26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

VÁLKA: „Taková neschopnost neexistuje, je to zrada!“

Jedním ze sporadicky užitečných zdrojů informací v letošní rusko-ukrajinské válce je sféra ruských „milblogerů“, která občas publikuje příspěvky značně nekorespondující s oficiální linií ruského vedení. Před pár dny jeden z nich, Morozov zvaný Murz, vydal velice dlouhý a velice útočný komentář k současnému stavu na frontě. Stalo se tak na ruském blogerském serveru Livejournal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 27.12.2022 20:06

Tady je ale řeč o bordelu v Rusku a jeho armádě. Nebo ne? :-P

J. Jurax 27.12.2022 20:39

Byla.

Tak proč do toho pletete "miliony (civilních) občanů Ruska resp. Sovětského svazu, které před válkou nechali vládcové v Kremlu vymřít záměrně vyvolaným hladomorem"?

L. Novák 28.12.2022 3:03

Protože to je jedna dimenze jejich zrůdnosti. "Nás mnógo." Hnát lidi na (bojové) frontě na porážku je toho součástí.

J. Jurax 27.12.2022 14:11

Ehm ... jste sice nesporně ideově správně orientován, nicméně řeč je o něčem jiném - o ztrátách za WWII. Tak co to sem pletete ... :-(

R. Polášek 27.12.2022 11:30

Ovšem některá díla bývalých sovětských vojáků , kteří se druhé světové války účastnili, mluví občas o takových útocích na opačné straně, na německé. Hlavně na začátku války.

Stejně jako je nepochybné, že se na sovětské straně taky časem poučili a hromadné útoky už neprovozovali samoúčelně.

zatímco dnešní Russáci se, jak se zdá, zatím nepoučili.

P. Pilík 27.12.2022 11:51

Záleželo spíše na velitelích, přes Polsko postupovaly ve srovnatelném terénu 2 fronty, Žukov a Koněv. Koněv měl 2x více padlých.

Němci se poučili z 1. sv a měli vytvořeny t.zv. útočné skupiny. Ty vytvořily na předem vytipovaných místech díru do fronty a pak okolí průlomu rozšiřovali do stran.

R. Polášek 27.12.2022 13:35

Souhlasím s těmi veliteli. Plus to, že muselo pro toto být vhodné podmínky vytvořené vrchním velůením nebo přímo nejvyšším politickým velením. Aby velitelé mohli takové marné útoky provádět opakovaně. Plus tlak na to, aby za každou cenu postupovali.

Já jsem se s tím setkal při líčení obrany Oděssy na začátku války v létě 1941, kdy na začátku Oděssu obléhali Němci. Zřejmě čekali, že Oděssu dobudou z chodu nebo rychle proti narychlo zřízené sovětské obraně a velení tlačilo na podřízené.

Jinak ale většinou tehdy Němci útočili tak, že když se setkali s ruským odporem a byli poprvé odraženi, couvli a sovětskou jednotku objeli o pár kilometrů vlevo nebo vpravo, fronta tehdy nebyla souvislá, tak to šlo velmi snadno. To asi taky odpovídá těm útočným mechanizovaným skupinám, s lehkými tanky plus nějaké "samopalnické" pěchotě na náklaďácích a na těch tancích.

Jinak myslím takové čení masové útoky Němců byly +- třeba i při bojích na Krymu a hlavně obléhání Sevastopolu, tam to ale byly z obou stran velmi zuřivé boje.

A. Stárek 27.12.2022 8:21

Murz potřebuje udělat ten poslední krůček k pochopení toho srabu, ve kterém se nachází. Totiž pochopit, že nejde o spiknutí, o zradu, ale opravdu o neschopnost a selhávání ruského velení a vlády na všech stupních . Musí pochopit, že lhaní a podvádění je základ fungování jeho státu už sto let. Celý systém je nastavený tak, že k přežití je potřeba lhát nadřízenému - počínaje posledním mužikem v kolchozu a konče armádním generálem. Kdo se tomuto systému nepodřídí, je označen za nepřítele a zlikvidován, někdy i fyzicky, přičemž desítky let to nebylo "někdy", ale "téměř vždy" - tahle zkušenost skoro stovky let se z lidí prakticky vymazat nedá a ze systému tedy také ne.

Až pokud tohle pochopí, tak se můžou začít snažit o nápravu - jestli to vůbec jde napravit.

I. Krahula 27.12.2022 14:49

Zajímavé, tohle může znát jen Rus, i když Vaše příjmení je spíše české.

L. Novák 27.12.2022 20:04

Nesmysl. Kdo si prostuduje Rusko víc do hloubky, tak to ví. A taky se o tom dost často píše v médiích.

J. Roškota 27.12.2022 8:10

Od léta čtu blog Igora Dimitrieva. Nepouští se do rozboru vojenských záležitostí, je z nich ale cítit zásadní změna nálady. Nelze si než přát, aby válka co nejdříve skončila. Bohužel se ale nezdá, že by se k tomu ruské vedení chystalo a Ukrajincum tedy nezbývá, než bojovat. Je to strašně smutné a hloupé.

F. Navrátil 27.12.2022 7:51

Příspěvek jen potvrzuje, že se jedná o zamrzlý konflikt na Ukrajině, který může být ukončen jen dohodou USA a Ruska. Problémem podobných konfliktů je, že politik si přeje nějakou tu "malou válčičku", aby posílil svoji vnitropolitickou pozici a pak nestačí zírat, co všechno se děje, když se mu konflikt vymkl z rukou.

A. Stárek 27.12.2022 7:58

Jak jste mohl udělat z toho článku takový závěr, to mi rozum nebere.

J. Roškota 27.12.2022 8:18

Rusko si od začátku války přeje do konfliktu zapojit USA, už jen proto, aby měl Putin dojem že je globální hráč. Rozhodnutí je ale na Ukrajincích, kteří svou vůlí bojovat za svou svobodu prekvapili jak Rusy, tak Západ. Na Ukrajině je teď nejspíš nálada která nějaké rychlé zastavení bojů ani neumožňuje. Tohle opravdu není valka Západu proti nebohemu Rusku. To je čistá agrese s cílem ziskat cizí území. A je jedno že NATO bombardovalo Miloševiče nebo že nebombardovalo Damašek.

J. Mucha 27.12.2022 8:39

Příspěvek dokládá, že ruský gulag národů má v konvenčním boji velmi malou šanci na úspěch. I když, pokud byste spojení "malá válčička" nahradil už přes deset měsíců používaným termínem "speciální vojenská operace", s druhým souvětím by se už dalo souhlasit.

P. Diviš 27.12.2022 13:23

"Dohodou USA a Ruska" máte na mysli něco jako Mnichov?

Jo, to Putin nedomyslel, s tou "specvojop".

R. Langer 27.12.2022 6:55

No, o ukrajinské frontě si evidentně nic podobného nepřečeteme... ;-)

V. Machálková 27.12.2022 7:58

Jejíž to válečný rozbor, ale o něčem to vypovídá:

Po měsících výcviku vojáků na Ukrajině se plukovník Andrew Milburn z žoldácké firmy @TheMozartGroup dostane před kameru a rozsype fazole:

Ukrajina je „zkorumpovaná, podělaná společnost“ řízená „zk....,.,.nymi lidmi.

Ukrajinští vojáci „zabíjejí chlapy, kteří se vzdali“, páchají „zvěrstva“

Zdroj: https://twitter.com/MaxBlumenthal/status/1607477025962430465?s=20&t=kyK3_nVAGEdXLQmYr3yKhw

V. Machálková 27.12.2022 7:58

Není

P. Diviš 27.12.2022 13:25

Fakt není. Ruská propaganda, je.

A. Stárek 27.12.2022 8:01

Ano, vypovídá to o problému najít vhodná slova k popisu státu, kterému dává na prdel "zkorumpovaná, podělaná společnost, řízená zk....,.,.nými lidmi" :-))

L. Novák 27.12.2022 9:40

Machálková je jedním z mnoha Putinových trollů na NP a jedním z mála Putinových trollů s ženským jménem. :-P

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

P. Diviš 27.12.2022 13:25

Mála ne, poslední dobou se tu dost množí.

Z. Lapil 27.12.2022 9:53

O ukrajinské frontě autor píše, že tam podobný bordel není. Vzhledem k tomu, kdo to psal, z toho opatrně usuzuji, že na ukrajinské straně panuje výrazně menší bordel, než na té ruské.

P. Diviš 27.12.2022 13:24

Ten bloger Murza (který toho evidentně ví o hodně víc, než vy) píše i o Ukrajincích, asi jste si toho nevšiml, v zápalu boje.

L. Novák 27.12.2022 2:52

A ten cenzurovaný text přiložený k delší pochvale p. Kechlibara zněl:

Dnes se z toho tady místní parta Putinových trollů na NP pokadí (lidově s hvězdičkou místo s). :-P

K. Machala 27.12.2022 3:20

Palec nahoru! A cenzuře nezdar!

L. Novák 27.12.2022 2:43

Upozornění

Váš příspěvek nebyl uložen.

Redakce lidovky.cz si nepřeje, aby se váš příspěvek objevil v diskusi, protože je v rozporu s pravidly pro diskutování na tomto serveru. Děkujeme za pochopení. Identifikační číslo nepovoleného příspěvku je: 115880900. Přečtěte si Pravidla pro diskutování.

Cenzurnímu blbovi vadilo částečně vyhvězdičkované slovo pokadí řečeno lidově. Tak nic. Pochvalu panu Kechlibarovi už znovu psát nebudu. Je pozdě, kadím na to. Rv!!

P. Dvořák 27.12.2022 8:19

Čistě teoreticky: Kdyby do Lidovek psalo 10.000 diskutujících, což je nesmysl, tak dejme tomu do konce roku už bude každý z nich kvůli nějakému slovíčku téměř dvanáct tisíckrát cenzurován ;-D

L. Novák 27.12.2022 9:43

Nezapomínejte, že se jedná o mnohaletou tradici a funguje i na iDnes, pod kterou Lidovky a NP spadají.