1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
douša 16.6.2009 10:10

nejchudší lidé musí chodit pěšky

chudí lidé mají malá auta

bohatí lidé mají velká auta

nejbohatší lidé mají tak velká auta, že v nich mohou chodit pěšky

mueller 16.6.2009 10:09

Ale

je to sranda. Priznejte se, ze byste to taky delal, jenom kdybyste na to velke auto mel a nejezdil jako ted jenom na kole.

Clairvaux 16.6.2009 9:53

Re: Chce to magora

a protože nechci být jak zmiňovanévýše  rádio Jerevan aplácat jak někteří předřečníci přidávám i důkaz :-)

http://englishrussia.com/?p=1108

Clairvaux 16.6.2009 9:50

Re: Chce to magora

;-D;-D proto je třeba Vladivostok plnej 15 až 20 roků starých Toyot

Clairvaux 16.6.2009 9:43

Re: TVR - aneb rádio Jerevan

možná jste si to popletl s rokem 2004 , kdy koupil automobilku čtyřiadvacetiletý Rus Nikolaj Smolenskij. Zaplatil za ni přibližně 15 milionů liber a měl s ní velké plány. Brzy po nástupu nového majitele byl představen nový model TVR Sagaris javascript:wOpen('http://magazin.auto.cz/index.php?seo_rubrika=999&im_id=4794454b1ae90&cr=15&auid=479444e2dacc4','im',875,726,1); se čtyřlitrovým šestiválcem Speed Six. Zakázek ale ubývalo a produkce se v roce 2006 snížila z 12 vozů týdně na pouhé 3 až 4. ...v roce 2007 se dostala firma do dražby.

Clairvaux 16.6.2009 9:41

TVR - aneb rádio Jerevan

Nástupcem Trevora Wilkinsona ve vedení firmy se v roce 1965 stal tehdy třiadvacetiletý Martin Lilley, který firmu koupil s vydatnou finanční pomocí svého zámožného otce. Dva roky po jeho nástupu přišel TVR s modelem Tuscan, poháněným motorem Ford Windsor V8 (200 kW). Na jaře 1969 se představil Tuscan s třílitrovým vidlicovým šestiválcem Ford Zodiac. V letech 1967 – 1972 se vyráběl typ Vixen javascript:wOpen('http://magazin.auto.cz/index.php?seo_rubrika=999&im_id=47944547e930c&cr=15&auid=479444e2dacc4','im',875,726,1); (série 1 až 4) převážně s motory Ford Kent (objem 1,6 litru), ale také se čtyřválci a šestiválci Triumph. Po nich následovaly modely série M (podle počátečního písmene křestního jména majitele). Vozy série M dostaly nový podvozek i karoserii a dodávaly se převážně s motory Ford (typ TVR 1600M), Triumph (2500M) a Ford Essex V6 (3000M a 3000M Turbo).

Z doby, kdy firmu vedl Martin Lilley pochází i typ TVR Taimar (1976) javascript:wOpen('http://magazin.auto.cz/index.php?seo_rubrika=999&im_id=4794454832dab&cr=15&auid=479444e2dacc4','im',875,726,1);. K pohonu využíval vidlicový šestiválec Ford Essex s výkonem 102 kW (138 k) a v přeplňované verzi dokonce 169 kW (230 k). Zajímavým designérským prvkem bylo výklopné zadní okno, umožňující přístup do zavazadlového prostoru. Celkem se do roku 1979 vyrobily necelé čtyři stovky Taimarů, třicítka z nich měla turbokompresor.

Antonín Hrbek 16.6.2009 9:31

Můj první automobil

byl osmiválec Ford V8 3,6 l. Měl jsem jej rozebraný do posledního šroubku,  nově jsem dělal brzdy a elektriku. Motor byl vrcholem jednoduchosti a spolehlivosti. Spoďár, neštelovatelné ventily, bronzová ložiska, svíčky 95, hliníková hlava. Podvozek byl svařený z I profilů, nárazníky měly tlouštku 5 mm. S tímto automobilem se klidně dalo jezdit lesem. Spotřeba mix 10 l benzinu a 5 l topné nafty. Pneu stejné jako na samovazy. Měl tři rychlosti - na dvojku se startovalo a na trojku ujel všechno. A skoro nikdo mu nestačil.

Uvnitř naprosté pohodlí jako ve drážním vagonu 1. třídy. Skončil na nesehnatelné vodní pumpě.

Předseda 16.6.2009 9:31

Vážený pane,

jste náfuka. Povyšovat se nad někoho jenom kvůli tomu, že má jiné / slabší / menší auto, je velice, velice ubohé.

Conseil 16.6.2009 9:24

Re: Chce to magora

A kde ste v mojom príspevku čítali niečo o nenávisti a ničení?

alex 16.6.2009 9:21

Re: Chce to magora

Ano, máte pravdu, potřebujeme k životu milé a neužitečné krásné věci. Ale auta mají smysl - jsou vyráběna k účelu - takže proč je dělat zbytečně naddimenzovaná? Proč se vytahovat tím, že si na benzín vydělám a nepřemýšlet nad tím, že ten benzín propálím zhola a naprosto zbytečně a neúčelně, jen k posílení ega. Já rozhodně lidi typu "toho strejce mám na háku, toho si vychutnám" nemusím. A ačkoliv pohledově obdivuji stará krásná auta, o nichž se tu píše, pokud bych si někdy auto kupovala, tak bych nízkou spotřebu preferovala nejen z důvodů finančních.

randa 16.6.2009 9:17

Re: Chce to magora

..třeba moje žena!!

Mgr. Milda 16.6.2009 8:59

Kdysi jsem měl také 6válcového Forda 23M, ale to je už dávno

a získal jsem jej 1970 darem od kamaráda, kterému na TK řekli, že má prorezlou podlahu. Ten krásný chrom ale nerezavěl, urezavěly jenom závěsy předních kol. Tak jsem vlastnoručně na ty díry vyklepal plech, naletoval, nastříkal barvou a rukou namočenou v oleji dodal patinu. U TK jsem prošel. Auto velikánské, vešlo se tam pohodlně 7-8 cestujících a množství nákladu, byl to Station Wagen.Prodal jsem to auto levně studentům, když se zase blížila TK, oni s tím hodlali jet do Afriky.

Rozhodně se malé auto nevyplatí, mívá příliš mnoho oprav. Od r. 1972 jezdím pouze Mercedesem, jenom pro manželku nebo děti jsme mívali Citroena nebo Pandu, ty jsem občas tím Mercedesem musel odtáhnout. Mně se nejlépe osvědčila E-třída, podobnou nehodu s ohnutým sloupkem jsme také zažili, my jsme ten výlet dokončili, z Forda Escorta byla vpředu harmonika, další zasažené auto, Subaru, mělo zaraženou osu předního kola do převodovky, ta vytekla na místě. Paní v tom Escortu měla na podlaze už prázdnou láhev od sektu, kterým se posilovala. Těch Mercedesů jsem vystřídal už hodně, 220/8, W123 2x, W124 2x, nyní W210, jednoho mi ukradli u Českého Dubu, ti ostatní najeli vesměs téměř 400 tisíc, když jsem je prodával. Na rozdíl od Amerik ten Mercedes opravdu dobře brzdí a drží směr.

F..A.Kekule 16.6.2009 8:48

Ale no tak.

Co je to zase za diskuzi? Prostě někdo má auto proto, aby nemusel jezdit vlakem a někdo pro potěšení oka a srdce. Stejně by dopadlo srovnání třeba Picassa s digitální fotografií (promiňte ten nehorázný příměr).

emil 16.6.2009 8:47

Re: Chce to magora

Kdyby bylo všechno, co je hloupé a  neúčelné likvidováno a nenáviděno, na světě by byla jen racionalita, v tom světě bych žít nechtěl. I naprostá blbost dokáže udělat člověku radost. Mně osobně připadá člověk, který americká auta otypuje jako blbost se silným motorem víc ujetý, než majitel či obdivovatel těchto aut. Pouze racionální chování a racionální pohled na svět dělá z lidí spotřební hlupáky. Bohužel je jich na světě dost a dost.

cassul 16.6.2009 8:45

Re: Chce to magora

Na světě je krásných a zbytečných věcí. ;-)

jananika 16.6.2009 8:42

POMOC

10.6. se mezi obcemi Křenek a Lhota u Stare Boleslavi ztratil nebo byl odcizen zlatobily stafford Rocky, panicek ho zoufale hleda, byl to rodinny mazel foto a kontakt zde: http://pureknightliness.webnode.cz/

Na psa je vypsána vysoká odměna. Neviděl jste ho někdo? Nepřibyl v okolí podobný pes?

Děkujeme za jakékoliv informace.

tel: 603 835 801

Conseil 16.6.2009 8:33

Re: Chce to magora

Tak trochu to podpisujem. Ako technicky vzdelaný človek musím povedať, že auto s motorom, ktorý by dokázal potiahnuť lokálku je technická kravina. Rovnako panujú bludné predstavy o bezpečnosti takýchto áut. Auto je bezpečné vtedy, keď je po havárii na šrot a posádke sa nič nestane. Hovorí sa tomu pohlcovanie deformačnej energie.

Predstavte si panciernika, ako narazí v plnej rýchlosti do mostového stĺpa. Panciernik má poškrabaný lak, v stĺpe polmetrová diera a posádku môžete po otvorení dverí stáčať do demižónu. Rotrvačnosť sa oklamať nedá.

Zhrnuté a podčiarknuté - americké krížniky ciest sú možno krásne. Ale rovnako hlúpe a zbytočné ako keby niekoho napadlo vyrobiť lietadlo zo zlata (aby sme ostali pri letectve, v ktorom sa pán Čech vyzná).

cassul 16.6.2009 8:00

Re: Chevy Caprice classic ´89

To zase tak ohromná nádrž není. Do své historické audi 100 natankuju něco málo přes devadesát litrů, a to s lehkou nohou jedu za 6,5, takže v praxi počítám dojezd na  jedno tankování na 1200km, a to i s rezervou, kdyby něco.

Kamarád měl Cadillac, model si nepamatuju, ale byla to taková ta ohromná věc s křidélky, chormovanými lištami a fůrou vychytávek, a tam měl dvě nádrže, každá asi na devadesát litrů. Nartočil to plné jen jednou, pak si už nemohl dovolit přijít o půl výplaty. ;-)

Inka 16.6.2009 8:00

Re: Chce to magora

Pro někoho je auto spotřebka, pro jiného miláček. Pro někoho je starý nábytek topivo, pro jiného srdeční záležitost. Pro někoho je pes oběd, pro jiného kamarád. Pro mne jsou staré ameriky krásné a navíc mi, bohužel, evokují dobu, kdy jsem byla holčička a mladá holka a tak když je vidím, mám moc príma pocit. A nemusí to být staré ameriky, ovšem opravdu starého japonce nevidno, neb se po 10ti letech plech odrolí a auto je nahaté

Alík 16.6.2009 7:53

Chevy Caprice classic ´89

Nezapomenutelné auto, v celém 5 litrovém motoru jenom 4,5 litru oleje!!! V plné palbě, vinylová střecha, chodníkové lucerny v předních blatnících, poklice s imitací drátů a středových matek, symetrické reflektory a červená světla vzadu (měl jsem na ně vyjímku :-)). Auto, kterým jsem ledabyle ujel 1200 km za den a neměl jsem pocit, že mě vyndají vidlema. Při lehké noze na automatu spotřeba 11,5 l/100. Nádrž na 100 litrů. Když jsem ve Znojmě tankoval, tak se při 80. litru přišla pumpařka podívat, esli to neteče na zem... A to mě ještě nesvítilo hladový oko!

Ještě, že jsem éru takových amerik zažil. Moje další (evropská) auta už nikdy tak pohodlná nebyla.

cassul 16.6.2009 7:49

Re: Chce to magora

Nezanedbatelný vliv má taky na to sociální politika. Automobilky v USA musely vkládat ohromné peníze do penzí, výsluh a jiných úplatků odborům a někde se to projevit muselo. Teď už je to jedno, automobilky jdou do kytek a nebudou ani auta ani peníze na sociální programy.

R 16.6.2009 7:23

Re: bejvávalo

Běduje se, že mladí nechtějí studovat technické obory. Jenže mladí koukají kolem sebe a vidí, že coby absolventi technických oborů dostanou vyhrazeny ty nejnižší manažerská místa, kde se přímo s tou technikou pracuje. Fleky nad nimi, kde se už pracuje s lidmi,  zaberou jejich spolužáci, často výrazně hloupější, kteří ale vystudovali příslušné manažerské obory. A které musí ti technici překonat jako překážku, pokud chtějí  postup a nechtějí na těch nejnižších místech zamrznout až do důchodu....

R 16.6.2009 7:16

prodejní cena a pokrok

Nojo, jak by měly ty staré značky přežít, když každý, jeden vedle druhého chce, aby to auto bylo co nejlevnější   a obsahovalo co nejvíc nejmodernějších vylepšení. Až na vzácné výjimky.

Navíc je tady pokrok.  Před 100 lety mohla fabrika vyrobit za rok 20 aut a uživila se a fungovalo to. Před 50 lety už fabrika musela vyrobit  pár tisícovek stejných aut, aby se udržela v konkurenci ostatních.  Dneska jsou náklady na vývoj tak velké a auto tak složité, že když fabrika nevyrobí těch aut aspoň půl miliónu, náklady na vývoj a náklady na investice do výrobních zařízení se nevrátí, má li být auto cenově konkurenceschopné.

honzak 16.6.2009 6:20

bejvávalo

"kdy se například u Forda dostal do vedoucí funkce jenom ten, kdo prošel celou firmou a znal výrobu aut od šroubku. "  - nejen u Forda. Ale to už se dneska nenosí, a výsledky jsou vidět. Mlamojové managersky rozhodnou a výsledkem je kravina za kterou by se styděla i stará Blažková. Ale manager se nestydí, protože jim to v kurzech zakázali.

qwerty 16.6.2009 3:21

Chce to magora

aby jezdil v americe v cechach - a podobnyho, nebo horsiho magora aby jezdil v evropskym importu v Americe.

Auto je spotrebka, nic vic, nic min a nastavovat si s nim prirozeni delaji jen lide podivneho razeni.  A jako se spotrebkou je s nim treba zachazet  - na jedny strane oceanu majitele amerik blbnou a shanej nahradni dily a pimpujou  stary sunky a na druhy strane oceanu si blbecek koupi evropsky auto, jenze pak nema na drazsi benzin, naleje tam 87 a od pumpy odjizdi za hlasiteho rachotu ventilu. 

A pokud jde o spolehlivost americkych vozu, tak tady ma autor ponekud bludne predstavy.  US vozy na tom byli zoufale - a proto tady jezdi tolik japoncu, protoze na ne je a byl na rozdil od detroitskych potratu spoleh.  Diky konkurenci se to pak zlepsilo, ale naskok japoncu uz nikdy nedohnali.

Osobne - americka vyroba - there is only one:)  - ale hlavne proto, ze gearhead jako ja si na tom udela vsechno sam, dily na ne jsou k dostani vsude a aftermarket, nikoliv stealership .