29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

VE VZDUCHU: Čechoviny 83

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Josef 21.1.2010 18:20

Tahla ke kormidlum ?

V clanku se popisuje postup jak rozrizli  il-18 a odpojili tahla ke kormidlum. Je to mozne? Slysel jsem, ze i  il-62 mel mechanicke tahla az ke kormidlum. Nechtel jsem tomu verit . Nemohl by to nekdo z diskuteru potvrdit nebo poprit ? Jestli je to pravda, tak tedy ti piloti museli mit svaly jak drevorubci !!

? 21.1.2010 18:25

Re: Tahla ke kormidlum ?

Táhla bezpečně byla, ale také byly posilovače...

Honza Čech 22.1.2010 5:01

Re: Tahla ke kormidlum ?

Iljušin IL 18 neměl žádné posilovače, pouze aerodynamické odlehčení, aby letci nemuseli mít svaly jak kulturisté. IL 62 měla posilovač pouze na směrové kormidlo. První ruský dopravák, který byl plně vybaven posilovači byla TU 154.

Redbiter 21.1.2010 17:56

ice pilots

Ted v Kanade bezi v TV vyborny serial o aerolince "Buffalo" zvana "Ice pilots NWT",ktera zajistuje prepravu lidi a zbozi na severu Kanady.Pouzivaji jenom vrtulova letadla,nejstarsi jsou z WW2,DC-3. Spolu ze serialem "Ice road truckers" je to nejlepsi reality program v kanadske TV..

Mard 21.1.2010 14:04

Posledních pár let ČSA je smutná historie!

Bohužel.

Sven Australan 21.1.2010 12:20

83....

 Nazdar Honzo, máš pravdu, jako vždycky, úsměvnou i smutnou.  Když jsem po 27 letech letěl prvně (1996)  z mé nové vlasti, do té staré, přesedal jsem v Singapuru z našeho Qantasu na   ČSA -Airbus, ten byl plný spokojených pasažerů, měl přátelskou (slovenskou) posádku, prostě pohoda. O to víc mě překvapilo, když při mých dalších návštěvách, už jsem musel používat různých jiných společnosti, protože ČSA prý už "tím směrem" nelétají. Prý se budou věnovat pouze cestám přez Atlantik a ted se dozvídám, že i to prošustrovali.  Že piloti ČSA jsou dobře placeni, je jen chválihodné, dobře mají být placeni i MECHANICI !!!, ale ne, neschopní manažeři, kteří i uvažovali o zfúzování s Aeroflotem a prodeji Ruzyně Rusákům !  I když to nejsou Sověti, jsou to stále Rusáci !   Když jsem kdykoliv někam z Austrálie letěl, měl jsem za podmínku : absolutně nikdy s Aeroflotem, s Air India a (indonezskou) Garudou ! Mám se rád a jsem zásadový !   Mimochodem, převčírem mi "pytlovou poštou došly  "Nazdar Orlové" a "Vzpomínky z druhého kopce" (skoro už přečtené), při čtení jsem řval smíchy...díky a pozdrav - Sven.

VL 21.1.2010 16:47

Re: 83....

S Aeroflotem jsem letěl v roce 1989 a překvapilo mě geniální podnikání posádek. Na trase Mineralnyje Vody - Moskva cestovali cestující "nastojáka". V Iljušinu 86 tak bylo cca 30 lidí navíc (normální kapacita 350), start a přistání trávili na záchodech a místech pro letušky. Za letu postávali mezi sedadly. Nejlepší ale byla hláška letušky, která roznášela gazirovanou vodu "čaški nado věrnuť" o kelímcích na jedno použití. Ale je pravda, že jako inostraněc jsem ji asi po dvou minutách ukecal na to, že mi místo sodovky přinesla aspoň Pepsi - Colu a kelímek po mě nechtěla.

V Minerlanych Vodach jsem navíc tenkrát viděl rozvrstvení tehdejší sovětské společnosti. Normální sovětský člověk - letištní hala, dřevěné lavice, záchody které smrděly na 100 metrů a automat na gazirovanou vodu, veterán Velké vlastenecké války - čekárna se židlemi, bufet, cizinec nebo poslanec Nejvyššího sovětu - celé první patro letištní budovy, bar, barevné televize, kožená křesla a poprvé v SSSR záchody, kde byly všechny kachlíky stejné barvy a dokonce rezervní role toaletního papíru :-) . Něco takového bych tedy v Praze nechtěl.

honzak 21.1.2010 17:47

Re: 83....

Mám tomu rozumět tak, že jste byl lyžovat na Kavkaze jako já (1988)? Byly ještě v M-V. ty dvě "nadgabaritní" letušky (cca 300 kg dohromady)?

Mě dostal pilot vnitrostátní linky, který nerozsvítil ceduli o připoutání a tak se mu po zapnutí reverzů seběhlo poměrně dost cestujících za dveřmi kabiny.

402 21.1.2010 9:25

Nadhera - link

Tady http://www.mapy.cz/#mm=FP@x=130751376@y=134993624@z=17 je muzeum z vysky.

havránek 21.1.2010 9:12

Luft Jarda

to načal ve své nehynoucí blbosti, ačkoliv nemohl být tak hloupý, když se zabezpečil a Lašák to dotáhl. MBA = mlady, blbý, agresivní. Na palubě  ČSA je to kromě úsměvu letušek hrůza, hlavně, že stále nabízí " džusy " z Hamé- blééééé

5P 21.1.2010 8:46

I když nejsem od fochu

dovolím si trochu poopravit "Lašák a spol.".  Největší díru tam určitě zanechal Jarda Tryskáč. To je bez debat. Lašák převzal ČSA s dluhem tuším 2,5 miliardy. Lašák nenastavil kolektivní smlouvy s odbory. Ty nastavil Jarda Tryskáč. Jen tak pro upřesnění. Například platy pilotů ČSA jsou vyšší než platy pilotů Lufthansy a to jsou sakra drazí piloti. Takže házet všechnu vinu na Lašáka je dle mého názoru nesmysl. Působila tam daleko větší Tornáda. Ale jinak jak už jsem pravil, nejsem od fochu.

kritik 21.1.2010 9:11

Re: I když nejsem od fochu

čím víc kdo není od fochu, tím víc ví že Lašák je nula proti Tvrdíkovi. I když z textu zasvěceného pana Čecha vyplývá něco jiného.

Mard 21.1.2010 14:07

Re: I když nejsem od fochu

Luftjarda je myslím kanón první velikosti.

ladik53 21.1.2010 7:21

Pane Čechu dík!

Určitě se zajedu podívat! Podobné muzeum je ve Vyškově. Tam jsem byl a vřele doporučuji! Není to reklama!!!

badaxe 21.1.2010 7:31

Re: Pane Čechu dík!

Bohužel se to co vlastní pan tarantík s Vyškovem nedá srovnávat, Vyškov je opravdu muzeem se vším co k tomu patří, to co má pan Tarantík je možná splněním snu, ale do muzea to má daleko. Ve chvíli kdy je na letadlo naroubován ocas z naprosto jiného typu (prostě originál nebyl) je to poněkud zvláštní. To řezání flrxou zmíněné v článku není pouze u Il-18, ale i u dalších typů a že by to nebylo znát když se to zase spojovalo se rovněž nedá tvrdit.

Netvrdím že se tam někomu nemůže líbit, ale srovnání s Vyškovem je bohužel hodně zavádějící. Byl jsem v obou a přes to že do Zruče to mám výrazně blíž, už se tam nechci vracet, do Vyškova naopak se snažím podívat kdykoli se dostanu do okolí. On i přístup lidí je jiný, ve Vyškově je velmi solidní a profesionální (byť jde o amatéry tedy lidi neplacené) v případě pana Tarantíka, pokud ho upozorníte na nějakou nesrovnalost (a že jich je dost) se žoviální pán změní v hulváta, možná ho řada lidí otravuje, nevím, ale má zkušenost se hodně liší od popisu pana Čecha, navíc jsem tam byl v létě, nefoukal studený vítra ani jinak jsem počasím nebyl postižen :-)

těchňik 21.1.2010 8:16

Re: Pane Čechu dík!

Jezdím kolem těch letadel u toho Vyškova, ale vždy jsem si myslel, že to je jen letiště. Tak ono i muzeum. Tak to se tam někdy zastavím. Jen mají trošku nepřívětivou otvírací dobu - viz jejich stánky http://www.lhs-vyskov.cz/

honzak 21.1.2010 9:22

Re: Pane Čechu dík!

Vedle jdoucí dálnice byla za socíku záložní vzletovou a přistávací dráhou! Stejně jako na Vysočině (křížení s 354 před V. Meziříčím).

ladik53 21.1.2010 10:56

Re: Pane Čechu dík!

A kdysi přistál L29 na dálničním přivaděči do Rosic u Brna. Pak byl jako exponát dopraven na BVV. A pak stejnou cestou odletěl. Jenom už nevím, v kterém to bylo roce.

Tommy 21.1.2010 20:23

Re: Pane Čechu dík!

Jeste jednou Honzaku ;-),

ta dalnice u Vyskova sice planovana byla k ucelum, jako Vami zmineny usek, nicmene zde zadne letadlo (myslim na dalnici) nikdy nepristalo. Jsou zde dokonce i odstavne plochy pro letouny, coz u VM neni. Cas oponou trhnul a nez soudruzi dostaveli, byl tu plysak a zmena pol. kurzu. A zrejme zde uz ani nic nikdy nepristane, protoze z toho chtej udelat normalni dalnicni usek a namontovat svodidla. Jen na to zatim nejak nejsou penize. Mimochodem, udajne by tu mohla sednout i B-52, protoze zmineny usek ma vic jak 2,5 km. Ale jak je to s nosnosti, nevim. Osobne spis pochybuju, ze by to takovou mrchu uneslo bez nasledku.

Co se tyce muzea urcite se stavte vsichni, co mate o ajroplany zajem. Muzete i slusne pokecat, protoze spousta lidicek co se kolem muzea mota, chodi i delat vykopavky sestrelenej stroju z 2.svetove a radi se o zazitky podeli. A mam dojem, ze pres leto se jde domluvit telefonicky i na otevreni mimo otviracku.

badaxe 21.1.2010 10:00

Re: Pane Čechu dík!

Pokud vím je hned vedle aeroklubové letiště (nebo aspo(n bylo). vlastní muzeum je pokud jedeme od Vyškova za ním. Krom letadel na ploše je k vidění i docela zajímavý soubor vykopávek letadel z WWII včetně popisu co je to za zbytek, k jakému stroji patřil, kdo na stroji letěl a jak skončil, což je opravdu badatelská práce, tedy to co by muzeum mělo dělat. Muzeum využívá nadšení skupiny zapálených a fundovaných lidí z Vyškova a okolí a je jedním z opravdu dobrých cílů pro fandy zajímajících se o letectví. Právě tím že jde o lidi kteří to dělají ve svém volnu je dána i ta doba otevření. Ale pokud se pamatuji, lze domluvit i návštěvu mimo ni a pokud je někdo přítomen jde požádat o vpuštění a prohlídku, já jsem s tím alespoň problém neměl.

ladik53 21.1.2010 10:51

Re: Pane Čechu dík!

Pane kolego, já jsem ta "muzea" nesrovnával, ani nemohu, protože u pana Tarantíka jsem nebyl! Chtěl jsem jenom jako informaci pro Ty, kteří budou diskutovat o tomto článku, protože to jsou zcela jistě fandové!!!

badaxe 21.1.2010 11:01

Re: Pane Čechu dík!

Pane kolego, vzhledem k tomu že muzeum ve Vyškově rozhodně není podobné tomu co má pan Tarantík, napsal jsem to. Právě proto že sem chodí fandové a některé by to mohlo od návštěvy Vyškova odradit, což by rozhodně byla škoda.

ladik53 21.1.2010 12:02

Re: Pane Čechu dík!

OK! To vyškovské rozhodně stojí za vidění. Chystám se tam znovu. I s vnukem.

honzak 21.1.2010 6:22

není nad

sofistikovaný management, který zprocesuje všechno, co mu přijde pod ruku. Většinou bohužel úplně blbě...

Pro zájemce - to muzeum je na Loc: 49°48'31.311"N, 13°24'54.6"E

těchňik 21.1.2010 8:27

Re: není nad

Dík za souřadnice - takto nalezeno obratem (na mapy.cz). Je tam vidět i jak to postupně budoval - srovnáním aktuální letecké mapy a té z roku 2002-3.

BJ von Wolfenstein 21.1.2010 9:06

Re: není nad

Jo jo, řekl bych, že jste na to kápnul: Vše správně zprocesovat, katovat kosty a mít tah na branku. Pak je ještě potřeba ten správný juman resourc menežment a pravidelně tužit kolektiv při týmbildyngách. A abych nezapomněl: v pondělí brífing, v pátek debrífing, v úterý, ve středu a ve čtvrtek míting. A né, že někdo bude přetahovat kofíbrejky. Chce se mi blít.

honzak 21.1.2010 10:12

Re: není nad

"katovat kosty" jsem neznal! Dám si pozor, jestli to MBA mlamojové nepoužívají.

Při pohledu a poslechu těch úžasňků si vždycky říkám, co by s nimi udělal Křižík nebo Baťa. Vychází mi pořád, že by je nakopal do brusele.

Tommy 21.1.2010 20:02

Re: není nad

Katovat kosty je snad nejstandardnejsi kec manazeru Honzaku, ale pred tim je hlavne potreba vsechno VYKOMUNIKOVAT!!! Potom udrzet lou badzet a je fsechno ouuu keeej :-p

Chudak pan Cech, v tech CeAckach to teda fakt musi vypadat :-(

J. Vávra 21.1.2010 15:25

Re: není nad

A hlavně outsorsovat i to co sami dobře umíme. A vůbec na prvním místě pod vedením pokud možno co nejdražší poradenské firmy zpracovat mišn a vižn - z toho potom lezou ta jupí hesla pro polointeligenty.

BJ von Wolfenstein 21.1.2010 16:21

Re: není nad

Kdyby byly smajlíci, máte oba 3 palce nahoru. S tímhle bojuji (neúspěšně) už 10 let...