5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Věra2 12.11.2008 19:38

Další legrácka!

Jo a ještě si vzpomínám, jak jsme cosi stěhovali z Břevnova do Strašnic ke tchyni. Auto jsme ještě neměli a tak si muž půjčil od kamaráda motorku se sajdkárou. Kritická situace nastala při odbočování z nábřeží kpt. Jaroše na Hlávkův most. Na rohu tam stál na kraji chodníku příslušník VB, dohlížel na dopravu a boty mu přečuhovaly do vozovky. Manžel se sajdkárou moc neuměl, ono bylo dost těžký to vyrejdovat do pravotočivé zatáčky tak, aby nevjela na chodník. Pěkně příslušníka ohrozil, jen o centimetr a málem mu přejel špičky bot. Nepřála bych vám vidět pohled toho dotyčného soudruha, jen s vyvalenýma očima koukal, jestli ty boty (nohy) ještě má. Využili jsme jeho zaváhání a honem rychle ujeli. Stalo se L.P. 1969. Občas si na to ještě vzpomeneme.;-D

Věra2 12.11.2008 19:23

Fakt psina!

Moc jsem se nasmála, za socialismu bejvaly tyhle legrácky tak trochu vylepšením života. Ta tramvaj mohla být pětadvacítka (Palmovka-Nový Hloubětín). Jenže ta jezdila jen v ranní špičce. Ale kdoví, ony byly doby, kdy jednotlivé linky jezdily každou chvíli jinak. My taky leccos stěhovali MHD, nejvíc v 50. a 60. letech, pak jsme si pořídili auto a bylo po legraci.;-D

jezevec 12.11.2008 11:59

no mně jebne :-))))))

páníček tu už bydlel a barák postavili kolem něho . . . . . .

Forstmeister 11.11.2008 22:34

Nic neuvěřitelného

Mám také zážitek k neuvěření. S přítelem jsme se totálně vykropili v restaurantu v době, kdy policie přezbrojovala z pistolí vz.70 (7.65 mm Browning) na vz. 82 (9 mm Makarov). Vsadili jsme se o kilčo, a flašu, jaké že to budou mít ráž a budeme to rekognoskovat. Vnutili jsme se v ůpožehnaném" stavu na služebnu místní expozitury SNB, a dožadovali se kontroly zásobníků jejich pistolí, co tam mají vlastně naládováno. Kupodivu jsme uspěli, hoši nám to opilcům "vypáskovali" na čumendu. Já prohrál kilčo, flašu jsme jim tam nechali jako tringeld, a odešli jsme v poklidu domů. Nedovedu si představit, co by se stalo, kdybychom takový "špíl" nyní provedli. Dodnes na to vzpomínáme se slzou v oku.    

Věra 11.11.2008 13:27

Hned

mám veselejší odpoledne.;-D Vysoký jalovec mě taky dostal. Pište, prosím, dál!:-)

Lerak 11.11.2008 13:23

Za II. světové se v tramvaji ženilo.

Po Praze jezdili svatební tramvaje!!

MLOK1 11.11.2008 14:05

Re: Za II. světové se v tramvaji ženilo.

Po Praze jezdily svatební tramvaje!! Leraku

nebo snad životný tvar

Po Praze jezdili svatební tramvajové! (ale tím si nejsem moc jistý):-):-):-)

krmič 11.11.2008 19:17

Re: Za II. světové se v tramvaji ženilo.

Ano, to jsem se kdysi dověděl z Reportáže Julia Fučíka. Ale připomnělo mi to písničku Svatební tramvaj (tam je to ale pojednáno trošičku jinak), kterou asi neznáte. Na desce nevyšla, to ne. Kde jsem ten starý pásek ztratil...

Předseda 11.11.2008 12:50

výborné

S tím žigulem to úplně vidím před očima ;-D

Jinak s tou stěhovací tramvají - za éry křižíkových jednookých vozů skutečně po Praze nákladní tramvaj jezdila. Měla jen kabinu řidiče a za ní už byla korba pro náklad. Tykadlo sběrače bylo namontováno na té kabině. Nejsem si jist, ale mám dojem že se i dochovala a že je ve střešovickém muzeu. Také byla i kropící tramvaj, sanitní tramvaj, dokonce i pohřební tramvaj. Úžasně zajímavé vozy.

MLOK1 11.11.2008 14:11

Re: výborné

To jsme ale byli milý Předsedo ještě tak krásně mladí.....

       Také ty Vámi popisované tramwaye pamatuji. To ještě jezdili pošťáci s modrým poštovským vozem, koníkem taženým. A tomu koníkovi jsme my děti dávali žrát chleba..... a jezdili jsme na zadním stupátku.... a ostatní děti řvaly: "za vozem! za vozem!" a kočí švihal bičem dozadu........

       A Prašná brána se ještě zavírala na knoflíky..........

       Ach jo.;-(

Předseda 11.11.2008 15:33

Re: výborné

Hele, mloku, o něco výše opravujete někomu shodu podmětu s přísudkem, a sám tady napíšete takovou hrubku...  a dokonce dvakrát za sebou ;-)

Jakub S. 11.11.2008 17:37

Re: výborné

Ale lidi nechejte toho všichni. Jde o tu radost, o ten obsah, o tu krásu a požitek. Vše ostatní je vedlejší! Jazyky se živím a dokonce jsem byl korektorem v tiskárně. A co? Priority. Tady je to něco jiného. Kdo je hnidopich, mluví o sobě, o své úrovni.

MLOK1 12.11.2008 12:59

Re: výborné

Jsem mlok omylný, leč nějak jsem ve svém textu chybu nenašel.

       Budete-li to Předsedo ještě číst - napište mi prosím, kde jsem udělal chyby.

       Přeji hezký den.

MLOK1 12.11.2008 13:03

Re: výborné

Jo jo - pozdě, ale přece. Sypu si popel na hlavu;-(;-(;-(

krmič 11.11.2008 19:30

Re: výborné

U nás v Ostravě jezdily po tramvajových kolejích nákladní vlaky, tažené speciální tramvajovou "lokomotivou". Tramvajová síť souvisela s ČSD, takže tramvaj si prostě ty železniční vagony z nádraží odvezla. Kolem naší obecné školy takto jezdily vlaky s dobytkem na jatka, zčásti po běžné tramvajové trase. Později při výstavbě sídliště Poruba byla tímto způsobem dokonce dopravována část stavebního materiálu.

krmič 11.11.2008 20:14

Re: výborné

http://www.dpo.cz/historie/katalog/106_stovka.htm

JiB 11.11.2008 11:22

Vynikající a perfektní vyprávění!

Jenom faktická poznámečka:-) To sídliště bylo zřejmě Lehovec, nikoliv Černý Most. Tam nikdy tram nejela a zdá se ani nebude. Leč by tam šlo stěhovat metrem:-)

Omlouvám se, jenom mi to jako místňákovi nedalo.....

vita 12.11.2008 10:24

Re: Vynikající a perfektní vyprávění!

Ovšem v době, kdy se stavělo metro přes Libeň, tak na Lehovci už dávno žádné nové baráky, potažmo byty nebyly.

Jakub S. 11.11.2008 10:15

Já se tak dycinky těším - a nikdy nejsu zklamaný!

No Libeň - bájné město Boganovo...! Všecko jak pro film. To by byla paráda! Nebo ne? Jo.

Správný chlap si chce hrát. A když to vyjde - bóže. Zaplatí se cokoliv. Taneček s Vysokým jalovcem, kamaráde!! Já to přímo VIDÍM. Slast! - Tohle šlo ale asi jenom za toho svojského českého sosjálizmu...

honzak 11.11.2008 10:05

se slzou v oku

vzpomínám na stěhování gauče pomocí vlečňáku linky 22 s centrální plošinou cca 1964. Vešel se na výšku s rezervou 3 cm. Celé se to dělo v sobotu odpoledne, museli jsme zaplatit za nadměrné rozměry zavazadla. Ve svých 13 letech jsem si připadal jako debil...

ZW 11.11.2008 10:11

Re: se slzou v oku

Ďjó, kde jsou ty časy, kdy jsem s výjimkou velkých skříní prakticky celé vybavení do bytu navozil pomocí MHD.

Dneska si i pro rohlíky jedu autem.

Vilík 11.11.2008 10:04

Nádhera!!!

Hans z dědiny 11.11.2008 10:00

Díky, jmenovče

Sqělé jako vždy.

mstitel kmene 11.11.2008 9:54

Ten

Vysoký jalovec mě fakt dostal!:-D Vidím to jasně a plasticky.

Fencl 11.11.2008 9:04

Na té fotce

Na té fotce vypadáte trochu jako Ray Bradbury. Vaši knihu si koupím (jistěže ne kvůli tomu : -)  

R 11.11.2008 8:56

Mustang

Jawa Mustang nebyl "Kozí dech" Kozí dech byl moped Stadion, Babeta a podobné. Potom předchůdce Mustangu, jawa 55 a 550 byl Chrchel.  Mustang speciální jméno neměl, aspoň v našich  tehdejších klukovských vrstvách ne. Jinak Mustang, tak ten dosáhl maximálních otáček motoru nějak 7 - 8 tisíc podle technické dokumentace při nějak 65 - 75 kilometrech za hodinu.  Pokud někdo tedy "vyhonil" neupraveného Mustanga na 130, tak motor v tom Mustangu dosáhl téměř dvojnásobných než maximálních otáček, není divu, že se kousl.

honzak 11.11.2008 10:03

Re: Mustang

já sice na motorkách nejezdil, ale ve městě motocyklů  (Strakonice) jsem se prátelil s "jezdci" mé generace. Přetáčení motorů se řešilo výměnou "rozety", vesměs na zadním kole a to do rychla. Do nádrže se lily různé opičí kapky a Mustangy dělaly divy. Při nich byly slyšet i cítit:-D

MLOK1 11.11.2008 10:24

Re: Mustang

        Pane Čechu, děkuji za milý článek - hned je den veselejší.

Údajně šlo u těchto mopedů - "prskoletů" zvýšit výkon motoru přilitím BRZDOVÉ KAPALINY do benzinu!!! Tuším, že v té době ještě červené.

        Prodávám, jak jsem koupil. Pokud je to kravina, tak mě nekamenujte. Mloků již mnoho není:-)

       

R 11.11.2008 13:07

Re: Mustang

Kravina to je. Brzdových kapalin je jednak více druhů, ale snad všechny dokázaly rozpouštět usazeniny v nádrži, které se potom vysrážely v karburátoru a ucpávaly jehlu, nehledě na zanášení válce.  Složky brzdové kapakliny jsou totiž  ve válci obtížně spalitelné. Opičí kapky byl metanol a hlavně potom nitrometany, ale taky to nevím úplně přesně.

Medák 11.11.2008 15:58

Re: Mustang

červená brzdovka byl vlastně ricinovej olej.Vynikající na povolování zarezlejch šroubů,ale jako tekutej tunning asi nic moc