Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VE VZDUCHU: Čechoviny 63
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Dědek 31.8.2008 22:25Vulcan jsem viděl v nízkém průletu před patnácti lety na leteckém dni v Británii. Je to fantastický zážitek2x B 1 v Hradci Králové byly také úžasné ale Vulcan je Vulcan |
eeos 30.8.2008 17:23Mrkněte na www.cechoviny.cz Mrkněte na www.cechoviny.cz |
CGT 28.8.2008 18:17čet jsem to manželce nahlas moc mi to nešlo, byl jsem nějakej naměkko |
Talián 28.8.2008 16:48Re: Avro Vulcan Letos jsem měl to štěstí vidět 5.7.2008 odpoledne, za slunečného počasí, létat Vulcana ve formaci s Lancasterem, po stranách Spitfire a Huricane. Bylo to na Air show na základně RAF Wadington. Pokud někdo zavítá do těch míst, doporučuji další základnu RAF Elwington, která je zachována jako skanzen ve stavu, v jakém byla když končila 2WW. Má údajně největší sbírku střeleckých věží. Angličané letectvo a námořnictvo obvzláště milují. Mají proč. A je to vidět, kam se vleze. Mám z toho dost zdařilých fotek, ale zatím to neumím publikovat. |
Schumacher 28.8.2008 16:39Sice nejsem aviatik, ale k tomuhle, mimo jiné, mám sentimentální vztah. Vždycky jsem obdivoval ne státníky a generály, ale objevitele, vědátory, výzkumníky, konstruktéry a vynálezce. Ve větroni jsem se zatím nesvezl, třebaže nabídky měl. Jen svistot vzduchu, ale jak to nemá motor.Naprosto perplex jsem ze stavitelů obřích maket. Vidět startovat a přistávat šestimetrový Airbus s proudovými motory mě dostalo do kolen. Kutilové jednou sáhnou i po vesmíru. |
FHonza 28.8.2008 15:04skvělý článek Napínavý příběh, štastný konec. Opět nádherné čtení. Díky pane Čechu |
rdu 28.8.2008 14:28dokument Ten dokumentární film o Vulcanu jsem náhodou viděl. Byl moc hezký, jak už dokumenty od BBC bývají. Víte třeba, že Vulcan měl stahovací kovové "rolety" přes okna kabiny, aby posádka nebyla zasažena zářením atomových bomb, které letadlo shodí? |
Drobek 28.8.2008 14:22Tak to je parada! Pane Čechu, dlouho jsem se tak nepobavil! Děkuji! |
Jura Jurax 28.8.2008 12:27Re: Avro Vulcan No, viděl jsem u nás v Hradci Králové na leteckém dnu na zemi HandleyPage Victora - a ten má tak neskutečně fantasticky krásný čumák najmě při pohledu zepředu ... |
znalec 28.8.2008 11:56Re: letadlo je to Vážený pane, ani nevíte jakou máte pravdu! Kočárník raději za vydojené peníze z ČSA postaví další šílenou věžičku na svém podnikatelském baroku a tzv manažeři, co vedou nyní ČSA asi ani netuší, jak starý podnik vedou, ti umí pouze prodávat a prodávat a tak za chvíli z podniku zůstane jenom jméno a asi ani to ne, to už bude mít jistě zaregistrované nějaký jejich kámoš. Aerolinka si oddechne až odtáhnou řídit nějaký další státní podnik, třeby dráhy... |
Pesi 28.8.2008 10:34A tady je to cele videt http://www.youtube.com/watch?v=E5esdbkDTBM&feature=related |
MLOK1 28.8.2008 10:07Re: Fňuk ! Milý Schumachere, ani nevíte, jak moc Vás chápu. Také mívám na leteckých dnech občas orosené oči a s nostalgií vzpomínám na bujará léta svého mládí, kdy jsem měl to štěstí, "potkat" se na chvíli s aviatikou a skvělými lidmi-nadšenci kolem létajících strojů. Přeji Vám i všem dobrým lidem - aviatikům pak zvláště! hezký den. A plachtařům hodně "živých" kumulů. |
Cizinec 28.8.2008 9:04Super clanek Tesi mne ze tu nnei zadna ideologie .. Oni totiz letecti nadsenci jsou stejni po celem svete ... |
Střelec 28.8.2008 9:02Re: Avro Vulcan V měřítku 1/72 to dělával Airfix, ale pokud chcete něco extra, podívejte se na nabídku RC samokřídel z EPP, třeba půjde nějaké vhodně upravit.... |
Pujman 28.8.2008 8:53české příklady Pokud vím, v Česku se předvádí mnohem jednodušší Jak-11 z padesátých let, ale též má problémy s penězi na údržbu a provoz. A se současným i bývalým managementem ČSA máte pravdu. Letos v říjnu bude "slavit" ČSA 85. výročí založení!, což je staví do pozice jedněch z nejstarších aerolinek světa. Co by za to jiné společnosti a jejich PR manažeři dali! A ČSA? Asi před třemi lety jim bylo nabízeno, že lze k tomuto výročí postavit létající repliku prvního jejich letadla Aero A-14, nebo dokonce prvního skutečného dopravního letadla v ČSA Aero A-10. Ani tak drahé by to nemuselo být při použití moderních motorů. Dokumentace těchto historických letadel se zachovala, Aero A-10 dokonce existuje v muzeu ve Kbelích. Výsledek byl typicky český, totiž velké mlčení - a nic. Lufthansa obnovila a provozuje Ju-52, bývalý SWISAIR měl svůj Lockheed Vega, v USA létají staré Dakoty a třeba Ford TriMotor, atd. Zájem o historická letadla v obnoveném provozu ve světě roste. U nás se nadšenci s omezenými možnostmi snaží též, viz replika Avia BH-5, obnovený Z-24 Krajánek, atd. Ale jde o jednotlivce či malé zájmové skupiny, žijící především ze svého vlastního našení a entuzianismu. Škoda, protože možnosti, kapacity a znalí lidé tu jsou v nebývalé míře. |
Schumacher 28.8.2008 8:49Fňuk ! Tohle mě vždycky dostane |
mbnm 28.8.2008 8:45hezke... Hezke cteni, dekuji. |
Hans z dědiny 28.8.2008 8:34Re: Avro Vulcan A měl bys na něj dost místa? Jen obyčejný liberátor v 72ce potřebuje bratru 70 x 40 cm. |
MLOK1 28.8.2008 8:08Díky za hezký začátek nového dne pane Čechu. |
honzak 28.8.2008 8:02letadlo je to pěkný, článek hezky sepsaný. Mě ale nejvíc fascinuje ta ženská, která je schopná přebít hysterii vlastním rozumem. A ten mecenáš je taky dobrej! Už vidím Kočárníka, jak dotuje renovaci nějakého starého českého letadla! |
Likso 28.8.2008 7:51Avro Vulcan Tohle je fakt překrásné éro, z velké V trojky je určitě nejhezčí. Škoda že nikdo nevyrábí pořádnou stavebnici - kit, co bych si mohl zařadit do své sbírky. |