9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pašek 13.7.2010 19:52

Minulý týden jsem měl kliku . . .

Jel jsem oo dálnici, kde cestují turisté z Kanady do jižních států k moři strávit volný čas -dovolenou . . .  Mnozí t mají za autem všelijaké kamping přívěsy, zavěšené kola atd. Nerad za takovými jezdím z obav že se jim to utrhne či něco spadne.  Max. povolená rychlost na tabulích je 65 mílí = cca 105 km  a uta jely chlup = 113 km, asi tak jak jezdím já.  Přejel jsem do levého pruhu, abych předjel karavanu kanadských turistů s přívěsy, které když jsem předjel a vrátile do pravého pruhu, okamžitě jsem nezpomalil a doplatil jsem na to . . .  kouká,. za mnou blinkry na štřese policejního auta . . . . "Víš jak ryche jsi jel? "   . . . "Rychleji než jsem měl"   . . .  "Zaznamenal jsem 84 =cca 135  Řidičák a registraci"  .  . . . "Kam jedeš a jak se jmenuje a co dělá tvůj podnik?"  . .. tak kontroluje s počítačem zda řidičák a auto jsem někde neukradnul  . . . po dlouhé odmlce  . ."Hele, každý dnes jede rychleji. Uržuj rychlost pod 74" . . . .vrátil mně doklady, zasalutoval a bez pokuty jsem pokračoval . . . . A to se mně stalo za 40+ let řízení pouze 2x kdy jsem vyváznul bez pokuty.

Navštívili jsme naší prvorozenou ve státě Virginia a cestou domů jsem jel jinak než obvykle . . . za 10 dní přišla do poniku obálka s fotohrafií a pokutou a že jsem vjížděl na rampu ryclostí 59 = cca 80km, když tam je na ceduli rychlost 40km = cca 65km.  Pokuta $120 a když to nezaplatím do 4 týdnů, pokuta automaicky bude $240 atd atd. atd. . . .až požádají stát New York odebrat mi až řidičák . . . . Ku*vy, šetří na policajtech a dají si tam  automatické lapky fotoaparáty . . . 

Z. Rychlý 13.7.2010 11:24

pokračování

Výchova šoférů

je nezajímá. Plynulost provozu je nezajímá. Spolupráce s dopravním

inspektorátem (orgánem povolujícím nesmyslné značky) nulová.  Myslím si,

že kontroly policie se odvíjejí od plnění nějakých excelovských tabulek

o plnění počtu kontrol a naplnění počtu pokut. Pak se hledá cesta, jak tyto tabulky co nejsnadněji naplnit - nemá to žádný výchovný efekt. Nesmyslné kontroly a buzerace. Odhalit nevychovaného a agresivního řidič je jiná káva, než pokutovat strejce, který jede o 15 km rychleji než měl, ale jinak je to spolehlivý šofér. Pak jsou tu "měšťáci", kteří mají jinou motivaci než státní police, jejíž příjmy z pokut nejdou přímo policii, ale do státního rozpočtu. Příjem měšťáků je příjmem obce a tím pádem má vliv i na jejich zaměstnavatele (a potažmo na jejich finanční hodnocení). Naštěstí musí mít při měření označený úsek kde měří. Takže celkově by pomohla změna vztahu policie ke svému poslání a účelu, ale to tedy vidím skepticky.

Z. Rychlý 13.7.2010 11:14

Už jen při pomyšlení ne delší cestu po našich silnicích se osypu

S autorem většinou souhlasím.

Ale jako člověk, který za posledních 15 let najezdil víc jak půl milionu kilometrů bez nehody mezi severem Moravy a Prahou nemůžu souhlasit s tím úvodem. Těch zbohatlíků s uvedenými auty a značkami potkáte velmi malé procento a je pravdou, že je třeba jim uhnout. A tím pro mě ten problém zbohatlíků vždy skončil. Pokud jsem vůbec registroval problém s nějakou sociální skupinou, pak to byly mladé ženy ve vyvdaných velkých terenních vozech SUV, které zřejmě s pocitem naprostého bezpečí (svého), jezdily velmi agresivně a nebezpečně - nikoli rychle.

Dálnice D1 mi jako Silnice smrti nepřijde - je to problém s názvem Kamiony, kamiony.

Můj názor na provoz na našich silnicích se odvíjí od statistiky, která říká, že při téměř stejné silniční síti ročně přibývají statisíce aut. Pak se nedivte zvětšující se frustraci řidičů, kteří se snaží dostat z místa A do místa B a trvá jim to stále delší a delší čas. Pak se nedivte zkratovému jednání, které je příčinou 90 procent všech vážných nehod. Nedivte se, když po dvou hodinách náročné jízdy potkáte šoféra, kterému plynulost provozu nic neříká, nebo "čepičáře", nebo  "dodržovače", který jede před vámi a dává přednost i tam, kde by nemusel a hlavně neměl, že se vám zvedne adrenalin a pak jste náchylní k chybám. Samozřejmě to nic neomlouvá, jen to ukazuje, kde je problém. Je tu problém s výchovou řidičů - jsou tu šoféři, pro které trochu předvídat situaci je něco nepředstavitelného. Nebo ti pro které je provoz za nimi vedlejší a nezabývají se jím, atd, atd... Většinou nejde o rychlou jízdu, spíš o zvláštní  schopnost vjet na hlavní silnici a nedat přednost těm na té hlavní. Účastnit se současného silničního provozu znamená účastnit se nebezpečného podniku, který je způsoben především hustotou provozu a šoférskou úrovní účastníků. Svou vinu má i stav silnic a jejich značení, které je mnohdy šílené.

Názor na chování policie jsem si za tu dobu udělal tento:

J. Hanzal 13.7.2010 9:23

Máte

naprostou pravdu. V pátek před prodlouženým víkendem jsme jeli do Špindlu za dcerou. Mám to 370km z Karviné a za celou dobu jsme policajty potkali až na místě na pumpě. A to byl vyhlášen prý jakýsi zvýšený policejní dozor na začátku prázdnin. Tak nevím kde dozorovali, ale na dálníci ani na jedničkách nebyli ani při zpáteční cestě.

S. Rehulka 13.7.2010 9:12

vzájemné zkušenosti...

Nazdar Honzo, tak ta stříbrná Audi v Austrálii vlastní povětšině businessmani, ale sem-tam si je "vypůjčí" nezvedený synáček, který ho omotá o sloup. Častěji je v noci vidět sříbrné, nadupané Subaru, následované černou Toyota Saharou,jejichž osádky řetězem, nebo výbuchem napuštěného plynu "vylouply" celý ATM (automat na hotovost)a ted jedou v klidu počítat lup ! Stříbrná Subaru jsou v Sydney v oblibě i u "obchodníků" s drogami, než našetří dost, aby si pořídili Lamborgini, či Ferrari.Naši policajti je honí (ve Fordech a Holdenech), ale jelikož musí (ti poldové) dodržovat povolenou rychlost, málokdy se to podaří.Když se to podaří, páni soudcové ty "nezvedené chlapce" pustí na kauci, případně udělají ty ty ty ! A media znectí policajty, že "ohrožují chodce" !

V obou uvedených případech, jsou z devadesáti % přestupníci původem z Libanonu, Somálska, či Kosova. Nevím, čím to je, multikulturalismus v Austrálii není pro mně to pravé, malinové, dalo by se říci, že jsem rasově zaujatý !

Zato, po pravdě řečeno, policisté tu jsou OK, nejsou to žádní Einsteini (jako nikde na světě), ale poctiví služebníci veřejnosi, s "pravomocí omezenou".

M. Krátký 13.7.2010 9:08

naprostý souhlas

a celou takto nastíněnou situaci lze jen doplnit okřídlenou větou : je to vo posrání vážení. Ale koho to zajímá, že ?

K. Chochola 13.7.2010 6:55

S panem Čechem

nelze jinak, než opět souhlasit. Mám rád jeho pohledy na tento umolousaný svět a proto jsem i rád, že vlastním jeho tři dosud vydané knížky, které si dovoluji každému (a nemusí to být zrovna letci") vřele doporučit.

Určitě nebudou zklamáni.

B. Brousková 13.7.2010 8:46

Re: S panem Čechem

Kauzy s lékárničkami a   náhradními žárovkami  atd. jsou reliktem z dob minulých. Každý , kdo jezdí delší dobu by mohl vyprávět. O pokutě za náhradní svíčku, která byla sice funkční, ale nebyla nepoužitá a tudíž "odporovala předpisům" o zázračném zásypu jménem Brevicid, který byl povinný o Akutolu, který byl s lékárničkami dodáván a zárověň byl přísně zakázán, o době použití u nepoužitých autolékáren atd. atd., Byla doba měření bodu varu u brzdových kapalin , kdy v celém státě byl jeden jedinný mobilní přístroj, který vlastnila tehdejší policie , pardon bezpečnost a kdy celá huráakce skončila po překvapivém zjištění, že rána válečným štváčům zvaná Syntol nevyhovuje ani čerstvě vyrobená, zatímco kapalina v letitém Fiatu, nikdy neměněná "prošla" bez problémů. Důvod těchto akcí byl stejný jako esenbácká hnízda na výpadových silnicích. Ukázat všem poddaným kdo je tady pánem a jak se trestá vzpoura. Důvod dnešní džungle na našich silnicích je také jednoduchý. Nedostatek zkušeností a snaha si ježdění "užít". S tím souvisí plynový pedál na podlaze a snaha ukázat všem blbcům kolem a hlavně sobě jaký jsem frajer. Když dáte malému klukovi kolo, jezdí čím dál riskantněji do chvíle než si natluče nos. U aut je to podobné. A těch "malých kluků" je tady bohužel pořád ještě většina. Což je daň za relativně snadnou možnost si pořídit  auto a za enormní nárůst počtu řidičů.

J. David 13.7.2010 6:45

Nesmyslné předpisy

Žárovky: výměna žárovek hlavních světlometů je u moderních automobilů horror. Preventivně jsem si nechal od technika značkového servisu vysvětlit, kterak na to. Vysvětlil, ale uchichtával se, že jsem dobrodruh. I stalo se a já musel žárovku měnit "v terénu". Přiúpadal jsem si, jako gynekolog amatér, dvěma prstíčky sem tam. K tomu mi z toho vypadly jakési pružinky, které jsem hledal pod autem (naštěstí jsem pod motorem neměl "šusplechy"). Po dlouhém úsilí a s použitím peanu z vercajku se mi to nakonec zdařilo. Obsah lékárničky jsem použil na ošetření odřených kloubů na rukou. Nedovedu si představit tuto výměnu třeba v noci. Lékárnička: termoplachetka, rouška, gumové rukavice, nůžky, návod první pomoci atd., vše v expiraci. Můj známý lékař (chirurg a traumatolog) to ohodnotil, jako hovadinu. První pomoc spočívá v zachování životních funkcí za každou cenu. Ostatní je pak na odbornících ze ZS. Jenom blb prý bude studovat nejprve povinně přiložený návod první pomoci a natahovat gumové rukavice z lékarničky, když mu tam leží někdo, třeba s rupturou krkavice. Vraž mu do toho pazouru a kálej na asepticitu, to je to nejlepší, co můžeš udělat pro jeho záchranu. Jinak, ty salonní poučky o sterilitě jsou zcestné, zraněný ma v ranách již dosti bordelu z havárky, řekl. Lékárničky a jejich obsah včetně expirace je zlatým dolem pro výrobce a jednoduchým důvodem buzerace.  

Tak, co s tím? Jak řekl klasik, "na klystýrech stojí Rakousko".                                               

M. Freiová 13.7.2010 0:34

Jiný příběh

Mám lepší historku než kontrolu ve 3 hodiny ráno  u dětského hřiště. Před pár lety mne vezl jeden z členů Poslanecké sněmovny na odlehlou chatu v Krkonoších, kde se konal seminář Občanského institutu.  K chatě vede lesní cesta a na jejím začátku je pokladna, kde je třeba zaplatit za vjezd do přírodní rezervace. Přijeli jsme pozdě, už za tmy, bouda zavřená, tož jsme pokračovali v jízdě. Jenže ouha! Za tou zavřenou boudou byl policajt, který čekal, až někdo nebude moci zaplatit za vjezd, aby ho zkásnul.

Nejhezčí bylo, že při té příležitosti proslovil kratší přednášku na téma "Zákony musíme dodržovat všichni, pane řidiči" a byl na ten proslov zjevně velmi hrdý.

mf