5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: Očima pacienta, kterému šlo o život

V květnu letošního roku jsem napsal dosti hanlivý článek o jedné krajské nemocnici, v níž jsem byl hospitalizován k operativnímu odstranění zhoubného nádoru, k čemuž však nedošlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Jirka 15.6.2012 17:04

ÚVN mě taky vždycky překvapuje, že

se v pozitovním slova smyslu může natolik lišit od zbytku ČR. S ÚVN mám jen ty nejlepší zkušenosti...

J. Řezníček 15.6.2012 15:20

Smysl zdravotnictví

Dovede někdo říci, jaký hlavní cíl má zdravotnictví, nebo o co usiluje ?

- aby byli všichni zdraví a pacieti spokojeni ať to stojí cokoliv

- aby bylo mnoho vyšetření, úkonů, zásahů a co nejvíce pacientů

- aby co nejvíc vydělaly zdravotní pojišťovny

- aby byli spokojeni lékaři

J. Jurax 15.6.2012 23:50

Re: Smysl zdravotnictví

Ani jeden z vyjmenovaných ... :-)

J. Kiklhornová 15.6.2012 13:10

Střešovice

Já s nimi mám zcela jinou zkušenost. Po úrazu jsem na koleno dostalanaprosto nevhodnou ortézu,což zjistil ortoped u kterého jsem byla na kontrole. Manžela po akutním žlučníkovém záchvatu objednali na operaci,při nástupu mu sdělili,že se odkládá na neurčito a jaksi mu to zapoměli sdělit. Na čelistní chirurgii,kam mě odeslala má zubařka s oteklou pusou mě nechali 3 hodiny čekat,pak m poslali na rentgen,po něm jsem tam další 3 hodiny čekala aby mi sdělily,že mám oteklou pusu protože nosím vysoké boty. Když mě gynekolog odeslal na operaci,tak mě objednali na vyšetření za 4 měsíce a když jsem se na ně dostavil,řekli mi že ten doktor ke kterému mě objednali už tam nedělá,což se mi opět neobtěžovali sdělit a další objednání další 3-4 měsíce nehrozí. Pravda,když jsem začala dost ječet,tak naběhl primář a objednal mě na urologii. Tam to šlo celkem rychle a po dalších 4 měsících jsem byla velmi dobře odoperovaná a na péči si nemohu ztěžovat. Ale jiak spíš palec dolů,hlavně kvůli nezvládnuté organizaci.

M. Heisler 15.6.2012 10:19

Akreditace UVN

Ještě bych dodal jednu věc, UVN je jedna z mála mezinárodně akreditovaných nemocnic. Součástí akreditace jsou i přesné postupy v péči o pacienta a řada z uvedených pozitivních zkušeností je akreditací předepsána. Škoda, že u nás není akreditace povinná.

M. Heisler 15.6.2012 10:07

Rozdíl je v cílech

Jak je vidět z kauz krajských nemocnic (a nejen ve středních Čechách), cílem těchto nemocnic není léčit, ale utrácet. Jenže to nefunguje, protože nemocnice, která neléčí, ztrácí právo být zvána nemocnicí.

Pro ČSSD - kvalitní nemocnice je postavená na kvalitním personálu, nikoli drahých investicích. Spokojený pacient je ten zdravý, nikoli ten léčený.

P. Čulík 15.6.2012 9:46

Přeji vám hodně zdraví, pane Svobodo!

:-)

P. Schuh 15.6.2012 9:27

Jak na to ?

Vy by jste hned všechno rušili. Není třeba rušit nemocnice. Těch zase není tolik. Je třeba vyházet nekompetentní vedení jak v nemocnici tak na radnici.

Reforma není jen škrtání a rušení (jak se nám snaží vsugerovat dnešní vláda), ale je to hlavně zavedení nové koncepce a stylu vedení...., jenomže u toho je třeba opravdu přemýšlet než u tupých škrtů.

P. Zeman 15.6.2012 11:42

Re: Jak na to ?

Myslím, že ty škrty zase tak tupé nebudou, ač to třeba tvrdí ČSSD i s komunisty. Ostatně pro levici vždy vítězila kvantita nad kvalitou. Nebo si taky myslíte že tři řezníci budou stejně kvalitní jako jeden skutečný doktor, ačkoliv si vystávkovali stejné platy?

J. Skála 15.6.2012 9:07

Chápu problémy s penězi,

ale hlavní podíl na spokojenosti pacienta má přístup lidí, jak lékařů tak sester a ostatního personálu. A autor správně vyzdvihl to hlavní: Oni se mnou mluvili! Domnívám se, že největší chybou našeho zdravotnictví je neochota jednat s pacienty jako s lidmi, jako s partnery a ne jako s objekty, vyžadujícími opravu. A to je v našich lékařích hluboce zakořeněno už několik desítek let. Čest výjimkám. A nespraví to žádné zvyšování platů.

F. Vítek 15.6.2012 17:17

Re: Chápu problémy s penězi,

Tohle je přesné

M. Bezouška 15.6.2012 8:19

zase opakování staré pravdy:

kdo umí, ten prostě umí (kacířský dodatek - a měl by být podle toho také odměňován, tedy zaplacen). Plynou z toho dva jednoduché, avšak logické závěry: tím, kdo nakonec hodnotí a též vlastně o zaplacení rozhoduje by měl být pacient, ministerské i jiné komise jsou na houby. Druhým závěrem pak je zjištění, že zdejší zdravotnický systém je vadný. Snad všichni vědí, že existují nemocnice (nebo jiná zařízení), ve kterých by si jen dobrodruh nechal léčit i jen zarostlý nehet a že současně s nimi fungují i zařízení druhu ÚVN, systém je však nijak nerozlišuje. Oba typy ( a široké spektrum více či méně dobrých nebo naopak špatných mezitypů) mají stejné "právo" na existenci a na odměňování podle sazebníku. Takže vytržení zubu citlivým odborníkem je hodnoceno stejně jako tentýž úkon, provedený koňským řezníkem (následné křísení pacienta se platí zvlášť). Ovšem vysvětlujte toto oranžovým nadšencům.

T. Vodvářka 15.6.2012 7:32

Pokračování článku pana Svobody z minulého měsíce

má naštěstí dobrý konec, což je nejdůležitější. V obou článcích autora jsou dvě linie, které je nutno odlišit. První linie je profesionálně komunikační. Tu nepochybně lépe zvládli lékaři a sestry z ÚVN, kteří toto prostě umějí a mají zřejmě větší empatii /to však není nutně vlastnost velkých zařízení, kde mnohdy naopak velké množství lidí generuje anonymitu a menší zájem o nemocného/. To, že je tato linie nezbytná, je pravda a pan Svoboda ji po zásluze chválí. V každém oboru jsou jedinci, kteří to umí a ti druzí, medicína není žádná výjimka, i lékaři jsou lidéí se svými problémy, frustracemi a koneckonců i nemocemi. Druhá linie je technická a tu většinou pacient nevidí. Pan Svoboda /pokud si dobře vzpomínám/, nebyl ošetřen v prvním zařízení proto, že pojišťovna již neměla peníze na úhradu jeho operace. Lze předpokládat, že ÚVN má z minulosti dobře nastavenu výši úhrady /dáno jednání se ZP či prostě z minulosti, je rovněž možnost, že na její provoz přispívá armáda/. Jsou zařízení, která bojují o každou korunu pro své nemocné a jednoduše ji nedostanou. Pak mnohy oddělení stojí před kardinální otázkou, zda-li peníze půjdou na platy zdravotníků, či se přisunou na zdravotní výkony. Z pohledu pacienta je volba jasná, z pohledu zaměstnance příslušného zařízení pak také. A na tento rozpor pan Svoboda narazil. Místo oprávněného hněvu na pojišťovnu si ji vylil na příslušné oddělení a publikoval svůj článek. To, že mu informaci o nedostatku peněz měl sdělit primář oddělení je nepochybné, nicméně pokud to jednou udělal ředitel nemocnice v Orlové, byl skandalizován v médiích.

V našem zdravotnictví to tak prostě funguje, práce navíc, léky navíc, vyšetření navíc proti nějakým historickým údajům je trestána pokutou ze strany zdravotní pojišťovny, v době za půl roku od onoho "incidentu". To, že nemocný místo na zdroj svých potíží vylije svůj hněv na někoho, kdo za to nemůže, je způsobeno nedostatkem informací a mizernou prací novinářů. Ale to je už jiná písnička. Pěkný letní den.

J. Němec 15.6.2012 8:17

Re: Pokračování článku pana Svobody z minulého měsíce

Zeptám se jen na jediné. opravdu si myslíte, že Vámi popisované objektivní potíže některých zařízení mají pacienta zajímat? On tam přeci není od jejich řešení, ale aby přijal ošetření, na které si platí pojištění. To jak skutečně zdravotní pojištění u nás funguje a nakolik to je produkt pojištění a nakolik jakýsi paskvil už je věc druhá.

T. Vodvářka 15.6.2012 8:53

Re: Pokračování článku pana Svobody z minulého měsíce

V normální společnosti by samozřejmě pacient tento problém řešit neměl, to s Vámi souhlasím. V našem systému však platí to co jsem napsal, jde o paskvil, V něm jsou - bohužel - obě strany, tedy jak pacient, tak i lékař.

Současné "pojištění" je zdravotní daň a není vůbec stanoveno, na co má nemocný z této částky právo. Ze strany pojišťovny je pacientovi sděleno, že má právo na vše / to mu sdělí i politici/, současně však nutně narazí na strop objemu takto vybraných peněz. A v tom je onen rozpor. Chybějící peníze jsou brány ze zdrojů určených na mzdy a to samozřejmě vadí lékařům a sestrám. /zkuste si sebe představit, že část své mzdy dáte zaměstnavateli třeba na úhradu elektřiny/. Pak Vám možná bude přístup oněch nespokojenců bližší.

M. Heisler 15.6.2012 10:02

Re: Pokračování článku pana Svobody z minulého měsíce

Promiňte, ale to, že nemocnice není schopná pacienta operovat (ať už z jakéhokoli důvodu), musí nemocnice vědět dopředu. Takže se nejedná o špatnou práci novinářů, ale obyčejný šlendrián na straně krajské nemocnice - pokud nedostanu na operaci peníze, nemám pacienta zvát.

T. Vodvářka 15.6.2012 10:05

Re: Pokračování článku pana Svobody z minulého měsíce

Bezvýhradně souhlasím s Vámi s dodatkem, že prapříčina je jinde, než u těch, kterých se to týká /t-j- pacientů a lékařů/. Není nic smutnějšího, než cosi umět a nemoci to prodat.

M. Heisler 15.6.2012 10:10

Re: Pokračování článku pana Svobody z minulého měsíce

Jenže pacienta na operaci nezvala pojišťovna nebo ředitel nemocnice, ale lékař. Takže bych to nesváděl jen na management.

Ž. Halabudová 15.6.2012 6:25

Skvělé.

Velice dobře a pravdivě napsáno. Přeji Vám osobně co nejvíce zdraví a pohody.Jsme oba asi tak stejně staří, tak se dokáži velice doře vžít do vašich zdravotních problémů a soucítit s Vámi.. Ještě jednou, mnoho zdraví.

Z. Rychlý 15.6.2012 1:36

Máte sice pravdu,

ale zkuste se postavit lidem v místě a místním politikům (či aktuální opozici) - a sdělit jim pravdu: Zrušíme vaši nemocnici a soustředíme prostředky a síly do nemocnice vzdálené 30 km. Takový letecký den jste ještě nezažil.