8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

VE VZDUCHU: Čechoviny 33

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vašek 13.2.2008 10:48

Deláme to rádi

:-D Příteli jsem též dnes již bývalého Slov-Airu, díky za tento článek.Základy z naší branže se laikovi težko vysvětlují.Vysvětlovat,že letadlo není auto,které při poruše zkrátka zastaví je někdy nad lidské síly.A navíc v poslední době v honbě za ziskem a různá nařízení od zelených stolů EU hraničí s ignorací základů letectví.Pokuty při nedodržení letových řádů atd pomalu se schyluje k začarovanému kruhu za kterého bude jen velmi těžké se dostat a na konci?...bude se hledat obětní beránek.A cestující laická věřejnost je v tom pomocí všelijakých pisálků a rádoby odborníků utvrzována a bezostyšně popichována.Bohužel.Já jsem také nebyl schopen dokázat vedle sedící dámě v jedenáctitisících,že se na křídle nadá opalovat protože tam je mínus padesát.Byl jsem za obyčejného blbce.Ale pak jsem něco řekl a šel dopředu.Byla to trochu klukovina ale ta paní snad pochopila že o tom něco vím.Při vystupování měla takovou přirozenou zelenou barvu.Ale usmála se a podravila. Zaplať pánbůh.že máme takový LP a pozemní perzonál.V tomto státě je zvykem,že všichni všechno znají,všichni do všeho kecají a to je velice špatné včetně  v mnoha případech tiskem vyvolávané hysterie, některé články jež se snad ani nemají úroveň bulváru.Viz Petr T.A tak nezbývá popřát LETU ZDAR ! Vašek  

LJG 12.2.2008 9:16

zase prvotřídní!

"Uklízečky o tom vědí " lol :-D:-D:-D

Pavel 12.2.2008 8:28

Ale proč

Ale proč se tedy zhasíná jen v letadlech ČSA (aspoň nikde jinde jsem to neviděl)? To ostatní aerolinky dbají méně na bezpečnost, nebo mají silnější motory, nebo svítí z baterek, nebo jak to teda je?

Medák 12.2.2008 11:16

Re: Ale proč

Travel Service taky zhasíná,modrej Fischer taky zhasínal,když ještě lítal ( a snad zas bude)

Pavel 12.2.2008 11:44

Re: Re: Ale proč

Air France nezhasiná, KLM nezhasíná, Lufthansa nezhasíná, BA nezhasíná, co si tak vybavuju čím vším jsem v posledních pěti letech letěl. Tak proč někdo jo a jiný ne?

VLADIMÍR 12.2.2008 17:10

Re: Re: Re: Ale proč

Pravidelně létá DELTOU a ta taky neshasíná, ČSA se vyhýbám, nevím proč.

Jura Jurax 12.2.2008 16:00

Re: Ale proč

No, po mém soudu se zhasíná proto, aby cestující neviděli ... :-D

Břeněk 13.2.2008 9:30

Re: Ale proč

V článku se píše o ztlumení světel, ne zhasnutí, nevím, zda ČSA světla zhasíná úplně, letěl jsem s nimi všeho věudy jenom jednou a nepamatuji si, ale ztlumení světel ve finále se praktikuje vždy, nebo alespoň v letadlech těch 43 společností, se kterými jsem měl tu čest letět.

Australský pilot od společnosti (už nebožky) Air Nauru, která měla svého času v policy, že po přistání na Nauru se kapitán a druhý pilot letadla chvilku v příletové hale pobavili s cestujícími a odpověděli na otázky ohledně letu , mi řekl, že smysl je dvojí. Jeden, jak psal pan Čech, o omezení spotřeby elektřiny, pro případ přerušení letu. Ten druhý je, že kdyby se přistání úpně zvrtlo a bylo potřeba letadlo rychle evakuovat, tak aby byly lépe při tom ztlumeném světle vidět světélkující evakuační linky na podlaze letadla.

R 12.2.2008 8:22

Formální zápisy

Když se musí někde něco formálně napsat, aby se vykázala nějaká činnost, občas to takhle dopadá.  V dobách, kdy jsem dělal v jedné větší fabrice projektanta výrobního zařízení, jeden mistr dílny občas psal oficiální dopis" Na dílně je tma, přidat světla" Na to jsem se já prošel po dílně a napsal dopis. "Dne toho a toho provedena kontrola na místě, ze stávajících světel cca 1/3 nesvítí, dokud nebudou opravena, nelze zjistit, kde a v jakém rozsahu přidat nová světla"  (Oprava stávajících světel byla v kompetenci mistra) Dopisy byly poslány, čárky za činnost v kolonkách udělány a bylo hotovo.

prouky 12.2.2008 8:18

2 autor

Pane Čechu, mám pro Vás nápad. Ale nejdřív: Víte proč lékař, když se třeba na ulici přichomýtne k autonehodě, polekne ke zraněnému a měří mu puls? No přece: něco dělá, nefláká se, nečumí, a přitom si rozmýšlí, co vlastně dál.

Takže: když je motor horký, vezme se paleta na vysokozdvižný vozík, na ní se postavi motorový ventilátor, takový jakým se předfukují horkovzdušné balóny, a fouká se. Něco děláte, neflákáte se, cestující vidí, že se něco děje a je klid. Nebo alesoň menší šumruch.

Jinak moc díky, Vaše příspěvky čtu jako první. Ba i hledám na PLANES nějaké další.

R 12.2.2008 8:26

Re: 2 autor

To se mi líbí, to je správná připomínka. Otázka je,  jestli by si nějaký šťoura nespočítal, že ten motorový ventilátor toho moc neochladí a neurychlí a v rámci nějakých úspor by ho neškrtl. Pokud souhlasím s nesmyslem, omlouvám se, o tom motoru nevím nic.

badaxe 12.2.2008 12:09

Re: Re: 2 autor

myslím že nejde o to motor ochladit, ale o to "zchladit" poznámky cestujících "aby se něco dělalo" :-) a na to by stačilo kdyby tam byl i bez provozu :-) prostě "něco dělají" Možná by stačilo přistavit bednu s "chladicím médiem " (třeba vzduch by mohl být to pravé :-) ) a náležitě to vysvětlit, ale když "to vrčí"je to samozřejmě lepší

ZW 13.2.2008 0:48

Re: Re: Re: 2 autor

Pro tyto účely by se dala vyrobit velká přísavka s kovovou hřídelí. V případě potřeby by se přísavka umístila na jakýkoliv hladký povrch, na hřídel by se nasadila nějaká klika (velikost jako od mlýnku na maso by mohla stačit) a občas by se klikou zatočilo. Nic tak čumila neuklidní, jako pocit, že děláte nějakou manuální práci a že se tam něco očividně hýbe.

Pro lépe placené funkce doporučuji notebook (může být i starý a nefunkční) s nějakým zastrčeným USB kabelem. Volný konec kabelu hodíte kamsi "do motoru" a s občasným pohledem na displej tu a tam zašmrdláte rukou po klávesnici, čímž provádíte "diagnostiku", popřípadě "seřizování". V porovnání s klikou je to ovšem "hi-tech", takže k tomu nesmíte mít umaštěné montérky, ale přinejmenším bílý overal.

Petra 12.2.2008 7:56

Mám radost!

Pane Čechu, moc děkuji za Váš článek! Hlavně za pasáž se světýlkem na konci křídla! Mě se totiž při prvním letu stalo úplně to samé! Do dneška jsem v příbuzenstvu terčem posměchu, hned jim jdu všem rozeslat odkaz na dnešní Čechoviny! :-D

Kanuk 12.2.2008 23:43

Re: Mám radost!

Nápodobně. Já se zase ptal stewardky při letu z Kanady do Evropy, jak to, že Měsíc je na levé straně.  Ale byl to nějaký Boeing nebo Airbus. Těší mne, že nejsem sám, kdo nalít.

Alík 12.2.2008 7:56

Co je pro děti Harry Potter, to jsou pro nás věkem zkušenější Čechoviny

Ovšem kulturní zážitek při čtení Čechovin se s H.P. nedá srovnat. Čechoviny jsou skvost a měly by být vydány knižně!!! A to svižně.

MLOK1 12.2.2008 7:42

HNED MÁM LEPŠÍ NÁLADU - DÍKY PANE ČECHU

Na Váš článek pane Čechu vždy netrpělivě čekám - díky za něj.

       Díky za vysvětlení nutnosti zhasínání světel v kabině cestujících při přistání - do dnešního dne mi tuto otázku nezodpověděli ani piloti ČSA, kterých jsem se na to ptal. Odpovědí bylo pokrčení ramen a sdělení, že to je předpis:-).

honzak 12.2.2008 7:00

četba

poučných příběhů mi dodává sílu do dalšího boje s úžasným světem předpisů a norem. Příběh o práci v rozžhaveném motoru mi evokoval práci při výměně tlumičů na škodovkách řady 100 a 120.  ˇužasná věta v dílenské příručce "Povolíme 2 šrouby M6" ve skutečností znamenala "Překroutíme alespoň jeden zarezlý šroub M6 a následně ho pod autem odvrtáme". Měl jsem ty stroje 3 a sakra dobře vím, o čem je řeč.

J. Ryba 12.2.2008 7:43

Re: četba

Skoro před 50 lety nám na průmyslovce náš učitel základů konstrukce říkával: "Každý konstruktér by měl občas za trest opravovat zařízení, která konstruoval.". Koukám, že to platí dokonce mezinárodně.

A jinak - vzpomínky pana Čecha jsou pohlazením po duši. ;-)

honzak 12.2.2008 8:48

Re: Re: četba

doplnil bych pana učitele - "podle platných postupů a směrnic". Ono leccos šlo udělat jednodušším způsobem, když člověk věděl. Soused automechanik (tak 60 kg i s postelí) mi předvedl, jak se v jednom zašoupne škodovácký motor na převodovku pomocí nůžkového heveru a prázdného kanystru. Kdo umí, ten umí. Kdo neumí čumí a píše předpisy.

Yarda 12.2.2008 9:08

...občas za trest opravovat zařízení, která konstruoval

Proč za trest? To by měla být běžná součást vzdělání konstruktéra - a nejen zařízení které sám konstruoval ale i zařízení od kolegy a od konkurence.

MLOK1 12.2.2008 9:47

Re: ...občas za trest opravovat zařízení, která konstruoval

Zedník si NIKDY! nestaví první dům pro sebe:-):-):-) (Malé připodotknutí k chybám konstruktérů)

franta 12.2.2008 6:58

dík

Chci jenom poděkovat. Proti ostatním nenávistným příspěvkům jsou Vaše jak příjemná oáza na poušti

watson 12.2.2008 9:00

Re: dík

Příteli,

vy ještě čtete ostatní příspěvky? Já už ne. Jen Čechoviny.

Chris Kelvin 12.2.2008 13:58

Re: Re: dík

Vidím, že nejsem sám :-)

Pavel 12.2.2008 6:53

Díky

za další krásné ráno. Škoda, že neexistuje server, který by byl plný Čechovin apod., byla by to pohoda.;-D

enderv 12.2.2008 8:18

Re: Díky

na planes.cz je toho o neco vice :)  - (nejcersvtvejsi jsou Cechoviny 54).. Ale ja si to radsi vychutnam na psu, protoze je to jedna z mala veci na ktere se tady tesim.

MLOK1 12.2.2008 9:51

Re: Díky

Pavle, vždy se těším na další pokračování "čechovin". Jenom se v koutku duše bojím, aby se tu zčista-jasna neobjevila rubrika "paroubkoviny". ;-(

ros 12.2.2008 10:25

Re: Re: Díky

to už by ovšem nebyly Čechoviny ,ale p.čoviny!!!!

badaxe 12.2.2008 12:13

Re: Re: Re: Díky

Vzhledem k tomu že "partner bradavičník" má sice "sexy mozek" ale neužívá ho (aspoň já od něj myšlenku neslyšel) nám to doufejme nehrozí. Na to že by psal své "příběhy z restaurace" se tedy těšit nemusíme :-)