27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: O tom, jak je všecko jinak

Tedy bylo, nebylo, byl jeden starší pán, který tu a tam chodil na kontroly, neb mu kdysi v jakémsi vzorku našli cosi. V pokročilém věku jej soukromokapitalistický lékař upozornil, že je ve věku, kdy hrozí rizika taková i onaká, a on souhlasil s odběrem krve pro kontrolu. Dobrý doktor zkrátka tuší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Vodvářka 15.5.2012 6:20

Než se to tu začne mlít nadávkami na lékaře.

Vážený pane, Váš zážitek je odporný, ale dovolte mi na této malé ploše Vám i dalším čtenářům cosi objasnit. Veškerá péče /jak v tzv.privátní, tak i nemocniční péči/, je hrazena plně pojišťovnou v rámci tzv. paušálů. To, pro zjednodušení, vypadá tak, že smíte proléčit jen tolik, kolik jste utratil v minulém odpovídajícím období /nyní za půlrok/. U malých běžných zákroků se to nepozná, u náročných výkonů /jakými je bezesporu robotická operace tumoru/, pak stačí, že jich v tom dalším období uděláte více a pojišťovna - s odkazem na paušál - Vám nic nezaplatí. Abych to ještě více přiblížil - pletete košíky a za den jich uděláte 10. Jste šikovný a svému zaměstnavateli jich další den upletete 13 /tři další čekající na Vaše košíky jsou rádi, protože jsou hezké a potřebují je/. Váš zaměstnavatel Vás pochválí a zaplatí Vám jen za oněch smluvených 10. A to je celý princip. Stejně je to s předpisem léků či vyšetřením na různých RTG,resonancích a CT. Tento systém se nazývá hezkým eufemismem "regulace", jde však v podstatě o nezaplacení části péče, která byla provedena.

A teď k Vám. Máte naprostou pravdu v tom, že pokud máte uvedenou diagnosu a možnost léčby dle posledních poznatků a dostupnosti, máte na ni ze zákona nárok. Jako úplně všichni v tomto státě. Zbývá jen zjistit, kdo to zaplatí, když ne pojišťovna. A mohu Vás ubezpečit, že to nakonec "zacáluje" ono zdravotnické zařízení, které Vás ošetřilo, protože v rámci "regulace" si pojišťovna část již zaplacených peněz onomu zařízení prostě vezme zpět. /na úkor oněch 3 košíků uvedených výše/.

Nijak neomlouvám případné hulváty v bílém plášti, špatnou organizaci na odděleních. Jen chci poukázat na systém, který špatně chápou nejen pacienti, ale i někteří lékaři, kteří jednou za půl roku zírají na dopis od pojišťovny, v němž je jim sdělováno, o kolik zase více utratili a o co ochudí svou rodinu. Upřímně Vám přeji pevné zdraví, protože ho v současném systému budeme všichni moc potřebovat. Pěkný den.

I. Lyčka 15.5.2012 7:53

Re: Než se to tu začne mlít nadávkami na lékaře.

Nicméně nevysvětlujete, proč se nemocnice nespojila s pojišťovnou ohledně platby, proč to musel dělat pan Svoboda. A jestli se nepletu, tak první duben je začátek druhého čtvrtletí, takže nevěřím, že by už nemocnice vyčerpala povolenou kvotu. Vidím to spíše jako šlendrián zodpovědných pracovníků.

T. Vodvářka 15.5.2012 8:02

Re: Než se to tu začne mlít nadávkami na lékaře.

Vážený pane Lyčko, prostor 2000 slov neumožňuje vysvětlit vše. Z popsaného systému je však jasné, že pokud zavoláte, zda-li pojišťovna uhradí onu operaci, zákrok, vyšetření, tak se vždy jako pacient dozvíte, že ano. Účet za překročení však nedostane nemocný, ale příslušné zdravotnické zařízení.

Vaše argumentace, že byl byl začátek druhého čtvrtletí a nebyl vyčerpán limit může být  logická, na druhé straně - pokud v min období provedli v rámci zahájení provozu řekněme 50 výkonů a v aktuálním byl pan Svoboda 51., pak je váhání nemocnice oprávněné. Ale - nebyl jsem tam /myslím,že ani Vy/, takže spekulujeme. Můj příspěvek se snažil objasnit současný systém, který je nemocným úmyslně zastřen. A - k tomu šlendriánu. Pokud jste vedoucím oddělení, které zákroky provádí a za Vaši hyperaktivitu jste potrestán vedením špitálu snížením osobního ohodnocení nejen u Vás, ale i u  Vašich podřízených, pak si zatraceně rozmyslíte, jestli to budete dělat pořád.

P. Urban 15.5.2012 14:20

Re: Než se to tu začne mlít nadávkami na lékaře.

V takovém případě by možná bylo vhodné věnovat pacientovi trochu času a 2001slov.

T. Vodvářka 15.5.2012 14:45

Re: Než se to tu začne mlít nadávkami na lékaře.

Naprostý souhlas s tím, že je nutno vše vysvětlit. Nedostatek komunikace je základním problémem českého zdravotnictví. Nicméně - myslíte si, že právě lékař je ten pravý, který má objasňovat nemocnému, proč ho nemůže například operovat pomocí robota ? že už vyčerpal veškeré limity a dále už nebude mít za práci zaplaceno? Dle mých zkušeností je nejlepší vztah takový, že nemocný /zákazník/ za péči rovnou zaplatí lékaři /poskytovateli služby/. Pokud není spokojen, příště nepřijde. Toto však lze v našich podmínkách uskutečnit jen stěží, máme systém veřejného zdravotnictví a pacient těžko bude platit za jednu léčbu dvakrát. Navíc některé výkony jsou natolik nákladné, že by je nezaplatil nikdy.

J. Schwarz 15.5.2012 22:12

Re: Než se to tu začne mlít nadávkami na lékaře.

zajímavé - jak dlouho takový přístroj za desítky milionů vydrží, než morálně zastará? Co příspívá víc k nákladům - odpisy nebo provoz? Mám dojem, že , pokud jde o náklady je to skoro fuk, jestli je zařízení v provozu nebo stojí. A kdo vlastně schvaluje nákup zařízení, pokud pojišťovny nehodlají financovat provoz? Kdo nemocnici zaplatí prostoje? To jí nevadí? A co lékaři - když už mají "přezákrokováno", takže další práci by jim nikdo nezaplatil - měli by jít domů. Bez placených hodin.  Z jakých pak peněz je placen lékař, který už nic nedělá protože má "nadděláno"? Nejsou potom úhrady spíš příliš vysoké než nízké? Vždyť z úhrady pár hodin provozu se zaplatí i další hodiny prostoje. Kdyby byla úhrada poloviční,  mohl by přístroj pracovat se stejnými náklady dvojnásobnou dobu.

S. Ševeček 15.5.2012 8:36

Re: Než se to tu začne mlít nadávkami na lékaře.

Vážený pane doktore, jděte do háje.

 Tady nejde o "technikálie", ale o lidi - a o člověka.

T. Vodvářka 15.5.2012 8:48

Re: Než se to tu začne mlít nadávkami na lékaře.

Vážený pane Ševečku, naprosto s Vámi souhlasím. Vaši poznámku prosím sdělte Vaší zdravotní pojišťovně, která za všechno může. Nebo si opravdu myslíte, že lékaři nechtějí léčit nemocné ? To, že "technikálie" otravují život lékařům a nejen jim, je věc známá. Mohu Vás ubezpečit, že podstatnou část svého času místo svým nemocným musím věnovat "technikáliím" a nemám z toho žádnou radost. I Vám pěkný den.