26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VZTAHY: Komu vadí diamantové svatby?

Vzali se před šedesáti lety a žijí spolu dodnes. Jejich život nebyl jednoduchý, ale překonali všechny překážky a jsou pořád spolu. Letos slaví diamantovou svatbu, a tak jim přichází blahopřát i starosta. Je přece co oceňovat, zejména v dnešní době plné sobectví a děsivých zpráv. Dobré manželství je výjimečné a my vzory potřebujeme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hejna 8.12.2022 10:02

"se ani jedna z nich neživý sama"

Už je jasné, že máte na základku nehezké vzpomínky.

B. Rameš 8.12.2022 10:01

Diamantové svatby nevadí nikomu, pokud vím. Udělování státního řádu "Za věrnost manželství" (to jako že jsem neochvějně věrný instituci manželství?) mně připomíná udělování řádu "Za zásluhy o výstavbu". Ostatně, jak již někdo psal níže, text návrhu je nedohledatelný a kdo ví, jestli vůbec existuje.

D. Polanský 8.12.2022 9:44

Jste klasici, chválím! Já jsem ročník 52. Se základkou se nescházím z důvodu nehezkých vzpomínek, takže nemohu doložit stav rozvodovosti spolužáků. Je ale pravda, že rozvodovost nám klesá, jelikož už se pomalu nebude mít kdo rozvádět. Holt ekonomicky je výhodnější být samoživitelkou, třebaže se ani jedna z nich neživý sama. Vždy pomáhá stát a většinou i tzv. přítel. Je otázkou co by se stalo, kdyby se při sňatku novomanželům vyplácel půl meloun. Přibylo by, nebo ubylo samoživitelek?

L. Harvánek 8.12.2022 9:28

A myslíte, že by jejich příběh nikoho nezaujal? Sepsat jej by určitě nebylo povinné. Ale jako příklad k následování by to podloužit mohlo. Jestli někdo namítne, že dnešní život je o něčem jiném, asi se plete. Přírodní zákony objevené ve starověku či ranném novověku přece jen stále platí, aniž by se na nich muselo něco měnit. Ono jde o to vybrat si z příběhu to skutečně podstané a důležité: toleranci, lásku, odpovědnost, respekt k druhému a ochotu plnit to, k čemu se jednou zavázali.

M. Malovec 8.12.2022 9:20

Nemuseli by se trápit, kdyby se před svatbou poznali a neletěli na radnici po prvním šuku.

L. Harvánek 8.12.2022 9:20

Ono se ani v uzavřeném manželství nežije jakona růžovém (napsat slovo duhovém se mi od dob jistých pochodů) obláčku. Ale tito lidé přes všechny obtíže dokázali plnit daný slib i za cenu osobních obětí, nepohodlí a značné tolerace vůči chybám toho druhého a nepráskli za sebou dveřmi jak to učinili jiní. Kteří si tohle prásknutí dveřmi ve formě rozvodu ve svém životě dovolili opakovaně. A jestli myslíte, že je pro psychiku dítěte škodlivá výměna názorů mezi oběma rodiči, je na omylu. Dítě včas pochopí, že život není jen procházkou růžovým sadem, ale že se v něm naučí překonávat překážky. A co takhle děti, jejichž matka se opakovaně rozvádí a ony díky tomu mají nevlastní sourozence a několikátého nevlastního otce. A ještě snadnější je žít jako nesezdaný pár a myslet si, že jsou rodina. Kolik z nich také jako rodina skutečně žije, aniž by využívala sociálních dávek pro samoživitele? A odejít z takového vztahu ani nevyžaduje žádný úřední papír. Takže odpůrcům ocenění dlouholetých manželství spíš vadí, že oni tohle nedokázali. Místo toho, aby tiše záviděli, prskají vzteky. Ostatně nám chybí pouhé tři roky a dvacet dní, abychom mety 60 let společného života dosáhli. Tedy ne že bychom se na ocenění nedočkavě třásli, ta doba je v našem věku už pořádně dlouhá.

M. Malovec 8.12.2022 9:11

Ocenění by zasloužili v prvé řadě ti, kteří přežili v manželství prvních dvacet let.

M. Malovec 8.12.2022 9:09

Jsem ročník jedenapadesát. Scházíme se se spolužáky ze základní školy dvakrát ročně v počtu cca dvaceti kousků. Jeden z nás je rozvedený.

P. Dvořák 8.12.2022 8:08

Už ten výraz "samoživitelka" je nesmyslný a zavádějící. To by musela živit pouze sama sebe a od nikoho nic na živobytí nedostávat. Což ani v jednom případě není pravda.

P. Dvořák 8.12.2022 8:02

Asi v bludu, že se manželé rozvádějí, kdežto ti žijící na duhovém obláčku nikoliv. :-)

K. A. 8.12.2022 7:38

Souhlasím, že nechat to na obcích je dobrý nápad. Paní Kovářová je sympatická, ale návrh zavádět státní cenu za manželství mi až tak dobrý nepřijde, rozhodně to není něco, co by zvýšilo prestiž manželství.

R. Langer 8.12.2022 5:48

Máte pravdu.

R. Langer 8.12.2022 5:47

V jakém bludu? 8-o

V. Mokrý 8.12.2022 5:47

:-)

V. Mokrý 8.12.2022 5:46

Jenom by ty ženy v nesezdaných svazcích, neměly používat výhod samoživitelek.

I na muže by se nějaká výhoda našla, že.

D. Stirsky 8.12.2022 5:41

A paní K. to asi myslí dobře. Jenže žije v bludu jako my mnozí. Je rodinnou advokátkou a tak se logicky setkává s ne vždy hezkými případy. Pak má pocit, že je to norma.

D. Stirsky 8.12.2022 5:38

Nechal bych to na obci. A diamantových svateb není tolik jednoduše proto, že 60 let svazku se oba manželé většinou nedožijí.

R. Langer 8.12.2022 4:57

Tak to nedělejte,von Braune. ;-D

P. Hatina 8.12.2022 2:49

No to sice máte pravdu, že v některých obcích chodí starosta blahopřát osmdesátníkům a nikomu to nevadí...

Jenomže, když si přečtete co paní senátorka požaduje. Tedy že místo toho aby ten pan starosta těm manželům šel pogratulovat,

tak jim pošle formulář pro vyplnění, za účelem podání žádosti na příslušný podvýbor Senátu? Jak uvedeno, paní senátorce nestačí že mají výročí, ale požaduje sepsání jejich životního příběhu? Tak z toho určitě budou mít radost...;-D

P. Hatina 8.12.2022 2:39

Naopak, pokládám to za velice štastné řešení. Za prvé, právě proto že to je "se souhlasem obou stran", ale taky a hlavně proto že (pokud se nepletu) už taky musí potvrdit že mají dohodnuté všechny potřebné záležitosti (vypořádání majetku, péče o dítě, atd..)

Takže to není nějaká rychlovka, "když se pohádají a podají žádost" (to se obávám že tak rychle by to u nás ani soudy nestíhaly). ale dosti racionální rozhodnutí, podložené právě těmi netriviálními právnickými dohodami - oni už prostě vědí co to znamená jít od sebe, a nemá smysl je dál trápit...

P. Hatina 8.12.2022 2:32

Už jsem to tady psal, tohle vůbec není otázka nějakého odporu oproti tomuto konkrétnímu ocenění ".. plaketou "Za věrnost" pro manželské páry, které spolu vydržely 70, 60 a 50 let", tohle je bohužel tragické zjištění, jak strašně špatně pracuje naše mediální společnost s informacemi,

Protože, když se spolehnete na média, tak v naprosté většině se od začátku dosti bulvaristicky psalo že "paní senátorka Kovářová navrhla vyznamenání za věrnost pro manželské páry - pochopitelně takto obecně, a okamžitě taky s dosti kontroverzními komentáři. dokonce i od jejich kolegů senátorů, protože ani oni neznali ten originální návrh, ale reagovali jen na to co o tom četli v médiích.

Zatímco, ale dohledat, ten originální návrh paní senátorky Kovářové na webu Senátu bylo nemožné, pravděpodobně tam vůbec přístupný není. Přesněji ani není jasné, zda to vůbec byl oficiálně podaný návrh a nebo jen navržené téma na jednání podvýboru. Kdo si chce tu práci dát, tak nakonec najde její příspěvek na facebooku, kde tomu věnuje slovy dvě věty. Sice to podstatné, ale pořád mnohem méně než nyní píše v tomto článku, se zpožděním dvou měsíců.

Takže asi v tomto by se měli politici politici poučit a najít si nějaký způsob, jak naprosto jednoznačně a jasně sdělovat sami občanům co navrhují, na média se skutečně spolehat nemohou...

J. Kovaříček 8.12.2022 1:23

A také vadí Vaše přihlouplé poznámky, kterými tu zamořujete diskuze.

J. Jaroš 8.12.2022 1:17

Inu, pokládám rozvod manželství na první stání za souhlasu obou stran v podstatě bez dokazování za nešťastné.

Z. Jemelík 8.12.2022 0:51

Vím jistě, že se nedožiji stříbrné, zlaté, natož diamantové svatby, ale právě pro svou nezpůsobilost a výjimečnost takových případů považuji navržené oceňování za vhodné. Ostatně nejde o výstřednost: v některých obcích chodí starosta blahopřát osmdesátníkům a nikomu to nevadí.

V. Braun 8.12.2022 0:17

Nikomu nevadí diamantové svatby. Co vadí je snaha do nich tahat stát a honit si na nich politické body.