28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

ÚVAHA: Svědomí a demokracie

Svědomí je vnitřní stav člověka. Umožňuje nám uvažovat o sobě samém jinýma očima, než je jen pohled vlastního zájmu a sebeprosazování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 5.4.2018 9:18

Re: Já mluvím o softwaru a nepatřičnosti argumentu

Asi jsem vás nepochopil, podle vaší glosy s nelegálním kopírováním souhlasíte?

F. Houžňák 5.4.2018 9:21

V zásadě ano, máte ještě nějaké

dotazy? Tak se holt projevuje život a kdo si myslí, že svět bude fungovat podle jeho přání a ne podle přírodních zákonů, je hlupák.

Z. Rychlý 5.4.2018 9:26

Re: V zásadě ano, máte ještě nějaké

Když píšu, že to funguje mezi gentlemany, pak se vás to zjevně netýká. Až vy něco vymyslíte(?) a někdo vám nápad ukradne, pak se možná vzpamatujete a začnete blekotat cosi o morálce.

F. Svoboda 5.4.2018 10:08

Re: V zásadě ano, máte ještě nějaké

Krádež nápadu je zcela něco jiného, např. ukradení zlepšovacího návrhu nebo patentu za účelem obohacení. Zkopírování čehokoliv z PC pro svoji vlastní potřebu , co je volně dostupné - nezabezpečené, žádná krádež není !!!

Z. Rychlý 5.4.2018 21:27

Re: V zásadě ano, máte ještě nějaké

Sice máte pravdu, ale dělat se to nemá (a to je ten morální kodex), zvlášť, je-li to otázka padesátikoruny třeba za CD. Víme oba, jak je to s ochranou, crack seženu téměř na všechno. Taky mám něco softu staženo na vyzkoušení, ale pokud je to v legální verzi za pár stovek, tak si to koupím, i když to mám jen pro sebe. Vážím si práce autora a tím ho podpořím. Důvod vidím v tom, že si vážím práce své, a kdybych se dostal do takové situace, tak bych za ni rád dostal odměnu.

F. Houžňák 5.4.2018 10:29

No, nezačnu, proč si to myslíte? Vy víte, že nejsem

gentleman? Z čeho tak soudíte? Tyhlety dálkové psíchology miluji.

J. Farda 5.4.2018 14:25

Re: Já mluvím o softwaru a nepatřičnosti argumentu

Pana Houžňáka nepochopíte a nic s ním nevyargumentujete; včera z mého poukázání na možnou souvislost mezi fémovými vraždami jedem a bývalým SSSR s jeho satelity (Bulharskem), plus dnešním Ruskem jako právním nástupcem něrušimého Sojuzu promptně vyvodil, že jsem popírač právního nástupnictví dnešního Německa po Deutsches Reichu a nařkl mne z lásky k němu, tedy k Německu. Houžňékovsky logicky, že, když někdo nenávidí Rusko, což jsem neřekl, musí návidět Německo, což jsem rovněž neřekl. Pan Houžňák milující psichology, kterého tímto srdečně zdravím, je evidentně yntelygent! :-(

F. Houžňák 5.4.2018 14:55

Ale jó, vyargumentujete, ale to musíte mít nějaké

relevantní argumenty a ne jenom tak plácat do větru. A nesmíte si do cizích komentářů přimýšlet to, co byste tam rád viděl, a co tam ovšem není. Prostě, musíte tvrdě cvičit.

Z. Rychlý 5.4.2018 21:04

Re: Já mluvím o softwaru a nepatřičnosti argumentu

:-)

J. Ticháček 5.4.2018 13:27

Re: Akorát když seberu někomu to jabko, tak ho už nemá,

Ta úvaha má jeden háček. Tím že si z Mladé Boleslavi z fabrického skladu odvezu auto, které bych si za ty prachy nekoupil také výrobci nebráním v tom, aby dále prodával těm, kteří ty prachy ochotně zaplatí. Možná si teď snáze uvědomíte, že Vaše analogie kulhá jako stonožka.

F. Houžňák 5.4.2018 14:03

Nekulhá, zkuste si to znázornit graficky,

a použijte matematickou metodu extrémních situací, nebo poloh, nebo jak se tomu říká. Představte si, že máte jenom jedno auto na prodej, a to vám ukradne člověk, který by si ho nekoupil. Máte co? Prázdnou stodolu bez auta a nic na prodej, pro někoho jiného, který by si to auto chtěl koupit a koupil by ho. Vznikla vám škoda ve výši ceny, kterou by vám dotyčný za auto zaplatil. Představte si, že máte program, který jste za minulý týden napsal. Zkopíruje si ho od vás člověk, který by si ho nekoupil. Máte co? Program, který můžete prodat ostatním, kteří jsou ochotni si ho koupit, dokonce víckrát, protože těm to taky jenom zkopírujete (protože s tím počítáte, stává takový program zpravidla míň než auto, i když jak kdy). Žádná škoda vám nevznikla, protože kupci nebyli nijak ovlivněni předchozí "krádeží" a vysolili vám penízky bez ohledu na ni. Pomocí metody indukce se dá tento příklad převést i na N aut, co je mají stát v Boleslavi. Já myslím, že byste měl ještě studovat, především ekonomiku, než se začnete pouštět do nějakých diskusí. Stačí často i selský rozum. Už jste si někdy stáhnul "free" verzi něčeho, o čem výrobce doufá, že si pak koupíte verzi "professional"? To je v podstatě to samé.

I. Schlägel 5.4.2018 15:16

Re: Nekulhá, zkuste si to znázornit graficky,

Nemáte pravdu, mezi stahovači filmů a programů je spousta takových, kteří, pokud by byli bez možnosti si produkt stáhnout zdarma, by si onen produkt koupili. Ale proč by si ho nestáhli, když je zadara.

F. Houžňák 5.4.2018 15:33

Vy jste si mezi "stahovači" dělal průzkum, že to

tak z voleje tvrdíte? Kolik "stahovačů" se vašeho průzkumu zúčastnilo? Jak jste je vybíral? Jak jste zajistil representativnost vašeho vzorku? Jak jste zajistil, aby vám řekli pravdu? Kontroloval jste jejich výpovědi nějak? Mám neodbytný pocit, že jenom tak blbě plácáte, abyste předvedl, jaký jste chytrák.

I. Schlägel 5.4.2018 15:51

Re: Vy jste si mezi "stahovači" dělal průzkum, že to

A Vy? Já jsem kolikrát nešel na kvalitní film, protože byl k mání na "uložto". Pokud by k mání nebyl, šel bych na něj do kina. Mnozí mí přátelé uvažují stejně. Ajťák by si rovněž musel program koupit, pokud by se chtěl dál živit ajťáctvím a jiná možnost by nebyla. Oba bychom zaplatili nejlépe tržní cenu. Chápu, že Vám to nedochází, nicméně moc rád se nechám poučit někým, kdo blbě neplácá a každý svůj argument má podložený representativním výzkumem, tudíž nepotřebuje logiku. Pěkný den, strýcu.

F. Houžňák 5.4.2018 17:19

No vidíte, jaký jste nemorální člověk, stahujete

si filmy, za které byste byl ochoten zaplatit. A pohybujete se mezi stejnými nemorálníky, fujtajfl. Správný "ajťák" by si nic nekupoval, alébrž by si napsal vlastní skript, když by ho tak potřeboval. Já jsem se nevyjadřoval o tom, co kdo z nějaké množiny lidí dělá, takže nepotřebuju žádné průzkumy, to vy jste tak hloupě patlal, aniž byste něco věděl. Jeden z mých známých používá pro takové, jako jste vy, co si myslí, že je něco tak či onak, aniž by pro to měli nějaké reálné podklady, pořekadla "Mysleti znamená h...o věděti". To platí i pro logiky jako jste vy.

I. Schlägel 6.4.2018 7:12

Re: No vidíte, jaký jste nemorální člověk, stahujete

Jejda, Vy jste ale hloupoučký. Mám vnuka ve Vašem věku. Pěkný den, chasníku.

F. Houžňák 5.4.2018 15:36

Je vidět, že o stahování a zprovozňování programů

máte ponětí malé až žádné. Zhruba řečeno, nemáte o tématu zjevně ani páru.

I. Schlägel 5.4.2018 15:46

Re: Je vidět, že o stahování a zprovozňování programů

Když myslíte. :-)))

O. Uživatel 5.4.2018 15:48

Uživatel požádal o vymazání
F. Houžňák 5.4.2018 17:13

Nevím, proč bych měl na nějakém stupidním chatu

prokazovat nějaké znalosti, vás nějaký důvod napadá? Jaké vychování, používám snad nadávky a sprostá slova? Nikoliv. Dobré vychování neznamená všechny chválit, i když se vyjadřují jako hlupáci. Naopak, jak kázával oblíbenec pokrokových davů Havel, nemá se žít ve lži, no a já k tomu mnohému účastníkovi zdejší diskuse napomáhám. Ostatně nikdo není nucen to tady číst, že ano, nebo myslíte, že jo? Co se krádeže týče, obraťte se na ty, co podle vás příslušné znalosti mají, já to podle vás nejsem, tak co se mě ptáte. Jste nekonsistentní.

O. Uživatel 5.4.2018 17:44

Uživatel požádal o vymazání
F. Houžňák 5.4.2018 20:41

Vaše ironie je pěkná,

but it's lost on me. Entirely. Dotyčný, co ho tak vehementně obhajujete, žádné relevantní argumenty nepředvedl, ale to si vy dva vyřiďte mezi sebou. Ani vy jste je nepředvedl, akorát se chcete hádat. No prosím.

O. Uživatel 5.4.2018 21:34

Uživatel požádal o vymazání
F. Houžňák 5.4.2018 21:37

Když vy tyhle stupidní chaty

berete moc vážně, a sebe zjevně taky. No, když vám to dělá dobře, prosím, jsou i lidi, co se nechají řezat bejkovcem po zádech a ještě za to platějí. A nezapomeňte - dělám všechno pro vaše dobro, abyste nemusel žít ve lži, jak říkával guru Havel, známý to opilec.

O. Uživatel 5.4.2018 22:09

Uživatel požádal o vymazání
I. Schlägel 6.4.2018 7:32

Re: Když vy tyhle stupidní chaty

Je to marné, pane kolego. Houžňák je mistr posledního slova. Jako každý trochu sečtělý bolševik. Na něj si nepřijdete. ;-)

D. Polanský 5.4.2018 7:42

A jaká jsou pravidla logiky pro

demokratickou diskuzi? Ví to někdo?