fürst 3.10.2011 18:48

Re: Konkurenční Jančura

Vážený pane Heusingere,

možná nejste závistivý,ale jste hloupý. Zaměstnanci v dopravě dostávají za svojí práci mzdu. A proč nějaké benefity.Pracovník ve stavebnictví také nedostává cihly jako benefity.lékaři také nemají benefity,proč  dopraváci ? Důchodci si svůj důchod také odpracovali,nebo si myslíte ,že je živíte ?

E. Heusinger 3.10.2011 21:34

Re: Konkurenční Jančura

To, že mne nechává klidným jestli někdo má nějaké benefity je hloupost? Chápete význam slov?

E. Heusinger 3.10.2011 16:13

Re: Konkurenční Jančura

Pokud Vámi cloumá závist, nechte se u ČD zaměstnat.

A. Reček 3.10.2011 7:24

Je na tom dost pravdy.

Věřím, že časem se rozšíří počet podnikatelů působících na železnici. Zvláště v místech, kde ČD nemají moc zájem držet tam osobní dopravu. No a každý začínající podnikatel nezahájí svou činnost v místě nebo trati, kde by prodělaval.

E. Heusinger 3.10.2011 7:41

Žijete v bludech,

ČD jezdí dle objednávky krajů nebo ministerstva dopravy, nikoli dle svého uvážení. Výjimkou jsou vlaky do Ostravy kde ministerstvo od prosince u nikoho nic objednávat nebude.

E. Heusinger 3.10.2011 7:44

Na železnici

jezdí ještě Viamont, OKD doprava, Veolia, Erzgebirgsbahn, Vogtlandbahn, DB Regio  dle objednávky příslušných krajů.

F. Svoboda 3.10.2011 7:54

Re: Žijete v bludech,

Pane Heusingere, je zajímavé, že Vaše příspěvky, týkající se jakéhokoliv tematu zde na NP jsou vždy negací původního článku. Je to možná zastuzená puberta, nebo tak činíte pro své ukojení, jak ostatní nadzvednout ze židle. Zkuste někdy napsat něco positivního, svět se Vám bude připadat krásnější ! ! !

I. Schlägel 3.10.2011 8:04

Re: Žijete v bludech,

Pro tohoto pána jsou slova jako kapitalismus, konkurence, volná soutěž, zisk, efektivita, boj o zákazníka atd. slovy sprostými nebo je doposud nikdy neslyšel nebo si nedovede představit, co znamenají.

E. Heusinger 3.10.2011 8:31

Pane Svobodo,

to je tím, že jsem realista a nepodléhám "radostnému jásání". A píši jenom k tématům, kterým rozumím.

Kromě toho co se týká dopravy, zvláště železniční, tak zdejší příspěvky jsou velmi podbarveny ideologií a mýty bez ohledu na fakta.

E. Heusinger 3.10.2011 8:37

Myslíte,

že fakta, která jsem dnes uvedl jsou nepravdivá? Nebo jsem je vůbec neměl uvádět protože odporují "všeobecnému nadšení"?

Takové doby naštěstí minuly.

J. Blažek 3.10.2011 3:18

Chce to plnou pravdu

Především: Pan Podnikatel Jančura si vybírá jak pro autobusy tak pro vlaky jen nejlukrativnější spoje. Nedávno například opustil jistou autobusovou linku do Olomouce neboť zjistil, že zlatá vejce nenese.

Autor i další psavci jinde spílají Českým drahem, že na vyvolené trati Jančurovi konkurují stejným způsobem jako činí on. To spílání není na místě. Vždyť kdyby ČD konkurovat nezačly, spílali by jim titíž lidé dvojnásob!

R. Sedláček 3.10.2011 7:11

Re: Chce to plnou pravdu

Kdyby ČD konkurovaly za své, nikdo by jim nespílal.

J. Blažek 4.10.2011 1:03

Re: Chce to plnou pravdu

Takže z toho plyne, že nemají konkurovat vůbec a před Panem Podnikatelem se servilně klanět? -- Nesouhlasím!

E. Heusinger 3.10.2011 2:31

O zlých hejtmanech a hodném Jančurovi

Jančura se ve výběrovém řízení ucházel o zakázku na provozování železniční dopravy objednávané Libereckým krajem na 15 let od prosince 2011 vyhlášeném na podzim 2008, ale poté co společně s třemi dalšími zájemci (ČD, Arriva, Viamont) postoupil do druhého kola začátkem června ještě před podáním závazných nabídek ze soutěže odstoupil.

R. Sedláček 3.10.2011 7:10

Re: O zlých hejtmanech a hodném Jančurovi

Hele Lokomotivo, doložte proč odstoupil. Musíte to tam někde u vás na ČD mit, jak jste házeli klacky soukromníkům pod nohy a děláte to okatě i nyní na tratích, kam Jančura nastoupil. Autor má úplnou pravdu a vaše odborová centrála drážních řvounů a polehounů se z toho může zbláznit.

P.S. a buďte chlap a přiznejte, že jste podvodník, že se nejmenujete ani Kylchap, ani Heusinger, že tafy kopete za prachy odborářů, komunistů, nebo socialistů ( je to jedna verbež). Že lžete. Nebo mi to vyvraťte.

E. Heusinger 3.10.2011 7:38

Poštovní vagone,

odstoupit lze bez udání důvodu, kapírujete? Jak to mám vědět když to Jančura neoznámil Vy "doložiteli"?

Z čeho vyvozujete, že jsem zaměstnacem jakékoliv dopravní firmy či organizace Vy chytrolíne? Jmenuji se tak jak je zde napsáno. Nebuďte infatilní.