29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Křepelka 22.7.2010 13:29

Pendolino Italové vyřadili? Kde jste k tomu přišel.

Ne že by na dráze nebylo co zlepšovat. Pořád dost. Ale dost se už udělalo. Z Brna do Prahy se konečně jezdí v hodinovém taktu klimatizovanými soupravami EC - IC, německými, rakouskými, maďarskými a české se vedle nich vůbec nemusí stydět. A konečně ve shodných časech autobusů po D1. Kdo to nechce vidět, je ignorant. Nejvíce plivou ti, kteří o dráze nevědí nic, potažmo dodají, že vlakem nejezdí. Typický příklad je, že Pendolino italské železnie vyřadily. Kde jste k tomu proboha přišel? Firma Alsthom Savigliano, dříve Fiat Ferroviaria jich asi v šesti generacích vyrobila a dodala na 5000 souprav. Převážně pro domácí Itálii, ale i pro Švédsko, Slovinsko, Finsko. Pendolino samotné je odvozeno od typu Cisalpino, které jak již názvu plyne jezdí hlavně mezi Milánem a - světe zboř se - Curychem. A pro Mekku světových železnic, tedy Švýcarsko je to úplně normální, jenom pro české chytráky ne. Jel jsem s ním - z Venezia Mestre do Milána, tak vím o čem mluvím.

A že je drahé? Původně za ty peníze mělo být 10 souprav z ČKD. A když se toto nechalo zkrachovat, tak dráhy poptávaly, kdo by jim za tu cenu a kolik vyrobil. Siemens nabídl soupravy 3, Alsthom 7.

Bohužel byly původně objednány pro provoz na koridoru Vídeň - Praha - Drážďany - Berlín. A proto jsou třísystémová a tedy komplikovaná a drahá. Kdyby se tušilo jaký úspěch budou mít mezi Ostravou a Prahou, mohla být pouze jednosystémová, nepochybně o aspoň třetinu levnější a po příslušných certifikacích v Polsky by mohla jezdit až do Varšavy.

L. Ott 22.7.2010 14:12

Re: Pendolino Italové vyřadili? Kde jste k tomu přišel.

Pendolino je hezký vlak, rychlý, řekl bych, že zbytečně drahý, ale společně se soupravami City Elefant je to jediné, co v ČD odpovídá 21. století.  Ostatní rychlíky vyrazily v roce 1970 z NDR a dodnes nás straší svými koženkovými, prosezenými lavicemí, hnusnými, páchnoucími  toaletami, ohny přes něž není vidět, topením, které hřeje jako zběsilé, nebo nefunguje vůbec apod. Hodně problémů je otázkou peněz, ale na uklízení ve vlacích by snad ČD peníze sehnaly, nebo pan Žaluda touží po vozidle prestižnější značky?

P.S Když obhajujete provoz Pendolin, mátě představu, jak ztrátový je jejich provoz?

Z. Bureš 22.7.2010 12:13

Plně s Vámi souhlasím !!!

Na ČSD (ČD) . . . se od dob G. Husáka změnili či vyměnili manažeři . . . už si tam neříkají soudruhu . . . udělali mnohde i rekonstrukce nádraží. . .  nakoupili pendolína a nové soupravy (to vše za peníze daňových poplatníků - nikoliv ze svého) - ale to hlavní, co jejich pasažéry (zákazníky) zajímá . . . . . a pro co vlastně byly původně zřízeny - tak to zůstalo : Bordel - špína - zpoždění !!!

L. Ott 22.7.2010 9:54

Emil Zátopek

tento rychlík poměrně často používám a pamatuju si ho z dob, kdy toto jméno dostal. Tehdy  bývaly do vlaku zařazovány vagony, v nich fungovalo téměř všechno a skrze okna se bylo moci dívat ven. Poslední roky však do soupravy ČD zařazují vozy ze 70. let, kde je cestování zadarmo drahé. Na Vsetíně se souprava otočí a jede zpět a to ještě v horším stavu, než tam o dvě hodiny dříve dorazila. Myslím, že by měl nový ministr dopravy odebrat rychlíku jeho jméno a já bych mu navrhl nové, neotřelé - Expres Žaluda.  P.S : Já situaci řeším tím, že si přivstanu a jedu vlakem EC (slovenským).

J. Slanina 22.7.2010 8:48

"Schválně: proč si myslíte, že se její členové hospodařením Českých drah zřejmě nikdy smysluplně nezabývali? Ano. Nikdo z nich nikdy nejel s Emilem Zátopkem. "

Za to "jedou" v něčem úplně jiném: http://www.ct24.cz/ekonomika/91077-ceske-kraje-nechteji-zlute-vlaky-jancura-si-bude-stezovat-v-bruselu/

P. Čulík 22.7.2010 8:46

A co tam poslat uklízet alternativně odsouzené?

Prý pro ně není práce, obcím jejich zaměstnávání komplikuje život, tak kýbl s teplou vodou, rejžák, hadr, saponát a šůrovat vagony a perony. Nechápu, proč to nefunguje. Že by zase tomu bránil nějaký výklad zákona? tak raději nalijeme pár miliard do ČD, aby byli "ziskoví" ale vlaky budou zaprasený dál.

V. Pavel 22.7.2010 7:33

"Modrá armáda" má v ČR tradici. Zn.: Pokleslou!

Souhlasím s autorem, byť vlakem nejezdím!

R. John 22.7.2010 0:22

Pendolino je za ty velký prachy šmejd.