13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

ÚVAHA: Nepodporujte to!

Tak začíná prohlášení či memorandum uvedené v Deníku A2larm. Pro vysvětlení čtenáři, zmíněný text se dotýká ruské agrese na Ukrajině, a to speciálně osudu znásilňovaných žen, kdy se nejedná o jednotlivý exces, ale o určitou „strategii“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pepax 27.4.2022 9:56

Vás taky někdo znásilnil :-)

M. Mařák 27.4.2022 9:53

Ano, přesně to jsem měl níže v diskuzi na mysli.

M. Valenta 27.4.2022 9:49

Duka dopadl jako lánský opilec. Takové naděje do Putina vkládal a teď mu nezbývá než krkolomně okecávat ruské násilnické hordy.

K. Novák 27.4.2022 9:33

To budete vypasenému panici těžko vysvětlovat!!;-D

K. Novák 27.4.2022 9:32

Třeba se křesťané budou modernizovat a zavedou modlicí mlýnky jako budhisté!!;-D

Ś. Svobodová 27.4.2022 9:32

Tabletky "po" nepřerušují žádný nově počatý život, ale zabraňují spermiím aby do 72 hodin mohly oplodnit vajíčko.

M. Mařák 27.4.2022 9:26

Měl jsem na mysli svou včerejší úvahu, nikoliv Dukův článek, i když i ten je svým omlouváním ruského zla velmi zvláštní. Vlastně mne však u něj vzhledem k jeho politickým postojům ani nepřekvapuje.

O. Musil 27.4.2022 9:25

No, spíš mě to zaujalo, když jsem poměrně nedávno poslouchal rozhovory Škvoreckého s Adinou Mandlovou. Škvorecký jí říkal, že pokud byla pokřtěná, nemůže jen tak mýrnyx týrnyx z církve odejít, přesněji řečeno myslet si, že už není v církvi, když nepraktikuje.

Nicméně vždy je to spíš o lidech, tradicích, s jakým duchovním se člověk setká atd atd. Popravdě mi je (byl) bližší třebas Sváťa Karásek se svým lidským přístupem než zdejší pan kardinál s jeho dogmaty.

M. Mařák 27.4.2022 9:22

Ne, to je objektivní zhodnocení současného pravoslaví a pokud se k tomu nepostaví naprosto nekompromisně i ostatní frakce ježíšistů ve stylu, že Kyrill a ruské pravoslaví je ztělesněním Ďábla, nebo něco v tom stylu, tak ostatní ježíšisté toho Ďábla vyznávají také.

P. Pepax 27.4.2022 9:14

Postoj církve k přerušení těhotenství známe, bylo by divné kdyby jeji představitel tvrdil něco jiného, nicméně o interrupci může rozhodovat pouze žena, nikdo jiný, my mužeme maximálně odsoudit ženu, která toto učiní z malicherných důvodů, v případě znásilnění je tento důvod zcela zásadní.

V. Církva 27.4.2022 9:08

Tak kontroverzní, extrémní to je. Dokonce jsem doteď odmítání interrupce u znásilněných vojsky moc nepodporoval. Článek mi ale tento názor vysvětlil.

Jde o křesťanskou úctu k jakémukoliv životu, a radši oběť i smrt než hřích. A není to teorie. Kristus ale i velký počet jeho následovníků se takto obětovali.

Pokud vám připadá slizké, že Duka zmínil Annu Kolesárovou, není slizký Duka ale jste slizký jednoznačně vy a vaše reakce!

Myslím, že právě úcta k životu by nás měla odlišovat od ruského Z. Pokud ne, budeme stejní!

P. Kmoníček 27.4.2022 9:03

Duko, běžte raději prosit Boha o odpuštění. Aby se Vám to povedlo, budete tomu muset věnovat více času.

V. Církva 27.4.2022 8:57

Do jiné církve má člověk lidské a snad i "božské" právo vstoupit. Církve jsou tady na zemi, proto mají své chyby. Člověk tak může najít Boha i v jiné než katolické církvi.

Úpěnlivá snaha až hyterie vystoupit z církve ale smrdí. Tak začínaly ty náboženské války, zabíjení, komuna a vraždění za Jakobínů, komunisté až satanisté, kteří ničí. Na koho se tím člověk napojuje je tak jasné. I že toho bude jednou hodně litovat!

V. Církva 27.4.2022 8:50

Pane Mařák tady nezbývá než potvrdit, že to Zlo tryská z vás. Nevěřící člověk těžko může s tímto článkem souhlasit, to se dá pochopit, tolerovat, možná i částečně souhlasit.

Nicméně napsat že je to Zlo, které tryská z kříže je obrácením kříže naopak.

A od toho radši dál!

V. Církva 27.4.2022 8:47

Tak on se na to soustředil (samozřejmě jako zástupce křesťanství, ne policie), ale vy jste to nečetl.

Jako netvrdím, že článek není i pro mne téměř až kontroverzní. Ale myšlenku má.

V. Církva 27.4.2022 8:40

Tak je to dost silné kafe, takže je jasné že za to budou nevěřící lidé Duku kamenovat a věřící možná chápat, možná ne.

Nicméně je to názor podle evangelia. Ježíš i svatý Štěpán svým vrahům odpouštěli.

M. Mařák 27.4.2022 8:39

Z celého života svého dobrotivého.

J. Pavelka 27.4.2022 8:36

"Vždycky se najde pár Eskymáků, ochotných poradit obyvatelům Konga, jak se chovat uprostřed tropických veder" (Miroslav Holub)

P. Vébr 27.4.2022 8:31

A z čeho tak, medle, soudíte?

M. Mařák 27.4.2022 8:25

Ale nééé, já su stará okresní dobrota, jářku, nebo co.

V. Ochrana 27.4.2022 8:18

Mne zase mimo jiné napadají myšlenky o tom, že ZLO tryská z Mařáka.

J. Roškota 27.4.2022 8:06

Pan kardinál propásl příležitost mlčet. Rozumím, že má na přerušení těhotenství křesťansky konzervativní názor, ale v tomhle případě si měl svůj názor nechat pro sebe.

Podle odhadů je u nás spácháno okolo 10.000 znásilnění ročně. Na to by se pan kardinál měl soustředit.

B. Rudolf 27.4.2022 7:58

Myslím si, že krátce po početí to, co se začalo rozvíjet, ještě není bytostí s vyšším vědomím. A že přerušení těhotenství v této fázi může být za určitých okolností na místě. Takže si myslím, že, pokud dojde ke znásilnění, je potřeba se v rámci možností rychle rozhodnout.

Pokud pan Duka argumentuje ochranou života, připadá mi to pokrytecké a to z toho důvodu, že na jiném místě podle tohoto zdroje: Dukův pohled na znásilnění je nehumánní a urážlivý. Už ne pepřáky a houkadla: rovnou mučednická smrt | Reflex.cz pan kardinál Ukrajinkám doporučuje zabít agresora i s tím, že přitom budou s velkou pravděpodobností samy zabity. Takto tedy podle pana kardinála vypadá absolutní úcta k životu a jeho ochrana za všech okolností.

M. Mařák 27.4.2022 7:57

A pak se někteří diví, proč mne mimo jiné napadají myšlenky o tom, že ZLO tryská z kříže.

O. Musil 27.4.2022 7:41

https://www.biskupstvi.cz/storage/dokumenty/Formular_VystupZCirkve.pdf

Z. Lapil 27.4.2022 7:23

Houká a lze tak doufat, že se padouch lekne a uteče. Tedy v mírovém parku.

V drancované vesnici asi funguje spíš jako vítězný řev a vyvolává reflex Já chci taky.

Z. Lapil 27.4.2022 7:19

Ona má církev nějaký seznam? Troufnou si říct, že bych i takovém věděl, kdyby existoval.

O. Musil 27.4.2022 7:07

Pokud chcete vystoupit z církve katolické, musíte vyplnit formulář a zaškrtnout, proč tak činíte. Možnosti jsou následující: 1) odmítám společenství s členy církve (schizma); 2) chci odpadnout od křesťanské víry (apostaze); 3) popírám některou pravdu, kterou je nutno věřit vírou božskou a katolickou (hereze). Což je volba vpravdě nejednoduchá, dalo by se říci, že přímo složitá.

Možná je pak opravdu nejjednodušší vstoupit do jiné církve, po čemž vás pak vykopnou automaticky.

D. Stirsky 27.4.2022 6:05

Je to celé dukovsko-prelátsky slizské. A můžu se optat, jak funguje houkadlo?

F. Žůrek 27.4.2022 5:54

Právo má jak muž, tak žena.

Avšak početí má být bez násilí!

Početí patří do manželství. Tečka.

Zdař Bůh!

PS: Víra (křesťanská) není přežitek.