4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

VE VZDUCHU: Čechoviny 5

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sven Australan 8.11.2007 2:38

Mig - original, Cechoviny 5

 Nevim, jestli je znamo (Kanukovi), ze po 2.svet. valce, kdy zacinalo byt jasno, ze Stalin neni ten dobrotivy Uncle Joe, jak si jej zapadni spojenci predstavovali, Churchilova konservativni vlada predvidave zakazala do SSSR vyvazet nove a strategicky dulezite vyrobky. Mezi ne patril i proudovy motor typu Rols Royce Nene, ktery byl pouzit v anglickych stihackach Vampire.  Kdyz padla mlha na anglicke mozky, ve volbach dali prednost Labor Party (anglicti Socani) a jejich predseda vlady - Attlee, zakaz zmenil a Rolls Royce Nene putovaly do Sajuzu.  Kdyz pak za par let vypukl konflikt v Koreji, sovetsti piloti, kteri letali v severokorejskych barvach na Mig 15, meli v "roure" bud Rolls Royce Nene, nebo jeho sovetskeho polobratra.                                                           Nikdo neubira Migum ruzne "rekordy", i kdyz vetsinou "odlehcene" modely.   Dale po nekolik generaci Migy slouzily v PVOS celeho Varsavskeho paktu a i prinasely svobodu ruznym arabskym zemim i hladovejicim zemim Afriky a Asie (misto chleba).                 Ahoj, Sven

kurbet 6.11.2007 18:25

podobně

Taky jsme se před léty vraceli z natáčení z Burgasu do Prahy.Byl to JAk 40.Po nastoupení do letadla jsme dostali příkaz vystoupit a "čakat malko" v hale.Jaké bylo naše překvapení,když jsme oknem viděli bulharské techniky jak letadlo vyheverovali a celý podvozek někam odvezli.Po asi 3 hodinách opět přijeli,hodinu montovali a pak jsme mohli na palubu.Musím přiznat,že průběh letu si moc nepamatuju,protože zbytek peněz jsme utratili za "solčen brjag"(koňak) při čekání na opravu "našeho"stroje.Ale jsme živí.

Jura Jurax 6.11.2007 17:16

No,

Jakem 42 jsem jednou letěl - v roce 91 do Řecka a zpátky co dychtivý a chudý tůrista lačný něčeho jiného než Balatónu. Byl to charter plný tůristů jako já - éro pilotovala rusky mluvící posádka, letušce bylo od pohledu tak prožitých 45 let, zblízka i víc, sedadla měla sklopná opěradla, přičemž s podstatnou částí nešlo hnout - a komu se povedlo, tomu se operadlo sklopilo do ležata a nešlo zaaretovat v žádné poloze. Ale letuška na to měla nějaký grif a uměla to vrátit zpátky. Éro vůbec mělo očividně za sebou náročnou službu, při níž se s nim život nemazlil - potahy sedadel byly čisté, leč potrhané a zaplátované a dvířka v poličce pro zavazadla nad sedadly místy chyběla. Ale letělo. A pod hlavičkou Škoda Air ... aspoň to mělo na trupu napsáno.

Kouzelné ještě bylo, že při zpátečním letu týmž strojem ze Soluně do Brna v zádi letadla letěli stojící pasažéři jako v šalině - částečně si pak posedali na podlahu a do prostoru oněch výjklopných schodů - před nimi byla taková chodbička.

portwyn 6.11.2007 16:59

Autore díky,

vtipné a pěkné.

filip 6.11.2007 10:21

Američani zas mlátěj černochy!

Haui1 6.11.2007 13:29

Re: Američani zas mlátěj černochy!

A vám dali nakládačku hnědočeši :o)

edako 6.11.2007 8:42

vzpomínka

Nejsem žádný odborník na letadla, akorát v nich občas lítám. Někdy v r. 1991 jsem letěl služebně z prahy do Ostravy něčím podobným, co bylo popisováno, taky se tam vstupovalo zadkem po schodech, které připomínaly schody pro slepice do kurníku. Seděli jsme nad křídlem a najednou jsem s úžasem viděl, jak se za letu nýty na křídle pohybovaly nahorů - dolů, jenjen vyskočit. Tak jsem to ukázal kolegovi, se kterým jsem letěl a jak byl ukecaný, tak zbledl a mlčel až do Mošnova.

www racek 6.11.2007 9:18

Re: vzpomínka

No, já letěl tím zázrakem do brna, tedy, zdálo se mi to letadélko poněkud vratké, nějak přemotorované, kymácející se, prostě nelíbilo. vůbec nelíbilo.

Karel 6.11.2007 7:52

Každý má své chyby, i dnes

28.10.2007

"Po včerejší nehodě letadla Dash 8 Q400 na letišti v Kodani, způsobené závadou na hlavním podvozku a po několika nehodách stejného charakteru v posledních týdnech, se společnost SAS rozhodla rozpustit flotilu letadel typu Dash 8 Q400, která čítá celkem 22 kusů."

http://www.airways.cz/zpravy/zprava.asp?id=1249

šefelín 6.11.2007 18:29

Re: Každý má své chyby, i dnes

J.Č. je nejenom   špičkový let . mech.,ale i  hodně  publikuje. Je  jisté,  že  si  jako  machr,  na  aeroplánech  všimne  věcí,  které  nám  laikům  uniknou.   Jsem si  jist,  že  kdyby p.  Čech  nebyl  v době, kdy  kdy  létal  An  124  Ruslan 17x do   Basry   se  zařízením  nemocnice,  či  když   transportoval  české  vojáky  do  Kábulu, mimo  naší  republ., tak  by  tento  rusko-ukrajinský  obr  z  Ruzyně  nikdy  nevzlétl. Jemu by  žádný uvolněný  nýt  neušel,  stejně  jako náběžná  hrana  upravená   kladívkem,  příp.  krumpáčem.  Nebo nedávno, humorná  příhoda  z  jiného  soudku.Kdyby  seJ.Č. " potuloval po  let.  ploš letiště,  odkud  start.B 52 atd.dopadlo  to jinak.

Vladislav 6.11.2007 3:00

Lepší než"Letecký obzor" (ne)blahé paměti

qwerty 6.11.2007 1:53

LOL!

thnx za humor.

Pozorovatel 6.11.2007 2:45

Re: LOL!

Ja taky dekuju.

„common you fuckin‘ bastard!“ („vzlétni, chlapče!“) , to je klasika :)

ctenar 6.11.2007 7:43

Re: Re: LOL!

primo fantazie. To by se pilot divil, kdybys mu to prelozil nazpatek

Jura Jurax 6.11.2007 17:17

Re: Re: LOL!

snad come on :-D

Kanuk 6.11.2007 0:59

Sovětská letadla

P. Čech sice moc chválou sovětských výrobků neoplývá, což ale nemění nic na faktu, že nějaké MIGY držely a snad ještě drží pár světových rekordů.

Juraj 6.11.2007 1:13

Re: Sovětská letadla

Byl jsem kdysi zaměstnán v konstrukci  továrny Aero, tam se vyráběla letadla Mig. Jednou do haly přivezli sovětskou stihačku Šturmovik, asi na lámací zkoušky. Můj spolupracovník, pan Sklenička, bývalý pilot a zapřísáhlý nepřítel režimu si ji podrobně prohlížel a neustále si povídal: ti Rusáci, to jsou chlapáci! Myslel jsem s překvapením, že se mu letadlo líbí, on ale dodal: oni se v tom nebojí doopravdy létat, to jsou chlapáci!

R 6.11.2007 7:00

Re: Re: Sovětská letadla

Nejsem odborník, ale tam asi záleželo ma konkrétních lidech, jak příslušnou fabriku vedli a kolik vodky vypili s příslušnými komisaři, kteří ty letadla prosazovali. Něco jako se dneska dělá v novinách reklamní kampaň, aby se prodaly šunty, tak tehdy se dělala vodková kampaň na sekretariátech, aby se ty výrobky, tady letadla udaly.

PVZ 7.11.2007 3:03

Re: Re: Sovětská letadla

Oni se asi i báli, jinak by Šturmoviky nelétali příslušníci trestních jednotek. Konce turnusu se zpravidla nedožili, ale lepší než kulka na počkání.

Jmeno: 20.12.2007 11:44

Re: Re: Sovětská letadla

Tak sturmovikl il-2 nebyla stihacka ale spise bitevnik co se stihacky nebal.  To ze cely trup byla vlastne pancerovou skorepinou az z 8mm pancire byl ve sve dobe unikat. Z malych razi jste do toho mohli strilet jak chteli ..

honzak 6.11.2007 6:32

Re: Sovětská letadla

obávám se, že rekordy budou ve velmi neobvyklých disciplínách. Jako kdysi světový rekord Josefa Odložila na 2 km. Byl to světový rekord, akorát na trati, která se na soutěžích neběhá.

Lovap 6.11.2007 6:54

Re: Re: Sovětská letadla

Obávaš sa zbytočne. Určiteboli nejaké "neobvyklé" rekordy, ale väčšina sú normálne medzinárodné.

Borek@exil 6.11.2007 8:02

Re: Re: Re: Sovětská letadla

Rekordní počet MIGů 15 byl znehodnocen v Koreji americkými F86. Další rekordní počet MIGů..17,19,21.....byl pak znehodnocen americkými F4 a jinými létadly nad Vietnamem. Ještě rekordnější počet MIGů všech druhů a čísel byl pak znehodnocen izraelskými Mirage a dalšími stroji nad Egyptem, na zemi, nad Sinajem....nad kdejakou arabskou zemí. Rekordní znehodnocování posledních typů MIGů pak úspěšně pokračovalo nad Irákem...dvakrát. Copak nám asi ukáže budoucnost ....MIGy padající na Irán a Syrii?

www racek 6.11.2007 9:17

Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

no, svého času přelétavaly MIG 25 nad izraelem, ve výši 25 km rychlostí mach 3, trvalo dlouho než byl izrael schopen reagovat.

fox 6.11.2007 11:22

Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

Blafy.To jsou parametry snad SR 71 alias YF 12A nebo-li Blackbirdu,ale i to pochybuji.

www racek 6.11.2007 13:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

tady je monografie ... tam najdeš vše.  http://military.cz/russia/air/mig/Mig-25/mig-25.htm

Jura Jurax 6.11.2007 17:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

Nejsou to blafy ...

IvanP 6.11.2007 12:42

Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

Pokud si správně vzpomínám, co jsem o "těch přeletech" četl, tak ten Mig 25 letěl nad Izraelem do Egypta jen jednou a pak mu 3 měsíce opravovali (vyměňovali?) motor.

www racek 6.11.2007 13:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

no, to bylo v knížce přeběhlíka bělenka, ale ve skutečnosti lítaly dva roky, než se podařilo jeden sestřelit.

Lovap 6.11.2007 9:36

Re: Re: Re: Re: Sovětská letadla

A? Aký súvis to má s predchádzajúcimi reakciami? A mimochodom, pri bojoch veľmi záleží na tom kto letí. Ja verím, že ak by v tých Migoch sedeli Izraelci, tak napráskajú arabských pilotov aj v Mirážoch.